Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Pro Health:
Borrelia serologie combi-test E105,69
Borrelia spp (PCR) DNA bloedkweek E109,-
Excl oa adm kosten
Issy schreef:Niet wachten tot 12 december, eisen dat je nu al kan starten met AB en cystekillers. De Borrelia is zeer actief in de hersftperiode, nu dus. Zoals Tinky al zegt je immuunsysteem kan niet dealen met deze bacterie, en bestrijd het dus niet. Ondertussen richt het meer schade aan en word het moeilijker om de bacterie aan te pakken. Hou er overigens rekening mee dat de neuroloog je waarschijnlijk volgens de CBO richtlijn gaat behandelen, en dat je nu al op je vingers kan natellen dat die kuur tekort is te onvolledig en je niet geneest. Ga aub op zoek naar een ABNG arts die je langer durft te behandelen!
De bloesdtesten die je aangaf zijn goed Tinky!
Wat willen jullie over Bartonella weten? ik heb de meest recente info vanuit de iladsconferentie oktober 2010 voor mijn neus liggen. De symptomen kun je goed lezen op http://www.borrelia.nl onder co-infectie. Qua behandelingen kan ik wel het 1 en ander neerzetten, maar dat is wel een hele waslijst (kost mij wat moeite) dus wil je dat weten? of alleen wat Bartonella doet/veroorzaakt?
Anya schreef:Voor de duidelijkheid: mét een herkenbare ACA (derde fase lyme) op mijn been, geconstateerd door de dermatoloog, had ik een aspecifiek positieve bloedtest. Dat geeft al aan hoe je niet kunt vertrouwen op die bloedtesten.
Perrokai schreef:Hmm, dat is tegenstrijdig toch ? Bij mij leggen ze het uit als weinig antilichamen betekent een infectie die verder in het verleden ligt omdat de IGG positief is en de IGM negatief. En bij deze mevrouw veel antilichamen betekent dat het ook ver in het verleden ligt.... Je moet bijna zelf dokter zijn om nu precies het hele duidelijke plaatje te kunnen overzien.
Issy schreef:Behandeling Bartonela, volgens de laatste inzichten van de iladsconferentie oktober 2010.
Bartonella moet je een lange periode aanpakken en eigenlijk om de twee maanden wisselen met de medicatie. Je kunt zowel reguliere medicatie afwisselen met non reguliere medicatie. De behandeling moet je toch wel minstens zo'n 12 tot 16 maanden volhouden. Zijn klachten dan nog niet verdwenen dan doorgaan.
Eerst de reguliere medicatie:Anitibiotica: zoals zithromac, ciprofloxacin, rifampin en gentamycin. Echter de therapie dient persoonlijk afgestemd te worden. Het probleem is dat de bacterien in de rode bloedcellen zitten en daar moet een concentratie van AB bereikt worden om ze te vernietigen. Er moet goede bekeken worden op welk antibioticum je goed reageeert.
Antibioticum: levaquin(levofloxacin) ook wel tavanic genoemd. in combinatie met protonpompremmers zoals: nexium, protonix, prevacid. Het antibioticum van de eerste keuze in de behandeling van Bartonella infecties. Maar kan veel bijwerkingen hebben. Het beste resultaat word geboekt met Levaquin in combi met Nexium en Magnesium Malate.Voor maximum van 2 maanden lang.
Een andere mogelijkheid is: Factive (gemifloxacin mesylate)3 dagen en daarna 5 dagen Azytromicyne of Claritromycine, die wissel dus iedere keer af. maximaal 2 maanden achter elkaar.
Non reguliere medicatie (te bestellen bij o.a de roode roos bv) maar met zeer goede effecten , wetenschappelijk bewezen uit het Lee Cowden protocol:
Samento in combinatie met Banderol 2 maanden gebruiken.
Ook kun je Colloidaal Zilverwater innemen (probiologische antibiotica, minder schadelijk voor darmen) 3 x daags 1 theelepel, na 3 weken opschroeven naar 3 x daags een eetlepel. het beste merk is Argentyn 23.
Omdat Bartonella in de rode bloedcellen zit, heb je zogenaamde eiwitoplossers (enzymen) nodig om tot in de cel te kunnen doordringen en de bacterie daar ook te treffen. Voorbeelden daarvan zijn Bromelaín of Serrapeptase, of Nattokinase. Deze enzymen kun je afwisselen per maand. Dus 1 maand neem je nattokinase, de 2e maand neem je Bromelain, de 3e maand Serrapeptase en dan start je weer van voren af aan. Deze enzymen worden biofilmkillers genoemd.
Bij alle middelen is een probiotica een aanrader, en veel ontgiften met spa blauw, (2 tot 3 liter per dag evt. aangevuld met ontgiften met Burbur, en groene thee.
Ja kan de bovenstaande medicatie, dus in de 16 maanden afwisselen om de twee maanden ga je over op een ander behandelprotocol. Daarmee blijf je de Bartonella verrassen en word de bacterie niet resistent. Gebleken is dat deze afwisselen noodzakelijk is om de bartonella uit te roeien. Echter tegelijkertijd met de Borrelia. Het probleem is echter dat de meesten reguliere artsen deze kennis niet in huis hebben, aangezien amerika 20 jaar voorop loopt in de ontwikkeling. Een aantal ABNG artsen zijn er wel van op de hoogte, maar ook niet allemaal.
De laatste inzichten moeten in januari 2011 nog in de ABNG lyme werkgroep besproken worden.
Een heel verhaal, als je er geen wijs uit kan worden, mail me dan.