Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:34

mathilde_

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:35

helaas ben ik niet zo goed in engels

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:35

Weet je wat het nadeel is van internet... Iedereen zet er maar wat op. Ik doe ook een voedinggerelateerde studie, maar je wordt er echt niet blij van als je ziet hoeveel rotzooi er op internet staat. Hoe het met eiwitten zit na het sporten weet ik niet. Het zou goed kunnen dat jullie gelijk hebben, maar net zoals Kiki zoek ik liever eerst een paar betrouwbare bronnen (wetenschappelijke artikelen, liefste in het Engels) voor ik een uitspraak doe daarover :P. En dan nog zul je veel tegenstrijdigheden lezen.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:41

Internet is inderdaad niet meer zo betrouwbaar. De wetenschap bied de uitkomst.
Maar ik ga naar de paarden toe, ik lees er vanmiddag nog wel door heen. Ben in iedergeval meer geintereseerd geworden in krachtsport en voeding e.d. Ik hou er ook een word bestand voor bij waar ik alle informatie samen vat .Ik loop nu een beetje achter door een druk leven maar moet goed komen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:47

De sportschool waar ik train volgt het Less Mills programma. Vanochtend heb ik een lesje CX Worx meegepikt. Oftewel een half uur je buik, billen en rug trainen. Normaal ben ik niet zo van de groepslessen maar deze vond ik wel leuk om te doen. Daarna nog even aan krachttraining gedaan en een beetje cardio.
Vrijdag gaan we weer verder!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:58

Lekker bezig geweest silvia

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:10

Maar het is wel bekend dat eiwitten nodig zijn voor je aanmaak en opbouw van spieren, dus als je spierpijn hebt, spierscheurtjes dat eiwitten nodig zijn om te herstellen?
Dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt door je voeding valt denk ik vies tegen, zeker met de hedendaagse manieren van eten, nu zeg ik niet dat jullie allemaal slecht eten, maar veel maaltijden bestaan voornamelijk uit koolhydraten, vaak ook de slechte. Als je de producten met eiwitten erin als hoofdbestanddeel neemt, dan zit je denk ik in verhouding wat beter qua eitwitinname. Voor mij werkt het ook dat ik er langer van vol zit, alleen rauwkost en vis tussen de middag wordt ik heel misselijk van. 's avonds heb ik hier geen last van, heel vreemd.

Kijken jullie trouwens wel eens: I used to be Fat? Op MTV?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:16

Ik heb echt geen idee hoe het zit met eiwitte
Ik eet wel eieren elke week maar niet dagelijks
Wat zijn goedde dingen om te eten waar eiwitten in zitten?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:20

Fred_Kroket schreef:
missfitness schreef:
Eiwit of shakes na een training zijn gewoon nodig voor herstel en groei van spieren! Neem je geen eiwit dan zal het herstel en groei langzamer gaan.
Het is natuurlijk makkelijker om poeder in een bus te gooien met melk of water i.p.v. een paar eieren koken en wat kwark in een bakje doen! :')

Volgens mij eten veel van de mensen die ook shakes gebruiken ook nog eiwitten ernaast ;)
Krijgen jullie naast schema's dan geen voedingsadvies?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:30

Dit is voor mij de max wat ik mooi gespierd vind. Strakker/droger dan dit moet het niet worden vind ik persoonlijk.

Afbeelding

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:33

Vind ik zelf al weer iets te veel spieren

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:34

DDDMakkink, vlees zitten veel eiwitten in, vis ook en zuivel.
Bijvoorbeeld: kipfilet of eitje op brood, Tonijn of zalm door je salades, vlees of vis bij je avondeten, tussendoor yoghurt/kwark of nootjes.
Als het lichaam onvoldoende eiwitten uit voedsel binnenkrijgt, zal het eiwitten uit de spieren gaan gebruiken om het tekort aan te vullen.
Je spieromvang zal dan juist afnemen in plaats van toenemen. Als je onvoldoende eiwitten binnenkrijgt, kan je trainen zo veel je wilt, maar je spieromvang zal niet toenemen.

Dat vind ik ook erg mooi Jildau :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:34

Bij ons kun je wel voedingsadviezen krijgen.

Op jou vraag DDD kan SSdesign ons vast wel antwoord op geven!
Dit is zo'n beetje mij schema per dag:
Ontbijt:
2 eiwitten gebakken
1 eiwitshake
Tussendoor:
Banaan of rauwkost (komkommer of tomaatjes)
Lunch:
Magere kwark met muesli of 2 volkoren sneetjes met pindakaas
Tussendoor:
Magere kwark met aardbeitjes/frambozen
Avondeten:
stukje mager vlees of vis met groenten: wokgroenten, peultjes, boontjes, spinazie, bloemkool,
of courgettesoep of brocolisoep.
ongeveer 2-3 keer per week eet ik er een kleine aardappel bij in stukjes uit de oven, of zilvervliesrijst of bruine pasta(maar volkoren pasta vind ik echt vies)
Tussendoor 's adavond:
Eiwitshake

Soms dan heb ik een smokkeldagje en dan eet ik frietjes met satésaus/pizza of iets anders

en vaak pak ik tussendoor ook wel eens een appel of wat noten (dit vaak als ik onderweg ben)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:36

DDDMakkink schreef:

Zou ik mogen vragen wat jij dan een mooi figuur vindt? Foto? Ben benieuwd wat mensen hier als 'perfect' lichaam zien.

Ik zou eerst ook gezegd hebben dat ik dit té vind maar mijn smaak is veranderd want vind het nu toch wel mooi. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:46

Hanneke84 schreef:
Bijvoorbeeld: kipfilet of eitje op brood, Tonijn of zalm door je salades, vlees of vis bij je avondeten, tussendoor yoghurt/kwark of nootjes.
Als het lichaam onvoldoende eiwitten uit voedsel binnenkrijgt, zal het eiwitten uit de spieren gaan gebruiken om het tekort aan te vullen.
Je spieromvang zal dan juist afnemen in plaats van toenemen. Als je onvoldoende eiwitten binnenkrijgt, kan je trainen zo veel je wilt, maar je spieromvang zal niet toenemen.

Bij veel dierlijke producten krijg je alleen ook veel verzadigd vet binnen. Dus het is gewoon een balans zoeken :). Niet te veel vlees/vis per dag (150 gram, afgewisseld vis/vlees). Noten zijn erg vet. Zuivel kun je het beste magere zuivel consumeren, zodat je niet de slechte verzadigde vetzuren binnenkrijgt. Kaas ook met mate, want ook dat is behoorlijk vet. Uiteraard zitten er ook wel veel mineralen in al deze producten die je wel nodig hebt, dus het niet zo dat ze echt 'slecht' zijn of zo. Je zou ook eens vleesvervangers kunnen proberen. Daar zit vaak wat minder (slecht) vet in, maar juist wel veel eiwitten en vezels. Ook vezels zorgen voor een verzadigd gevoel, maar niet echt voor spieropbouw.

Stel dat je een ei eet, kun je dat beter gekookt dan gebakken eten. Anders voeg je nog meer vet toe :)

Hier kun je zien wat er ongeveer in zit per product: http://nevo-online.rivm.nl/.

Ach weet je. Het gaat er ook vooral om in welke hoeveelheden je iets eet. Want bijna alles is slecht als je er teveel van eet. Zo lang je maar van alles wat eet. Er zijn ook van die dieeten waarbij je geen koolhydraten mag consumeren. Maar je hersenen leven op glucose...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:49

DDDMakkink schreef:

Er mag wel iets meer vlees op, ik vind dit gespierde spijker idee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:53

Mindim schreef:
DDDMakkink schreef:

Er mag wel iets meer vlees op, ik vind dit gespierde spijker idee.

Zoals.... (foto)?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:54

grrr mn link wilt niet

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:58

SSDesign schreef:
Hanneke84 schreef:

Bij veel dierlijke producten krijg je alleen ook veel verzadigd vet binnen. Dus het is gewoon een balans zoeken :). Niet te veel vlees/vis per dag (150 gram, afgewisseld vis/vlees). Noten zijn erg vet. Zuivel kun je het beste magere zuivel consumeren, zodat je niet de slechte verzadigde vetzuren binnenkrijgt. Kaas ook met mate, want ook dat is behoorlijk vet. Uiteraard zitten er ook wel veel mineralen in al deze producten die je wel nodig hebt, dus het niet zo dat ze echt 'slecht' zijn of zo. Je zou ook eens vleesvervangers kunnen proberen. Daar zit vaak wat minder (slecht) vet in, maar juist wel veel eiwitten en vezels. Ook vezels zorgen voor een verzadigd gevoel, maar niet echt voor spieropbouw.

Stel dat je een ei eet, kun je dat beter gekookt dan gebakken eten. Anders voeg je nog meer vet toe :)

Hier kun je zien wat er ongeveer in zit per product: http://nevo-online.rivm.nl/.

Ach weet je. Het gaat er ook vooral om in welke hoeveelheden je iets eet. Want bijna alles is slecht als je er teveel van eet. Zo lang je maar van alles wat eet. Er zijn ook van die dieeten waarbij je geen koolhydraten mag consumeren. Maar je hersenen leven op glucose...

Wat vind je van mijn schemaatje? Het is denk ik wel iets afwisselender als hier staat, maar door de weeks klopt het redelijk, weekenden heb ik wat meer moeite mee! :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:02

Tja weet je vet heb je ook gewoon nodig :)
In noten zitten dacht ik juist de goede vetten?
Als je gewoon mager vlees kiest is er niets aan de hand hoor, ik eet veel meer dan 150 gram vlees of vis
Kaas en zuivel deed ik voorheen ook mager maar daar ben ik van afgestapt. Ik eet dan liever minder daarvan en je zit ook sneller vol. Lightproducten zitten heel vaak rommel in en ik denk dat suiker en snelle koolhydraten helemaal ellende zijn.
Maar ieder moet gewoon doen waar die zichzelf goed bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:09

Jildau schreef:
Zoals.... (foto)?

Moet ik daar een foto bij gaan zoeken? Ik houd van een strak voloptueus figuur, meer richting de Beyonce look, Ik ben er te dun voor. Maar dat vind ik mooier dan dit. Ik vind dat een vrouw ook een beetje een zacht idee mag geven, niet per definitie rock hard.

Edit: foto
Afbeelding

PS, een kont vind ik ook mooi bij een vrouw trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:12

Nee hoeft niet perse een foto snap wat je bedoelt. Al vind ik het wel leuk om van anderen foto's te zien van wat hun doel is of wat voor hun echt een perfect lichaam is.

Maar ben ik het wel mee eens. Dat vind ik zelf ook mooi. Deze foto is voor mij echt de max! Zelf zou ik ook nooit zo kunnen worden want heb een aanwezige kont en brede heupen. En als vrouwen gespierder zijn dan de foto die ik liet zien vind ik ze al snel mannelijk lijken en daar houd ik ook niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:14

Jildau schreef:
Nee hoeft niet perse een foto snap wat je bedoelt. Al vind ik het wel leuk om van anderen foto's te zien van wat hun doel is of wat voor hun echt een perfect lichaam is.

Maar ben ik het wel mee eens. Dat vind ik zelf ook mooi. Deze foto is voor mij echt de max! Zelf zou ik ook nooit zo kunnen worden want heb een aanwezige kont en brede heupen. En als vrouwen gespierder zijn dan de foto die ik liet zien vind ik ze al snel mannelijk lijken en daar houd ik ook niet van.

Ik heb grote borsten, cup 70 E en ook wel een kont, maar zoals Beyonce, nee, zoveel curves heb ik niet :D Dan kom ik behalve de borsten toch bij jou foto uit, als meest haalbare voor mij.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:29

Dat vind ik ook erg mooi Mindim, ik heb ook zo'n figuur.
Kont en heupen zijn rijkelijk aanwezig, smal in taille en 70F cupmaat.
Als ik er zo uit zou kunnen zien, buikje gaat al de goede kant op, benen zijn wat moeilijker :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:45

wollie2004 schreef:
Maar het is wel bekend dat eiwitten nodig zijn voor je aanmaak en opbouw van spieren, dus als je spierpijn hebt, spierscheurtjes dat eiwitten nodig zijn om te herstellen?
Dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt door je voeding valt denk ik vies tegen, zeker met de hedendaagse manieren van eten, nu zeg ik niet dat jullie allemaal slecht eten, maar veel maaltijden bestaan voornamelijk uit koolhydraten, vaak ook de slechte. Als je de producten met eiwitten erin als hoofdbestanddeel neemt, dan zit je denk ik in verhouding wat beter qua eitwitinname. Voor mij werkt het ook dat ik er langer van vol zit, alleen rauwkost en vis tussen de middag wordt ik heel misselijk van. 's avonds heb ik hier geen last van, heel vreemd.

Kijken jullie trouwens wel eens: I used to be Fat? Op MTV?

Maar dat kan dus met gewoon de eiwitten die sowieso al in de voeding zitten, je hebt geen extra eiwit-inname nodig. En over het algemeen neemt iedereen in Nederland voldoende eiwitten in :j