[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:36

lotte_horses schreef:
Hoi bokkers mag ik me melden?
Ik ga binnekort naar de kapper want het is echt nodig (puntjes beginnen te splitsen) maar ik weet echt niet wat ik met mijn haar moet doen :(
Hoe het nu is ben ik het beu, maar ik wil graag dingen in mijn haar kunnen blijven maken dus korte laagjes zijn wel mooi, maar als ik dan een vlecht maak steekt alles uit.
Nu is het gewoon lang en gelijk (behalve mijn 'bles'), ook heb ik een weerborstel die ik irritant vind maar waar niet aan te doen is denk ik.
Wel heb ik een ziekte waardoor regelmatig mijn haar uit valt (toen ik 7 jaar was had ik nog maar een kwart van mijn haar), nu heb ik nog enkele kale plekken, maar die zitten verstopt onder mijn haar. Maar de kapper mag het dus niet te kort knippen, of zo knippen dat je de plekken ziet.
Ik heb heel zacht haar, en een normale dikte denk ik.

Dus weet er iemand met welk kapsel ik goed zou staan? (eventueel een kleurtje mag ook)

Hieronder even de foto's van welk kapsel ik nu heb en wat ik er zoal mee doe:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://lh4.googleusercontent.com/-3Qn0 ... 252039.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-z43v ... to1294.jpg

Soms doe ik mijn 'bles' is naar de andere kant:
https://lh5.googleusercontent.com/-8rP0 ... to1248.jpg

Of een dot:
[ Afbeelding ]
https://lh6.googleusercontent.com/-6hp5 ... to1218.jpg

Of een visgraatvlecht:
[ Afbeelding ]
https://lh5.googleusercontent.com/-Gw6n ... to1144.jpg

Of krulletjes (maar hierbij heb ik 1 probleem, na een half uur zie je er niet meer van (ook niet als ik ervoor mouche heb in gedaan of erna vol met hairspray) En ook niet op de fiets (ookal steek ik mijn haar zachtjes in mijn kap.) Dus heeft iemand hier tips voor?
[ Afbeelding ]

Dus weten jullie hoe ik mijn haar zou laten knippen, of nog leuke dingen om in mijn haar te maken?

Alvast bedankt! :)

Op de laatste foto zit je haar het leukste :D (Bril staat je trouwens ook goed) wel jammer dat je er niet zo veel van ziet. :C maar als ik het zo zie zou een lange pony je misschien wel staan, of laat dat die kale plekken zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:37

Suus___ schreef:
Ja de aparte kleuren blijven helaas erg slecht zitten, geen idee waarom eigenlijk

Omdat het spoeling is xd en de kleuren zijn licht. Ik moet mijn haar ook om de twee weken bijverven, anders wordt het oranje. xd

__Sannne

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:41

Okee, misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik heb van mezelf donkerblond haar, en heb het een keer bruin geverfd waar ik op dat moment heel tevreden over was qua kleur. Alleen twee minpuntjes;
- Het was van John Frida, 1 pakje kost al snel 17 euro, en aangezien ik er twee nodig heb vind ik dat een beetje een duur grapje.
- Na enkele weken ging de verf er toch deels uit, in zo ver dat het een stuk lichter is geworden.

Weet iemand een goedkoper merk dat beter/langer blijft zitten?
ook heb ik ergens gehoord dat als je je haar wilt verven, je het enkele dagen van te voren niet met cremespoeling mag wassen, omdat dat een vast laagje vormt ofzo, is dit waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:44

Dat laatste geld volgens mij alleen als je je haar gaat bleken, ik was mijn haar dan ook een paar dagen niet omdat het anders nogal erg begint te prikken en mijn hoofdhuid erg geirriteert raakt. :3

Ik zou het anders gewoon door een kapper laten doen, dan heb je het ook in een keer goed. Heb je niet per ongeluk spoeling gekocht?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:59

Hm, als ik licht heb maak ik wel even een foto van mijn uitgewassen haar, kunnen we allemaal even lachen. :+

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:16

Mijn kleur paars was eerst ook veeeeel feller! Nu zie je het nog wel, maar gaat steeds meer naar rood neigen, en het is gewoon helaas niet meer zoals nu. Helaas heb ik er geen foto van, maar kon zelf ook wel verwachten dat die kleur niet goed bleef zitten en verbaas me er eigenlijk wel over dat je het na zo'n 4 weken toch nog ziet.

Ik ga denk ik morgen even langs de Haar Import, kijken wat hun me aan bevelen met het ontkleuren van m'n haar.. :+

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:09

Hoi :) , Volgens mij gaat het hier hoofdzakelijk over haar verven :o. Ik had een vraagje over krultangen?

Wie heeft er 1 en welk merk? Ik ben op zoek naar een goeie die ook echt goed werkt en een niet te kleine krul geeft.

Er zijn ook van die krulborstels met warme lucht. Heeft iemand beide geprobeerd en wat is dan beter?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :D!

Dit zou het moeten worden.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:23

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:26

Boself schreef:
Dat laatste geld volgens mij alleen als je je haar gaat bleken, ik was mijn haar dan ook een paar dagen niet omdat het anders nogal erg begint te prikken en mijn hoofdhuid erg geirriteert raakt. :3

Ik zou het anders gewoon door een kapper laten doen, dan heb je het ook in een keer goed. Heb je niet per ongeluk spoeling gekocht?

Nee ik weet echt honderd procent zeker dat het permanente haarkleur was. Een vriendin van me gebruikt het namelijk ookaltijd alleen dan een andere kleur.

Ik vind het te duur om het bij de kapper te doen, zoveel heb ik er nou ook weer niet voor over ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:08

Als je 2 pakjes a 17 euro nodig hebt kan je het net zo goed bij de kapper laten doen. :D
Ik heb voornamelijk zelf geverfd met Recital van LÓreal.

Klopt trouwens dat je beter geen conditioner in je haar kan doen voor het verven.
De schubben moeten open gaan staan en zulke producten zorgen er voor dat dat minder makkelijk gaat.
(Want dat is ook hun functie)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:51

Needje schreef:
Als je 2 pakjes a 17 euro nodig hebt kan je het net zo goed bij de kapper laten doen. :D
Ik heb voornamelijk zelf geverfd met Recital van LÓreal.

Klopt trouwens dat je beter geen conditioner in je haar kan doen voor het verven.
De schubben moeten open gaan staan en zulke producten zorgen er voor dat dat minder makkelijk gaat.
(Want dat is ook hun functie)

Jaa daarom vind ik 17 per pakje ook nogal duur, had toen mazzel dat ik door korting er 2 had voor 19 euro.

hoe lang moet je dan geen conditioner gebruiken? Want ik hoorde inderdaad dat het beter "pakt" als je niet met conditioner wast.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:58

Ik gebruik mijn aeg stijltang voor krullen :D als mijn eigen haar eens niet fatzoenlijk krult

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:05

Gewoon wassen en geen conditioner indoen :)
Maar ik heb t wel gedaan was het even vergeten maar m'n haar is toch erg rood hoor :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:04

Oh ik was wel altijd gewoon met conditioner..
Hou er niet speciaal rekening mee als ik wil gaan verven.
Ik zorg alleen dat ik het minstens 1 à 2 dagen van te voren niet meer was.
Mijn hoofdigheid is best wel gevoelig en door een paar dagen van te voren niet meer te wassen (het moet niet mega vet zijn natuurlijk) is m'n hoofdhuid wat meer beschermd door een beetje vet wat er zit (en wat je met wassen wegwast). Dus dan is m'n huid minder geïrriteerd daarna.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:20

Zo ik ben gister geweest, moest 2 cm van de onderkant af laten halen om het weer mooi gezond
te hebben. Nu is het weer mooi op één lengte. :) Alleen aan de voorkant heb ik laagjes bij laten werken
(lagen vanaf mijn kaaklijn) heb het dit keer wel laten knippen ipv snijden, van dat snijden word mijn
haar zo pluizig! Nu kan ik er weer 3 maandjes tegenaan!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:24

Mijn haar wordt ook mega pluizig van snijden.. Dan valt het ook heel raar.. Dus ik heb ook liever knippen dan snijden .
Volgens mij hebben best wel veel mensen daar last van.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:35

snijden doe ik wel eens zelf, als mijn pony te lang wordt. want met knippen verpest ik het eerder. mijn haar wordt er niet pluizig van gelukkig, ik gebruik wel een heel scherp mes, maar ik neem aan dat de kapper dat ook doet.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:25

Mijn kapster kan goed snijden dan gaat t absoluut niet pluizen.. Bij andere kappers was dat wel

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:13

Suus___ schreef:
Warme kleur bruin prinses?

Lotte je bles? :=
Ik vind je haar mooi zoals t is :)

het word een warme kleur bruin, moet om 7uur bij de kapper zijn. Spannend :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:56

Ik gebruik sowieso nooit conditioner :+ M'n haar pluist zonder iets meer dan met, maar dan is het alsnog minimaal, en met zit het altijd zo slap. Wel 1 keer in de week een haarmasker want anders gaat het wel pluizen haha.

Ik heb jullie hulp nodig :o M'n haar is nu zo (foto's zijn een beetje raar maar ik heb ze net even snel gemaakt, haha):
Afbeelding
http://25.media.tumblr.com/tumblr_meimi ... o1_500.jpg

Het is ombre, al is dat op de foto door het gebrek aan licht niet heel goed te zien haha, maar dan vooral de punten en het loopt niet heel geleidelijk over, maar dat vind ik juist wel mooi. Ik ben al een jaar niet meer bij de kapper geweest en m'n punten zijn daardoor, en door het verven, behoorlijk beschadigd, dus ik denk dat het tijd wordt om er een stuk vanaf te laten halen. Eigenlijk durf ik niet echt voor kort te gaan, maar dit vind ik wel leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik weet niet of het niet gaat krullen als ik het kort laat knippen dat wil ik namelijk niet.. Ik heb het wel eens eerder kort gehad en dan gebeurde dat wel, maar toen had ik laagjes, is er een kans dat het wat steiler valt als je geen laagjes laat knippen, omdat het dan zwaarder is? :P Ik weet ook niet zeker of dit me wel zou staan haha, dus alle meningen zijn welkom!
Wel wil ik dan graag weer ombre, maar de verf/bleek die ik vorige keer heb gebruikt was van Syoss en heb ik in Duitsland voor 4 euro per pakje gekocht, maar hier kon ik eigenlijk niks vergelijkbaars vinden? :P

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

In nl is geen vergelijkbare prijs kwaliteit verhouding zoals in duitsland. Ik haal mijn verf ook altijd in duitsland ook die van syoss. Heb momenteel een reverse ombre maar dan zo dat mijn eigen kleur weer kan aangroeien. Mijn haar breekt ook nogal erg af nu maar in januari komt onze kapster en laat ik t schouderlengte bijknippen en een goede dosis laagjes. Net zolang tot mijn haar niet meer breekt :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:31

Ik vind het irritant dat het haar dichtbij mijn hoofd snel gelig wordt, terwijl de rest mooi blond blijft. Hebben meer mensen dat ket geblondeerd haar? Dan blijf ik bezig met zilvershampoo..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:29

Nou ik heb die haarverfverwijderaar nog een keer gebruikt en nu is het knaloranje!
Wat moet ik nu doen? Je mag je haar meteen erna weer verven volgens het pakje..
Als ik nu een donkerblonde semipermanente verf er overheen doe, komt het dan goed denken jullie?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:31

AliesMeijer schreef:
Nou ik heb die haarverfverwijderaar nog een keer gebruikt en nu is het knaloranje!
Wat moet ik nu doen? Je mag je haar meteen erna weer verven volgens het pakje..
Als ik nu een donkerblonde semipermanente verf er overheen doe, komt het dan goed denken jullie?

Oh jeetje! Nou pff, laat ik het dan maar niet bestellen.. Laat het desnoods wel bleken hoor..