Heb serieus nog nooit hoger dan 6 gehaald...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
feliciaa schreef:Ik kom even binnen vallen
Ik ben op mijn 16e (6 jaar geleden) gediagnosticeerd met ADD. Ze hebben mij toen direct Ritalin aangeboden maar ik heb dit afgewezen. Ik vond op dat moment dat ik me prima kon redden zonder medicijnen.
Nu is het zo dat ik al jaren heel erg moe ben, ik heb dan echt het gevoel dat ik de energie uit mijn tenen moet halen om bijvoorbeeld iets op te tillen of bij bijvoorbeeld het corrigeren van mijn paard, maar het kan ook zelfs al zijn dat ik geen energie heb om op te staan als ik op de bank zit. Ik ben hier al verschillende keren voor naar de huisarts geweest en die kan geen oorzaak vinden, mijn bloed is al volkomen na gekeken, ik heb conditie test gedaan enz. Alles is goed, alleen ik blijf heel erg moe. Ik vind het heel erg vervelend want het beperkt me gewoon echt in wat ik kan doen in het dagelijks leven..
Ik heb nooit een verband getrokken met mijn ADD en het moe zijn, maar vandaag had ik het er met een vriendin over die ook ADD heeft, zij zegt dat het eventueel ook door mijn ADD kon komen en dat medicijnen dan een oplossing zouden bieden. Ik ben alleen heel erg voorzichtig met medicijnen dus ik wil als het kan graag eerst meer bevestiging dat dit eventueel het probleem zou kunnen zijn en dat medicijnen mij daar mee zouden kunnen gaan helpen.
Iemand hier die hier ervaringen mee heeft?
Lady_M schreef:@[naam]: Ja, en precies hetzelfde verhaal als jij! Ben nu voor de derde keer bezig om jaar 1 te halen...![]()
Kreeg net na de één-na-laatste tentamenperiode m'n medicatie, en heb toen meteen een afspraak gemaakt met de decaan etc. en met hen besloten dat ik de laatste periode maar drie tentamens hoefde te maken, maar die moeten wel zoveel mogelijk voldoende zijn, en dan gaat zij de examencommissie een advies uitbrengen over of ik mag blijven of niet...
Inderdaad, ik had altijd in de colleges etc. het gevoel van, dit is op zich niet heel moeilijk, mede-studenten, waarom stellen jullie zulke domme vragen, ben ik nou blond of snappen jullie het gewoon écht niet? Maar op de tentamens bleek dus meestal dat zij toch iets meer wisten dan ik, dat was wel heel zuurDus wel fijn dat ik nu niet meer de enige ben die volhoudt dat ik het toch echtechtecht wel (makkelijk) kan
![]()
Weet iemand trouwens of een school verplicht is een aparte ruimte te hebben voor mensen met dyslexie, ADHD enzo? Bij ons zeggen ze wel een 'extra ruimte' te hebben, maar toen ik dat navroeg, bleek dat gewoon de hal te zijn waar iedereen tentamens maakt, alleen krijg je dan extra tijdWat voor mij totaal nutteloos is, ik heb de tentamens altijd op tijd af, alleen het zou fijn zijn als ik niet voortdurend op iedere idioot die met z'n pen zit te klikken hoef te letten
![]()
Kan ik daar iets van zeggen of is het jammer maar helaas? Ik heb dus gewoon geen extra tijd nodig, maar een stille ruimte...
feliciaa schreef:Ik kom even binnen vallen
Ik ben op mijn 16e (6 jaar geleden) gediagnosticeerd met ADD. Ze hebben mij toen direct Ritalin aangeboden maar ik heb dit afgewezen. Ik vond op dat moment dat ik me prima kon redden zonder medicijnen.
Nu is het zo dat ik al jaren heel erg moe ben, ik heb dan echt het gevoel dat ik de energie uit mijn tenen moet halen om bijvoorbeeld iets op te tillen of bij bijvoorbeeld het corrigeren van mijn paard, maar het kan ook zelfs al zijn dat ik geen energie heb om op te staan als ik op de bank zit. Ik ben hier al verschillende keren voor naar de huisarts geweest en die kan geen oorzaak vinden, mijn bloed is al volkomen na gekeken, ik heb conditie test gedaan enz. Alles is goed, alleen ik blijf heel erg moe. Ik vind het heel erg vervelend want het beperkt me gewoon echt in wat ik kan doen in het dagelijks leven..
Ik heb nooit een verband getrokken met mijn ADD en het moe zijn, maar vandaag had ik het er met een vriendin over die ook ADD heeft, zij zegt dat het eventueel ook door mijn ADD kon komen en dat medicijnen dan een oplossing zouden bieden. Ik ben alleen heel erg voorzichtig met medicijnen dus ik wil als het kan graag eerst meer bevestiging dat dit eventueel het probleem zou kunnen zijn en dat medicijnen mij daar mee zouden kunnen gaan helpen.
Iemand hier die hier ervaringen mee heeft?
Amalarab schreef:moonfish13. zolang je geen lichamelijke klachten hebt is het best moeilijk om een dieet te volgen, zeker eentje zonder gluten en caseine in Nederland!
maar vind het super dat het je zo helpt!
ik denk dat eten net zoals roken een beste verslaving is, dus kan krijg je kriegelige (of geen) reacties..
Juul schreef:Ik heb van de MC vragen van contractenrecht 11 van de 15 punten. Betekent dat ik nog 16 punten van de 30 moet halen voor de casusvragen voor een 6.. realisitisch of niet?... heel hard hopen maar..