Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gamblex17 schreef:Bij mij inderdaad ook, alweer een jaar geleden.
Gelukkig dat het verder goed gaat, hopen dat het zo ook blijft!
Met mij gaat het nu een stuk beter met de hyperfentilatie, dat heb ik eigenlijk nooit meer nu (even afkloppen)
Ik adem een stuk beter en als ik merk dat het niet goed gaat kan ik het nu zelf in de gaten houden.
Toch heb ik nog wel pijn in m'n lichaam door de stres en veel futloos maarja,
dat komt ook wel goed, het gaat al een stuk beter dan de afgelopen jaren.
DaraBariton schreef:Ik zie per toeval dit topic en wil toch graag even reageren. Ik weet namelijk niet of ik hyperventilatie heb of iets anders...
Het begon begin dit jaar, ik was net uit eten geweest en ik ging naar bed (weekend) we hadden nog even een film gekeken daarvoor. Snachts werd ik wakker en voelde mij niet goed. Ik had een torenhoge hartslag, mijn hard ging echt tekeer. Ik voelde mij misselijk, zweterig en duizelig. Ik wist niet wat het was dus liep wat heen en weer in huis. Ik dacht dat dit zou helpen. Maar weg ging het niet en het werd zo erg dat ik dacht dat ik flauw zou vallen of ter plekke dood neer zou vallen. Zo'n angstig gevoel was dat! Mijn vriend toen (nu ex) was ook flink in paniek doordat hij mij zo zag en we hebben toen 112 gebeld... er kwam een arts met ambulancebroeder in een auto. Ze waren er heel snel. Alle controles gedaan, alles was gewoon goed... Sinds toen had ik het ongeveer 2 a 3 keer per maand. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam toen ook hyperventilatie tegen of paniekaanvallen.
Maar mijn vraag: Hyperventilatie komt toch door te snel ademen? Tijdens zo'n aanval die ik dan heb, adem ik gewoon helemaal normaal en rustig en voor zo'n aanval lig ik gewoon op bed te slapen en wordt wakker en dan...BAM is het raak.
Ik weet nu wel dat ik niet doodga dus die angst is er niet meer zo maar waar komt dit dan vandaan? ik zie niet echt een aanleiding....
appiesjappie schreef:Gamblex17 schreef:Bij mij inderdaad ook, alweer een jaar geleden.
Gelukkig dat het verder goed gaat, hopen dat het zo ook blijft!
Met mij gaat het nu een stuk beter met de hyperfentilatie, dat heb ik eigenlijk nooit meer nu (even afkloppen)
Ik adem een stuk beter en als ik merk dat het niet goed gaat kan ik het nu zelf in de gaten houden.
Toch heb ik nog wel pijn in m'n lichaam door de stres en veel futloos maarja,
dat komt ook wel goed, het gaat al een stuk beter dan de afgelopen jaren.
Ja dat herken ik wel! Van die hele vreemde spierpijnen. Mooi dat het zo goed gaat!! Daarom is het ook zo rustig hier denk ik hahaa
DaraBariton schreef:Ik zie per toeval dit topic en wil toch graag even reageren. Ik weet namelijk niet of ik hyperventilatie heb of iets anders...
Het begon begin dit jaar, ik was net uit eten geweest en ik ging naar bed (weekend) we hadden nog even een film gekeken daarvoor. Snachts werd ik wakker en voelde mij niet goed. Ik had een torenhoge hartslag, mijn hard ging echt tekeer. Ik voelde mij misselijk, zweterig en duizelig. Ik wist niet wat het was dus liep wat heen en weer in huis. Ik dacht dat dit zou helpen. Maar weg ging het niet en het werd zo erg dat ik dacht dat ik flauw zou vallen of ter plekke dood neer zou vallen. Zo'n angstig gevoel was dat! Mijn vriend toen (nu ex) was ook flink in paniek doordat hij mij zo zag en we hebben toen 112 gebeld... er kwam een arts met ambulancebroeder in een auto. Ze waren er heel snel. Alle controles gedaan, alles was gewoon goed... Sinds toen had ik het ongeveer 2 a 3 keer per maand. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam toen ook hyperventilatie tegen of paniekaanvallen.
Maar mijn vraag: Hyperventilatie komt toch door te snel ademen? Tijdens zo'n aanval die ik dan heb, adem ik gewoon helemaal normaal en rustig en voor zo'n aanval lig ik gewoon op bed te slapen en wordt wakker en dan...BAM is het raak.
Ik weet nu wel dat ik niet doodga dus die angst is er niet meer zo maar waar komt dit dan vandaan? ik zie niet echt een aanleiding....
deflin schreef:fijn dat het topic weer loopt, heb in januari hier ook al eens gekeken maar het was hier zo dood![]()
Bij mij is dus begin het jaar hyperventilatie ontdekt. In december gestopt met roken, speelde 3 x in de week competitie van de badminton en had mijn paarden er nog bij en is het bij mij geëscaleerd toen ik naar mijn laatste wedstrijd ging en ik ineens vanuit het niets hartkloppingen kreeg, het gevoel kreeg dat ik vanuit een derde persoon naar mezelf keek en mijn zicht niet meer onder controle kreeg en dat ik dus bijna flauw zou vallen.
Dit is me nu dus 4 keer gebeurd op de snelweg, bij de 2e keer ben ik geljik naar de HA gegaan omdat de stap anders alleen maar groter zou worden, heb puf therapie gekregen en daar ben ik nu een maand mee klaar. Maar helaas durf ik nu niet zo goed meer over de snelwegweet gelukkig allerlei weggetjes naar mijn werk omdat ze hier met de snelweg bezig zijn.
Ik vind het in ieder geval heel vervelend en vindt dat ik me niet zo moet aanstellen, maar helaas dat werkt toch niet.
Heb al een aantal verhalen gelezen van jullie dat sommige van jullie ook niet meer durfden te rijden en nu wel weer, dus ik hou hoop. Hoop alleen dat ik zo snel mogelijk weer de oude ben![]()
Hoop dat jullie nog een beetje tips voor me hebben hoe ik dit het beste weer onder controle kan krijgen/
DaraBariton schreef:appiesjappie bedankt voor je reactie! Ik heb het eigenlijk tot nu toe dus alleen snachts gehad maar wat ik nu vertel is dus wel hyperventilatie? Het komt bij mij dus echt uit het niets en vanuit rust, dus in mijn bed.. Wel fijn dat er een topic voor is. en ik voel me achteraf best wel stom dat die arts moest komen maar op dat moment dacht ik echt dat ik doodging...
deflin schreef:ja en helaas blijf ik tijdens het zingen al denken aan de oprit van de snelwegik denk er teveel over na.
Heb ook al met mensen naast mij gereden, dat gaat op zich wel goed omdat ik dan idd met andere dingen bezig ben. maar ja zodra ik weer alleen in de auto zit dan gaat mijn denktank weer aan
eppie38 schreef:Ik heb het al zon jaar of 5 denk ik, eerste aanvallen waren een hel, dacht dat ik een hartaaanval kreeg pff.
nu is het gestabiliseerd maar komt ook wel omdat ik iemand ben die nergens aan toe geef, als ik het op voel komen neem ik een valium pilletje onder mijn tong en ga maar gewoon door.
Het is wel een hel en heeft ook echt zon invloed op je leven, vreselijk alleen hou ik er niet van om weg te kruipen en ga de strijd aan, ik heb alles overleefd zelfs een hersenbloeding, de dood van mijn oudste broer, dit moet ook lukken, hoe moeilijk ook.