[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 00:14

monica08 schreef:
Ik heb even een vraagje, ik ben vandaag vergeten om de pil op te halen bij mijn apotheek, maar moet deze eigenlijk morgen weer nemen na mijn stopweek. Kan ik deze bij een andere apotheek halen of heeft iemand anders een andere oplossing?

Met je herhaal recept kun je die ook bij een andere apotheek ophalen. Voor de zekerheid even je verzekeringspas meenemen!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:09

Ik heb gister mijn spiraal laten zetten wat was dat verschrikkelijk zeg!! ;(

Finstar1991

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 01:30

Oei!
Ik moet er woensdag aan geloven

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:41

Ik ben eigenlijk helemaal niet op de hoogte geweest van implanon, werkt dat hetzelfde als een spiraal dan? Ga eens even googlen.
Ik zit momenteel aan een hele lange antibiotica kuur, dan ben ik toch gewoon veilig met een spiraal?

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:51

Een spiraal en een antibioticakuur is geen probleem inderdaad

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:39

stoer schreef:
Ik ben eigenlijk helemaal niet op de hoogte geweest van implanon, werkt dat hetzelfde als een spiraal dan? Ga eens even googlen.
Ik zit momenteel aan een hele lange antibiotica kuur, dan ben ik toch gewoon veilig met een spiraal?

implanon en antibiotica gaat volgens mijn vorige huisarts ook prima samen (ben ondertussen verhuisd en heb nu dus een andere huisarts)...
en de werking van implanon is nagenoeg hetzelfde als het hormoonspiraaltje alleen de plaats waar ie zit en manier van plaatsen en verwijderen is anders...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:16

Nou ik heb mijn eerste nuvaring in gebruik! Appeltje eitje dat inbrengen gelukkig. Heb alleen nog een berg 24+4 over.... doodzonde maar wilde graag meteen overstappen! Ben benieuwd hoe het me af gaat!

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:33

Vraagje over de pil (microginon 30). Ik gebruik de pil al vanaf m'n 18e. Alles is zeer regelmatig; m'n strip eindigt altijd op een zondag.. ik moet dan donderdag 'bloeden' en dat is dan meestal maandag/dinsdag weer over. Deze stopweek was heel raar. Opeens werd ik op een woensdagochtend ongesteld, heel erg weinig bloed en het hield op een zaterdag op. Dit vind ik zo raar, iemand ervaring?

Edit: Oke, er komt nog wel wat bij. Ik heb constant steken in m'n onderbuik..

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:40

Finstar1991 schreef:
Oei!
Ik moet er woensdag aan geloven

Dan wens ik je heel veel succes! Voor mij was het de ergste pijn die ik ooit heb gevoeld. Tranen sprongen in mijn ogen en was daarna net niet flauwgevallen. Heb half uur moeten wachten voor ik naar huis mocht. :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:47

Peach schreef:
Vraagje over de pil (microginon 30). Ik gebruik de pil al vanaf m'n 18e. Alles is zeer regelmatig; m'n strip eindigt altijd op een zondag.. ik moet dan donderdag 'bloeden' en dat is dan meestal maandag/dinsdag weer over. Deze stopweek was heel raar. Opeens werd ik op een woensdagochtend ongesteld, heel erg weinig bloed en het hield op een zaterdag op. Dit vind ik zo raar, iemand ervaring?

Edit: Oke, er komt nog wel wat bij. Ik heb constant steken in m'n onderbuik..

Het hoeft niets te betekenen, door het plotseling veranderen van het weer kan je lijf al wat van slag zijn. Als je pijn in je onderbuik blijft houden zou ik de dokter even raadplegen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:24

zijn waarschijnlijk gewoon menstruatie krampen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:37

Even een heel serieus vraagje.

Ik heb sinds bijna 2 jaar een koper spiraaltje. Ben er helemaal tevreden mee, maar sinds ik hem heb merk ik dat mijn libido zo langzamerhand gedropt is naar 0,0. Echt, ik heb nergens meer zin in. Gelukkig is vriend-lief niet opdringerig, maar ja, hij geeft wel aan dat hij het jammer vindt.

Kan dit een oorzaak zijn van dat spiraaltje? Iemand anders die daar met een koper-spiraaltje ervaring mee heeft?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:55

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een koper spiraaltje daarvan de oorzaak kan zijn. Er zitten geen kunstmatige hormonen in dus ik denk dat dit gewoon je 'natuurlijke' libido is. Staat er wat over in de bijsluiter?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:22

Slik je geen medicijnen sindsdien? Lijkt me eerder een oorzaak.. spiraaltje kan imo niet de oorzaak zijn..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:12

Hallo mensen ik heb even een vraagje..
Ben vandaag bij de huisarts geweest en ga nu voor het eerst aan de pil.
Maar nu heeft de ha gezegd dat ik moet beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie en dat je dan de minste risico hebt van doorbraak bloedingen.
Alleen nu staat in de papieren die ik erbij heb gekregen dat je dan juist eerder daar last van krijgt..

Ik ben za avond ongesteld geworden en zou dus volgens de ha bij de volgende menstruatie moeten beginnen, maar zou het ook kunnen dat ik aankomende zaterdag begin met de pil (dan ben ik weekends niet ongesteld en komt beter uit).
Wat adviseren jullie mij om te gaan doen?

Alvast bedankt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:16

@gett: Als je begint op de eerste dag van je menustratie dan is ie meteen veilig. Anders moet je nog een maand wachten mocht je het zonder condoom willen doen. Over doorbraakbloedingen daar heb ik eigenlijk geen idee van. Ik ben namelijk ooit begonnen op de eerste dag en vervolgens jaren niet meer gestopt met slikken totdat ik over ging op een spiraaltje.

Met de eerste keer de pil kun je toch sowieso last krijgen van doorbraakbloedingen als ie niet goed bij je past. Maar dat weet je vaak pas na een paar maanden.

@Shahazai: ik heb ook nog even op google gekeken maar daar eigenlijk enkel positieve ervaringen met het koperspiraal omdat er juist geen hormonen inzitten (itt de mirena) die je libido kunnen beïnvloeden. Dus ik dnek niet dat het daaraan ligt.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:19

Bedankt voor je antwoord :)
Dan is het duidelijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:22

Mocht je dus de eerste maand doorbraakbloedingen krijgen hoef je niet meteen terug naar de dokter. Ik wachtte zelf iedere keer 3 maanden. Ik ben in het eerste jaar 3x van pil moeten wisselen voordat ik er eentje had die goed aansloot.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:45

Ja dat heeft de HA ook gezegd dat ik eerst voor 3 maanden het kan proberen en als ik klachten blijf houden dan even moet terug komen :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:49

hoi ook even een vraagje ik slik heel regelmatig maar was er toch een vergeten heb de volgende avond er een genomen en de ochtend erna de vergeten pil ik zit volgens mij wel in de middenperiode en heb het wel gedaan bij wijze van hoge uitzondering want we sliepen in een hotel. maak ik veel kans denken jullie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:56

Je zit 'volgens jou' wel in de middenperiode? Ik kan er pas iets zinnigs over zeggen als ik zeker weet welke pil je vergeten bent. Dus misschien toch maar even tellen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:44

ehm ik heb er nu nog 5 was zaterdag vergeten dus gisterochtend zaterdag ingenomen en de avond ervoor vrijdag. gister weer geweoon en vanavond ook, heb diane 35 maar alleen de stofnaam staat erop dus zon soort pil.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:49

Nuvaring update: Hij zit er nog en heb er weinig last van. Voel m niet en voel me alsnog goed! De nuvaring site is erg handig!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:53

Nuvaring bevalt mij ook super, voor mij ook niks anders meer.
Je voelt hem niet zitten (ook tijdens bepaalde 18+ activiteiten niet), is makkelijk, je hoeft er niet zo vaak aan te denken.
En als je alles goed instelt kan je smsjes en mailtjes krijgen als je moet wisselen.
Enige nadeel vind ik dat hij best wel duur is, incl. eigen bijdrage voor mij 40 euro per 3 maanden, maar dat heb ik er wel voor over.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:07

Tja de 24+4 was niet veel goedkoper dus financieel merk ik er niet heel veel van gelukkig. Maar ik voel m niet. Net even schoongemaakt, heb toch altijd het idee dat zoiets vies wordt en er uit halen ging ook goed.
Begin me ook wat fitter te voelen. Maar dat kan ook komen omdat ik probeer echt meer rust te nemen zo nu en dan hahaha