Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Nooit injecties krijgen zonder aanvulling met een vitamine b complex, bijv de "basic B van Thorne Research"
Dus een foliumzuur tekort.. Je moet altijd foliumzuur en andere B's innemen zolang je prikt. Dus ff een tijdje foliumzuur innemen klinkt als een behoorlijke foute behandeling.
Smelt/zuigtabletten zou ik niet doen. Kunnen een tekort maskeren en klachten verergeren.
Meliaforever schreef:Hannanas schreef:Nooit injecties krijgen zonder aanvulling met een vitamine b complex, bijv de "basic B van Thorne Research"
Dus een foliumzuur tekort.. Je moet altijd foliumzuur en andere B's innemen zolang je prikt. Dus ff een tijdje foliumzuur innemen klinkt als een behoorlijke foute behandeling.
Smelt/zuigtabletten zou ik niet doen. Kunnen een tekort maskeren en klachten verergeren.
Waarom is her belangrijk om ook andere vitamines via een supplement tot je te nemen als je injecties b12 krijgt?
Rudina schreef:Woensdag moet ik na de dokter voor eczeem en dan wil ik eigenlijk ook nog even over de b12 beginnen, ik sta alleen bij een dokter niet zo sterk in mijn schoenen en al helemaal niet als ik afgewimpeld word.
Wat zou ik kunnen zeggen om toch overtuigend over te kunnen komen?
Meliaforever schreef:Ik heb even jullie advies nodig.. ik prik nu ongeveer 2 jaar elke maand. Nu wilde mijn dokter mijn bloedwaarde meten en zoals ik al verwachtte was deze hoog. (1400) Nu zei de assistente dat dit absurd hoog is en dat ze me er vanaf wil hebben. Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts om dit te bespreken.
Zal ik een paar maanden stoppen om te kijken wat er gebeurd? Heb wel is geprobeerd om niet na een maand te prikken maar na 2 maanden, maar ik voelde toen al dat ik mee moe werd.
Elisa2 schreef:Topic is een beetje oud zie ik...maar toch maar een poging wagen.
Voor iedereen met een B12 tekort, wat waren jullie klachten?
Lootje1991 schreef:Elisa2 schreef:Topic is een beetje oud zie ik...maar toch maar een poging wagen.
Voor iedereen met een B12 tekort, wat waren jullie klachten?
Vermoeidheid
Pijn in gewrichten en spieren
Geheugen gaat achteruit
Spraakgebrek
Ogen zijn achteruit gegaan
Dit zijn voor mij de grootste klachten die ik had en vaak nog wel heb ondanks dat ik 2-3x per week prik