Bij mij werkte het niet bepaald goed, lekkers voorgeschoteld krijgen en geen meter kunnen bewegen.
Danseresje
Geplaatst: 10-11-12 19:11
Mijn moeder wilde juist voorkomen dat ik nog verder ging dichtgroeien! Heb de eerste dagen ook gescheurd van de honger bij wijze van spreken, maar na een paar dagen was mijn maag gewend aan de kleine porties en aan het eind van de vier weken at ik niet eens mijn maaltijd op bij een restaurant! Vond het belachelijk veel, haha! Nu ben ik dus weer aan hetzelfde regime begonnen, iets minder streng dan destijds, want nu moet ik ook gewoon werken en dat is ip veel lopen en fysiek zwaar met veel tillen, maar ben wel mijn maag weer aan het heropvoeden (en mijn mind ook) met kleine porties. Verder eet ik zo gevarieerd mogelijk, zodat ik wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijg.
O, dat is altijd balen. Soms kan je ergens zo'n zin in hebben, dat je het bijna proeft en dan pas verzadigd bent als je het gegeten hebt..... Ik zit nog in dubio, visje of vegaburger. Visje is wel te groot tov portie die ik eigenlijk zou willen eten, maar ook wel lekker op z'n tijd. Denk dat is visje toch nog maar even in de vriezer laat liggen. Ligt niet in de weg en vergaat ook de eerste paar dagen niet. Kan ik nu eerst even aan de kleine porties blijven en mijn maag heropvoeden!
Ik mag met mijn dieet officieel niets er naast nemen, behalve bouillon en thee. Ga straks maar vast wat bouillon maken en vanavond tijdens het tvkijken aan de thee, dan heb ik het minst zin in iets lekkers hopelijk.
Lous
Geplaatst: 10-11-12 20:02
Georgette schreef:
Gezonder dan een eierkoek? Echt? Ik ben dus echt gék op oliebollen!
Ja echt, stond vorig jaar in de krant. Een oliebol bevat minder calorieën en meer voedingsvezels dan een eierkoek.
Een oliebol vind ik wel lekker maar dat is 1x per jaar, zo rond de kerst/oud en nieuw 1 oliebol en ik kan er wel weer tegenaan. Dat soort dingen kan ik goed laten staan. Maar chips of een stukje chocola, daar zou ik nu een moord voor doen geloof ik.
Cambridge, wel van gehoord, maar nooit zo in verdiept. Zou je er iets meer over willen/kunnen vertellen?
Hier gewoon ip alles eten, maar in kleine porties en daarbij gevarieerd. Ik probeer ook te minderen met het aantal keer rijst en pasta per week. Ik maak bijvoorbeeld ook gewoon warme choco (met cacaopoeder en heel klein beetje suiker ipv nesquick ofzo). Ik weet van mezelf dat ik anders een moord voor bepaalde dingen ga doen en dan uiteindelijk de supermarkt, de frietboer of het tankstation ga plunderen voor allemaal lekkere dingen....
Roosch
Geplaatst: 10-11-12 20:18
Ja hoor, ik wil er best even wat over samenvatten.
Ik eet per dag 3 Cambridgeproducten met een totale waarde van 500 cal. Het is een dieet waar jarenlang onderzoek naar is geweest (hier kun je er meer over lezen.) Ik heb op dit moment de keuze uit shakes, pap en soep en over een tijdje komen daar ook de repen bij. Ik moet 2,5-3 liter water per dag drinken en mag een kop (runder)bouillon en thee/koffie met zoetjes. 1 x in de anderhalve week ga ik naar mijn consulente om nieuwe producten op te halen en me te laten wegen.
Ik heb voor dit dieet gekozen omdat ik al vanalles geprobeerd heb en niets werkt voor mij. Mijn knop moest echt om in mijn hoofd.
Ik verheug me wel al op vrijdag, dan gaan we wokken met mijn team op het werk en heb in overleg met mijn consulente besloten wat ik wel en niet mag eten.
Ppfffff, lijkt me heftig. Mag je ook geen stukje fruit of zo? Knap dat je dit kan, ik zou het niet kunnen denk ik. Wordt je dan wel begeleid aan het IND van het programma als je weer normaal gaat eten? Mag ik vragen hoelang je er nu mee bezig bent, hoeveel je al kwijt bent en hoeveel je totaal kwijt wil?
Aan het eind bedoel je? Ja, daar zit dan goede begeleiding bij.
Ik ben er nu sinds 22 oktober mee bezig maar pas 1 keer gewogen, toen was ik 3,5 kilo kwijt in 8 dagen. Ik moet dinsdag weer. Mijn einddoel is -20 kilo, liefst - 24.
Anoniem
Geplaatst: 10-11-12 21:01
Ik meld me ook even, als het mag. Heb last van studentenkilo's.. Wil eigenlijk wel -5. Weeg qua kilo's ook niet zo veel, maar mijn vet hoopt zo lelijk op op mijn buik en helemaal niet op mijn heupen, dus krijg echt zo'n lelijk buikje.
Heeft er iemand een tip voor ontbijt, niet te duur en wel makkelijk? Liever brood of liever yoghurt, en wat wel en wat niet? Of goedkoop sporten..
hannahaapje
Geplaatst: 10-11-12 21:31
Ik neem vaak bananenkwark. Er zijn nog meer smaken.
De crackers van Lu, ik weet even niet hoe ze heten, de ronde volkorencrackers.. Die zijn lekker als ontbijt.
Ik heb al de hele tijd zooo'n zin in iets lekkers, ik zoek elke keer van ellende op hoeveel cal. er in zitten en dan hou ik me weer ff gedeisd.
pandour4evuh
Geplaatst: 10-11-12 21:49
roosch
Ik heb een vraag over Cambridge. Hoeveel ben jij per maand kwijt aan dit dieet (voor de producten) ik ben nl wel heel geinterreseerd maar zit nogal krap iedere maand Stephanie
Ik betaal (hier in Nederland dus) 50 euro per week ongeveer. Kan een paar centen tussen zitten. Maar ik drink dus verder alleen water, thee en bouillon en dat zijn de kosten ook niet. Dit is voor producten en consulten bij elkaar.
Danseresje
Geplaatst: 10-11-12 21:51
Lijkt me toch zwaar zo hoor roosch, zeker als je van ellende gaat opzoeken hoeveel calorieën ergens in zitten. Ontbijt, zo gevarieerd mogelijk. De ene keer eet ik cracottes (volkoren), de andere keer yoghurt met cornflakes, of een grapefruit, een boterham, etc.
Ja hoor, het smaakt prima! De shakes smaken een beetje naar milkshake, er zijn verschillende smaken. Je hebt ook de keus uit soep en pap, maar die pap heb ik sowieso al geskipt. De tomatensoep vond ik ook wel lekker, en vanavond voor het eerst de kip-champignon geproefd, ook prima. Vind het alleen helemaal niet erg als ik binnenkort ook repen kan eten, dan word ik blij.
zo, mijn eten voor vannacht is ook klaar en staat klaar om mee te nemen. wil proberen of ik vannacht wat meer kan drinken in het eerste gedeelte van de nacht, laatste gedeelte niet, want dan moet ik zo plassen morgen als ik probeer te slapen!
Graag zou ik ook 'legaal' mee willen lezen en vooral doen in dit topic. Ik ben in een jaar tijd 42 kg kwijt geraakt door een medisch issuetje. Overigens wel een geluk bij een ongeluk hoor Echter, ik wil zooooo graag die laatste 5 kilo er nog af maar dat gaat gewoonweg niet meer. Inmiddels ben ik wel een dieet expert en weet als geen ander wat wel en niet verstandig is, maar die laatste 5 kg he....
ik ben de cacao gister vergeten te kopen, ik draai op zaterdag altijd kassa bij de ah. en de hele ochtend heb ik er aan gedacht. Toen ik boodschappen ging doen was ik het weer vergeten.
een vriend van mij is echt al heel veel kilo's kwijt, echt super knap. nu hadden we gisteren een klein meningsverschil. hij beweerde dat het voor je dieet niet veel uitmaakte als je, je een keer in de week helemaal klem drinkt omdat je lichaam dat wel kan verwerken. maar dat kan toch niet? je drinkt toch energie? dat sla je toch op? hoe zit dat?