Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kido schreef:Bij mij doen ze t staand op rechterbeen in linkerbil en dan vrij hoog.
Heeeeeeel langzaam inspuiten doet ze t iets sneller dan is t al rot!
kimmysan schreef:Er wordt geprikt in m'n bil. En we warmen de vloeistof niet op, maar hij komt ook niet uit de koelkast, dus hij is gewoon kamertemperatuur. We hebben al aparte naalden gekregen van de assistente, omdat die dunner zijn en dus als minder pijnlijk werden ervaren. Ik zal het eens staand proberen vandaag, ook even de vloeistof op lichaamstemperatuur maken voordat we gaan spuiten.
Daphne__ schreef:Mij lijkt het ook fijner om zelf te prikken, maar mag niet![]()
Moet binnenkort het groene kruis maar eens bellen, bij de apotheek zeiden ze dat hun het je ook kunnen leren.. dan maar daar.
Ik wil ook eens een keer weg kunnen, nu moet ik persé thuis blijfen omdat ik die injectie's nodig heb. En een keertje overslaan is geen doen, trek het nu al bijna niet terwijl ik 1 keer in de week prik. Na Maandag hopelijk weer 2 keer in de week.
. Als je zelf gaat sluiten kan je dat het beste in je bovenbeen doen, dat is het veiligst. In je bil lopen grote, belangrijke zenuwbanen en als je daar per ongeluk in spuit, spuit jezelf een verlamming.
Heb 2 weken terug perongeluk een week overgeslagen en hield 2 week prima vol. Dus ben erg benieuwd.Suzanne_18 schreef:Daphne__ schreef:Mij lijkt het ook fijner om zelf te prikken, maar mag niet![]()
Moet binnenkort het groene kruis maar eens bellen, bij de apotheek zeiden ze dat hun het je ook kunnen leren.. dan maar daar.
Ik wil ook eens een keer weg kunnen, nu moet ik persé thuis blijfen omdat ik die injectie's nodig heb. En een keertje overslaan is geen doen, trek het nu al bijna niet terwijl ik 1 keer in de week prik. Na Maandag hopelijk weer 2 keer in de week.
Ik zal het zeer waarschijnlijk ook niet zelf mogen doen, maar daar heb ik niets mee te maken. Ik voel me beter van die injectie's en als ik ze niet van de huisarts krijg doe ik het zelf wel. Uiteindelijk is het toch mijn lijf en bepaal ik zelf wat ik er wel of niet mee doe. Niemand ontzegt mij meer het recht redelijk normaal te kunnen functioneren en ik heb het hef in eigen hand genomen. Er zijn op Youtube genoeg instructiefilmpjes te vinden hoe je het moet doen. Daar heb ik het kunstje van afgekeken in ieder geval. Naast ampules B12 kan je ook ontsmettingsmiddel, spuiten en injectienaalden gewoon bij de apotheek in Duitsland krijgen zonder recept. Als je iemand hebt die je spuiten wil of het zelf durft heb je helemaal geen arts of arst-assistent nodig. Als je zelf gaat sluiten kan je dat het beste in je bovenbeen doen, dat is het veiligst. In je bil lopen grote, belangrijke zenuwbanen en als je daar per ongeluk in spuit, spuit jezelf een verlamming.
love_western schreef:Arts was erg tevreden. Binnenkort worden we gebeld met de uitslag.
En ik mag van hem ook zelf gaan prikken. Dus dat gaan we maar doen.
Vind het wel eng
. Als je je over die eerste keer heen zet, gaat het daarna bijna als vanzelf. Ik heb er inmiddels geen enkele moeite meer mee en vind het veel plezieriger om het zelf te doen omdat je zelf de controle hebt over hoe snel je de vloeistof in spuit. Als ik je vast een tip mee mag geven; Ontspan goed op het moment dat je de injectienaald zet. Een gespannen spier is taaier om te prikken en pijnlijker, die fout heb ik al gemaakt en heb er best even spierpijn van gehad
. Als je goed ontspant voel je er nauwelijks wat van
. 
Daphne__ schreef:Blarhiminn schreef:Ik heb ergens in dit topic al eerder gereageerd dat ik B12 en ijzer te kort had.. Helaas, heb het nu weer. Merk dat ik erg snel moe ben en heb last van gewrichtspijn.. Heb ook erg snel blauwe plekken of pijn, en merk dat ik met typen nu ook last in mn vingers heb.. Heb nu B12, ijzer en foliumzuur pillen en dan hopen dat het weer wat beter gaat worden. Vorige keer heeft het iig goed geholpen, alleen de gewrichtspijn heb ik al wat langer, dus als dat blijft terwijl de vermoeidheid blijft dan moet ik daar nog verder op onderzocht worden..
Wil je arts geen injectie's geven?
Zoiezo niet stoppen met de B12, als het na behandeling weer zo laag is lijkt het me overduidelijk dat het een opnamestoornis is...
Je eet niet vegetarisch oid?
Je moet gecertificeerd zijn als je andere mensen wilt prikken, maar dat hoef je niet als je je zelf gaat prikken.