Ik ben gisteren weer geweest en ben sindsdien echt een wrak...voel me enorm onrustig, doodmoe, nare en enge gedachten en vooral een schuldgevoel naar mn vriend toe...hij probeert enorm om mij te helpen, maar ik vind het erg moeilijk om dit toe te laten omdat ik hem niet wil belemmeren en pijn wil doen...
Sammy_xxs
Geplaatst: 03-01-13 23:52
Welkom *naam*!
Ik zie dat de meeste hier weer een beetje een terugval hebben jammer!
Met mij gaat het ff niet goed, ben weer aggresief en gefrusteerd de hele dag door Mn AD was op, en door de feestdagen enzo heb ik steeds geen tijd gehad om ze weer te halen ( vergeten, en als k eraan dacht was t weer een dag dat ze niet open waren) Morgen kan ik het weer ophalen. Wel grappig eigenlijk, dacht eerst dat het niet hielp want voelde er niks van, ja wel rustiger niet zo boos meer maar dacht dat het kwam door een goed gesprek wat ik heb gehad. Maar niet dus komt tog door de AD denk ik, gauw weer gaan innemen dus
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Ivm privacy naam verwijderd
Ik ben net bij de huisarts geweest om over mn psychische gesteldheid te praten en voor mn ontstoken teen... qua psychische gesteldheid mn opties besproken en toch besloten om met ad te beginnen, nu eerst een week een halve paroxetine en na die week een hele en dan over 2 weken bespreken hoe het gaat... qua teen, daar moet ik maandag voor terugkomen en dan gaat de halve nagel eraf.
Fijn dat je met AD mag beginnen Lammie. Sterkte ermee
Vandaag erg onrustig. Gister gehele dag visite gehad want zoontje werd 11. Was blij dat iedereen om 8 uur weg was. Kon moeilijk in slaap komen. Wilde vandaag eerst psychiater bellen (psychologe werkt niet op vrijdag); was zo emotioneel maar was eigenlijk angstig. Net even een ommetje wezen maken. Probeer vanavond eens vroeg naar bed te gaan (al slaap ik de laatste dagen ook wel de klok rond ).
Trouwens even een vraagje, hebben jullie ook moeite met slapen sinds jullie ad slikken? Want sinds ik aan de ad zit ( ik val snel in slaap) maar word ik constant snachts wakker om te plassen, of door een vervelende rare droom. Die heb ik nu elke dag, rare ( en echt niet leuke ) dromen... Hiervoor had ik er nooit last van
@ miranda, ik ben ook altijd blij als de verjaardag van mn kids weer voorbij is, alleen blijven ze bij mij altijd zo lang hangen sommige zitten er nog om 1 uur snachts, en na weet ik veel hoeveel hints zijn ze gewoon niet weg te krijgen Verjaardag is leuk voor de kids, maar ben altijd blij als t weer voorbij is :d voorlopig zijn alle dagen ff voorbij, alleen nog de verjaardag van mn vent in feb en gelukkig is het weer ff rustig
Miranda40
Geplaatst: 04-01-13 18:05
M_D_H schreef:
zou ik hier mischien mee mogen praten?
Natuurlijk. Welkom
@Sammy: hier was het vanaf half 11. Mijn schoonfamilie had 's avonds een nieuwjaarsconcert met de muziek dus ging bijtijds weg. Vond het wel fijn dat onze beste vrienden (ken mijn vriendin nu 40 jaar) als laatste weggingen. Hebben bij ons gegeten en mee geholpen de boel op te ruimen. De problemen met slapen heb ik ook maar weet eigenlijk niet of dat dat door de AD komt. Heb nu slaapmedicatie. Gaat momenteel goed (even afkloppen).
Ik ben dus net in december begonnen bij een psycholoog. Dit omdat ik altijd buikpijn heb en het afgelopen jaar zelfs elke dag minstens 1 keer overgeef. na veel medische onderzoeken (waar er een aantal nog van lopen) hebben ze niks kunnen vinden en zijn ze nu aan het kijken of het psychologisch is omdat ik heel veel heb meegemaakt in mijn verleden en erg slecht ben in het verwerken hiervan.
ik heb al eerder bij een psycholoog gezeten vanwege dagelijkse hoofdpijn (die nog steeds aanwezig is), maar ben daar gestopt omdat ik die man heel erg zweverig vond en daar zelf erg kriebelig van werd. ik kreeg uiteindelijk zelfs meer hoofdpijn dan daarvoor. nu loop ik bij een psycholoog die mijn broerje ook onder behandeling heeft (vanwege een moeilijk schooljaar, blijven zitten en recent ontdekte ADHD) het leek mij en mijn ouders handig als ik bij dezelfde psycholoog zou zitten. deze is trouwens niet zweverig ik krijg een EDMR behandeling, hierbij gaan we herinneringen anders proberen terug te plaatsen dan voorheen gebeurt is
bedankt allemaal voor jullie lieve woorden...aan de ene kant ben ik blij dat ik iets krijg om me beter te voelen, maar aan de andere kant voelt het als falen dat ik het niet op eigen kracht red...
wat betreft mijn teen, bij mij doet de huisarts het en volgens hem doet de verdoving echt ontzettend pijn en zal ik daar doorheen moeten bijten...maar ja zo doorlopen kan ook niet... merk nu namelijk al dat ik anders loop en daardoor weer meer last krijg van mn hernia...
@ Lammie: Ik wil je niet bang maken, maar de verdoving deed bij mij ook écht heel veel pijn Ik zal niet vertellen waar ik het mee vergelijk, want dat is niet grappig Het is gelukkig alleen pijn als je de prik zelf krijgt, daarna voel je meteen niks meer. @ M_D_H: Welkom! Ik hoop dat je psycholoog iets voor je kan betekenen.
Bah hier gaat het slecht, zit tegen crisis aan (psychose).. Gelukkig spreek ik morgen mijn spv'er weer..
_Jorine
Geplaatst: 06-01-13 18:21
Herkenbaar *naam*, dat soort dingen probeer ik altijd maar zoveel mogelijk te vermijden.
Afleiding helpt niet meer, ik heb een stuk gewandeld vandaag maar ik moest zo mijn best doen om paniekaanvallen te onderdrukken. Ik ga dus weer richting psychose en dat maakt me zo bang..
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Ivm privacy naam verwijderd
Vandaag voor het eerst op gesprek geweest.. Bah ik heb zo'n hekel aan dat praten maargoed, ik ga vanaf nu emdr volgen en daarna over op cognitieve gedragstherapie.. Hopelijk helpt het
Ik heb vanochtend ook mijn gesprekken weer gehad, met m'n therapeut besproken hoe het nu gaat qua behandeling en we gaan ons nu meer richten op het hier & nu ipv inzichtgevend over het verleden, want daar ga ik toch alleen maar van dissocieren. Met mijn SPV'er gehad over mijn psychotische klachten, ik moet meer dagstructuur gaan opbouwen. Ik kom nu elke dag om 2 uur mijn nest een keer uit, dat is veel te laat natuurlijk. En ik doe nog eens de hele dag niks. Hij denkt dat ik met meer structuur minder last van psychotische klachten ga krijgen.
Vervelend Jorine, maar gelukkig heb je kunnen praten vandaag! Heb je geen dingen die je zou kunnen doen om de dag te vullen? Paardjes, sporten? Ik had eerst ook heel erg dat ik maar gewoon thuis zat, maar ik heb een verzorgpaardje gezocht en daardoor 'moet' ik ook echt een beetje eruit (ik heb beloofd aan de eigenaresse dat ik er op bepaalde dagen ben).. Ik weet niet of dat misschien voor jou ook zo zou kunnen werken?
Ik kan trouwens volgende week beginnen, dus dat is heel fijn! En dan 2 weken niet, ivm tentamens (bah!) en mijn daaropvolgende skivakantie (jeuj!)
Fijn dat je volgende week al kunt beginnen! Misschien is het wel fijn dat je daarna even 2 weken pauze hebt, dan kun je alles een beetje laten bezinken en eraan wennen?
Ja ik probeer minstens 2x per week te sporten en zondag ga ik voor een bijrijdpaard kijken.. Al sta ik ook op het punt om dat af te zeggen omdat ik er gewoon de motivatie niet voor heb.. Als ik er eenmaal ben vind ik het leuk hoor, maar het er naar toe gaan is zo'n opgave elke keer. Dus 2x sporten, 1/2x rijden, 2 dagen therapie en dan nog wat gaten opvullen.
Goed dat je iig sport, dat vermindert angst met 15%! En knap dat je jezelf ervoor kunt motiveren!!! Dat je je voor je vzp niet kunt motiveren herken ik (toen ik nog op de manege reed) heel dubbel aan de ene kant leuk om er te zijn, maar vooral het er naartoe gaan, bah! Thuis vond ik het ook altijd lastig om daar iets te doen, maar heb nu een ipad waarop ik me redelijk kan vermaken hoop dat jij ook iets vind!
@saintelette en Jorine, heel veel sterkte en succes met de therapie/regelmaat vinden...
Met mij gaat het heel langzaamaan iets beter, voel me enorm misselijk, maar ook stabieler (volgens mij door de AD). Wat betreft mn teen gaat het helemaal goed...ik heb mn nagel nog helemaal...hahaha vandaag kwam ik bij de huisarts om de nagel te laten halveren, vraagt de huisarts hoe het nu gaat met de teen. ik zei dat het leek of het beter ging en dat ik minder pijn heb. hij kijken en toen zei hij: hier ga ik niet in snijden...dit is kwestie van korst eraf laten vallen en dan is het bijna genezen... Hij was echt verbaasd over de snelle genezing ineens en ik was alleen maar ontzettend opgelucht...