Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:32

Leuk om Marinde te zien eten.

Hier bij het cb geweest. We hebben een megababy, hihi.
72,5 cm, 9355gr. Helemaal prima. Ook de bv (nu nog 5 voedingen) helemaal goed. Dus ben dik tevreden :)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:35

Anke, heerlijk dat het zo goed gaat!

Hier zijn de regeldagen aangebroken, vermoed ik, vandaag al 4 maal gevoed, vermoeiend (maar hoef toch nergens heen :D)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:08

Ankem, zo dat klinkt goed hihi.
Meer da 9 kilo jeetje dat gaan wij never nooit niet halen met 7 maanden! ;) Ik denk dat we dan rond de 7 kilo zullen zitten. :P (als we op deze manier doorgaan tenminste)

Neff lekker, regeldagen. Er lekker aan toegeven en gewoon geneiten dat je zoveel kunt knuffelen. :P
Succes!

Hier gaan de nachten godzijdank weer beter. Wat een opluchting!!
Ik voel me ook zoveel beter ineens! Zo gek.
Ineens weer veel zelfverzekerder en veel relaxter met alles. En uiteraard minder moe. 8-)
Vannacht heeft ze om 00.30 nog een flesje gehad voor mijn man ging slapen. En pas weer om 08.30 gegeten vanochtend.
Dus dat is super!!! Wel rond 5 uur dacht ik (niet echt op de klok gekeken haha) wakker geweest, heeft ze flink liggen kletsen maar na een kwartiertje denk ik is ze zelf weer gaan slapen.
Was dus vanochtend weer helemaal trots. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:30

Nou top toch? :D

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:49

Super toch!

Anke, Elianne en Milan wegen hetzelfde met 7 maanden. Milan woog toen ook 9,3 kg.
Nu met 1 jaar 10,4 dus ze groeien nu niet meer zo hard.

Mijn boefje is gisteren 1 geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:01

Gefeliciteerd met Milan, die wangetjes ... :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:26

Gefeliciteerd! Jaaaa, dat bekkie, smelt...

(is dat nou zijn papa dan?)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:28

Ninita gefeliciteerd met Milan's eerste verjaardag! Stoer ventje is het hoor!

Ankem: dat is idd wel groot ja! Die kant gaan wij ook op...heb vandaag pampers maatje 4 gekocht omdat maatje 3 alweer te krap wordt.

Neff: iedere 2 uur is wel heftig zeg.

Nathalie: fijn dat het weer lekker loopt allemaal.

Marinde heeft haar eetritme weer wat verschoven, zodat we weer op 1 officiele nachtvoeding zitten, ze drinkt dan rond 20.30, 1.30, en om een uurtje of 6.00 nog een keer. Dan slaapt ze met moeite weer een beetje in (gaat eerst een feestje bouwen in bed) en is ze rond een uurtje of 7.30 echt wakker. Ik voed haar nu weer helemaal op verzoek (maakte haar soms wakker voor een late voeding), gekke is dat dit mij heel veel rust geeft ondanks dat ik een echte control freak ben. Ik kan nu zelfs in slaap vallen terwijl ik weet dat ik een uurtje later weer wakker gemaakt kan worden.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:19

WowAmigo, ja dat is zijn papa. We kunnen het gelukkig weer heel goed vinden met elkaar nadat alles uit was gepraat (5 dagen voor Milan geboren werd dus net op tijd ;) ). Dus ook lekker de verjaardag samen gevierd!

Oh en maat 4 van pampers blijven ze lang in hoor! Milan had die ook met 5-6 maanden aan en nu nog steeds.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:28

Nog gefeliciteerd met Milan! Schattige foto's. Leuk is dat, he, de eerste verjaardag vieren?

Mijn oudste van 2 heeft ook nog maat 4. Ze groeien het meeste tot 1,5 jaar, daarna gaat het veel langzamer (en eten ze ook veel slechter......)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:42

Gefeliciteerd met Milan. Leuk knaapje is het, met oogjes die je inpakken :)
Ik was nog helemaal vergeten te melden, maar we slapen al 4 nachten door....
We doen nu nog 5 voedingen en de laatste is om 22.30/23.00 en dan slaapt ze tot 7.00/7.30. Ik ben zo happy!

Ik denk dat het heel erg helpt om het inderdaad los te laten Nathalie. Goed gedaan hoor.

Hier ook al een poosje maat 4. Om de breedte nog wat ruim, maar voor de lengte al hard nodig. Heb kruidvat luiers, die vond ik wat groter vallen, dan pampers.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:01

Ik heb het ook vooral voor de lengte gedaan, maatje 3 is dan net te krap hoewel ze er qua gewicht nog in zou passen. Zag ook dat ze tot 18 kg meegaan, dus dat is nog wel eventjes voordat dat zover is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:19

Ninita schreef:
WowAmigo, ja dat is zijn papa. We kunnen het gelukkig weer heel goed vinden met elkaar nadat alles uit was gepraat (5 dagen voor Milan geboren werd dus net op tijd ;) ). Dus ook lekker de verjaardag samen gevierd!

Oh en maat 4 van pampers blijven ze lang in hoor! Milan had die ook met 5-6 maanden aan en nu nog steeds.

:= Chiara zit pas 1 maand in mt4. Dus met 14 maanden :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:39

Cyntje: ik heb gisteren een baby op tv gezien, van 10 maanden die ruim 20 kg woog :=. Vraag me af of die ook bv heeft gekregen....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:03

Ninita nog van harte gefeliciteerd met Milan's eerste verjaardag.
Wat een lekkerding is het toch, die ogen... kan het niet vaak genoeg zeggen. ;)

Wbt luiers hier nu maatje 3 en daar zit ze nog wel even in denk ik!

WOW Susan, 10 maanden en 20 kilo? Dat is toch niet normaal of wel?

Hier gaat t echt weer lekker.. gelukkig.
Ik denk dat we in een gigantische 'sprong' gezeten hebben hoor... ze kan ineens heel veel meer.
Ik durf t nog niet te hard te roepen, maar voor mijn gevoel begint de rust weer terug te keren hihi.
Ze krijgt nu dan wel een late voeding, maar houd het daar prima op vol. Vanochtend had ze om 06.00 uur wel even honger, maar was al vrij snel klaar dus of het écht honger was... Maar dat maakt niet uit. :) Ben al zo blij dat ik er niet meer 10 x per nacht uit hoef.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:30

Is het ook niet nee, baby was nu opgenomen in een ziekenhuis om op dieet te gaan.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:15

Wat? 20 kg? Volgens mij is dat normaal voor een kind van 5 a 6 of zo dacht ik?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:21

Ja. Was ook echt een gigantische baby, niet normaal.

Nathalie: helemaal vergeten, maar gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* hoe voelt dat nou, eerste verjaardag als mamma?

Hier: zit op mijn werk. Heb een giga kolfdip vandaag, kolven ging echt voor geen meter, met moeite 100 cc eruit gekregen beide keren. Schijnt rond de leeftijd van 6 maanden normaal te zijn? Moet donderdag weer werken, kijken hoe het dan gaat. Zondag ging alles nog prima met kolven. Vreemd dus. Ik vond het ook al zo raar dat Marinde de voeding van 4.30 wel 45 minuten heeft liggen drinken, terwijl ze normaal met 10 minuutjes echt wel klaar is 's nachts. Blijkbaar toch een dipje in de productie?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:22

Leuk topic, hier mama met bijna 2 jaar praktijkervaring en damn proud of it :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:52

Ja dat dacht ik ook Neff. Ik weet dat mijn nichtje (dochter van mijn zus) met 6 volgens mij rond de 20 kilo zat.
En die is helemaal niet klein ofzo, best lang zelfs.

Susan, dankjewel. ;)

Heb idd wel vaker gelezen over een dip met 6 maanden.
Hopelijk ben je er snel vanaf!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:05

Nath, gefeliciteerd met je verjaardag!

Hallo LC!

Susan, das jammer dat het kolven even wat minder gaat. Ach, verschilt natuurlijk wel vaker, morgen vast weer beter.

Gaat hier al iets beter, maar nog wel veel aanleggen. Vannacht wel maar 1 voeding, dus beetje kunnen slapen. Das wel weer fijn!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:07

Ah goede nacht is al heel fijn! genoeg rust, genoeg eten, genoeg slapen en genoeg aanleggen dan loop je zo weer over van de melk :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 01:40

ankem schreef:
Leuk om Marinde te zien eten.

Hier bij het cb geweest. We hebben een megababy, hihi.
72,5 cm, 9355gr. Helemaal prima. Ook de bv (nu nog 5 voedingen) helemaal goed. Dus ben dik tevreden :)

Haha wat goed zeg!

Hier ook een megababy, niet alleen groot, ook nog eens supersnel!
10 augustus zijn we bij het cb geweest, toen was ze 4 maanden en 6 dagen oud, 64,5 cm lang en woog 7250gram!
Maar nu komt het mooie; 'ze' was helemaal verrukt toen ze hoorde dat ze zich al op d'r buik en terug draait (doet ze al weken) maar sinds vorige week kan ze ook staan! Ik was echt over de rooie toen ik het zag, is toch niet normaal meer! Ze staat gewoon zelf op d'r beentjes, trekt zich ook zelf omhoog aan je vingers en heeft die alleen nog nodig voor haar evenwicht. Het ziet er niet uit hoor, het heeft nog wat perfektionering nodig maar evengoed.
Maar dat is nog niet alles, ze kan ook al bijna zelfstandig zitten! Ze zit nog wel als een zoutzak maar kan zich bijna zelfstandig rechtop houden, ze kan alleen zijdelings haar evenwicht nog net niet houden maar voor en achterover is geen probleem voor d'r!

En dan te bedenken dat ik vorige week nog gekscherend tegen mijn schoonmoeder zei; straks kruipt ze als ze 5 maanden is, waarop ik een schamel lachje kreeg. Ik begin nu echt een beetje 'bang' te worden dat ze serieus rondkruipt als ze een half jaar is en over dat staan durf ik nog helemaal niet verder te denken.
Ik ben d'r echt van ondersteboven, Stef was al een vrij vlotte baby (die liep een week voor zijn eerste verjaardag los)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:46

Annelies wauw dat is snel! Staan! :oo Jeetje!

Yasemin kan wel rollen en ook redelijk goed zitten. (idd t evenwicht naar de zijkanten is nog niet geweldig) Maar staan, dat kan ik me echt niet voorstellen! :oo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:53

Jeetje Annelies, das een vlotte dame dan! Die kruipt echt wel met 5 maanden, of misschien slaat ze dat wel helemaal over :D en gaat ze gelijk aan de wandel.

Neff: top! Lekker geslapen dus.

Marinde was ook ongeveer zo groot en zwaar met net 4 maand, maar die staat echt nog niet. Draaien doet ze ook nog niet, begint wel te komen nu, ze draait al op haar zij en terug. We hebben wat vertraging door het spreidbroekje wat ze moest dragen overdag. Omdat alles goed gaat verder laten we hem nu fijn af met spelen. Vindt ze heerlijk! Andersom draaien doet ze al wel, van buik naar rug.

Wbt kolven: denk echt een klein dipje gisteren, ze wilde ook vannacht 2 keer heel kort op elkaar drinken. Vanochtend dronk ze maar heel kort, denk dus dat het snel weer goed komt. Ik was ook erg moe gisteren overdag, dat zal ook wel meegespeeld hebben. Moet nu nog 1 dienstje morgenavond en heb dan heerlijk 2 weken vakantie! Ben ik wel aan toe....pffff. Werken en moederschap is best een zware combi af en toe.

Op Netwerk was gisteren trouwens een item over het baby internaat wat in Belgie onlangs is geopend. Daar kunnen baby's vanaf een maandje of 3 a 4 voor 5 werkdagen en 4 nachten "gestald" worden. (Is ook een topic over op bokt, bij Nieuws). Ik vind het zo sneu voor die kindjes. Heb Marinde maar even extra geknuffeld toen ze voor de nachtvoeding kwam, ben zo blij en dankbaar dat wij haar wel die basis behoefte kunnen bieden. Die kindertjes zullen ook wel geen bv krijgen...welke moeder die het stervensdruk heeft (zo druk dat je je kind een week uitbesteedt) heeft ook nog tijd om full time te kolven? En het is zo schadelijk op langere termijn, denk alleen al aan de veilige hechting met de ouders die in het eerste jaar tot stand moet komen. Ik heb echt medelijden met ouders die zo'n keus menen te moeten maken, en ook met de baby's die daar ondergebracht worden. Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Gaat zo in tegen wat een baby nodig heeft.