Bedankt ik ga hier zeker komen, want toen ik hier gister dingen las had ik gewoon 'zin' om te beginnen!
Ik doe het alleen niet via boek/recepten, das voor mij beetje lastig omdat ik heel veel niet mag omdat er melk in zit! Maar wil me eraan houden dat ik alleen de maaltijden eet & als ik honger heb alleen fruit! & op brood gezonde dingen en dun beleggen en geen sausjes enz.
Vanochtend broodje met jam gehad & krakker.
Danielle succes met je wedstrijd & gaaf nieuw anky jasje
Tantjeuh succes nog even met studeren!
Ik wou vanochtend gaan joggen, maar het is zo glad en vies weer helaas. Maar moet hele dag van 1 tot 9 op opendag helpen op school, dus beweging krijg ik wel!
Tatiane
Geplaatst: 29-01-10 10:43
Duke schreef:
@Tantjeuh: op zaterdag examen?
België he , zaterdag is hier een dag als een andere voor examens te maken. Enkel de zondag is 'examenvrij'.
oooh, dat wist niet, dat zaterdag in België gewoon een examendag is.
supersambo
Geplaatst: 29-01-10 13:24
Voor alle nieuwkomers
Hebben we er allemaal nog zin in ? Ik wel, heb er dit keer echt zin in. Dit jaar ga ik ook leuke jurkes kopen voor de vakantie !
En nog belangrijker dit jaar ga ik weer paardrijden. Volgende week zondag breng ik mijn knollie weg om te beleren. Deze zomer rij ik weer over het Wierdense veld. (desnoods gesedeerd mocht ie niet braaf genoeg zijn )
Het wordt een jaar van actie !
Duke
Geplaatst: 29-01-10 13:28
supersambo schreef:
....(desnoods gesedeerd mocht ie niet braaf genoeg zijn )
Enfin, supersambo moet en zou over het Wierdense veld rijden deze zomer.
Ik heb er ook zin in! Vanochtend was de weegschaal weer op 73 (pfff, gelukkig zijn die kilo's die er begin deze week ineens bij waren er ook weer af... maar per saldo ben ik dus geen steek verder van vorige week...) Wel een vetpercentage van 37%. Dus die daalt nog steeds!
Iris1702
Geplaatst: 29-01-10 13:54
Zin wel maar resultaat op de weegschaal niet
Hou me netjes aan mijn dagmenu's maar vaochtend was er nog steeds niets af........... Sta officieel al 2 weken stil nu.............
Morgen vier ik de verjaardag van mijn dochtertje dus dan komt er niet veel van terecht denk ik. Maar wil toch echt volhouden want het gaat zo goed..... alleen wil je dat ook terug zien op de weegschaal..... zo kom ik nooit in die leuke zomerjurkjes. En ik ken mezelf.... na een paar weken stil staan zakt mijn motivatie weg......................
O: 250 gr magere yoghurt met cruesli balans T: appel L: 2 VK met slankie sambal en komkommer, beker optimel T: snelle jelle D: wortelstamp en een groentenburger T: ??
Duke
Geplaatst: 29-01-10 13:57
Iris1702 schreef:
En ik ken mezelf.... na een paar weken stil staan zakt mijn motivatie weg......................
Dat is het 'm. Zou ik ook hebben. Sport je er ook goed bij? Dus we gaan duimen dat je snel iets van resultaat ziet, zodat je weer gemotiveerd raakt!
Iris1702
Geplaatst: 29-01-10 14:02
Heb het erg druk (werk 32 uur/ heb een dochter van net 1/ een huishouden bij te houden/ sociale contacten onderhouden) dus ga niet naar een sportschool. Ik rij paard, wandel met mijn dochtertje en moet veeeeeeeel oefeningen doen van de fysio voor mijn rug/nek en schouders.
Enige oplossing die ik kan bedenken is straks weer overstappen naar het 1e boek van Sonja Bakker.... met het 2e lijk ik gewoon niet af te kunnen vallen. Maar dat boek is zo saai.... en kan ik dromen......
En als ik een tijdje stil sta ga ik op de een of andere manier iedere ochtend op de weegschaal in de hoop dat er iets af is....................... Terwijl ik normaal maar 1 a 2 x per week weeg.
Moet zeggen dat ik dat an het 2e boek van Sonja wel vaker gehoord heb. Maar waar hem dat nou in zit, geen idee. Ik heb de Sonja boeken dicht gelaten dit keer. Het idee van Sonja zit nu wel aardig in mijn hoofd. En je moet zltijd zoveel in huis halen voor Sonja vind ik.
Ik zal ook eens naar mijn vetperzentage kijken op mijn weegschaal, maar ik geloof er geen bal van dat dat werkt.
Iris1702
Geplaatst: 29-01-10 14:20
kan ook alles dromen maar lijkt het soms toch in bepaalde combi's te zitten.
Ik haat de prei, wilof enzo in het eerste boek. Voor de rest is het vrij basic appel/kiwi/sinaasappel
Maar goed als het zo moet dan moet het maar hahaha Heb nog voor 1 week boek 2 boodschappen gehaald en als er dan nog niets af is dan gaan we maar weer over.
Als ik zelf iets in elkaar pruts van ik meestal ook niets af................. Moeilijk lijf van mij!!!
Nou ik ben toen ook aardig crea met dat boek omgegaan, als groente me niet aanstond nam ik gewoon een vergelijkbaar alternatief.. Denk dat het vooral om de combi van zuivel, koolhydraten en groente/fruit gaat wat bij haar het verschil maakt. Ook deed ik er vaak dingen bij, dus ipv 1 liga gewoon 2. Vond het qua kcal veelste weinig, maar het is wel een goede leidraad.
Als ik dat dus doe dan val ik ook niet af....... Moet me er strikt aan houden.
Wissel alleen de prei en witlof om voor een andere groente
Anoniem
Geplaatst: 29-01-10 14:49
Nou daaraan kon ik dus wel merken dat het paardrijden echt wel goed is ernaast. In die tijd viel ik echt heel makkelijk af.. Was zelfs in 1 maand 6,5 kilo afgevallen toen.. Daarna ben ik weer wat meer gaan eten, maar was wel lekker dat het eraf was en vooral omdat toen de opmerkingen kwamen.
kebie
Geplaatst: 29-01-10 15:57
Iris1702 schreef:
Als ik dat dus doe dan val ik ook niet af....... Moet me er strikt aan houden.
Wat bij WW nog wel wordt geadviseerd is om bij een stilstand even flink te varieren in Kcal. Dus 1 dag veel, tweede dag erg mager, derde dag normaal. Dat schijnt bij meerdere mensen wel geholpen te hebben om zo'n stilstand te doorbreken. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er chaggie van wordt ik vind 1 week stilstand eigenlijk al teveel
tot nu toe heb ik gegeten.. O; (laat opgestaan eindelijk een keer! 10;00 ) een half stokbrood met ham & kaas.. dat was lekker! t; / L; net een schaaltje magere yoghurt op met banaan er doorheen. verder ga ik nu over op groene thee en nog wat fruit! A: nog geen idee.
oooh, die is leuk Iris! Een echte prinsessentaart!
Gaaf Supersambo, bijna weer rijden! Wel boven blijven dan he! Ik denk dat ik mijn jonbge beest ergens in april weg breng. Als dan de dagen weer lang worden, heb ik ook de tijd om 2 beesten te rijden.
Laatst bijgewerkt door kebie op 29-01-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Marije__
Geplaatst: 29-01-10 16:16
Ai die taart ziet er ook wel gevaarlijk lekker uit!
nou ik ging net op de weegschaal staan.. niet het juiste moment van de dag maargoed, 68 kilo dat zou betekenen dat ik 2 kilo ben aangekomen. grr
ik weeg alleen s'ochtends naked en op nuchtere maag.
Zo Keeb je krijgt het er maar druk mee dan!! Wel lekker hoor... Ik rij nu vaak maar 1x per week. Maar droom toch stiekem wel ooit eens een eigen dier te hebben.....