[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:21

Ik herken het. ik heb ook een dip. mijn lichaam wil de hele dag alles eten wat los en vast zit. niet eens zozeer iets slechts, maar vooral heel veel :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:47

Wat ik me ineens bedacht, ik ben nu meer aan het bewegen (zo veel mogelijk fietsen, wandelen, hardlopen). Kan het zijn dat mijn lichaam gewoon aangeeft dat het een hogere calorie inname nodig heeft?

Vandaag verjaardag van mijn broertje. Ging de hele dag erg netjes maar het ging net toch (flink) mis :( Ik heb echt zooooo veeeeel trek in eten en als het dan steeds voor je neus gehouden wordt.. Ik kreeg het gewoon niet voor elkaar, echt zo raar! Gelukkig is de eerst komende verjaardag pas weer eind september.. Wil zo graag even sporten om de ergste ellende weer kwijt te raken maar ik heb sinds een tijdje last van mijn linkerbeen. Ongeveer twintig cm onder mijn heup knakt er iets bij elke stap. Dat is op zich al irritant maar door de wrijving kan ik na 4 km (hard)lopen strompelend naar huis van de pijn. Mijn band is lek dus ik kan ook niet fietsen. Ga straks maar eens kijken of ik misschien wel kan skeeleren.. Ga morgen de dokter bellen voor mijn been.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:49

Mijn lichaam smeekt ook om de zoveel tijd om meer eten :j dat lijkt bij mij een periode waar ik doorheen moet ofzo, misschien is het zelfs wel een hormonenkwestie :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:59

Zou zo kunnen! Ik merk dat ik sowieso elke zesde week zo'n mega trek krijg := en daarnaast dan nog in mijn feestweek. Ik heb er alleen al meer aan toegegeven dan ik zou willen :o en daar baal ik dan nu wel van. Dit was weer een goede waarschuwing voor mezelf dat toegeven aan het willen eten alleen maar een schuldgevoel oplevert.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:15

Negerzoen: Ik herken dat ook wel ja, en vind het inderdaad ook zo moeilijk als je het voorgeschoteld krijgt.
En met verjaardagen is het ook altijd super moeilijk!

Vandaag nog even lekker weinig gedaan, lekker gegeten, ijsje toe, en dan vanaf morgen er tegenaan!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:41

Bij mij gaat ie goed wat betreft eten, vandaag wel een waterijsje, 59 kcal, op. Maar kan beter zoiets eten 1x per week dan bijv. een rozekoek. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:20

ik heb me vandaag gewogen en ben van 76,6 kg naar 76,2 kg

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:47

Laat maar even goed nakijken, Negerzoen! Klinkt toch als een vervelende blessure, hoop dat je er niet al te lang last van gaat hebben.

Goedzo Amytj en Ketaki :j Weer 400gr er af is altijd leuker dan aankomen.
En dat waterijsje zal het hem nou ook weer niet doen. Kan niet zo veel kwaad, toch?

Ik vandaag toch weer toegegeven aan de eetverleiding... :( Een boterham met pindakaas, twee glazen frisdrank, een portie pasta en 3 suikerwafels te veel op.
Als je die niet mee telt is het verder netjes :+
O: special K
T: appel
M: twee boterhammen en nectarine
T: twee knackebröd met banaan
T: glas drinkyoghurt
A: groentesoep, tomaatjes, gevulde pasta

Weg genoeg water gedronken, en heb 2,5 uur uitgemest en onkruid weggehaald in de wei :)
Dat dan weer wel.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:52

je kunt beter een waterijsje eten dan een softijsje/magnum bv

daar zit veel meer calorien in

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:15

Pff na 2 dagen BBQ'en gaat het hier ook niet heel positief. Houd ook nog veel vocht vast met dit weer... (dikke enkels enz). Niet zo handig!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:58

Ik heb hier al een keertje gepost maar ik wil toch wat actiever meeposten. Als ik al jullie positieve berichten lees dan krijg ik zelf ook meer ''zin'' om te gaan afvallen. Dit weekend toch een mega dip gehad en teveel slechte dingen gegeten. Hoe weten jullie wat wel goed is om te eten en wat niet?

Ik ga 2x per week naar de sportschool voor een uurtje steps. Dit is al heel inspannend voor me omdat ik naast paardrijden nooit echt heb gesport. Verder ben ik ook begonnen met hardlopen, dit doe ik 1x per week en we houden het nu nog op 3 km omdat ik dit ook nog moet opbouwen.

Ik ben gepest op school (door o zo grappige jongens) met mijn lijf. Ik ben overigens 1.68 en weeg 70 kg dus het valt, wat mij betreft, nog mee. Ik zou alleen graag mijn lichaam wat strakker willen zien zodat ik misschien wat minder onzeker over mezelf word. Mijn zusje is echt dun en hoeft er niks voor te doen. Eet ook alles wat los en vast zit en tsja.. als ik dan naast haar loop dan voel ik me echt niet fijn.

Allejandro, ik dacht dat barbecuen juist niet zo erg was omdat het vlees dan gegrild wordt? Als wij barbecuen eet ik altijd kipfilet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:05

Juul :(:) Gepest wordt je meestal niet omdat er nu werkelijk iets niet aan je lichaam klopt, maar omdat je er zelf onzeker en gevoelig op bent.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:09

Klopt, Ik ben altijd al onzeker over mijn lichaam geweest. Waarschijnlijk omdat ik nogal vroeg in de puberteit kwam

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:59

ik wil me ook graag aanmelden,

ik weeg nu 67,3 en ben 1,68 ik heb nogal last van vetjes op de bekende zones (buik billen benen armen)
ik heb altijd goed gesport maar ben nooit slank geweest.

ik ga 3sept naar gran canaria dus mooi een doel om voor die tijd onder de 65 te komen ( heb ik nooooit gehaald dus wie weet?)

wat ik deze week doe aan sporten:

maandag 2km skeeleren en aquajoggen
dinsdag sportschool met mn broer dus afmat avondje voor mij
woensdag aquajoggen
donderdag 4,5km hardlopen
vrijdag hardlopen op het strand
zaterdag rust
zondag sportschool met elastieken ( een work-out van een half uur )

daarnaast eet ik dus heel gezond maar vandaag had mn lichaam zo een trek in iets zoets.. dus ik heb een kopje koffie met een droog bescuitje genomen.

ik wil graag ook weer paardrijden maar helaas is mn paardje niet goed kwa benen en staat op rust tot na mijn vakantie.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:59

Tips om heupen/billen strakker te maken zijn extreem welkom!!

ohjaa ik heb een hoelahoop gekocht maar damm wat is dat moeilijk

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:03

Hier wordt het echt te erg met de kilo's, dus moet er nu echt wat aan gaan doen.
Het lukt alleen steeds niet... Nu ik op kamers ga vind ik het wel een goed plan om mezelf een gezonder eetpatroon aan te leren, en meer te gaan bewegen. Hoop dus dat ik hier ook mee mag kletsen :).

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:05

ohja ik ga elke woensdag op de weegschaal dus vorige week woog ik dan 67.3 en aanstaande woesndag horen jullie van mij wat er af is gegaan

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:33

Volgens de dokter heb ik iig een flink geirriteerde slijmbeursdinges. Ben doorverwezen naar de fysio omdat het kan komen door de manier waarop ik loop. Afspraak gemaakt voor donderdag. Ben benieuwd!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:48

Vervelend Negerzoen!! Hopelijk kan de fysio er iets mee!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:53

Negerzoen: Dat klinkt vervelend, hopelijk kan de fysio het verhelpen, anders in laten spuiten?

Rubyred: Dat is wel een goede start, maar vind het altijd moeilijk om meteen alles aan te pakken (verhuizen, andere omgeving, gewoontes), maar vind het knap als jij het wel kunt!
Hoeveel wil je eraf hebben?

A-man: Haha jouw startgewicht, word mijn 'eerste' streefgewicht, ben jaloers!

Ik heb vandaag een 'redelijke' dag gehad, veel verleidingen (taart/snoep op het werk, en ben een zoetekauw!)
O: 1 broodje met appelstroop, donkerbruin
T: niets, was druk helaas
M: 2 waldkornbeschuit, 1 met philadelphia ligt, 1 met kalkoenfilet, 2 nectarines
T: 1 banaan en 1 kiwi
A: bloemkool, half gehaktballetje, klein beetje aardappels

Daarbij echt 2 liter water gedronken, en nog een paar bekers thee.
Uurtje flink gewandeld.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:05

@Sassieja: Ik weet ook niet of het gaat werken... Maar zoals nu gaat het ook niet... Ik wil er zeker 6 kilo af hebben, het liefst 10.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:09

Welkom alle mensen die gaan beginnen :D

Ik ga morgen weer op de weegschaal staan, ik ben benieuwd :))
Vanavond een BBQ gehad, heb een stuk kip en een hamburger op :9

Op werkdagen (6/7u beginnen) sta ik in de ochtend niet meer op de weegschaal, dat is me te vroeg en dan kan ik mijn ochtenritueel niet uitvoeren :') (wakker - wc - weegschaal - aankleden - ontbijten)
Dan is het meer van wakker - aankleden - wc - boterham smeren om mee te nemen en verder op te eten in de auto :')

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:58

A_man schreef:
Tips om heupen/billen strakker te maken zijn extreem welkom!!

ohjaa ik heb een hoelahoop gekocht maar damm wat is dat moeilijk

Zwemmen! Ik ga er donderdag mee beginnen. Heb snel last van mijn enkels, zijn heel zwak, en met zwemmen heb ik daar geen last van. :)

Klinkt inderdaad vervelend Negerzoen hopelijk kan de fyshio het verhelpen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:26

Had vandaag gelukkig een stuk minder last en heb lekker een eindje over het strand kunnen wandelen vanavond :) De dokter zei dat als de fysio er iets mee kon, dat helemaal top zou zijn en dat een spuit anders een optie is :j Maar we hopen natuurlijk dat het gewoon te verhelpen is zonder ellende!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 03:57

Ik ben een weekje niet op bokt geweest omdat ik druk bezig was met verhuizen en nog geen ziggo internet aansluiting heb. Maar heb alles even doorgelezen. Ondertussen ben ik 1,5kg afgevallen met bewegen en op me eten te letten. Ik heb alleen tijdens me maandelijkse probleempje wel een vet patatje gegeten en een twix en een pizza. Maar ik ben gelukkig niet zwaarder geworden daardoor.