Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Ik heb een vraagje hier
Mijn haar groeit eigenlijk te snelHeb mijn haar rond 15 december helemaal chocoladebruin geverfd met highlights, en ik vond/vind dit echt enorm mooi, maar er is nu alweer zo overduidelijk uitgroei... hoe kan ik dit het beste oplossen? Kappers vind ik overigens te duur
Ik heb mijn haar laten verfen in Tunesie voor 10 euro en vond dat nog prima
![]()
foto van gisteren:
Zwitsal schreef:Oh wat leuk! Staat je echt heel goed!
Wat voor kleur wil je er in?
Martine_R schreef:Zwitsal schreef:ik vind het leuk hoor martine!
enne, zelf een kleur overheen zou ik niet doen.. dat gaat namelijk niet werken over dat geblondeerde haar heen.
Echt niet?
Ik wil terug naar m'n oude kleur..
Appelmoes_11 schreef:Waarschijnlijk komen je krullen na het wassen gewoon weer terug. Leuk!
Zwitsal schreef:bij die blonde plukjes (de rest weet ik niet... is de rest ook geverfd/geblondeerd of alleen die lichte plukjes) heeft de kapper het pigment er uit gehaald, daarom zijn ze zo licht.
maar als je het wil verven moet er wel pigment in je haar zitten anders blijft die verf niet goed 'hangen'.. dan krijg je of geen resultaat maar waarschijnlijker is dat je een heeeeeel raar resultaat krijgt (dat het groen oid wordt).
Martine_R schreef:Zwitsal schreef:bij die blonde plukjes (de rest weet ik niet... is de rest ook geverfd/geblondeerd of alleen die lichte plukjes) heeft de kapper het pigment er uit gehaald, daarom zijn ze zo licht.
maar als je het wil verven moet er wel pigment in je haar zitten anders blijft die verf niet goed 'hangen'.. dan krijg je of geen resultaat maar waarschijnlijker is dat je een heeeeeel raar resultaat krijgt (dat het groen oid wordt).
Ze heeft er alleen highlights en lowlights in gedaan. De kleur daaronder was ook niet mijn eigen kleur.
Dus er kan geen kleur overheen?
Appelmoes_11 schreef:Als je het bruin verft, kan er weinig misgaan. Maar inderdaad, bij de kapper is beter, als je het kunt betalen.
Een donkerdere kleur ergens overheen kan áltijd. Het kan dat het dan niet helemaal de kleur op het pakje wordt, maar het wordt heus niet groen
Voor een lichtere kleur kun je met verf maar een paar tinten gaan, en dat eigenlijk alleen op ongeverfd haar. Anders moet je aan de bleek.
Laurie schreef:Ik heb het ook eens meegemaakt [***], de kapper heeft er toen eerst pigment ingebracht en het daarna geverfd. Werd wel een beetje donker maar na een week zat het alweer heel dicht tegen mijn eigen kleur aan.
Zwitsal schreef:ook bruine verf heeft pigment nodig om te kunnen blijven plakken zeg maar..
en omdat er in de lichte plukjes zo weinig pigment zit weet je nooit wat het resultaat wordt.. echt goed zal de verf nooit dekken denk ik dus naar mijn mening wordt het dan gewoon niet mooi (dan krijg je misschien zo'n vaal kleurtje, of nog minder dan dat).
maare, kapper kan het gewoon wel verven hoor.. dat pigmenteren ze het eerst en daarna verven.
(ik ben in december van geblondeerd blond naar geverfd rood gegaan bij de kapper..heb er wel even gezeten haha maar t lukte wel goed)
maar als ik jou was zou ik het zo laten![]()
ik vind het een mooi zomers kleurtje! nu het zonnetje nog buiten!