Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:18

Wauw heel leuk!!!!

Zwitsal

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:21

Oh wat leuk! Staat je echt heel goed!
Wat voor kleur wil je er in?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:29

lifaya schreef:
Ik heb een vraagje hier :')

Mijn haar groeit eigenlijk te snel :') Heb mijn haar rond 15 december helemaal chocoladebruin geverfd met highlights, en ik vond/vind dit echt enorm mooi, maar er is nu alweer zo overduidelijk uitgroei... hoe kan ik dit het beste oplossen? Kappers vind ik overigens te duur :)) Ik heb mijn haar laten verfen in Tunesie voor 10 euro en vond dat nog prima :')

foto van gisteren:
Afbeelding

Misschien heb je allang een oplossing, maar bij de kapsalon van mijn schoonmoeder hebben ze speciaal een verfje voor zodat de overgang steeds wordt vervaagt. Het is van Goldwell, duurt ongeveer 10 minuten en kost rond de 10 euro (met wassen geloof ik en drogen)

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:54

Zwitsal schreef:
Oh wat leuk! Staat je echt heel goed!
Wat voor kleur wil je er in?

Weet ik nog niet helemaal. Die kapster begreep het helemaal, ze begon er zelf over. Topwijf! Ik zit te denken aan rood of paars, of meerdere kleuren. Mar dan niet geheel hoor, alleen een deel van de pony zegmaar. Of de rest van mn haar donker verfen en dan mn pony (gedeeltelijk) heel licht blond/tegen wit aan.
Ben in ieder geval blij dag ik een goede kapper heb gevonden. Ze vond het helemaal leuk dat ze t er allemaal af mocht knippen, haha!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:52

Denk ik vanmiddag toch een lange/a symetrische bob aten knippen.
Vind het een leuk model alleen bang dat het niet staat!

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:34

een bob kun je makkelijk metlang haar namaken, dan kun je makkelijk zien hoe het staat. Als je een beetje laagjes in je haar hebt kun je alleen de achterkant van je haar in een knot doen en dan de voorste plukken laten hangen. Ik vind een lange bob heel tof, maar moet eerlijk toegeven dat je er wel echt mee moet staan (:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:29

Zo is het geworden. (had nog iets korter gemogen maar dat kan altijd nog).
Achter is het korter maar heb niemand nu hier die een foto kan maken.

Mini staartje, zelfs nog iets korter dan op de foto lijkt
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu helaas geen duidelijke foto's.
Zitten ook 40 licht blonde highlights in. Over 2 weken weer voor highlights.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:30

Ik heb mijn haar ook laten kleuren gisteravond. Althans, plukjes. Voor het idee wat ik wou, zie mijn vorige post op deze pagina.
Dit is het geworden:

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Hèèl eerlijk zijn graag!
Ik ben er zelf toch niet zo blij mee.. :o Als ik het maandag nog niet leuk vind, gooi ik er zelf wel een kleurtje overheen. Iets in de buurt van mijn eigen kleur.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:32

ik vind het leuk hoor martine!

enne, zelf een kleur overheen zou ik niet doen.. dat gaat namelijk niet werken over dat geblondeerde haar heen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:34

Zwitsal schreef:
ik vind het leuk hoor [***]!

enne, zelf een kleur overheen zou ik niet doen.. dat gaat namelijk niet werken over dat geblondeerde haar heen.

Echt niet? :oo
Ik wil terug naar m'n oude kleur.. ;(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:36

De kleur vind ik wel mooi, vind alleen de plukken te dik.
Maar dat is ook een kwestie van smaak.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:38

Ik vind het heel mooi gelukt eigenlijk! :o Niks meer aan veranderen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:40

Martine_R schreef:
Zwitsal schreef:
ik vind het leuk hoor martine!

Echt niet? :oo
Ik wil terug naar m'n oude kleur.. ;(

bij die blonde plukjes (de rest weet ik niet... is de rest ook geverfd/geblondeerd of alleen die lichte plukjes) heeft de kapper het pigment er uit gehaald, daarom zijn ze zo licht.
maar als je het wil verven moet er wel pigment in je haar zitten anders blijft die verf niet goed 'hangen'.. dan krijg je of geen resultaat maar waarschijnlijker is dat je een heeeeeel raar resultaat krijgt (dat het groen oid wordt).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:40

Heb iets duidelijkere fotos van mijn haar.
Van over schouderlengte naar een lange bob gedaan, mocht iets korter nog, vooral achter maar de overgang was al zo groot haha. Had het echt onwijs donker bruin ook, nu opgelicht met 40 highligts. Eind vd maand nog een keer highlights laten zetten zodat het geheel nog lichter wordt.

Let niet op mn hoofd, lijk alsof ik een scheve mond heb.
Afbeelding
Hier zie je dat het van kort(achter) naar lang (voor) gaat.
Afbeelding
Afbeelding

En in een staartje past het ook nog
Afbeelding
Afbeelding

Heb van mezelf krullen maar die zijn opeens weg...
Daar baal ik wel onwijs van

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:43

Waarschijnlijk komen je krullen na het wassen gewoon weer terug. Leuk! :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:45

Appelmoes_11 schreef:
Waarschijnlijk komen je krullen na het wassen gewoon weer terug. Leuk! :)

Het is bij de kapper ook al gewassen ivm de verf van de highlights...
Achja heb iedergeval een fles van syos gekocht om erin te doen voro het stijlen zodat mn haar niet helemaal beschadigd. :+
Vind het zelf wel leuk ook al mis ik mn lange haren ook, die groeien wel weer terug.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:46

Zwitsal schreef:
bij die blonde plukjes (de rest weet ik niet... is de rest ook geverfd/geblondeerd of alleen die lichte plukjes) heeft de kapper het pigment er uit gehaald, daarom zijn ze zo licht.
maar als je het wil verven moet er wel pigment in je haar zitten anders blijft die verf niet goed 'hangen'.. dan krijg je of geen resultaat maar waarschijnlijker is dat je een heeeeeel raar resultaat krijgt (dat het groen oid wordt).

Ze heeft er alleen highlights en lowlights in gedaan. De kleur daaronder was ook niet mijn eigen kleur.
Dus er kan geen kleur overheen?
Ik kan wel janken.. sterker nog..zit met de tranen in m'n ogen..
Lief van jullie dat jullie t wel mooi vinden maar ik vind het helemaal niets.. :=
Laatst bijgewerkt door Monchou op 13-04-12 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:47

Martine_R schreef:
Zwitsal schreef:

Ze heeft er alleen highlights en lowlights in gedaan. De kleur daaronder was ook niet mijn eigen kleur.
Dus er kan geen kleur overheen? ;(

Nee zou het niet doen als ik jou was.
Maak je het alleen maar erger. iig bij de kapper laten doen dan, dan brengen ze er eerst weer pigment in en dan de kleur. Maar zelfs dan nog kans dat er een rare kleur uit komt.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:50

Als je het bruin verft, kan er weinig misgaan. Maar inderdaad, bij de kapper is beter, als je het kunt betalen.

Een donkerdere kleur ergens overheen kan áltijd. Het kan dat het dan niet helemaal de kleur op het pakje wordt, maar het wordt heus niet groen :=

Voor een lichtere kleur kun je met verf maar een paar tinten gaan, en dat eigenlijk alleen op ongeverfd haar. Anders moet je aan de bleek.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:52

Appelmoes_11 schreef:
Als je het bruin verft, kan er weinig misgaan. Maar inderdaad, bij de kapper is beter, als je het kunt betalen.

Een donkerdere kleur ergens overheen kan áltijd. Het kan dat het dan niet helemaal de kleur op het pakje wordt, maar het wordt heus niet groen :=

Voor een lichtere kleur kun je met verf maar een paar tinten gaan, en dat eigenlijk alleen op ongeverfd haar. Anders moet je aan de bleek.

Groen kan wel hoor.
Mijn zus en ik hadden vroeger beide blond haar, mijn zus zelfs tot vorig jaar. Niet blondblond.
Maar die had het door de kapper bruin laten verven en eerst pigment erin en was echt ee hele groene gloed.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:53

Ik heb de kapster gesmst. Màn, dit doe ik nooit meer.. :=
'T lijken voor jullie misschien maar een paar stomme plukjes..
Maar van voren zie ik er opeens heel anders uit. Als je mijn pony optilt is het helemaal blond..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:53

Heb het ook eens meegemaakt Martine, de kapper heeft er toen eerst pigment ingebracht en het daarna geverfd. Werd wel een beetje donker maar na een week zat het alweer heel dicht tegen mijn eigen kleur aan. :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:55

Laurie schreef:
Ik heb het ook eens meegemaakt [***], de kapper heeft er toen eerst pigment ingebracht en het daarna geverfd. Werd wel een beetje donker maar na een week zat het alweer heel dicht tegen mijn eigen kleur aan. :)

*zucht * gelukkig.. _/-\o_
Het erge is namelijk dat ik over precies 2 weken de bruiloft van m'n zus heb.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:55

ook bruine verf heeft pigment nodig om te kunnen blijven plakken zeg maar..
en omdat er in de lichte plukjes zo weinig pigment zit weet je nooit wat het resultaat wordt.. echt goed zal de verf nooit dekken denk ik dus naar mijn mening wordt het dan gewoon niet mooi (dan krijg je misschien zo'n vaal kleurtje, of nog minder dan dat).

maare, kapper kan het gewoon wel verven hoor.. dat pigmenteren ze het eerst en daarna verven.
(ik ben in december van geblondeerd blond naar geverfd rood gegaan bij de kapper..heb er wel even gezeten haha maar t lukte wel goed :j )

maar als ik jou was zou ik het zo laten :D
ik vind het een mooi zomers kleurtje! nu het zonnetje nog buiten!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:58

Zwitsal schreef:
ook bruine verf heeft pigment nodig om te kunnen blijven plakken zeg maar..
en omdat er in de lichte plukjes zo weinig pigment zit weet je nooit wat het resultaat wordt.. echt goed zal de verf nooit dekken denk ik dus naar mijn mening wordt het dan gewoon niet mooi (dan krijg je misschien zo'n vaal kleurtje, of nog minder dan dat).

maare, kapper kan het gewoon wel verven hoor.. dat pigmenteren ze het eerst en daarna verven.
(ik ben in december van geblondeerd blond naar geverfd rood gegaan bij de kapper..heb er wel even gezeten haha maar t lukte wel goed :j )

maar als ik jou was zou ik het zo laten :D
ik vind het een mooi zomers kleurtje! nu het zonnetje nog buiten
!

Heel lief van je, maar als ik nu bijna zit te janken om m'n haar.. ga ik het er toch echt uit laten halen.

Bedankt voor de support iedereen :j