Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:03

Op youtube kan je een aantal tutorials vinden - > aspirin mask.
Ik plet meestal 4 aspirientjes (geen paracetamol), die zonder plastic hulsje. Gewoon drupje water erop leggen en ze vallen als zo goed als uit elkaar. Dan honing erbij en smeren maar! Je kan er ook nog andere dingen bij toevoegen. Laat het meestal uurtje of 2 zitten (pas op, alles plakt erna :D ).
Meestal 1x in de maand ofzo en huidje is daarna heeerlijk zacht! En bij mij veel egaler :)

Dit vind ik op een forum:
Sommige dermatologen schrijven ook lotions met acetylsalicylzuur (de werkzame stof in asprines) voor tegen acne/ meeeters. Het haalt de bovenste oude verhoornde dode huidcellen weg en werkt ontsmettend!

Esmeralda

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:14

wat voor honing gebruik je dan??

Bij mijn zoon gaat het ook beter en beter.
Nog wat kleine plekjes, geen dikke bulten, geen rode huid
Al had hij van de creme in het begin een heel zeer gezicht, maar nu hij eht om de dag smeer gaat dat ook goed.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:47

@ amigootje,, Succes, ik hoop dat het voor jou ook helpt! :)

stiekem moet ik toch wel lachen om de reacties van mensen die mij niet serieus namen :+

Ik weet gewoon hoe het is om zo te moeten kl*ten met je huid...
Vandaar dat ik gewoon mijn redmiddel neerzet, en ik verwachtte wel een aantal negatieve reacties maar was toch blij dat er ook mensen waren die het hebben geprobeerd.. uiteindelijk doe je het toch allemaal voor jezelf en niet voor mij :D

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:53

Hahah nou voortaan zetten we zelf de domst klinkende middelen erop, want sommig schijnen dus wel te helpen := ben echt blij ermee!! Nou nog een keer dat aspirinmasker proberen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:44

Nou zeg, die dove cream oil (was het zo?) blijkt dus toch te werken bij sommigen. :P Goed zo!
Voor de rest lijken de huidjes wel goed te gaan als ik het zo lees. De stress van valentijn is voorbij en alles komt in orde, haha. :D

Valt het de dag nadien zo op als je 's avonds aan je huid zit xAylie? Bij mij zie je dat meestal niet zo, of de roodheid trekt best snel weg. Het blijft natuurlijk wel nog een beetje rood, maar dat ben ik ondertussen wel gewoon.
Ik heb trouwens de indruk dat mijn hals kalmer is nu ik er elke dag foundation op doe. Geen bobbels meer en erg weinig rood. Je ziet er echt niet veel meer aan nu. Misschien dat de foundation het wat uitdroogt?

Verder begin ik vanaf vandaag terug met thee drinken. Voorbije twee dagen amper thuis geweest dus niet kunnen drinken.
En ik denk dat ik volgende week aan de pil zal kunnen beginnen. Weet niet wanneer ik ongesteld moet worden. :')

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:41

nikilover schreef:

stiekem moet ik toch wel lachen om de reacties van mensen die mij niet serieus namen :+

Vandaar dat ik gewoon mijn redmiddel neerzet, en ik verwachtte wel een aantal negatieve reacties maar was toch blij dat er ook mensen waren die het hebben geprobeerd.. uiteindelijk doe je het toch allemaal voor jezelf en niet voor mij :D

Het zou geweldig zijn als het gaat helpen,

inmiddels 27 jaar, was 12 jaar dat ik onder de acne zat, en zit er nog steeds dus.

Mijn huis arts weet het ook niet meer, heb alles geprobeerd kwa medicatie, zalfjes, kuren ect.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:52

amigootje schreef:
nikilover schreef:

Het zou geweldig zijn als het gaat helpen,

inmiddels 27 jaar, was 12 jaar dat ik onder de acne zat, en zit er nog steeds dus.

Mijn huis arts weet het ook niet meer, heb alles geprobeerd kwa medicatie, zalfjes, kuren ect.

Hmm ik herken het.. het is heel erg vervelend..
ik had het ook hoor, mijn huisarts wist het ook allemaal niet meer..
laat je het even weten als het werkt? :)

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:56

Even een kort berichtje.. Ik heb geen ernstige acné, maar heb wel regelmatig last van pukkels..
Sinds 2 weken gebruik ik mijn moeders dagcreme: Anti-age van de Aldi!

Hartstikke goedkoop en ik zou zelf ook nooit op het idee komen omcreme in een supermarkt kopen,
maar deze creme houdt mijn huid soepel en het lijkt er nu al véél beter uit te zien! Ik heb minder
pukkels en de bestaande 'wondjes' zijn verdwenen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:01

Ik gebruik dagcrème/gel van de Rituals :j heerlijk spul, heb er ook een masker + scrub van. De Awareness lijn is het :j

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:13

Katyatje ja volgens mij werkt makeup wel een beetje uitdrogend ja :j sterkte amigootje:(:) bij mij gaat het weer beter!alleen nog een paar rode vlekjes en ik had een grote pukkel op mn neus en die is nu bijna weg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:00

Ik gebruik dagcrème van l'oreal voor een gemengde (geloof ik) huid. Werkt ook prima, ruikt lekker, trekt fijn in.. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:01

Rebeccaa schreef:
Ik gebruik dagcrème van l'oreal voor een gemengde (geloof ik) huid. Werkt ook prima, ruikt lekker, trekt fijn in.. :)

Die heb ik ook een tijdje gebruikt, vond hem ook erg fijn ja :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:58

Bij mij gaat het nog steeds heel erg goed. Heb gisteren ook een makeuploos dagje gehad en maar even wat foto;s gemaakt, vooral voor mezelf maar misschien ook leuk voor jullie. Het was al wel een beetje schemerig en het is met mijn telefoon gemaakt. Ik heb alleen 2 bultjes op mn wang en wat kleine vlekjes op mn kin, verder heb ik gewoon niks meer. Die vlekjes op mijn voorhoofd zijn ook al weg, dat waren plekjes waar ik geknepen had. Van ver zie je in ieder geval bijna niks! :) Let verder ook niet op mijn wazige hoofd want het is nogal moeilijk foto's maken van jezelf haha!

1. http://imageshack.us/photo/my-images/545/imageume.jpg/

2. http://imageshack.us/photo/my-images/33/image1kc.jpg/

3. http://imageshack.us/photo/my-images/268/image2yf.jpg/

En nu weer lekker met een leemmasker met honing en tea tree op!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:05

Ziet er goed uit hoor Maartje, wat een mooi gezicht heb je :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:08

Ik had vandaag een makeuploze dag aangezien ik weer te laat was voor school. :') Maar er viel ook niet veel te verbergen, goed dus!
Drie grote glazen thee gedronken en gezicht weer gewassen met tea tree. Daar droogt mijn huid wel erg van uit heb ik het gevoel. Eigenlijk enkel mijn gezicht, mijn hals niet. Hadden jullie dat ook met tea tree?

Fijn dat het goed gaat Maartpaard! En leuk dat je foto's plaatst! (Ging ik ook eens doen maar volledig vergeten... Misschien toch eens doen morgen.)
Je voorhoofd ziet er op de eerste foto wel nogal rood uit, maar misschien ligt dat aan de kwaliteit? Verder ziet het er inderdaad heel goed uit!

Ik was een paar dagen geleden met een vriendin in Rituals. Gingen info vragen over dagcreme. Maar toen we de prijs zagen hebben we vriendelijk bedankt. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:15

Dankjulliewel! Ja klopt inderdaad dat m'n voohoofd iets rood is, ik had er de dag ervoor namelijk aan gezeten maar gelukkig is het weg. Ik heb het ergste acne op mijn voorhoofd gehad en daar heb ik door al het geknijp van mij -:(- helaas wel wat littekentjes aan over gehouden, dit moet allemaal nog even goed tot rust komen maar het is al 100 x beter dan het was. Het is jammer dat ik geen foto's heb gemaakt voordat ik aan al dat ontgiften begon.

Heb ergens nog wel een foto van 2.5 jaar geleden toen het allmeaal is begonnen, als ik hem vind zal ik hem wel even plaatsen!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:45

Katyatje schreef:
Ik was een paar dagen geleden met een vriendin in Rituals. Gingen info vragen over dagcreme. Maar toen we de prijs zagen hebben we vriendelijk bedankt. :P
Maar 't is echt heeeeel fijn :P ik doe echt wel een half jaar met zo'n potje

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:24

Goeiemorgen :D

Katyatje: meestal is m'n huid de volgende dag nog wel wat rood ja. Maar het ligt rraan of ik een pukkeltje of mee-etertje heb weggehaald, van mee-etertjes zie ik soms ook gewoon niets terug. :)
En foundation kan het idd een beetje uitdrogen en opzich is dat wel goed, zolang je het maar niet te erg uitdroogt.
Als ik foundation draag op korstjes vooral zijn ze ook altijd zo weg. :)
En als je huid zo droog word van Tea Tree zou ik je aanraden om daarna een goeie dagcreme/nachtcreme te smeren. Of doe je dat al?

Ik kan je foto's nu niet zien omdat ik via mijn blackberry post, maar ikzal straks even via de laptop kijken MaartPaard!

Endat aspirine maskertje wil ik ook proberen, alleen volgens mij hebben wij ook alleen maar paracetemols..
En honing hebben we ook niet, maar dat kan ik opzich wel een keer halen.

Mijn huid is wel mooi opzich :) gister carnaval gevierd enwas bang dat ik door al dat make-up en gezweet in die kleine zaal (bah :') ) wel een ontploffing zou krijgen, maar het valt heel erg mee. :) hopen dat het zo blijft. :D
Heb alleen een rood plekje links boven op m'n voorhoofd, het lijkt een onderhuids iets maar het doet totaal geen pijn dus ik ga er vanuit dathet zo is weggetrekt. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:45

Je huid ziet er mooi uit MaartPaard! :) wel een beetje rood op je voorhoofd maar dat vind ik heel erg meevallen. :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:29

Dressagelady: Een half jaar met zo'n potje? Die zijn toch heel klein? :P

Mijn hals voelt eigenlijk nooit droog aan wat ik er ook op smeer. Voor mijn gezicht heb ik opnieuw dagcreme van Nivea en die smeer ik dus 's morgens nadat ik tea tree gebruikt heb. Goedkoop maar voelt wel goed.
Fijn dat je huidje goed gaat xAylie!

Bij mij is het vandaag ook erg goed. Maar ik voel wel een pukkel opkomen naast mijn mond. Valt voorlopig nog niks aan te zien en ik hoop dat dat zo blijft!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:31

Nou ik heb ook de Dove CreamOil gehaald, werkt het niet dan kan ik het als douchegel gebruiken :D
Ben zeer benieuwd, wassen jullie je gezicht er 2 keer per dag mee of 1 keer?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:10

Ik doe het 1 keer per dag :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:32

Thanks! Dan ga ik dat ook proberen :j

Nu nog even een goede dagcreme vinden.
Die L' Oreal gemengde huid klinkt ook wel goed :j

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:03

Ik doe het s'avonds, naast mn andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:43

Die dagcrème van l'oreal is voor een normale tot gemengde huid geloof ik, in elk geval, ik vind 'm heel fijn. Kan er wel een foto van zoeken op internet?