Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:46

Denk4evert en Tiffany dat is heel goed nieuws dat het terug is naar pap 1!

Ik heb in de afgelopen maanden 2 x last gehad van contactbloedingen en heb dus uitstrijkje laten doen en moet deze week of volgende week bellen voor uitslag. Vind het wel eng.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:56

fargo schreef:

Ik heb in de afgelopen maanden 2 x last gehad van contactbloedingen en heb dus uitstrijkje laten doen en moet deze week of volgende week bellen voor uitslag. Vind het wel eng.

Hele topic inmiddels doorgelezen ;-) Heb de laatste keer een nog al heftige ongesteldheid gehad (nou ja bloeding in pilvrije week) en een tussentijdse bloeding van paar dagen in combinatie met contactbloeding. Hoop dat het meevalt en ik me voor niets zorgen maak. Vorige week dinsdag langsgeweest bij HA. Moet eigenlijk vandaag of morgen gaan bellen voor de uitslag, maar zie er erg tegen op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:57

fargo schreef:
fargo schreef:

Hele topic inmiddels doorgelezen ;-) Heb de laatste keer een nog al heftige ongesteldheid gehad (nou ja bloeding in pilvrije week) en een tussentijdse bloeding van paar dagen in combinatie met contactbloeding. Hoop dat het meevalt en ik me voor niets zorgen maak. Vorige week dinsdag langsgeweest bij HA. Moet eigenlijk vandaag of morgen gaan bellen voor de uitslag, maar zie er erg tegen op.

heb je geen vleesbomen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:50

@Geerke niet dat ik weet, maar dat zou best kunnen natuurlijk. Heb er relatief kort last van, maar werd er toch onrustig van en daarom ging ik ook naar de HA. Maar aan de bloedingen etc deden ze niet echt iets omdat dat ook aankondiging van overgang zou kunnen betekenen?

Carlijn101

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:40

Jippie!! Na een jaar weer pap1 !!

(Voorheen 3b en paar jaar later 3a)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:45

*\o/* yeah gefeliciteerd!
Lucht op he?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:51

renee16 schreef:
Jippie!! Na een jaar weer pap1 !!

(Voorheen 3b en paar jaar later 3a)

Wat een supernieuws Renee16. Super, gefeliciteerd!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:19

Super *\o/* !

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:24

Ik moet over een jaar weer een uitstrijkje laten maken. Ik heb pap 1. Het lijkt erger dan het is gelukkig, maar ik moet wel jaarlijks terugkomen. Maar goed ook! :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:00

Mag ik mij hier ook misschien melden?

Begin dit jaar had ik ineens onverwacht veel bloed verlies, dit was in de ochtend regelmatig enkele uren en dan weer weg. Omdat ik nog onder controle bij de gyn liep/loop had ik hun toch maar gebeld om mijn zorgen uit te spreken. Uit voorzorg werd er ook een uitstrijkje gemaakt (met de woorden dat ze hier niks van zouden verwachten maar dat het routine was). Helaas kwam er toen toch een PAP2 uit en er is toen een colposcopie gemaakt, er zat toen een klein afwijkend plekje op mijn baarmoedermond. Dus het advies was na een half jaar weer een colposcopie. In de tussentijd wel klachten gehad maar in juli was het plekje niet meer te zien wat toch als een opluchting voelde. Wel nam de gyn uit voorzorg een nogal uitgebreid uitstrijkje vanuit de binnenkant van mijn baarmoedermond. En toen ik 2 weken later belde voor de uitslag kreeg ik van mijn gyn te horen dat ik van een PAP2 naar een 3A ben gegaan -O- . In januari moet ik weer voor controle en ik duim heel hard dat het dit keer wel vooruit is gegaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:16

Calice dat lijkt me inderdaad behoorlijk schrikken, wel goed dat je al onder controle staat dus. Er zijn hier al wel meerdere 3A's langsgekomen en ook weer omlaag gegaan. Ik hoop dat dit voor jou ook zal gelden :(:)
Heb zelf nog niet gebeld, dat wordt dan maandag of dinsdag maar. Hoop dat het meevalt, zal misschien ook wel meevallen, maar vind het best eng.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:21

Vanmorgen eindelijk maar toch gebeld en ben erg opgelucht dat het een goed bericht was. PAP1 en geen onrustige cellen gevonden. Pff er valt een last van me af. Nu maar in de gaten houden of die bloedingen nog terugkomen of dat het nu weer (even) rustig is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:26

gefeliciteerd fargo :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:26

Enkele weken geleden is er bij mij pap3b vastgesteld en hierna is er een lisexcisie gedaan. Uitslag bleek dat vrijwel alles CIN3 was op een paar stukjes CIN2 na. Maar gelukkig waren de snijranden schoon.

Ik probeer te vinden op internet hoelang je nou echt mag nabloeden na deze ingreep. Is hier toevallig iemand die de ingreep heeft gehad en nog weet hoelang de nabloedingen duurde?

Het is voor mij nu 3 weken geleden en nog steeds bloedingen. Net weer eentje... weet niet goed of ik nou wel of niet moet bellen naar het ziekenhuis. Het doet niet veel pijn en het is ook niet heel veel bloed, maar wel helderrood.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:48

Ik had zo'n 4 weken last van nabloedingen, de gynaecoloog heeft er toen iets aan gedaan waardoor de bloedingen stopten. Zou i.i.g. even bellen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:59

Dichtgebrand? Deed dat zeer?
Het was vannacht heel erg, zal de details besparen. Heb even aangekeken of het nu minder is maar ik ga toch maar even bellen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:14

BounceBabe schreef:
Ik moet over een jaar weer een uitstrijkje laten maken. Ik heb pap 1. Het lijkt erger dan het is gelukkig, maar ik moet wel jaarlijks terugkomen. Maar goed ook! :j

PAP1 is toch juist goed? Maar wel jaarlijks terugkomen dus voor de zekerheid?!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:15

Nuage schreef:
Enkele weken geleden is er bij mij pap3b vastgesteld en hierna is er een lisexcisie gedaan. Uitslag bleek dat vrijwel alles CIN3 was op een paar stukjes CIN2 na. Maar gelukkig waren de snijranden schoon.

Ik probeer te vinden op internet hoelang je nou echt mag nabloeden na deze ingreep. Is hier toevallig iemand die de ingreep heeft gehad en nog weet hoelang de nabloedingen duurde?

Het is voor mij nu 3 weken geleden en nog steeds bloedingen. Net weer eentje... weet niet goed of ik nou wel of niet moet bellen naar het ziekenhuis. Het doet niet veel pijn en het is ook niet heel veel bloed, maar wel helderrood.

Er zijn vlgs mij in dit topic meerdere mensen behandeld, evt zoeken met de zoekfunctie door bijvoorbeeld bloed in te typen in zoekvenstertje links onderin scherm? Volgens mij duurde het over het algemeen nog best lang dat mensen nabloeden. :(:) :(:)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:16

Nee, het dichtbranden deed geen pijn.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:09

Vanmorgen gebeld door de ha, pap2 :(. Over een half jaar weer uitstrijkje. Hopelijk zakt het dan naar pap1. Schijnt toch wel vaak te gebeuren. Maar het maakt niet dag ik me minder zorgen maak. Bah!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:17

Hoi Willemijn,
Dat is geen leuk nieuws! ! Weliswaar is het "maar" pap 2 en dat gaat vaak gewoon over - leuk is beslist anders! !

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:32

Ik heb de 23e december een controle gehad en voor het eerst uitstrijkje laten nemen. Ben 22 trouwens. Had toen wel last van het Herpes virus, dus het nemen van die uitstrijk was een hel. Die eendenbek erin, dat was geen pretje! Nu zei ze dat het wel een week of 3 (en met de feestdagen langer) kon duren vooraleer ik een telefoontje kreeg. Ik begin nu wel wat ongerust te worden als ik diagonaal door dit topic lees. Had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er wel eens een niet zo prettig telefoontje zou kunnen komen. De gynaeco ging er licht over en zei dat ze wel eens een nietszeggend telefoontje ging doen binnen een aantal weken en dat ik dan eens moet terugbellen, omdat het anders "afgeluisterd" wordt zei ze. Kan dan maar hopen dat het een nietszeggende boodschap is die ze me doorgeeft ook binnenkort..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:39

Natuurlijk kan het wel eens minder prettig nieuws zijn, al denk ik wel dat goed nieuws veel vaker voorkomt.
Hopelijk zal dat ook bij jou het geval zijn, Elixir.

wwillemijn, kan me voorstellen dat je schrikt, heb ik destijds ook gehad. Een halfjaar later gelukkig weer pap1.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:10

Gisteren weer een brief op de mat. Vijf jaar is blijkbaar zo voorbij -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:16

Sterkte.