[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:28

Ojajoh schreef:
Ik ga ook maar eens meelezen hier, ik ben in drie jaar tijd 27 kilo aangekomen en moet voor het gezonde 17 kilo eraf hebben.....dit kwam uit een meting vorige week vrijdag
ben afgelopen maandag gelijk gestart met een personal trainer waar ik 1 x per week mee zal trainen + 2 x per week zelf
ik ben geen type om te gaan dieeten,en hou van normaal blijven eten
iemand nog tips wat ik als extra zou kunnen doen
het gaat puur om vetverbranding, want mijn vochtpercentage is te laag

_Luce

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:35

Veel water drinken! Ik merk bij mezelf dat ik me sowieso een stuk minder opgeblazen voel als ik veel drink. Zelf ben ik wel van de diëten, hou graag van die soort controle die ik dan heb... maar een collega van mij wilde een paar kilo kwijt en bij haar ging dat al puur door veel water te drinken.

Wat zijn jullie ervaringen met de Wii? Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik er eentje zal kopen met sport programma's.. Weet van mezelf dat ik vaak te lui ben om te gaan sporten, dus vandaar de twijfel. Maar in spelvorm is het misschien wel makkelijk te doen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:36

ja ik heb hem ,maar gebruik m dus nooit....niet gemotiveerd genoeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:12

Niks voor mij een wii , ik lust btw ook geen water

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:50

Ik kook een pan water met daar in selderij, daar raak je je vocht mee kwijt en plas je vaker.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:44

Mag ik jullie even om advies vragen?
Ik wil er inmiddels na stoppen met roken en bijgekomen kilo's de afgelopen paar jaar toch wel een kilo of 15 af.
Ik ben geen fan van dieten, omdat ik weet dat ik dan na het dieet weer niet ga op letten.
Daarom heb ik een aantal dingen veranderd in mijn eet en drink gewoonten.
Maar dat is nu 2,5 week geleden en er is gewoon nog helemaal niks vanaf.
De dingen die ik veranderd heb:
Ik dronk gemiddeld 2 a 3 blikken red bull per dag. Daar ben ik helemaal mee gestopt.
De rest van de dag dronk ik cola.
Nu overdag max 1 cola en heb ik de cola overdag vervangen door thee en ranja.
(Al kwam ik er achter dat ranja ook stiekem veel calorieen bevat.
Verder neem ik geen snoep en koek meer mee naar het werk en heb ik daarvoor in de plaats radijsjes of iets dergelijks.
Ik eet wel gewoon brood of broodjes.
Als laatste ga ik voortaan een dag of 4 in de week met de fiets naar het werk (6 km totaal) en doe ik ook vaker boodschappen met de fiets.

Dus wie kan mij vertellen waarom ik nog geen kilo afgevallen ben.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:49

Doe je suiker in de thee? Slimpie ranja bevat weinig kcal. Hoeveel drink je op een dag? Genoeg drinken zorgt ervoor dat je je afvalstoffen kwijt raakt.
Verder, hoeveel brood eet je, wat voor brood? Volkoren brood is het beste. Wat versta je onder broodjes? De bolletjes? Die zijn voor zo nu en dan wel goed, maar beter is gewoon volkoren brood. Wat voor avondeten en hoeveel?
Het kan zijn dat je te weinig eet, dan val je ook niet af.
Verder is het normaal dat je lichaam een 2-4 weken de tijd nodig heeft om zich aan te passen, dus mits je genoeg en goed eet, zal dat ook nog wel komen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:08

Ik doe sinds 2 weken ook niks meer in mijn thee.
Daarvoor gebruikte ik zoetjes maar dat was ook niet goed.
Ik zal eens voor Slimpie ranja gaan kijken dan, want gewoon water drinken hou ik echt niet vol.
Overdag zit ik op zo'n 1,5 liter drinken denk ik. S'avonds drink ik nog wel cola en dan 3 blikjes ongeveer.
Daar wil ik ook nog mee stoppen, maar ik ben momenteel al met zoveel gestopt dat ik dat nog heel even uitstel.

Ik vind het lastig om alles met aantallen aan te geven, want dat wisselt nogal.
Ik eet voornamelijk crackers (ik denk zo'n 8 tot 10 per dag) en als ik brood heb probeer ik voortaan bruin brood te pakken.
De crackers wil ik wel gaan vervangen door brood omdat de crackers niet vullen.
Broodjes pak ik maar af en toe. (Bolletjes, vandaag toevallig waldkorn en heb er 4 op in totaal).

Avondeten neem ik bijna altijd 1 zakje aardappel puree (die je alleen met water hoeft aan te lengen) en 2 stukjes vlees. Als groente meestal 1 schaaltje rauwkost. (Af en toe witte bonen in tomatensaus).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:24

Zo te horen ben je gewoon verslaafd en suikers en teveel koolhydraten, zolang je dat in stand houdt gaat er geen kilo vanaf, eerdere erbij!
Of je moet er als een gek bij sporten...maar die paar km p/d op de fiets maakt ook geen verschil hoor :P

Pak s'morgens een een bak (vruchten)kwark of griekse yoghurt met suikervrij siroop en vloeibare zoetstof als ontbijt of 2 zacht/hardgekookte eitjes, dat scheelt al een hoop!
Tussendoor: Maggi Boullion of wat blokjes kaas, of opgerolde stukjes mager beleg (Kip, achterham, etc.)
Middag: Koolhydraatarm brood met mager beleg of een goed gevulde maaltijdsalade of een heerlijke uitsmijter met ham/kaas/tomaat oid.
Diner: Er zijn genoeg Mega lekkere Low Carb recepten (ik heb een hele lijst met recepten)

Als drank kun je suikervrije siroop van de AH nemen of Cola Light, maar aspartaam wekt wel het hongergevoel op, dus ik zou toch thee/water of boullion adviseren!

Je hebt dan echt geen honger en je valt gegarandeerd af ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:27

takkie_muis schreef:

water niet 'lusten' vind ik onzin. Smaak is iets aangeleerd veelal dus dan moet je niet zo verwend zijn en het jezelf gewoon aanleren. Ik dronk het vroeger ook niet want 'ik lusset nie' was het standaard antwoord. Sinds 2 jaar drink ik zo goed als alleen maar water en vind ik cola (wat ik toen altijd dronk) juist steeds viezer worden.. Veel calorieën binnen krijgen door drinken is ZO zonde eigenlijk.. :=

Vroeger at ik nauwelijks groenten, ja alleen spinazie a la crème ongeveer. Ik lustte alleen maar cola en dubbel friss en yoki als drinken, ik at alleen wit brood met hagelslag.. Wat ben ik enorm blij dat ik tegenwoordig heel veel lust. Ik eet alleen nog maar bruin/waldkorn/volkoren/admiraals/.. brood of waldkorn beschuit, begin ook steeds meer groentes te lusten en probeer ook steeds nieuwe recepten/dingetjes uit. Ik lustte echt geen vis, tegenwoordig lust ik van witvis toch al best wel wat.. leuk is het niet altijd want de eerste paar keren dat ik dingen at vond ik het echt smerig, maar dan moet je gewoon doorbijten. Vroeger vond ik sperziebonen ZO vies, dat vind ik nou heerlijk, zuurkool en boerenkool en hutspot vond ik smerig - eet ik nu enorrrrm graag. Enige is dat ik wortels en andijviestamp echt te ranzig voor woorden vind en die hoef ik dan ook niet meer te eten sinds een paar jaar.. Verder eet ik bij m'n avond eten nu standaard salade met komkommer, tomaat, sla, uitje enz. En dit vind ik zo lekker, dat ik hierdoor véél minder aardappels (en dus jus) eet. Ook weer goed/gezond.. Maar dit heb ik mezelf wel aan moeten leren. Diëten is niet altijd leuk want ja, ik zou ook het liefste cola drinken en snickers eten overdag als ik er niet van aan zou komen (kom er eerlijk voor uit, hoor) maar weet dat het niet goed voor me is.. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-11 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:30

Wat eet je bij je maaltijden?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:38

@listiglistje in mijn 1e post staat hoeveel suiker ik eerst binnen kreeg en dat is nu al meer dan de helft minder. Het enige wat ik nog gebruik met echt veel suiker is de cola s'avonds.
De rest is al geschrapt.

Ik eet nu trouwens als tussendoortjes radijsjes of iets van fruit of wortels en dat soort dingen.
Voorheen had ik allerlei soorten koekjes en snoepjes mee naar het werk.

Welk brood is koolhydraatarm?
Kun je dat gewoon bij de supermarkt halen?
En die recepten heb je die online staan toevallig?

En ik had begrepen dat zoetstoffen juist weer vet vast houden.
In ieder geval bedankt voor de tips.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:49

Ik vind dat je nog teveel suikers neemt, je moest een weten hoeveel suikerklonten er in 1 glaasje cola zitten ;)

Daarbij zie ik megaveel Koolhydraten die je P/d wegwerkt, teveel naar wat je verbrand,
kijk koolhydraten zijn oké, maar dan moet je ze wel verbranden, dus heel veel beweging en sporten!
Anders kun je beter wat koolhydraten weglaten en meer eiwitrijk eten (kwark, eieren, vlees, kaas), vult beter en dan kom je niet aan en je behoud je spiermassa.

Koolhydraatarm kun je bij de AH bestellen of bakker-en of andere supermarkt, is maar 5 KHD per snee, wel duur maar smaakt hetzelfde als gewoon brood!
En mocht je toch bruin brood nemen, niet gewoon bruin pakken vanwege de kleur, maar echt VOLKOREN :Y) Vezels verbranden sneller en zijn goed voor je!

fruit en zo zijn prima, maar daar krijg je vaak alleen maar honger van (MAAR in fruit zitten ook veel natuurlijke suikers) Vandaar mijn advies voor hartig blokje kaas,
rolletje beleg, (zelf vindt ik komkommer met wat kruidenkaas of tonijn erop ook lekker!) A. vult dit beter, stilt de honger en zet niet zo aan ;)

Zoetstoffen kunnen het hongergevoel opwekken of je lichaam voor de gek houden, niet dat het vet vasthoudt, dus mijn advies zoetstoffen met mate!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 09-12-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:49

Ja koolhydraatarmbrood is te koop bij de Ah, maar ik vind dat je ook best brood met koolhydraten kan eten eigenlijk.. :=

Overigens is 3 blikjes cola één liter he? 0.33x3=0.99 dus gewoon 1 liter. Dat is veeeel :oo

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:55

Ok bedankt voor de tips.
Ik ga het allemaal eens uitproberen.
Dat fietsen is trouwens niet mijn enige beweging hoor, maar wel beweging die ik sinds 2 weken extra heb.

De cola misschien toch echt eens gaan schrappen. Als je het zo berekent met de blikjes cola dan is dat idd wel erg veel.
Ik ben zelf een beetje bang dat als ik mijn eigen alles ga ontzeggen dat ik dan straks helemaal terug val in mijn slechte oude gewoontes, omdat ik er de laatste tijd al meerdere geschrapt heb.

Maar ik ga mijn best doen, als de cola vandaag op is ga ik geen nieuwe meer halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:58

Je kan ook afbouwen he, eerst 2 blikjes, dan 1.. en afentoe een blikje is niks mis mee!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:04

ginger18 over de recepten die kan ik je mailen als je via PB je e-mailadres geeft, wie weet zit er wat lekkers voor je tussen,
want dat zakje kant-en klare aardappelpuree iedere avond is ook niet je van het met al dat aardappelzetmeel en E-nummers en andere rotzooi erin.
Sowieso is iets wat je vers zelf maakt 1000 x beter van smaak als dingen uit een pakje ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:23

Ik zou inderdaad ook zeggen, geen bruin brood maar volkoren! De cola schrappen, "beloon" jezelf bijvoorbeeld door 1 of 2x per week 1 blikje te nemen dan. Aardappelpuree vervangen door gewone aardappelen en ik mis ook iets van zuivel in je menu, dat is ook belangrijk!

Koolhydraatarm brood hebben ze, volgens mij, bij de Jumbo ook in de vriezer. Verder zijn koolhydraten op zich al een discussie :+ Ik heb niks met koolhydraatarm, een ander zweert erbij..

Afwisseling is in ieder geval ook goed, in plaats van brood eens kwark/yoghurt met muesli en lijnzaad als ontbijt of als tussendoortje.

Van suikers moet je inderdaad afkicken, maar als je er eenmaal van bent afgekickt dan taal je er ook niet naar (is mijn ervaring).

In ieder geval een goed plan om je crackers te vervangen door brood :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:21

Rebeccaa schreef:
takkie_muis schreef:

water niet 'lusten' vind ik onzin. Smaak is iets aangeleerd veelal dus dan moet je niet zo verwend zijn en het jezelf gewoon aanleren. Ik dronk het vroeger ook niet want 'ik lusset nie' was het standaard antwoord. Sinds 2 jaar drink ik zo goed als alleen maar water en vind ik cola (wat ik toen altijd dronk) juist steeds viezer worden.. Veel calorieën binnen krijgen door drinken is ZO zonde eigenlijk.. :=

Vroeger at ik nauwelijks groenten, ja alleen spinazie a la crème ongeveer. Ik lustte alleen maar cola en dubbel friss en yoki als drinken, ik at alleen wit brood met hagelslag.. Wat ben ik enorm blij dat ik tegenwoordig heel veel lust. Ik eet alleen nog maar bruin/waldkorn/volkoren/admiraals/.. brood of waldkorn beschuit, begin ook steeds meer groentes te lusten en probeer ook steeds nieuwe recepten/dingetjes uit. Ik lustte echt geen vis, tegenwoordig lust ik van witvis toch al best wel wat.. leuk is het niet altijd want de eerste paar keren dat ik dingen at vond ik het echt smerig, maar dan moet je gewoon doorbijten. Vroeger vond ik sperziebonen ZO vies, dat vind ik nou heerlijk, zuurkool en boerenkool en hutspot vond ik smerig - eet ik nu enorrrrm graag. Enige is dat ik wortels en andijviestamp echt te ranzig voor woorden vind en die hoef ik dan ook niet meer te eten sinds een paar jaar.. Verder eet ik bij m'n avond eten nu standaard salade met komkommer, tomaat, sla, uitje enz. En dit vind ik zo lekker, dat ik hierdoor véél minder aardappels (en dus jus) eet. Ook weer goed/gezond.. Maar dit heb ik mezelf wel aan moeten leren. Diëten is niet altijd leuk want ja, ik zou ook het liefste cola drinken en snickers eten overdag als ik er niet van aan zou komen (kom er eerlijk voor uit, hoor) maar weet dat het niet goed voor me is.. :D

heb wel eens tijden gehad dat ik op water leefde , maar nee liever niet. geloof dat er meerdere dranken zijn heel waterig maar gelukkig nog met een lichte smaak , zo heb ik niet geleerd vis te eten en lust is absoluut niet.

groenten heb ik geen moeite mee , dat is zo normaal. op brood gebied iets met pitjes en noten etc , sla ja dat is lastig dat lust ik niet komkommer ook niet en tomaat en ui etc ook niet := eet 2 aardappels meer kan ik niet op :P dus jus wordt er niet veel gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:32

Nou sorry hoor, maar tomaat en komkommer en sla is vooral water en heeft niet echt een smaak, zo raar dat mensen dat niet lusten. Dan leer je het jezelf maar aan.. heel veel dingen zijn gewoon gewenning. chocola en koekjes vond je ook niet lekker toen je geboren was.. is ook aangeleerd. :=

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:19

Rebeccaa schreef:
Nou sorry hoor, maar tomaat en komkommer en sla is vooral water en heeft niet echt een smaak, zo raar dat mensen dat niet lusten. Dan leer je het jezelf maar aan.. heel veel dingen zijn gewoon gewenning. chocola en koekjes vond je ook niet lekker toen je geboren was.. is ook aangeleerd. :=

Ik lust dus echt geen vis. Ik dacht altijd dat het kwam omdat we dat vroeger nooit aten thuis.
Mijn zus lust graag vis maar haar dochter (mijn nicht dus) absoluut niet terwijl zij dat toch echt van jongs af aan voorgeschoteld geeft gekregen. Volgens mij is er dus wel iets genetisch bepaald.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:29

ken genoeg mensen die over hun nek gaan bij bepaalde gerechten :+ (ik eet ABSOLUUT geen vis, en een vriend van mij gaat fanatiek in zn bord vissen als hij tomaat op z'n bord heeft liggen)
dus een deel is inderdaad gewenning, maar een deel zeker ook niet

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:33

Mijn broer lust bijvoorbeeld echt geen groenten.
Dat hebben mijn ouders er vroeger echt wel in geduwd, maar hij gaat echt over zijn nek als hij groenten proeft.

Vandaag maar 1 cola en 1 sinas op, dus gaat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:19

Dat iemand bepaalde dingen met een uitgesproken smaak gewoon echt niet lekker vindt kan ik goed begrijpen, maar water? Zoiets smaakloos naar binnen gieten? Hoe kun je dat nou niet lusten? (Lekker vinden is weer iets anders) Ik snap het gewoon oprecht niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:37

Silvia schreef:
Rebeccaa schreef:

Ik lust dus echt geen vis. Ik dacht altijd dat het kwam omdat we dat vroeger nooit aten thuis.
Mijn zus lust graag vis maar haar dochter (mijn nicht dus) absoluut niet terwijl zij dat toch echt van jongs af aan voorgeschoteld geeft gekregen. Volgens mij is er dus wel iets genetisch bepaald.

Vis is veel sterker qua smaak, maar komkommer en sla is gewoon echt water.. := vind ik toch wat anders.