een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:23

Loesss, het zal ook niet helemaal kloppen, maar wel een beetje een indicatie zijn!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:38

Uno zat gesport dus?! :D

Ik heb ook ijs gegeten vandaag. Dus 1674kcal op uiteindelijk :))
Morgen maar niet op de weegschaal.
Zit nog steeds bómvol! Lichaam is het niet meer gewend. :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:41

Je zit nog steeds ruim onder de 2000, geeft niets dus..

Hier uiteindelijk maar iets van 900kcal. Vriendje besloot niet te zeggen dat hij misselijk was, dus die heeft al zn avondeten eruit gekotst. Toen was mn eetlust ook wel weer verdwenen..
En aangezien ik echt een fobie heb tegen kots is het ook niet zo'n gezellig avond :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:43

Lekker een vriendje die kotst!

Mn zus heeft zojuist een hometrainer fiets gebracht, kan ik daar veel vet mee verbranden denken jullie?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:46

Het is rustig hier vanavond zeg! Iedereen is wat leuks doen in z'n weekend zeker? *zit aan school te werken :Y) *
Edit: en toen waren er wel mensen :')

Ik heb een schema'tje gemaakt waar ik me zo goed mogelijk aan ga proberen te houden... nu hopen dat het lukt. :D

O: cornflakes/cruesli met melk (of boterhammen, wat ik meestal in het weekend eet als ontbijt)
Glas sinaasappelsap
Kop thee
Evt. fruit

L: 3-5 boterhammen (dit zijn dubbele, 1 boterham = 2 sneetjes)
2 flesjes water/4 grote glazen

T: fruit, crackers/sultana oid
Thee/water

A: avondeten
Glas water
Evt toetje (yoghurt)

T: crackers, koekje/iets lekkers
Thee/water

Ik wil vooral voldoende vocht binnenkrijgen. Dronk vroeger heel weinig, dat gaat nu wel beter. Wil het liefste ook alleen nog maar water en kruidenthee (andere thee drink ik niet) gaan drinken, nu dronk ik al weinig sap (alleen DubbelFrisss af en toe) maar dat wil ik eigenlijk helemaal skippen want echt lekker vind ik het toch niet.

En ik twijfel of ik wel genoeg boterhammen voor de lunch heb... :+ Maar dat gaan we zien. Ik moet even erachter komen hoeveel boterhammen ik nu eet op een dag, aangezien ik nu vaak heb dat ik er 3 (= 6 sneetjes) mee heb en dat heb ik dan voor de helft van de dag alweer op. "Lunch" houdt trouwens gewoon m'n schooldag in, dat is dus van 9 tot half 5.
Wat er nu vaak gebeurde is dat ik m'n eten al op had en dan toch nog iets ging kopen gewoon omdat ik honger had... en dat was natuurlijk niet altijd alleen iets gezonds.
Sowieso wil ik eigenlijk niks lekkers meer kopen, plus dat het geld kost is het eigenlijk niet nodig.

En natuurlijk 1 a 2 stuks fruit per dag eten :) groenten eet ik genoeg, die eet ik ook standaard op brood, dus dat zit wel goed.

Beterschap voor je vriend Destino!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:48

Even snel vanaf mn telefoon, fiffil, op voedingscentrum site stond dat het het gezondste is om rond de 7 sneetjes brood per dag te eten. Misschien heb je daar iets aan?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:52

Oh balen van t vriendje Chantal :oo Is hij ziek?

Fifill; vind het een bet lijstje :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:53

Destino schreef:
Even snel vanaf mn telefoon, fiffil, op voedingscentrum site stond dat het het gezondste is om rond de 7 sneetjes brood per dag te eten. Misschien heb je daar iets aan?

Oké, en wat als je nou honger hebt? :') Ik heb regelmatig meer gegeten dan 7 sneetjes, zeker als ik zwaar lichamelijk werk moest verrichten (in IJsland bijv). Die maanden heb ik echt gegeten als een beer :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:57

Even gekeken op die site van voedingscentrum en daar kun je je leeftijd invullen en dan berekend 'ie wat je zou moeten eten op een dag. Ik zou dan 6 sneetjes moeten eten. Dat is echt te weinig, dat weet ik nu al :j zeker als ik in de ochtend zou ontbijten met brood. Vind het een beetje beperkt, mijn mening is dat zoiets niet zo 123 voor iedereen hetzelfde is :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:59

Zou er anders gewoon 7 of 8 doen als je weet dat 6 te weinig is :j Misschien verbrand jij meer dan een ander en heb je gewoon meer nodig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:01

Ach, al eet ik er 10. Ik wil gewoon weten wat een goede hoeveelheid is om mijn honger te stillen. :D

Buiten dat denk ik dat het voor mij helemaal niet zo verkeerd is om relatief gezien meer brood te eten. Ik ben vegetariër, brood (en pasta, peulvruchten, etc - zit in dezelfde groep) zijn veel koolhydraten, eiwitten, B-vitamines etc voor mij niet geheel onbelangrijk dus :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:02

koolhydraten stillen vaak niet je honger.. hoe veel je dr ook eet.. misschien wat low carb dingen toevoegen ? daar zit je vaak voller van. Yoghurt, kwark,groentes, een eitje, vis?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:04

Ik ben vegetariër hè, vis eet ik niet.

Ik eet altijd groenten op brood en een eitje ook wel vaker. :) Yogurtjes... ja.. zou kunnen, is alleen niet zo praktisch :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:04

Dan idd je lichaam laten wennen aan wat anders? Dus idd bijv 3 boterhammen + appel + vla oid?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:06

De 1 heeft gewoon meer nodig dan anderen.. Zelf word ik altijd wel voller van magere kwark met wat slimpie of zoetstof erdoor en banaan ofzo. Evt nog wat muesli

Pfoef. Vandaag erg slechte dag
2 stukken taart en veel hapjes. Als avondeten een grote bol met filet.

Morgen balansdagje. Veel voor school doen..

Planning morgen
O: magere kwark met zoetstof+appel
T: niets want ga uitslapen dus laat ontbijt
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: cherrytomaten
D: hutspot met hachee
T: komkommer en fruit

Morgen balansen.. En dus ook niet zo veel eten want heb amper beweging.
Ik denk dat mijn zondig dagjes niet zo veel uitmaken
Want vanochtend was ik - 1,6
En dat terwijl ik gister heel ongezond heb gegeten. Dus morgen ff weer gezond dan is het wel weer goed denk ik!

Volgende week toch wat meer eten door de week. Want val te snel af denk ik.. Als ik niet zo ongezond had gegeten was er zeker wel meer dan2 kg afgewees

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:08

zou kunnen dat je wel vis eet. Je hebt er sommige bij!
idd dat denk ik ook nell, want met zoveel boterhammen afvallen is echt moeilijk!
Je kan verhongeren maar tegelijkertijd aankomen omdat je lichaam de koolhydraten niet verwerkt..

Yoghurtjes moet je niet nemen, daar zitten veel suikers in.. alleen echte griekse magere yoghurt nemen op magere kwark dan ;) anders steek je nog een suikerbom in je keel kun je net zo goed een kersentaartje nemen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:10

Nell_ schreef:

Ja een soort van.. Is al de zoveelste keer dat hij ziek wordt na de voetbalwedstrijd..
Meestal is het alleen hoofdpijn, maar dan wel heel erge. En nu dus misselijk.
Alleen beetje jammer dat hij dat niet even aangaf :=
Hij slaapt ook op de logeerkamer vannacht.. Ik lig nu in bed, voel me wel heel klein in zo'n groot bed..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:11

Ik ben echt geen fan van die yoghurtjes :n we eten wel eens yoghurt 's avonds na het eten, maar dat is anders dan van die kleine bakjes. :P Vla lust ik niet, van die magere dingen/gewone yoghurt is ook niet mijn ding. En ik vind het erg onpraktisch :Y)

Sowieso heb ik een snelle stofwisseling denk ik, althans ik kon altijd al veel eten in verhouding met anderen en ik kom niet aan. Ik ben nog nooit in mijn leven aangekomen behalve toen ik in het buitenland zat, en dat was wss omdat ik ineens vlees moest gaan eten.
En nu is het er zo goed als allemaal weer af (heel veel was het ook niet hoor, maar je zag het wel) zonder dat ik echt sport of op dieet ben oid, puur alleen gewoon weer eten wat ik normaal altijd deed was genoeg.

Iemand die vis eet is geen vegetariër. :)
Zoiets heet een pescotariër. Ik weet dat sommige mensen zich vega noemen en wel vis eten, dit is alleen maar vervelend voor de echte vega's want hoe vaak mensen wel niet in restaurants ed vis opperen :+

Oh en trouwens, ik hoef niet af te vallen hè :D dit is gewoon wat ik altijd al heb gegeten eigenlijk. Alleen wil ik het nu een keer gaan bijhouden omdat het weer wennen is met hoeveel lunch ik mee moet naar m'n nieuwe opleiding :)
Maar bedankt voor het meedenken :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:13

Ik denk dat je prima kan afvallen met boterhammen hoor. Ook al hoeft fiffil dat niet maar ik eet ook minimaal 3 boterhammen op een dag. Op schooldagen 5 en val juist heel snel af. Je moet gewoon uitvogelen wat voor jezelf het beste werkt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:14

Mj, als je lichaam eerst vocht afvoert dan val je sowieso veel af?
Als het maar niet wekenlang zo snel blijft gaan..
Ik ben in 1 dag een kg kwijtgeraakt.. Best kans dat dat morgen 1,5 is en dat dan dus in 3 dagen tijd..

fiffil, het is ook maar net wat je je lichaam aanwent..
Alls je minder eet went je maag er wel aan.

Mijn mobiel blijft soms hangen op de l haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:16

Destino schreef:
Mj, als je lichaam eerst vocht afvoert dan val je sowieso veel af?
Als het maar niet wekenlang zo snel blijft gaan..
Ik ben in 1 dag een kg kwijtgeraakt.. Best kans dat dat morgen 1,5 is en dat dan dus in 3 dagen tijd..

fiffil, het is ook maar net wat je je lichaam aanwent..
Alls je minder eet went je maag er wel aan.

Mijn mobiel blijft soms hangen op de l haha.

Nah, als dit is wat ik nodig heb, dan eet ik dat. Ga ik niet minder voor eten. Ik merk zelf namelijk sterk dat mijn behoefte verschilt met wat ik doe (veel of weinig sport/lichamelijk werk, etc)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:16

Destino schreef:
Nell_ schreef:

Ja een soort van.. Is al de zoveelste keer dat hij ziek wordt na de voetbalwedstrijd..
Meestal is het alleen hoofdpijn, maar dan wel heel erge. En nu dus misselijk.
Alleen beetje jammer dat hij dat niet even aangaf :=
Hij slaapt ook op de logeerkamer vannacht.. Ik lig nu in bed, voel me wel heel klein in zo'n groot bed..

Wat balen :(:)
En arme jij alleen in bed.

Ik ga ook slapen (of iig in bed liggen, kleine moet over een uur nog een fles). Vol me zo vol dat het gewoon niet lekker zit :n Maar niet misselijk ofzo.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:17

Destino, ik val altijd erg snel af. Zo ben ik vorig jaar ook 12 kg verloren en dat is er weer bij aan en dat wil ik nu voorkomen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:19

Trusten Nell, hoop dat je eten een beetje snel zakt!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:22

Oh ik lees net dat je niet af wilt valllen Fiffil, dan zou ik het ook zo houden!

MJ, hopelijk gaat het dan nu beter.

Nell, welteruste dan maar.. Zal fijn zijn als het wat zakt!

Ik ga denk maar een boek lezen.
Bah, wat een rotavond!