ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:27

Ik kom net pas tot de ontdekking dan v/p-kloof verbaal/perforaal betekend :+ Denk als ik nu nog eens ga lezen, dat het een stuk makkelijker te begrijpen valt haha.

Ik ben iig van plan om het met mijn psych op te nemen. Ik weet niet of hij er de meer waarde van in gaat zien om me te laten testen. Al zal ik wel met alle mogelijkheid proberen het voor elkaar te krijgen. Al is het maar om zelf hierin rust te kunnen krijgen :o En idd, als ik hier de verhalen lees, als ik zie hoe jullie op mijn verhalen reageren, denk ik niet dat het puur borderline is wat ik heb.
Overigens zei mijn begeleidster gisteren op de dagbesteding ook, dat een stempeltje (dat is het als het ware) niet een oplossing is. Maar dat het waarschijnlijk alleen voor mijn eigen gemoedsrust zou zijn. Maar of ik het moet willen vroeg ze, was een 2e. Ze is van mening, dat ik beter mijn problemen in kaart kan brengen, en daar aan moet gaan werken.

Dees, ik ben benieuwd wat erbij jou uit komt dan. En wat heerlijk, 3 minuutjes fietsen. Ik ben ruim een half uur onderweg als ik met de fiets ga haha. Tellen natuurlijk wel de limburgse heuvels mee :')

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:32

Ja ik ook, ik heb wel echt heel veel overeenkomsten, en dat is al vanaf jongs af aan.
Ben ook erg benieuwd!
Pff wordt al moe als ik de limburgse heuvels denk. Hier alles vlak haha!

Hier echt een mindere week hoor, na echt wééken rennen vliegen en paranoïde alles in mijn huis doen, heel veel naar buiten met de kleine, dingen geregeld hebben ben ik nu al de hele week niet vooruit te branden.
Echt hoor.......
Chaos in mijn hoofd, met van alles bezig op mn laptop, moet dat ding eigenlijk ff weg zetten maar goed..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:43

Wederom, herkenbaar! Alleen gaan de periodes bij mij wat sneller op en neer als een aantal weken helaas. Eigenlijk per een paar dagen. Dan heb ik een paar goede dagen zeg maar, en daarna weer een aantal slechte dagen. Ben wel erg blij met de vooruitgang die ik al heb geboekt. Voorheen had ik op de 2 weken eens een positieve dag, nu heb ik op de week eens 1 of 2 slechte dagen. Soms wat meer, maar dat ligt aan de week :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:40

Ik kom er ook weer even tussen door. :=
Moet volgende week naar een grote sportschool om een intake gesprek en contitietest te doen.
Ben alleen gigantisch zenuwachtig! Welke deur moet ik naar binnen, hopelijk komt er gelijk iemand naar me toe, heb ik geen domme sportkleren aan, waar moet ik me omkleden, hopen dat niet iedereen naar me gaat kijken, enz. Om de meest onzinnigste dingen maak ik me nu al zorgen.

Wie heeft dit nog meer, en wat kan ik er aan doen? :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:21

Niet over na denken tot je daar naar binnen stapt :+

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:53

TinekeHorses schreef:
Moet volgende week naar een grote sportschool om een intake gesprek en contitietest te doen.
Ben alleen gigantisch zenuwachtig! Welke deur moet ik naar binnen, hopelijk komt er gelijk iemand naar me toe, heb ik geen domme sportkleren aan, waar moet ik me omkleden, hopen dat niet iedereen naar me gaat kijken, enz. Om de meest onzinnigste dingen maak ik me nu al zorgen.

OMIJNGOD! _O_ _O_ _O_
Wederom iets waarin ik dacht dat ik ALLEEN was.

Maar ik heb precies dezelfde angsten! Ik ben in mei voor het eerst naar een sportschool gegaan. Doodeng vond ik het. :')

Van de verkeerde deur tot de verkeerde kant op lopen tot de mensen bij de balie niet snappen, alle angsten zijn langs gekomen haha.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:58

DarkDreamer schreef:
TinekeHorses schreef:

OMIJNGOD! _O_ _O_ _O_
Wederom iets waarin ik dacht dat ik ALLEEN was.

Maar ik heb precies dezelfde angsten! Ik ben in mei voor het eerst naar een sportschool gegaan. Doodeng vond ik het. :')

Van de verkeerde deur tot de verkeerde kant op lopen tot de mensen bij de balie niet snappen, alle angsten zijn langs gekomen haha.

Precies!
En dan meestal valt het achteraf wel mee met hoe erg het was. Maar toch blijf ik me zorgen maken.
Heb je het er goed vanaf gebracht je eerste keer bij de sportschool? :=

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:00

De eerste keer was uiteindelijk super leuk, de gene die mij hielp met de conditietest was super gezellig en leuk aan het praten :P. Ik ga nog steeds op dagen en tijdstippen waarvan ik weet dat het heel rustig is hoor.

Heb een gezellige trainer waar ik naar toe kan met vragen. Dus ja het viel inderdaad heel erg mee. Maar durf nog niet te gaan als het druk is :+.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:03

Haha, dat stelt me al weer iets gerust. :D
Nee, dat zal ik ook nooit gaan durven denk ik. Vind het al erg genoeg dat ik die conditietest op de drukste avond moet gaan doen. :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:13

Haha ik sport altijd op zaterdag, dan is er bijna niemand haha. Alleen de vaste groep iets oudere mensen die zich alleen op zichzelf focussen.. (en een paar knappe jongens, maar dat vind ik alleen maar leuk om naar te kijken haha!) En dan nog doordeweeks een paar keer. Ik sport ook voor mijn conditie, dus had ook mijn moment of shame tijdens de conditietest. (Ben heel slank van mijzelf, dus had al jaren niet gesport omdat ik telkens te dun was.. Dus iedereen verwachte een mega conditie, but no.. :P).

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:27

Afbeelding

Ik wil deze klok. Zo erg. :Y) Gok dat het iedere AD(H)D'er wel redelijk bekend voorkomt... :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:38

Die klok is voor mij! :P Wat maakt het ook eigenlijk uit he... Maakt wel vreselijk uit met het OV... Trein halen is een RAMP!!!

Ik vind het ook niet leuk om alleen naar een sportschool te gaan ofzo.... En heb er ook een hekel aan om naar vreemde mensen te bellen. En meer van dat soort dingen....

Waarom vragen hihi. Heb nu veel statistiek. En als er dan iets is omdat het zo is, dan kan ik ook heel fijn gaan vragen waarom iets is, of mis ik de rest van de les omdat ik daar over nadenk. En ik krijg ook vaak de opmerking dat ik te moeilijk ga denken, dat ik niet teveel stappen te gelijk moet nemen met onderzoeken enzo haha.

En ik wil ooit wel kinderen... Geen idee of het een succes is, maar het lijkt me ook wel dat het misschien voor mij wel een structuur aan zou brengen, maar ja, dat is geen reden om een kind te krijgen haha. Heb voorlopig nog wel even de tijd. Eerst maar een leuke vent en een diploma.....

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:41

Jaaaaaaaaaaaaa die klok wil ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:17

Haha die klok ben ik ook al vaak tegen gekomen! :D Echt iets voor mij :j. Ik heb ook een hekel aan vreemde mensen bellen!! Stel dat super lang uit! :')

Afbeelding

:')

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 02:52

HAHAHA. Precies mijn nachten! En nu heb ik de macarena in m'n hoofd, thanks hey!!!
Vanochtend in de trein bijna liggen slapen, vanavond in de trein naar huis een beetje gedut.. En nu is het bijna 2u en lig ik klaarwakker in bed te lachen om 'What to expect when you're ecpecting'.... Zucht!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 07:37

We zijn kansloos :')

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:29

melaniepk schreef:

_/-\o_

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:45

Hebben mensen nog een tip voor het bijhouden van een kasboek? Ik zou theoretisch gezien heel veel geld moeten kunnen sparen, maar in de praktijk is toch altijd ineens mijn geld weg en ik heb geen idee waarheen... Of nou ja, ik koop gewoon teveel leuke dingen... :o

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:57

Heel kansloos. Ik ben wel erg vd tijd, maar dat hierboven qua slapen is herkenbaar :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:59

melaniepk schreef:

Dit zou wel eens het woord kunnen zijn waar ik al die slapeloze nachten naar op zoek ben :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:06

Vannacht spookte er iets door m'n hoofd en ik kon f*cking de hele nacht niet slapen, dat helpt ook niet echt.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:10

Nee dit dan:

"If I have 10 ice cubes and you have 11 apples how many pancakes can fit on the roof? Purple. Because aliens don't wear hats." Hahahah :')

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 09:35

Mn medicatie is al drie dagen op en moet nog steeds nieuwe halen...irritant!!

Even over die verklaring ADHD met je rijbewijs: die kost paar honderd euro die je niet vergoed krijgt! Misschien handig voor je overweging ;)

Wat ik lastig vind, is het onderscheid tussen de echte ADHD missers en dingen die daarop af te schuiven zijn. Soms gaat er iets en dan weet ik dat het typisch ADHD is en dat ik er dus niet veel aan kan doen (hele gesprekken missen, jezelf buitensluiten, autolichten laten branden) maar dan bijt ik op mijn tong om het commentaar maar over me heen te laten komen en niet te zeggen: ' sorry, dit is een typisch ADHD iets..'. Juist omdat ik dan ten eerste schaamtevol vind en ten tweede ik niet wil afschuiven. Maar sommige dingen zijn wel puur de ADHD! Ik bedoel, als ik kón focussen op een gesprek dan deed ik dat toch? Veel handiger! En sja, als ik mijn sleutels niet zou vrrgeten, zou het een stuk makkelijker zijn.
Ik heb mezelf veel stucturen aangeleerd maar wanneer er iets anders gaat (bijvoorbeeld afgeleid worden) dan is het vaak ook meteen mis en gebeuren dingen als lichten laten branden, kranen open laten staan etc. Irritant hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:25

Dat laatste herken ik wel Milo als ik 's ochtend in de badkamer ben, tanden poetsen, wassen enz. en de katten hebben ineens ruzie kan ik zonder problemen met mijn haar op standje orkaan naar de winkel.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:00

Standje orkaan :').

Ik kan me ook niet focussen op gesprekken, zeker lange verhalen. Dan betrap ik me er telkens op dat mijn gedachtes helemaal afdwalen. En m'n beste vriendin zie ik dan ook kijken van 'ze luistert niet' en dan voelt het echt alsof ik alle kracht nodig heb om uit die diepe gedachtes terug te komen :+.

Het erge is, als ik ergens enthousiast over ben kan ik ook hele verhalen vertellen! :D