Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:20

Sauna t Fort bij.middenbeemster is zeker een aanrader!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:43

Fijne dag gehad dus? Vertel eens meer!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:14

Het was badkledingavond dus natuurlijk iets ander publiek than usual. Veel jongeren (meiden).
Er zijn verschillende sauna's, kruidenbad, stoombad, erg leuke douche experience. Het is allemaal erg mooi en nieuw. Zwembaden en whirlpools zowel binnen als buiten als zoet en zout. Verder zit er gratis opgieting bij (erg warm!!).

Was echt een superleuke avond. Enige nadeel: bediening!! Zeer en zeer teleurstellend!!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:42

Hai dames,

Afgelopen week hebben een vriendin en ik via vakantieveilingen geboden op een dagje sauna bij 1926 in Amsterdam.
Nu horen wij hele wisselvallige ervaringen van zeer slecht tot toch wel goed.
Wat zijn jullie ervaringen?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:51

..

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:37

Mchll__ schreef:
..

??

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:09

Hallo zijn er mensen bekend met sauna de parel in domburg, daar ga ik de bon van de etos besteden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:42

*blaast wat leven in dit topic* Ik wil graag weer sauna ervaringen delen!

Ik ga zelf volgende week naar Spa Zuiver, iemand ervaring daar? :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:46

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:59

Nee geen ervaring mee. Mijn vriend en ik gaan in de oostelijke helft van het land alle sauna's af :)) Althans, dat proberen we. We hebben al een aardig lijstje*D

Ik las laatst dat Ryokan in Zutphen failliet is, maar een doorstart maakt. Ben benieuwd of je er daarna nog sushi kunt eten. Want dat waren twee grote hobby's in één: sauneren én sushi eten :9

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:05

Spa zuiver, zelf nog nooit geweest maar ken wel mensen die er zijn geweest, schijnt een hele fijne sauna te zijn. :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:46

Rije: ja wij inderdaad ook meestal in het oosten des lands :) Welke is jullie favoriet?

Murthul: thanks, dat klinkt goed!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:48

Corelli: de Veluwse bron staat nog steeds met stip op nummer 1!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:54

Zwaluwhoeve staat voor mij helemaal bovenaan :j
Ik vind t een hele fijne sauna, en hij is ook nog eens super-rolstoel toegankelijk. :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:59

Ha, leuk topic! Ik ga sinds kort ook naar de sauna en heb toch vaak de indruk dat ik als 20-jarige de gemiddelde leeftijd naar beneden trek :+

Kan me er niet meer druk om maken of ik naakt ben, en dat terwijl mensen me vaak hebben uitgelachen om mijn lichaam. Sauna is echt goed voor je zelfvertrouwen :j In ieder lichaam is wel iets moois te vinden, vind dat heel mooi en bijzonder om te zien. Niemand is lelijk.

Ik heb Rosmalen en Oosterhout NB (Reykjavik) gehad, en over beide heel tevreden! Die in Oosterhout is wat kleiner dus perfect om 's avonds even een paar uurtjes te gaan. In Rosmalen heb je opgietingen met berkentakken waarmee hij dan op je rug slaat, apart gevoel!

Ook in België een keer geweest bij Villa Aqua, Oostende. Echt een supermooie sauna, erg netjes allemaal. Ook een wijnsauna (stinkt! Haha) en een open haardsauna, erg lekker. Opgieting was wel wat minder, ze zei welke geur en dan stond ze te zwaaien alsof ze het saai vond, geen enthousiasme ofzo.

Ik hoor veel positiefs over Elysium, daar wil ik binnenkort ook naartoe. Over de wellnessboot hoor ik ook goede dingen. Iemand nog andere aanraders in Brabant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:59

Zuiver hoef ik niet zo nodig heen..

Voor mij staat de Veluwse Bron ook op één, Devarana op twee en Thermen Houten (3 min van mijn huis :)) ) op drie.

Elysium vind ik zeer achteruit gegaan de fgelopen twee jaar, tis niet schoon meer, mensen houden zich niet meer aan de regels en het eten is er echt twee keer zo duur geworden. Ben voor Thermen Houten heel blij dat ze uit de Elysium groep gestapt zijn. Veluwse Bron hoort er nog wel bij.

Zwaluwhoeve hoeft van mij ook niet zo nodig, de keren dat ik daar was was het echt hutje-mutje opgepropt in de sauna :=

Aanrader in Brabant? Absoluut Devarana in Den Bosch :j

Enne Ryokan Zutphen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:01

Over de Zwaluwhoeve hoor ik vaak dat het heel druk en massaal is en soms ook niet al te fris. edit: Dat dus Jans.

Oh en nog een aanrader: Fontana in Nieuweschans. Heerlijk thermaal buitenbad, lekker zweven in het mineralenwater en 's avonds eten in het restaurant. Beste restaurant bij een sauna ooit! Wat sjieker en wat minder doorsnee dan de meeste sauna-restaurants. En heel veel keuze aan speciale bronwatertjes, da's ook leuk!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:03

Dat gevoel heb ik ook altijd sokje! Ik ga samen met m'n zusje en meestal plannen we dan doordeweeks een dagje in, maar ik voel me wel altijd heel jeugdig meteen. :=

Zwaluwhoeve heeft nu een aanbieding trouwens, 17,50 entree en een gratis fruitcocktail als je nog in augustus komt. :j
Ik heb in de sauna altijd echt even t idee dat je in n totaal andere wereld zit, zo fijn!

Edit: dat opgehokt gevoel had ik absoluut niet bij de zwaluwhoeve, alleen bij het eten was het vrij druk.. Verder hebben we ook in verschillende sauna's helemaal alleen gezeten..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:11

Ja wij zien ook meestal 50- en 60-plussers :)) Wij zijn ongeveer de helft, meestal in jaren maar soms ook in omvang :P Maar in de sauna maakt dat gewoon niet uit, daar groet je mekaar allemaal en kijkt er niemand op of om van dingen die 'anders' zijn.

Die andere wereld herken ik heel goed. Ik ben ook altijd even helemaal 'weg', geen gedoe, lekker dobberen, heeeerlijk <3

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:12

Het is ook zo fijn om even helemaal weg te zijn, geen plingelende telefoon, gewoon alleen rust en hitte. <3

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:17

Vind ik ook! Sowieso je smartphone af en toe een dagje wegleggen :j

Zat in de sauna met een oud mannetje van 85, in de opgieting :+ En volhouden dat ie deed!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:22

De vorige keer dat ik er was was er een oud opa'tje dat niet helemaal klopte geloof ik :')
Hij was in het gras aan het rollen, een paar uur later kwamen we hem tegen en zat ie nog steeds helemaal onder het gras. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:32

Ja ik kom ook helemaal tot rust in de sauna. Kan in de Veluwse Bron (en ook in het Elysium dus) heel erg genieten van de luisterboekensauna <3

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:34

:') Wie weet is het wel verkoelend. Ik smeer m'n honing ook altijd overal, lekker plakkerig. Maar gras.. Ach ja.

Ja, lekker rusten, af en toe een ligbedje tussendoor als ik een hele dag ga. Als ik een avond ga doe ik dat niet, dan pak ik wel meerdere sauna's en zwembaden.

Nog meer mensen trouwens die zoveel moeite hebben met koelen? Ik moet echt leren om gewoon door te ademen met buikademhaling. Mijn middenrif trekt samen en dan word ik heel benauwd en ga ik zo snakken naar adem, heb ik ook bij de douches. Erg irritant.
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 15-08-14 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:45

Zwaluwhoeve ga ik echt niet meer naartoe, zelfs al zou t gratis zijn :n
Te druk, matige hygiëne, lauwwarm dompelbad...
No thanks!

Ben veel in Bussloo geweest, maar vind due ook achteruit gaan. Heb nu een dagje sauna in de Veluwse Bron gepland staan, daar ben ik 1x eerder geweest, vond ik toen wel een fijne.