Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:55

Ja hopelijk wel...
Ik sta op een super fijne stal, maar mijn geluk is ook dat die meid die hem nu verzorgd op stal werkt, dus zij is er heel de dag.
Maar vanmorgen toen de eigenaar ging voeren had hij heel zijn stal overhoop gegooid en at hij niet, dus toen heeft die meid hem gelijk getemperatuurd en even met hem gestapt. Vanmiddag is ze er niet dus ga ik zelf even met hem stappen oid. en vanavond kijkt zij weer en de staleigenaar houdt hem ook in de gaten, dus dat is super fijn :D .

Ik heb op mijn vorige stallen ook nog nooit mee gemaakt dat ze zo meegaand, behulpzaam en ook alert zijn, het kost wat, maar dan heb je ook wat...

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:05

En dat is wel heel belangrijk hoor Flugeltje! Echt heel fijn :j

Viootjuh: Wat goed dat je een fijn gesprek hebt gehad met je psycholoog. Goed ook dat je de afspraak hebt gemaakt om om het half uur even een pauzetje in te lassen. Dit is ook iets wat ik moe(s)t leren. Ik ging op mijn werk ook altijd maar door. Nu ben ik er wel achter hoe belangrijk die kleine rustmomentjes zijn.

Lekker dat je toch nog naar yoga geweest bent. Ik ga volgende week met yoga starten. Ben heel benieuwd. Dat van die moeheid herken ik wel. Het lijkt wel of je er nu aan toe kan geven, of je er voor open staat. Ik was eerder ook meer hyper dan moe, omdat ik altijd maar gewoon door rende. Ik ben het dus met je eens dat moeheid helemaal geen slecht teken hoeft te zijn.

Misschien zou het idd wel goed zijn als ik alles even van me af zou typen, maar ik heb er ook gewoon de energie niet voor. Vanmorgen in de groep nog wel even kort over gesproken en maandag heb ik weer een afspraak bij mijn behandelaar. Ik zit gewoon even heel erg met mezelf in de knoop en vraag me af of het op bepaalde punten ooit wel beter zal worden met me. Ik hoop het wel, want anders raak ik mijn vriend kwijt denk ik...
Verder ben ik momenteel even helemaal therapiemoe. Maandag ga ik met mijn behandelaar bespreken of ik niet een weekje een time-out kan nemen ofzo. Als dat kan gaan mijn vriend en ik even een weekje er tussen uit. Even pas op de plaats maken, dat kan ik wel even gebruiken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:50

Ik had voor dinsdag een afspraak staan bij de haptonoom, die heb ik net afgebeld. Ik zie het even niet zitten. Had gehoopt de voicemail te krijgen, maar helaas kreeg ik haar zelf aan de telefoon. Ze vroeg even flink door of het geen vermijding was enz. omdat ze weet dat ik de neiging heb moeilijke dingen uit de weg te gaan. Wel goed hoor dat ze er naar vroeg, maar ik had toch liever gewoon de voicemail ingesproken...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:53

Pff... net weer naar stal geweest, had er toch geen vertrouwen in en heb de DA gebeld, hij was wat koliek achtig naar mijn idee.
Maar gelukkig niet verstopt, maar is wel suf en weer verhoging en kan volgens de DA ook op een maagzweer duiden. Ik had wat spanning en begon weer licht te panieken, maar eenmaal op stal, zakte dat weer af.

Ik ben weer gerust gesteld, had geen zin om me het weekend druk te moeten maken om mijn paard, om onnodige spanning te hebben nu ik me net goed voel. Hij is nog steeds ziek, maar niet zo heftig, dat ik me erge zorgen ga maken.

Ik heb de homeopatische druppels binnen en heb net de 1e x ingenomen, ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte.
Voor de geintresseerden http://www.praktijkhethaagje.nl

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:26

Pw Idd, daarom noemde ik het al een beetje illegaal ;) Emdr kan je op allerlei manieren doen, ogen, tikjes, aanrakingen enz. Het is maar net wat je fijn vind. Ik heb een tijdje in behandeling EMDR gedaan en daarmee idd ook trauwma verwerkingen gedaan. Maar nu doe ik het op momenten dat ik flipheid voel. En ik moet zeggen, het werkt en dan ben ik al blij :+ maar eigenlijk mag je het niet zo gebruiken geloof ik.
En goed van je dat je voor jezelf kiest. Ik ben ook wel een therapie moe. Helemaal niet raar, vooral niet als je zovaak therapie hebt als jij hebt. Je moet ook de tijd hebben om het allemaal te verwerken. Ik vind het heel naar voor je dat je zo met je vriendje in de maag zit. Ik ken je natuurlijk niet helemaal goed, maar toch denk ik dat je niet voor altijd zo blijft. Zoals je op me over komt heb je grote kwaliteiten om deze situatie te veranderen.

ViooltjeMoeheid (stijve spieren) kan ik erg over mee praten..Bah ik heb er een grote hekel aan. Altijd maar dat pushen om wel iets te gaan doen, door de moeiheid, concentratie verlies heen de dag door gaan. Ik snap wel dat het nuttig is. Anders doe je weer te veel. Maar ik vind de moeheid nog rotter dan de angst eerlijk gezegd. Ik wil ook weer eens aan het leven mee doen. Heb jij dit gevoel ook?

Flugeltje Pff gelukkig is het weer beetje beter. Koliek is naar, maar heel vaak loopt het goed af :)

Ik heb vandaag de begrafenis gedaan. Nouw, dat was ongeveer 2 uur lang janken. Gelukkig is dat allemaal heel geoorloofd op een begrafenis, dus ik viel niet uit de toon. Eigenlijk moest ik nou niet zo zeer huilen om het verlies van mijn opa, maar meer omdat ik zo afgestemd was op mijn familie. En ook omdat de dood natuurlijk nogal wat los maakt. dat is natuurlijk nu precies waar ik bang voor ben. En ik voelde zo veel pijn, waarvan ik niet precies wist waar het vandaan kwam. Dus ja nogal emo allemaal vandaag. Nu ben ik leeg, op, moe, vol (ja leeg en vol tegelijk) Dus beloof me aankomende week alleen maar rust, regelmaat en liefde. Want het was me het weekje wel...Ik hoop dat de aankomende dagen geen verrassingen meer in petto hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:56

Weet even niet goed te reageren, heb nergens puf voor vandaag. Vanmiddag zelfs nog heel even op bed gelegen :o kan me even nergens toe zetten. Wel even een knuffel voor jullie :(:)

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:03

:(:) Knuf voor CIV

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:13

Ook een knuffel voor jou want jij hebt een vervelende dag achter de rug, vervelender dan die van mij. Doe lekker rustig aan, zoals je in gedachten hebt.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:12

Hallo meiden,
ik meld me hier ook maar even. Lees hier al een poosje mee, maar Petulan zei dat ik me best bij jullie kon voegen, dus dat doe ik maar.
Zit sinds 3 weken aan de ad, ivm depressie. Binnenkort kan ik terecht bij een psychologe.
Ik werk nog wel, maar staat op een laag pitje. Heb gelukkig prima afspraken kunnen maken met mn werkgever. Als het niet gaat, is alleen aanwezig zijn prima, al drink/zit ik alleen maar wat.
Even kort samengevat.

Hoop dat jullie het prima vinden dat ik me bij jullie voeg.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:22

Hoi maaike welkom :) Fijn dat je nog kan werken en dat je werkgever zo meeleeft. Hoe is het bij jou gekomen?

Hoe is het met iedereen deze zaterdag middag? Ik ben al weer ietsjes op geknapt gelukkig. Ik had zowieso gister avond een ingeving. Ik denk dat het goed is dat we allemaal heeeel lief moeten zijn dit weekend (en de andere dagen natuurlijk ook ;))

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:22

Heb nog geen idee wat de oorzaak is. Wist ik het maar, dan was het misschien iets duidelijker allemaal.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:06

JantineS: Gecondoleerd! Fijn dat je nu weer wat opgeknapt ben en dat we allemaal lief moeten zijn van het weekend lijkt mij een goed idee. Moeheid is inderdaad wel vreselijk irritant maar ik ben toch van mening dat het geen slecht teken hoeft te zijn.

CIV: Knuffel terug! Die kan je volgens mij wel gebruiken.

Maaike: Welkom, veel sterkte! Ik hoop voor je dat je snel met een psycholoog kan gaan praten zodat je misschien wat duidelijkheid krijgt!

Ik heb een beetje een terugval denk ik... vanaf woensdag gaat het helemaal niet zo lekker. Ben heel erg moe heb hoofdpijn en ben weer flink misselijk. Ik baal er zo van, het ging net zo goed! Ik word er zo enorm boos om!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:08

Welkom Maaike, zelf heb ik gelukkig geen ervaring met een depressie, ben hier terecht gekomen met een burnout. Hoop dat je hier veel steun zult vinden. Fijn dat je werkgever zo begripvol is.

Jantine, goed te lezen dat je je alweer ietsje beter voelt. Zal naar je luisteren ;) ben trouwens altijd erg lief :P

Viootjuh, probeer je er niet te druk om te maken, het komt zoals het komt en bij iedereen gaat het met ups en downs. Na regen komt weer zonneschijn ook voor jou en door deze momenten waardeer je de goede momenten meer.

Hier gaat het ook wel, slapen gaat nog steeds slecht maar vandaag fijn bezig geweest. Vanmorgen gepoetst, de tafel etc. in de was gezet, stoep achter schoongemaakt, cadeau gehaald voor verjaardag van morgen en vanmiddag bij een vriendin langsgeweest. Ga normaal naar mn paardje maar het is slecht weer en dan ga ik daar maandag naartoe, heb ik 2 dingen die ik leuk vind :D Nu ga ik lekker relaxen en van mn ventje genieten want die moest vandaag werken.

Hoe is het met de andere dames? Beetje ontspannend weekend?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:37

Nou het is rustig hier, hoop dat het een goed teken is en jullie allemaal aan het genieten zijn van je weekend, ergens vrees ik van niet :s

Hier gaat het wel, wel redelijk geslapen en vanmiddag naar een verjaardag/etentje met de familie, dat is altijd wel gezellig. Nu nog even rustig aan doen, morgen gelukkig ook nog vrij. Fijne zondag meiden en pas goed op jezelf. :(:)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:59

Ik lig na een korte nacht voor pampus op de bank, muziekje aan en een beetje bijkomen.
Zo zien mn meeste weekenden er op het moment uit, verrot na een week werken en voor pampus op bank/bed en nergens meer fut voor.
Hoewel het werken dus echt al op een laag pitje staat, vreet het energie.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:12

Hoe komt het dat je een korte nacht had, slecht geslapen? Mijn psych raadde me aan dingen te doen waar ik energie van kreeg, zowiezo iedere dag naar buiten en alleen de dingen doen die je leuk vind, zodat je accu iets op kan laden. Geeft iets je een fijn gevoel, onthoud dit dan en probeer er terug te roepen om de momenten dat het minder gaat.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:14

Ja, lig veel wakker, vooral midden in de nacht en kom dan slecht weer in slaap. Ik ga ook elke dag even een stuk lopen buiten, weer of geen weer. Lichamelijk even goed moe worden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:39

Met mij blijft het goed gaan en met mijn paardje inmiddels ook weer.
Ik ben al 4 dagen oprij op stal geweest en krijg er echt weer plezier in, het rijden van vandaag hebben we even afgelast omdat hij niet lekker was en zal dus deze week wel gebeuren. Eerst weer een beetje met hem rommelen en der weer lekker vertrouwd mee raken en van de week hopelijk weer rijden. Vandaag heeft hij lekker in de sneeuw gespeeld en ging gigantisch uit zijn stekker, hij vind sneeuw erg leuk.

Verder slaap ik goed, voel ik me best fit (er zijn wel lamme momenten, maar das niet erg) Dus ik heb eingelijk geen klagen, ik slik nog steeds maar 1 oxazepam (2x een halve) en dat gaat ook super. Heb nu de homeopatische druppels en probeer zo de oxazepam af te bouwen.

Ik ben dus erg blij dat ik me zo voel en hopelijk blijft dat...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:08

@ Flugeltje: Fijn dat je je goed voelt en ook goed om te lezen dat het met je paardje weer beter gaat! Hopelijk kan je dit gevoel vasthouden, maar wees niet al te verbaasd als dat niet zo is. Terugvallen horen erbij, het gaat nou eenmaal niet in 1 stijgende lijn. Voor nu: Geniet lekker van het fijne gevoel!

@ Maaike: Allereerst welkom! Heb je alleen een depressie of ook burnoutverschijnselen. Ik heb zelf beide, al heb ik momenteel het meeste last van de depressie. Het is inderdaad belangrijk (vooral bij depressie) om te activeren, weer actief te worden. Van op de bank liggen kom je in een negatieve spiraal en ga je je alleen maar ellendiger voelen. Helaas weet ik dat dit heel makkelijk gezegd is, maar in de praktijk soms toch een stuk lastiger is. Heb zu zelf even een flinke terugval en breng ook veel tijd op de bank door...

@ CIV: Goed dat je redelijk geslapen hebt. Bij gaat het slapen gelukkig ook weer wat beter. Daar ben ik wel blij mee. Je bent druk geweest gisteren, actief hoor! Nog lekker kunnen genieten samen met je vriend? Geniet morgen ook nog even van je dagje vrij.

@ Viootjuh: Vervelend dat je een terugval hebt. Ik kan dat ook altijd moeilijk accepteren, ookal weet ik dat het er bij hoort. Probeer je er toch bij neer te leggen, al is dat heel makkelijk gezegd. Er komen weer betere dagen. Ik kan me voorstellen dat je je boos voelt, alleen ga je je daar alleen maar beroerder door voelen. Ik heb geen goede tip voor, als ik die zou hebben zou ik hem zelf ook toepassen ;)

@ Jantine: Fijn om te lezen dat je weer wat opgeknapt bent. Wat bedoel je precies met dat we allemaal heel lief moeten zijn dit weekend? Bedoel je daar ook mee dat we mild voor onszelf moeten zijn? Ik vind het wel een goede trouwens.

@ Pilipa en Angela: Hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het echt waardeloos. Ik ben echt weer heel depressief en heb niet zulke gezellige gedachten zeg maar. Gisteren was ik echt heel somber en zag ik het helemaal niet meer zitten. Ik ben gewoon heel bang dat bepaalde dingen niet goed gaan komen en niet zullen veranderen :n

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:01

Maaike, vroeg al af hoe het met je was na onze pm's :) Dapper dat je je hebt gemengd hier, hopelijk kun je wat steun, tips en een luisterend oor hier vinden :)

Post later misschien nog even wat. Korte samenvatting: ik denk dat het niet slecht zou zijn als ik weer eens met mr. de psych zou gaan praten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:04

Dat klinkt niet heel positief Petulan!
:(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:59

Maaaike, dat wakker liggen herken ik helaas ook maar al te goed. De ene nacht gaat het beter dan de andere maar echt doorslapen doe ik niet vaak meer, helaas. Goed dat je wel actief bezig bent of probeert te zijn. Helpt het dan niet om te slapen, dan blijf je toch in ieder geval in conditie :)

Flugeltje, had al gedacht dat het rijden nog even uitgesteld zou worden maar gelukkig gaat het beter. Goed te horen dat je je goed blijft voelen. Heb je al baat bij de druppels?

PW :(:) wat rot te lezen dat het nog niet ietsje beter gaat, hoop steeds op een betere post maar die komt er vast weer. Misschien dat je je gedachtes weer eens op kunt schrijven om zo (eventuele) gevolgen van een afstandje kunt zien. Steeds met angst en druk leven is ook niet goed voor je. Meis als je eens je ei kwijt wilt dan weet je me te vinden :(:)

Petulan, wat jammer dat je je ook wat minder voelt, nogsteeds zo druk? Ga je een afspraak maken?

Hier gaat het ook niet zo, helaas. Vanmiddag etentje gehad, was wel gezellig maar ik voelde me toch wat gespannen/ongemakkelijk en op de terugweg werd het alleen maar erger. Zit nu best wel met een gespannen gevoel, verdorie. Ben ook wat misselijk, hoop dat het weer af zal zakken. Zie er tegenop om weer te gaan werken, denk dat dat wel mee speelt. Neem tegenwoordig weer maar iets in om te slapen, als het moet dan moet het maar even.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:27

Kun je niet even lekker een bad nemen CIV? Misschien knap je daar iets van op?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:29

PW, lief dat je meedenkt maar ik ga niet iedere avond in bad, morgenavond weer. Heb net wat emailtjes zitten tikken en zo mn gedachtes wat kunnen verzetten, dat helpt wel. Alleen zodra ik niets doe dan komt het weer terug.

Hoe is het het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:32

Hihi, als je iedere avond in bad gaat krijg je zo'n rimpelhuid, da's ook niet alles he? Fijn dat de emailtjes je wat afleiding gaven. Ik ken het wel, dat als de afleiding dan wegvalt je meteen weer aan het piekeren bent. Heel vervelend, heb ook geen goede tip voor je.

Hier gaat het ook niet zo lekker. Morgen gelukkig een gesprek met mijn behandelaar. Is wel even nodig, voel me weer erg depri.