Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:00

caboclo schreef:
teqil_mikey schreef:
haay dames alles is goed :D zal straks als me telefoon weer meewerkt even de fotos er op zetten ze gingen alles meten en onderzoeken echt heel erg leuk om te zien :d

zooo benieuwdd....
vertel vertel vertelll...??!!!
of word het nog even voor jullie gehouden :+

neee jullie mogen het allemaal weten :D we krijgen een meisje :D was zo leuk om te zien ze gingen alles meten ook haar hoofdje maar daar was mevrouw niet mee eens schudden met haar hoofdje haha echt zo erg leuk!

@latnahc gefeliciteerd knappe meid zeg!

nicci88

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:05

Esmee gaat ook naar KDV en ik ben er erg blij mee :D
Ze heeft het vanaf dag 1 naar haar zin daar. (ja dat kun je echt merken)
En ze doet het echt goed!

Ieder natuurlijk zijn eigen mening.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:17

Teqil, wat leuk, een meid! En alles was verder goed neem ik aan :)

Hier de antwoorden van het vragenlijstje van iedereen haha.
Baarkruk, uiteraard niet mee bekend en ook niet met mensen in m'n omgeving. Kan ik dus niets over zeggen.

Bij een positieve test heb de ha gebeld omdat ik geen idee had wat ik moest doen. Die verwees me door naar een verloskundige waar zij veel mee werkte. En ook even goed bij je verzekering in de gaten houden of ze contracten hebben met bepaalde verloskundige en kraamzorg, anders kan het zijn dat je minder vergoed krijgt! Net zoals even goed kijken naar de hoogte van je verzekering, hoeveel ze verzekeren en of je het nog kan verhogen.

Vertellen, ik heb het m'n moeder en familie met een week of 7 verteld al na de 1e echo. Ik dacht 9 weken te zijn, bleek dus 7 bij de echo.
Baas heb ik het ook al vrij vroeg verteld, wel met 12 weken, omdat m'n collega ook zwanger was (ondertussen bevallen).

Kinderopvang heb ik me met een week of 12-14 ingeschreven. Omdat het overal vrij snel vol is. Ik heb er wel meerdere even gekeken zodat ik een indruk had hoe het overal is. Ik heb er nu 1 gevonden bij mij hier beneden aan de flat. Super rondleiding gehad, kon van hun part de hele dag meekijken volgens mij haha. Ze waren heel open en het was heel leuk.
Ik wil de kleine er ook heen doen omdat ze er wel sociaal van worden. Gastouders vind ik toch wat minder fijn. Is naar mijn idee toch minder controle op. Maar ik kan er nog niet over meepraten. Alles heeft z'n voor's en na's.
De kleine zal 2 dagen naar de opvang gaan, 1 dag naar oma en 1 dag naar overgrootoma en ik ben dan ook een dag vrij.
Maandag overgrootoma, dinsdag opvang, woensdag oma, donderdag opvang en vrijdag bij mij :)

Wij eten lekker schouderkarbonade uit de oven. Van dat braad-stomen. Lekker met kruiden en aardappels en ui in een zak en dan rode kool of bietjes erbij :9
Verder erg rustig gedaan vandaag. Lekker relaxed op bed tv gekeken haha. Überlui dus!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:24

Iris82 schreef:
Even ego-post: Zwangerschapsjas van Bonprix is binnen, ziet er goed uit en past perfect.

Welke had jij nou besteld?! Ik heb er namelijk ook 1 daar besteld, dus hoop ook op een mooie jas.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:51

Kinderdagverblijf zou ik echt snel inschrijven, je hoeft (tenminste hier) nog van te voren niet echt specifieke dagen aan te geven, al gaat hier wel de voorkeur vanuit. De wachtlijst hier is ongeveer 1 1/2 jaar, en dan zijn enkele dagen natuurlijk drukker dan andere en kan het nog langer duren.

Verder is het hier even afwachten op het nieuws van het Academisch ziekenhuis in Maastricht a.s. maandag. Veel meer kunnen we toch niet doen. Gelukkig hebben we wel al meerdere 'positieve' verhalen gelezen over soortgelijke gevallen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:06

@ Sypheron, Ik weet niet of jullie al een KDV hebben (als jullie dat willen, niet gelezen).
Ik ben erg te spreken over de opvangen van Wel.Kom.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:23

Daar zit Milan ook nu :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 18:33

Ik kan wel een opvang adviseren, maar die is in Capelle ;)

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:46

@mistic..hopelijk blijft je kleintje nog even zitten
mooie foto gezien van emma mooi meisje hoor
@thirty gewoon bellen idd als je het niet vertrouwd.. is je bloeddruk wel altijd goed geweest??
@latnahc fijn om te lezen dat alles goedgaat met jou en jemooie meisje
@iris fijn dat de jas je bevalt.
@ninita jullie kleintje houd de spanning er wel in zeg.. hopelijk maandag goed nieuws

verder nog wat gelezen over kdv..

vandaag de 12 weken echo en de nekplooi gehad alles gelukkig in orde al was de kleine flink aan het dwarken haha lijkt nu al op papa ;)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:13

mooi dat de echo goed was Beccy, altijd goed om te horen

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:36

Fijn dat de echo goed was Beccy. Toch altijd spannend :)
De kleine meid hier is flink druk. Lekker aan het rond spartelen, haha.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:47

zitten jullie eigenlijk ook op deze site staan er veel dingen op waar je wat aan kunt hebben! ik ben vanaf dat we stopten met de pil hier vaak te vinden!
www.babybytes.nl mischien dat jullie er wat aan hebben!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:48

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:00

VK-praktijk, Die had ik niet nodig aagezien ik al in het zknh liep ivm zwanger worden.

KDV, Jayden gaat niet naar een kdv hier is de bewuste keuze van mijn kant om sowieso het 1e levensjaar er voor en bij mijn kind te zijn/blijven. Nu ben ik wel aan het solliciteren maar gaat nog niet echt van harte, parttime baan vinden is nog niet zo makkelijk als ik dacht :o . Jayden, gaat wel vanaf volgend jaar naar de psz. KDV vind ik gewoon niks ik zie en hoor in mijn omgeving hoe vaak de kinderen wel niet ziek worden omdat ze naar het kdv gaan, altijd maar die deur die open en dicht gaat en je kind lekker op de tocht zit. Of het ene kind na het andere die zich lekker aan lopen te steken met allerlei ziektes en bacteriën bahbah.. Nee niks voor mij om mijn kind ernaar toe te brengen/sturen.

Verder niet helemaal bij want ben er niet helemaal bij met mijn kop, echt ik word zo ongelooflijk gestoord van mijn family pffft. Donder toch een end op en laat me/ons met rust en dan met name vooral mijn zus.. :(

Sorry dames maar ben er niet helemaal bij met mijn hoofd :o

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:10

fiemo; wat vervelend dat je familie je stres bezorgt! heb je dit aangegeven of is dat niet mogelijk/handig?

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:24

knuf voor jou fiemo..en kan je het inderdaad niet bespreken, lijkt me toch een lastige situtie zo..

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:25

XFiemoX, dat krijgen ze toch wel hoor, die ziektes. Zo bouwen de meeste kinderen echter wel hun grootste deel aan immuniteit en resistentie op tegen ziektes, waardoor ze deze op latere momenten niet krijgen en dan zijn het juist de momenten waarop ze belangrijke zaken qua scholing missen. Zou ik me nog het minste druk om maken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:34

Ik probeer het juist al zovaak te bespreken maar het lijkt allemaal niks te helpen, ze ratelen aan een stuk maar door en terwijl ik dan zeg maar aan het woord ben word ik keer op keer onderbroken (ze vallen er gewoon tussenin), kan dus onmogelijk mijn verhaal eerst eens afmaken.

En met lief precies hetzelfde daar lijkt het er ook op dat ik zelf niet eerst rustig kan uit praten, meneer begint dan gelijk harde toon op te zetten. En ik vind het dan zo ongelooflijk moeilijk om mezelf groot en stil te houden allemaal voor Jayden.

VB: Lief schreeuwt als ware tegen Jayden waarneer Jayden dingen doet wat not done is, ik wil dat absoluut niet hebben (ben ik nu ongelooflijk stom dat ik dat vind?)
En ik krijg hem ook maar niet aan z'n verstand dat meneer beter op zijn taalgebruik moet gaan letten, want Jayden is nu wel in het na-apen circuit beland maar nee hij houd er nog geen rekening mee :o .

Ik heb al zovaak op bed met Jayden in mijn armen zitten huilen omdat ik het gewoon allemaal zo ongelooflijk beu ben, ik kan best wat verdragen maar er komt een dag dat het echt de druppel is die de emmer bij mij dan laat overstromen. Van mijn buitenkant ziet niemand iets aan me dan houd ik me groot.

Echt ik weet het gewoon niet meer ben het allemaal (nu alles tegelijk) zo enorm zat! Ben ik stom dat als ik nu zeg blij te wezen dat mijn lief zaterdagochtend vroeg alleen naar zijn opa en oma toe gaat om te helpen? Ben echt blij dan ben ik heerlijk met mijn kiddie alleen..

Jayden voelt het ook wel echt aan dat zie ik gewoon in zijn ogen ;(

Sorry voor mijn geklaag dames, is eigenlijk niet de bedoeling dat ik jullie er hier mee lastig kom vallen. En voor wat betreft mijn idiote meelezers (zussie) have fun en roddel maar fijn..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:36

Sypheron, Dat snap ik ik wil er ook niemand mee voor het hoofd stoten hoor meid. Ik vind het zelf gewoon maar niks, hij gaat volgend jaar wel naar de psz en weet ik dat ie daar dan ook ziektes etc kan oplopen.
Ik bedoel er niet naar over

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:49

XFiemoX schreef:
Ik probeer het juist al zovaak te bespreken maar het lijkt allemaal niks te helpen, ze ratelen aan een stuk maar door en terwijl ik dan zeg maar aan het woord ben word ik keer op keer onderbroken (ze vallen er gewoon tussenin), kan dus onmogelijk mijn verhaal eerst eens afmaken.

En met lief precies hetzelfde daar lijkt het er ook op dat ik zelf niet eerst rustig kan uit praten, meneer begint dan gelijk harde toon op te zetten. En ik vind het dan zo ongelooflijk moeilijk om mezelf groot en stil te houden allemaal voor Jayden.

VB: Lief schreeuwt als ware tegen Jayden waarneer Jayden dingen doet wat not done is, ik wil dat absoluut niet hebben (ben ik nu ongelooflijk stom dat ik dat vind?)
En ik krijg hem ook maar niet aan z'n verstand dat meneer beter op zijn taalgebruik moet gaan letten, want Jayden is nu wel in het na-apen circuit beland maar nee hij houd er nog geen rekening mee :o .

Ik heb al zovaak op bed met Jayden in mijn armen zitten huilen omdat ik het gewoon allemaal zo ongelooflijk beu ben, ik kan best wat verdragen maar er komt een dag dat het echt de druppel is die de emmer bij mij dan laat overstromen. Van mijn buitenkant ziet niemand iets aan me dan houd ik me groot.

Echt ik weet het gewoon niet meer ben het allemaal (nu alles tegelijk) zo enorm zat! Ben ik stom dat als ik nu zeg blij te wezen dat mijn lief zaterdagochtend vroeg alleen naar zijn opa en oma toe gaat om te helpen? Ben echt blij dan ben ik heerlijk met mijn kiddie alleen..

Jayden voelt het ook wel echt aan dat zie ik gewoon in zijn ogen ;(

Sorry voor mijn geklaag dames, is eigenlijk niet de bedoeling dat ik jullie er hier mee lastig kom vallen. En voor wat betreft mijn idiote meelezers (zussie) have fun en roddel maar fijn..

Denk dat het tijd is voor een goed gesprek met je ventje..hier kan je toch niet mee blijven lopen meid..Schrijf het desnoods op als je het moeilijk vind te verwoorden..Hele dikke knuf voor jou meid.. :(:)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:03

fiemo: wat vervelend zeg. hopelijk kom je er toch nog uit. en het is geen geklaag. zou heb je toch nog een beetje een uitlaadklep ;) en idd wat beccy zegt misschien helpt het als je het op schrijft.

Ik wil mijn kind straks wel na een kdv brengen maar deze zijn niet voor 7 uur open en ook niet in de avond tot 23.00uur dus vandaar dat we aan een gastgezin denken. na mijn schoonouders willen we de kleine niet brengen want die drinken beiden een slok en mijn ouders willen geen oppas oma en opa worden. (waar ik ze groot gelijk in geef)
iemand enig idee waar ik gastouders hier in de buurt zou kunnen vinden?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:06

he wat een vervelende situatie! het is toch erg belangerijk binnen een relatie je ei kwijt te kunnen en dingen te kunnen bespreken! mischien idd via een brief ofzo? dan kan je goed nadenken over wat je wil aangeven/bespreken.. en kan hij niet door je heen ratelen!! voor je familie net zo! niks zo vervelend als dat er gewoonweg niet naar je geluisterd word! :(:)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:16

Meld me ook hier,nu bijna 36 weken zwanger van mijn 2e kindje,geen idee wat het is,gelijk mijn vraagje, wij hebben er bewust voor gekozen om ons te laten verrassen om bij de geboorte om te zien wat het is,lijkt mij toch de grote vraag en vaak ook de lol tijdens de zwangerschap om het geslacht niet te weten,maar ik schijn tegenwoordig een uitzondering te zijn? Zie het nut er niet zo van in behalve dan de kleur van de babykamer,die wij gewoon rood en blauw met wit hadden gedaan. Wat was/is voor jullie de reden geweest om het wel of niet te willen weten? ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:18

welkom patsab! wanneer ben je uitgerekend?
voor mij omdat ik(en vriendlief) zoo nieuwschierig was en alles op kleur kan kopen.. maar ik moet zeggen dat een verassing ook erg leuk is!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:19

Ik snap niet dat je zo lang in spanning kan zitten! Ik kon amper tot 20 weken wachten.

En ja, ik wilde toch passende kleertjes kopen. Ik vind die neutrale meestal maar saai.
Nu hebben wij hele stoere pakjes, hadden we nooit kunnen doen als we het geslacht niet wisten.