Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:58

dressagelady schreef:
missfitness schreef:
Wat is het toch heerlijk weer! Zo net even lekker in de tuin gelegen na 1000 situps :D , de buurtjes die soms veel lawaai hebben waren weg, dus was zoooo relaxed!! :o
Mn blokjes liggen er weer mooi op! :D

Duuuuuuizend situps? Hoe hou je die in hemelsnaam bij :D Vette respect!

Nou ja ik kan er 4 meer of minder naast zitten, maar op duizend maakt dat ook niks meer uit :D

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:04

Wooaaaahhhh het hagelt bakstenen :oo

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:07

Nancy het was de Marikenloop he :D Dus opgeven door de hitte is mij niet gekend haha :P
En hier is het al bijna een uur constant een het rommelen! niet echt bevorderlijk voor de studie.. ;(

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:07

oh, jij zit natuurlijk recht onder die dikke onweersbuien... Ze zijn hier nog niet, maar ik hoor het nu al flink rommelen daarboven... Terwijl er hier nog een zwak zonnetje schijnt ook.. Als ik die rode vlekken op de buienradar zie naderen... Brrr...

wat is de marikenloop? :oo

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:10

Airborn schreef:
wat is de marikenloop? :oo

DE vrouwenloop van Nederland!! *\o/*
www.marikenloop.nl Echt super leuk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:10

Het is echt niet normaal..

Wie wil er zwemmen?? Het kan bij mij in de achtertuin.. :')

Pfft.... De tuin is gewoon wit, hahaha.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:10

Marije__ schreef:
Nancy het was de Marikenloop he :D Dus opgeven door de hitte is mij niet gekend haha :P
En hier is het al bijna een uur constant een het rommelen! niet echt bevorderlijk voor de studie.. ;(

Oh was dat vandaag :D

Wat leuk!! Was het druk?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:12

nancy, als je toch een zwembad maakt daar, mag je dit weer ook best houden hoor, dan doe ik vandaag wel zonder :j _O-

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:13

En wij zitten hier lekker achter in de tuin in de zon :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:16

Marije__ schreef:
Missfitness, respect hoor! Ja het is een kwestie van smaak die ader, maar het zegt wel wat over je manier van trainen zegmaar :) stoer!

Dank je wel!! Ik heb tijden zitten dubben of ik wel of niet een foto in het topic zou plaatsen maar goed... Mede door de enorme spier en die aders. Tot mijn grote verbazing is iedereen hier best wel positief, ook al zullen jullie dit zelf niet willen, en dat begrijp ik ook wel!! Maar ik vind het echt zo mooi!!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:22

Hier ook helemaal niks aan de hand (Enschede)! Heb tot 5 uur vanmiddag in bikini in de tuin gezeten :)) Moet nu toch echtttt even aan de studie want heb over 3 weken tentamens :=

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:28

Succes met de studie!! Wij genieten nog even van het niks doen! Morgen weer aan de arbeid..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:41

Grrr, ik heb mn been goed hard gestoten vanmiddag, precies op een spier waar ik al beetje spierpijn in had... Man, doet gewoon zeer terwijl ik dr niets mee doe!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:27

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:28

hihi, leuk plaatje marije!
Hoewel ik zelf vermoed dat genen dr ook wel iets mee van doen hebben :P

Hmmm, mn vermoeden van gisteren was correct: spierpijn! enige spier in mn schouders/armen die niet echt zeer doet zijn mn biceps, lol.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:30

Ik geloof niet echt in genen met dun en dik zijn ! qua spieropbouw natuurlijk wel, endo/ecto
maar zware botten maakt maar 2 kg uit.. dus zolang je minder eet dan je verbrand val je af :)

Stoere arm missy!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:05

hier mega druk geweest 4 dagen
vanavond weer sporten ben al wel braaf met de fiets aan het heen en weer pendelen naar school
kind weg brengen en weer halen en na de pauze weer wegbrengen etc
gisteren levend verbrand in de zon 8-)
hadden een verjaardag en gingen met regen weg nooit gedacht dat het zulk mooi weer zou worden
heb een heerlijk kleurtje krijg al de vraag of ik lekker smaak (kreeft) :')

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:12

Monnie_ schreef:
Ik geloof niet echt in genen met dun en dik zijn ! qua spieropbouw natuurlijk wel, endo/ecto

Inderdaad ja. Het plaatje wat ik postte is eigenlijk wel waar als je zo nadenkt :P

DDD goed bezig!! ja dat kleurtje heb ik ook al :')

Gelukkig haast geen spierpijn hier.. :) Niet na de sled-training van zaterdag, en niet na het hardlopen van gisteren!
Kan er vanavond dus weer vol tegen aan bij de bootcamp!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:46

Monnie_ schreef:
maar zware botten maakt maar 2 kg uit.. dus zolang je minder eet dan je verbrand val je af :)

Stoere arm missy!

Ik denk juist dat het in je genen zit om aanleg te hebben om dik te worden of niet. De snelheid van de spijsvertering speelt hierbij natuurlijk ook een rol. Zo zijn er mensen die alles kunnen eten maar niet aankomen en mensen die bij het geringste wat ze te veel eten meteen aankomen.
Het is een vorm van aanleg en aanleg lijkt mij door je genen bepaald.
Zo kun je ook aanleg hebben om goed te zijn in sport, creatief te zijn, goed te kunnen leren, goed in talen te zijn, goed in beta-vakken te zijn enz.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:34

annepaardoes schreef:
Monnie_ schreef:

Stoere arm missy!

Ik denk juist dat het in je genen zit om aanleg te hebben om dik te worden of niet. De snelheid van de spijsvertering speelt hierbij natuurlijk ook een rol. Zo zijn er mensen die alles kunnen eten maar niet aankomen en mensen die bij het geringste wat ze te veel eten meteen aankomen.
Zo kun je ook aanleg hebben om goed te zijn in sport, creatief te zijn, goed te kunnen leren, goed in talen te zijn, goed in beta-vakken te zijn enz.

Klopt, maar als jij minder eet dan je verbrand val je af, hoe er het ook in je genen zit om dik te worden. Aanleg is wat anders dan er ook aan toe geven :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:42

Monnie_ schreef:
annepaardoes schreef:

Klopt, maar als jij minder eet dan je verbrand val je af, hoe er het ook in je genen zit om dik te worden. Aanleg is wat anders dan er ook aan toe geven :)

Dat zal zeker zo zijn, maar hoeveel je moet verbranden is niet voor iedereen het zelfde. Als je een snelle spijsvertering of schildklier heb hoef je minder moeite te doen voor het verbranden dan wanneer je dat niet hebt.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:45

Nee hoor.. je kunt toch gewoon je BMR + activiteitsfactor uitrekenen? Als je gewoon op onderhoud eet kom je niks bij en val je ook niets af

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:50

Elk lichaam is anders Monnie_. Voor de een zal zoiets wel op gaan en voor de ander niet. Er zijn wel meer factoren van belang die je verbranding beinvloeden zoals spijsvertering, schildklier en (bijbehorende)hormonen, spiermassa, geslacht, lichaamsgrootte enz.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:20

Zo Heb me weer even flink uitgeleefd en hopelijk morgenochtend weer :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:53

Helemaal met annepardoes eens. Bovendien maakt het qua lichaamsbouw wel degelijk uit hoe slank je er daadwerkelijk uit ziet met een bepaald gewicht. Mensen met dezelfde lengte en zelfde gewicht maar andere bouw kunnen echt heel anders overkomen. Als je smalle heupen hebt, smalle schouders, dan lijkt dezelfde hoeveelheid vet al opeens veel meer.
Trouwens, ook je hormonen bepalen welk lichaamsgewicht en vetpercentage echt goed bij je lichaam past. Normalitair zal dat een gezond gewicht zijn, maar binnen "gezond gewicht"zijn natuurlijk ook weer variaties mogelijk.
En idd, de BMR is een gemiddelde, maar wat je precies verbrand verschild echt per persoon. Anders zou het allemaal wel heel makkelijk gaan :P

Toushie, goedzo!

Marije, geen spierpijn, das wel lekker :D

Ik moet zeggen, ik voel mn armen en schouders wel, maar niet dusdanig dat het echt vervelend is. Was vanmorgen wel goed stijf, dat was wel iritant, maar dat is al weer een stuk verbeterd. Raargenoeg voel ik mn triceps meer dan mn biceps, en ik train ze toch echt even hard, misschien biceps zelfs wel harder..