Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:11

Ik las t Maaike...

Maf eigenlijk dat je geest zo sterk is en dat je ermee wil stoppen...
Terwijl er ook zoveel mooie dingen zijn.
En ik weet dat men dat dan niet ziet.
Het dal moet zo diep zijn en de bergen zo hoog dat er voor je gevoel maar 1ding rust geeft.

Heftig Melodie...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:35

Hoi meiden..
sorry ik ga het kort houden heb alles vluchtig doorgelezen, maar ben gesloopt.. sla weinig op
Heb vannacht over pw gedroomd..
Ze heeft veel in mijn gedachte gezeten vandaag..
Vanmorgen eerst bij arbo arts geweest.. daarna eerste dag van de therapie. arbo was behoorlijk gesprek, veel tranen.
het trainingstraject was vooral vermoeiend.. met moeite mijn eten naar binnen gekregen en kan geen woord meer uitbrengen, ben op, mijn hoofd bonkt.. lamp uit en lig op bed nu, misschien reageer ik later vanavond nog even.. Ga nu eerst even ogen dichtdoen..

dikke knuffel voor iedereen...!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:27

ikbenellie: hmm niet fijn dat je vandaag zo'n eerst dag moest meemaken. Het is heel zwaar allemaal nu. moet je morgen terug?

om even te antwoorden: ik kan niet echt bij iemand terecht, nu ja ik zou wel bij mijn ouders terecht komen, maar zij zijn ook een deel van het probleem. en ik durf niet te zeggen aan hen hoe ik me voel, ik ben zo bang dat ze gaan denken dat ik niet goed genoeg ben, dat ik zot ben...
Verder heb ik twee vrienden die ik goed ken, maar ze hebben nu juist een kindje van eind jullie, en ik durf mij nu niet met hun problemen opzadelen.
Ik heb ook nog een heel goede collega/vriendin waar ik in de vakantie heel veel bij geweest ben, maar ik wil haar geen pijn doen want zij is haar zoon verloren aan zelfmoord. zij begrijpt het maar al te goed.
En die vriendin is wel heel lief, maar het is niet de beste oplossing. Ze staat soms iets te dicht bij mij en soms te moederlijk. alle ja kan het niet zo goed opschrijven.
hier is er ook nog een grote taboe sfeer voor opnames, je wordt gelijk direct als zot gezien...
Ik hoop alleszins dat die vriendin nog even kan blijven. een depressie en persoonlijkheidsstoornis is niet zo iddeaal. besef ik maar al te goed. ook voor pw. ik denk ook niet dat zij alleen maar borderline had. Oke je kon haar miss niet tegenhouden, maar ja voor wat zijn gedwongen opnames dan? om een mens toch beter te laten voelen zodat ze die gedachtes niet meer heeft?

een hele grote knuffel voor iedereen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:36

Hoi lieve mensen!
Ik reageer morgen even op alles! heb een topdag gehad, en wil deze graag ook met een lach afsluiten :)
Zo slecht als ik me gisteren voelde, zo goed voel ik me nu.

Charlotvanre, als je er eens tussenuit wilt... je bent hier welkom! Ik loop stage op een camping.. heb een caravan... je kan zo een paar dagen komen!
Ik woon wel in nederland, dus erg ver weg..
Maar als je maar weet dat het aanbod er is.

met zn allen komen we er wel!!!!!!!! laten we dat ons in achterhoofd houden!

Morgen nog half dagje stage, en dan heb ik 5 dagen vakantie!
Ben er aan toe!

Ik ga nu lekker dvdtje kijken en slapen.

knuffel aan iedereen!

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:47

Zoals ik in het afscheidstopic van Daan al zei, we mogen dan misschien wel niet naar de crematie komen maar we kunnen wel onze eigen 'ceremonie' houden.

Bij deze wil ik jullie allemaal uitnodigen om op 18 december naar Vlissingen te komen. Daar geeft Blof die avond een concert. Het leek mij fantastisch om daar met een groepje naar toe te gaan en lekker een feestje bouwen en Daan te herdenken. Van te voren zouden we op het strandje van Vlissingen een kleine herdenking kunnen houden en een wensballon oplaten. Een ieder die wat wil zeggen, is vrij om dat te doen. Zo kunnen we Daan herdenken met een lach en een traan.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:49

Angela_ schreef:
Zoals ik in het afscheidstopic van Daan al zei, we mogen dan misschien wel niet naar de crematie komen maar we kunnen wel onze eigen 'ceremonie' houden.

Bij deze wil ik jullie allemaal uitnodigen om op 18 december naar Vlissingen te komen. Daar geeft Blof die avond een concert. Het leek mij fantastisch om daar met een groepje naar toe te gaan en lekker een feestje bouwen en Daan te herdenken. Van te voren zouden we op het strandje van Vlissingen een kleine herdenking kunnen houden en een wensballon oplaten. Een ieder die wat wil zeggen, is vrij om dat te doen. Zo kunnen we Daan herdenken met een lach en een traan.

ging net offline gaan.
maar toch nog even, ik ga mee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:50

dikke knuffel voor jou angela..
Ik wil er ook bij zijn... maar alleen als ik uit het buitenland naar nederland kan komen dan ivm stage die ik in november begitn in het buitenland...

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:02

Angela, wat een ontzettend mooi idee! Ik wil ook mee. Lijkt me erg mooi om samen te komen en Danielle te herdenken, weet zeker dat ze op ons neer zal kijken en trots is! :(:)
Word wel een jank avond vrees ik voor mij, kan totaal niet tegen muziek met dat soort teksten om over na te denken, ga ik eigenlijk stiekem uit de weg altijd.. :o hoe mooi ze ook zijn.. ;(
gaat het weer een beetje met je meis..? dikke knuffel!

Ik voel me niet zo, heb koppijn, ga weer slapen, morgen weer naar training/therapie.

charlot, kom op he meis.. Knap dat je jezelf zo goed weet te beschermen tegen jezelf en de momenten weet waarop je iemand bij je wilt hebben. blijven doen hoor!!

aikon; schrikken he.. ;( mooi stukje heb je geschreven voor haar, erg mooi!

Maaike; ook mooi geschreven. Goed van je dat je het aangekaart hebt op je werk vandaag. Hoe doe je het de rest van de week, heb je nog iets af gesproken..? stapje terug..?

Sorry er is niet veel blijven hangen, maar iedereen veel sterkte en welterusten..!

Ook voor PW slaap lekker lieve meid.., voor eeuwig op een zachte mooie wolk.. ver ver boven ons..
Laatst bijgewerkt door ikbenellie op 17-08-10 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:07

Ik ga morgen een meetingtopic er voor openen, dan kunnen we concrete plannen maken. Ik ben nu best moe, en ga zo naar bed..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:52

probeer je rust te nemen :)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:05

Lieve meiden,

Al ken ik jullie niet ik wil jullie toch graag mijn steun betuigen en heel veel sterkte wensen met het verlies van een lieve vriendin.
Ik weet helaas uit ervaring hoe het is om iemand op deze manier te verliezen en dan zelf niet goed in je vel te zitten.

Jullie hadden dit niet kunnen voorkomen, geef niet jezelf de schuld.....
Liefs Gem

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:31

Angela_ schreef:

Ik ben er ook bij, naast t feit dat ik altijd al eens naar blof wilde, met haar in mijn gedachte zeker! Ik hoor graag hoe en wat, kaartjes, meeten, etc. Ik kom bij den bosch vandaan met de auto tegen die tijd hoop ik dus als mensen een lift willen hoor ik t wel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:25

Sorry dat ik kom binnenvallen :o

Dagenlang heb ik zitten denken of ik me hier zou melden of niet.
Ik denk dat ik borderline heb, vrijwel alle symptonen die ik op internet kan vinden heb ik ook.
Ik kreeg hier last van toen ik een jaar of 15 was, de ene keer ging het goed en dan weer niet.

Toen ik 17 was kreeg ik iets met mijn (ex)vriend.
Hij was alles voor me, en hem moest ik beloven dat ik mezelf nooit meer zou snijden etc.
Ik heb dit beloofd en ook nooit meer gedaan, tot afgelopen Juni.
Mijn relatie ging steeds slechter en slechter.
Ik kreeg rare gedachtes en rare buien, soms was mijn vriend alles en dan 'haatte' ik hem.

Ik zie het nu al een tijdje niet meer zitten.
Vanmorgen wilde ik er een eind aan maken.
Ik heb vaker deze gedachte gehad, alleen vanmorgen was ik er klaar voor.
Ik heb mijn ex (het is sinds maandag uit) een afscheidssms gestuurd.
Daarna belde hij, eerst wilde ik niet opnemen maar toen hij nog een keer belde heb ik wel opgenomen.
Hij heeft het uit mijn hoofd gepraat en daarna mijn moeder ingelicht.
Morgenochtend bel ik de dokter voor een afspraak.
Misschien dat hij me kan vertellen wat ik precies heb, ik denk zelf dat ik borderline heb maar ik weet het niet zeker.

Ik heb er express voor gekozen om dit gewoon met mijn eigen boktnaam neer te zetten.
In mijn pubertijd heb ik alles al verzwegen, dat wil ik niet meer.

Mijn moeder heb ik gedeeltelijk ingelicht, de rest weet van niets..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:37

de stempel borderline krijg je niet zomaar.zoiezo vind ik dat de gezondheidzorg in nederland te snel stempels drukt.
Iets wat ontstaan is heeft een oorzaak.. de gezondheidszorg in nederland probeert alleen maar de problemen/symphomen op te lossen, maar vaak kijken ze niet naar de oorzaak en drukken ze je in een hokje, of geven ze je een stempel..

Ik kreeg zelf het advies om te gaan zoeken naar een contextueel therapeut, deze zoekt oorzaken op, en gaat via die oorzaken op zoek naar oplossingen.
Iets wat je vandaag hebt, hoeft niet gisteren te zijn ontstaan, maar dat kan al van jaaaaaaren geleden komen.

lieszje , welkom in het topic, dapper dat je dit gelijk durft te melden.
Als je het maar uit je hoofd laat om jezelf wat aan te doen!
Waarom bel je de dokter niet nu gelijk?? waarom wachten en vanavond misschien weer in een dip terecht komen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:46

Volgens mij kan ik de dokter nu niet meer bereiken.
Wil ook eerst mijn moeder alles vertellen, al denk ik dat mijn ex al heel wat verteld heeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:49

Lieszje schreef:
Volgens mij kan ik de dokter nu niet meer bereiken.
Wil ook eerst mijn moeder alles vertellen, al denk ik dat mijn ex al heel wat verteld heeft.

Zou ze het niet fijner vinden als jij het zelf verteld?
Probeer je eens te verplaatsen in je moeder, wat zou jij willen dat je dochter deed.

Kop omhoog he!! :)

Ik ga boodschappen halen voor mn ''vakantie'' en dan naar de camping nog half dagje stage, zou vanavond blijven slapen in mn caravan, maar morgenvroeg moet ik naar de kapper dus ik slaap lekker thuis.

:wave:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:51

Ik wilde het vanavond vertellen.
Maar hij heeft in paniek mijn moeder gebeld.
Ik heb haar al wat verteld, maar nog niet alles.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:52

Lieszje schreef:
Ik wilde het vanavond vertellen.
Maar hij heeft in paniek mijn moeder gebeld.
Ik heb haar al wat verteld, maar nog niet alles.

Ga toch vanavond eens praten met haar :)
Ik snap zijn reactie wel, en is ook heel goed geweest van hem!

Goed dat je actie gaat ondernemen! :) :(:)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:30

Lieszje, ik reageer even hier, daa rwaar het hoort eigenlijk....goed van je dat je actie onderneemt. Artsen zijn altijd bereikbaar als het dringend is en is dit het niet? Goed zo dat je het je moeder vertelt, lijkt me heel erg moeilijk en misschien is het wel okee dat je vriend alvast een beginnetje heeft gemaakt.

Heel veel succes met alles....ik ken je natuurlijk alleen via hier (Alphen topic) maar je krijgt bij deze een hele dikke knuffel.

En voor de rest van de meiden ook hier....succes met het verwerken van het verlies van één van jullie vriendinnen hier. Ik schrok me al helemaal kapot toen ik het bericht las en daarna haar laatste berichtje hier. Dus hoe moet dat voor jullie zijn, die er met haar over praatten...heel erg veel sterkte.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:38

charlot Ook hier is een plek waar je terecht kan, al woon ik nog verder weg. Je hond mag mee. Hoe is het daar mee? Gaat het nog tussen jullie?

lieszje Niet wachten, ha bellen. Je hebt al veel te lang gewacht. Het is goed geweest dat je ex je moeder heeft gebeld, wacht niet langer.

angela Het is een heel mooi en goed idee, helaas kan ik niet komen. Heb dan een familie feest. Ik ga dan zeker wel stil staan bij de herdenking aan pw.

Alle "oud gediende" het was goed van jullie te horen, dat jullie er nog zijn en mee lezen. Ik heb jullie wel gemist.

Vannacht haast niet geslapen, dacht veel aan pw. Ook lag ik waker vanwege goofy. Ze had 41.3 graden koorts en blijkt een baarmoeder ontsteking te hebben. Vanochtend moesten we weer heen, nu was de koorts gezakt naar 39,5. Nog te hoog, maar zakt. De da weet dat ik financieel niet sterk sta, we proberen het dus eerst met medicatie op te lossen. Werkt dat niet moet ze toch geopereerd worden. Ze moet thuis blijven tot de koorts weg is, dan mag ze weer mee lang wandelen.

Ik ben weer eens in de boeken gedoken, mede doordat ik weinig vertrouwen heb in de reguliere geneesknudde! Ik ben erg geïnteresseerd in de chinese geneeskunde en ayurveda. (indiase geneeskunde) Hierin word vermeld dat goede voeding per mens verschilt, wat goed is voor de een kan erg slecht zijn voor de ander. Depressiviteit word veroorzaakt door onevenwichtigheid in de spijsvertering waardoor de lichaamssappen van slag raken. Ik denk dat ik eens bij een ayurveda behandelaar langs ga, ben erg benieuwd wat deze zegt.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:51

Charlot, hoe is het nu met je?

Lieszje, HA bellen jij! Met je moeder praten! Als je omgeving niet weet waar jij mee rondloopt kunnen ze je ook niet steunen/helpen. Geef ze die kans en praat erover met ze! Vind die actie van je (ex) vriend wel begrijpelijk.

Aikon, jammer dat je er niet bij kan zijn. Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt, kan het me wel voorstellen. Interessant die geneeskunde! Dat voedingsbehoeftes per persoon verschillen wist ik wel (zo heb je eiwit mensen en koolhydraat mensen etc) maar dit wist ik niet!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:01

Ik wil jullie hier allemaal heel veel sterkte wensen met het verschrikkelijk grote verlies van Pollewoppy.
Ik hoop dat zij haar rust heeft mogen vinden en wens alle nabestaanden heel veel sterkte met het verlies en het mogen krijgen van begrip voor haar "keuze", ondanks hun eigen grote verdriet...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:06

Meiden vinden jullie het heel erg als ik er weer ben ;)
Heb soms nog van die dagen en ik zou gewoon weer wat meer hier willen zijn!

Aikon... jeetje das nogal wat koorts zeg. Hopen dat ie blijft zakken.
Eerst even medicijnen is ook wel goed, kijken hoe het werkt , lief dat je Da zo meedenkt voor je
Ik zag trouwens dat je van je werk verlost bent, kan me nog herinneren wat dat allemaal was, heb je daar nu wat meer rust mee?
Hoe is de situatie op stal nu ?

Lies, zeker met je moeder gaan praten en dan samen naar de dokter indd.
Het is al een hele stap dat je het hier gewoon typt, heel knap van jou.

Charlot, hoe is het vandaag, ( sorry denk niet dat je mij kent van hier) maar ik wel graag even reageren op je posts.
Dat ze je bij de arts weg sturen vind ik niet kunnen, ze moeten je helpen.
Ik denk namelijk als ik even terug kijk dat jij het nu even erg zwaar hebt.
Heb je voor komende dagen wat kunnen regelen, het is verdorie niet niks wat je hebt!
Voel je niet bezwaard om mensen om hulp te vragen ik denk dat je vrienden je echt helpen als je ze nodig hebt!
Sterkte meid!

Voor de anderen , ik probeer jullie wat meer bij te houden en te reageren ;)

Wil hier ook even mijn gedachten voor Daan zetten…

Gisteren las ik de zin waarin stond dat je er niet meer bent.
Uit nood ben ik stom geslagen, en het gooit me om.
Wat moet ik nou zonder mijn held, en waar ben je heen.
Ik wou dat ik je nog even gedag kon zeggen.

Je was altijd zo moedig en liefdevol voor een ander, nooit liet je me in de kou staan.
Ieder woord dat je me gaf was oprecht en eerlijk, vol liefde en begrip.
De tijden waren zwaar en de lessen hard.
Samen ons lief en leed gedeeld, samen door de seizoenen heen.
Je bracht ervaring en moedigde me aan te doen wat nodig is om weer te "leven"

En nu heb je zelf het seizoen beëindigd, dat wat we vermoedden is gebeurd.
Je verlangde naar rust, en je bent naar de overkant gegaan.
Ik hoop lieve schat dat je nu zacht ligt, rustig adem haalt en je ogen weer glinsteren.

Ik ben dankbaar dat ik je ontmoet heb.
Ik ga je missen, maar je zit diep verankerd in mijn hart.
Ik heb je lief!

Dag meiss.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:28

pilipa Je bent altijd welkom. (de andere ook) Ik voel me nu vrijer. En op stal...............lees maar. Ben je helemaal op de hoogte hoe het daar gaat. [TAO] Help, dreiging uitzetting

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:35

Wow.. Ik las net het bericht over Pollewoppy en haar laaste berichten hier. Ik heb haar niet gekend, maar voor mijn gevoel kreeg ik een hele harde klap in mn gezicht, mijn moeder is ruim 8 jaar geleden overleden (na een 3e serieuze poging in een gesloten inrichting). Doordat ik de berichtjes hier heb gelezen is het nu weer aardig boven gekomen.
Mijn moeder heeft bijna niet tegen mij of wie dan ook gesproken en ik voelde me schuldig omdat ik háár niet heb geholpen.. heb daarvoor ook een tijd bij een psych gelopen, die overigens niet veel voor me heeft betekend, aan bekende (fam en vrienden) heb ik veel meer gehad.

Ik wil jullie sowieso heel veel sterkte wensen en echt, als er iets is, je je rot voelt of wat dan ook, praat er over. Geen twijfels over schuld gevoel tegenover die persoon. Ook al is het moeilijk, praat..
Sterkte :(:)