Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:14

Sorry Kaitlin maar vind toch echt dat je dagmenu's niet evenwichtig zijn opgesteld..........

Je eet heel veel cruesli.... wissel een af met crackers/brinta/volkoren boterham of iets dergelijks...

En lijnen en dan koekjes en nootjes eten snap ik niet echt.....

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:17

Vandaag:

O: 250 gram magere vruchtenyoghurt, peer
T: door drukte op werk niet aan toegekomen :o
L: Vk met slankie smeerkaas, vk met pindakaas light, galiameloen
T: happer, appel en een beker optimel
D: aardappels, worteltjes en pangafilet
T: peer en ??

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:20

ik lijn niet, ik probeer op gewicht te blijven,de ene dag heb ik zin in cruesli,de andere dag zin in boterhammen,maar drink alleen water en thee, eet elke dag 2 stuks fruit, krijg genoeg vezels binnen met brood of cruesli, elke dag iets van melk, en altijd gezond en licht avondeten, met af en toe een frietje ;)

maar dat heb ik hier al eerder aan gegeven volgensmij,

het is eindelijk droog hier, vriendlief is met zn vrienden naar de fitness, dus pak ik mn fietsje ook maar! (andere sportschool :P )
fijne dag iedereen!

Espoir_

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:26

Daar was ik ook weer!
Oh hoe houden jullie het nou toch vol om je aan jullie schema's te houden? Ik heb dan júist zin in meer eten.

Vandaag:
O: 2 vk, 1 met honing ander met pindakaas light en een glas optimel drink
T: eierkoek, thee met zoetje en 2 glazen water
L: Ik heb om kwart over 1 pauze, dan eet ik een Italiaanse bol met kipfilet.
T: Meergranenbol met kipfilet
A: Weet ik nog niet!

Verder zwem ik nu standaard 1x in de week, maar dat moeten er 2 gaan worden. Ik zwem dan sowieso een half uur, vorige week had ik 30 baantjes en gister had ik er 36! Volgende week wil ik er 40 zwemmen!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:36

Oei net grote weerleiding, verse belegde broodjes afgehaald voor collega's, mmmm het water liep me uit mijn mond maar ik heb het doorstaan, hup lekker naar mijn bammetje met vispaté

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:46

Goed zo Miep!! hahaha

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:47

Ik heb m'n propedeuse binnen!!!! Wat een opluchting. Ook nog eens een gemiddelde van in de 7. Nu kan ik dus eindelijk echt gaan genieten van m'n vakantie. *\o/*
Ik heb vanochtend uitgeslapen, dus nog niks gegeten... Alleen net een banaantje gehad en zo maar eens brood kopen want dat heb ik niet in huis! :o
En vanavond ga ik tortilla's maken met gerookte zalm, want ik heb wat te vieren! :D

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:50

Goed van je miep! :)

Gefeliciteerd kizz_rianne!

Mijn schema voor vandaag

O: 3 boterhammen, 2 met light pindakaas en 1 met beenhamsalade
T:-
L: 2 boterhammen met 20+ smeerkaas
T: banaan, mandarijntjes
D: rijst met kip kerrie! :9

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:58

Sterke Miep +:)+

Gefeliciteerd Kizz-Ranne *\o/* *\o/*

Gisteren mijn maandag weer goedgemaakt door weinig eten en paardrijden. Vandaag ook een beter dagje:

O: optimel yoghurt met muesli en een paar aardbeien (2,5 pt)
Op de fiets de oudste naar school gebracht en op de terugweg langs de bakker geweest (1,5 pt verdiend)

T: chocolaatje van de bakker (10 gr) en VB met dun chocopasta (2,5 pt)
Op die fiets oudste weer opgehaald (1,5 pt verdiend)

L: kom Unox extra gevulde tomatensoep met een droge VB (3,5 pt)
T: in ieder geval al een dropje van 10 gr. :+ (0,5 pt)

A: Braadworst :9 , bietjes en aardappel (8,5 pt)
T: 100 gr. optimel yoghurt (0,5 pt)

Totaal 18 pt, nog 2 te gaan als eventueel tussendoortje. De verdiende punten zijn dan mijn reserve voor de etentjes....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:09

Arendse...... zit die niet ook in oosterhout?

Mijn schema van vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met gestampte muisjes en becel light
T: milk break en een plak ontbijtkoek
L: 3 bruine boterhammen met delight
T: niets
A: pannekoeken jammie! 2 meergranen pannekoeken met appeltjes en kaneel op en een klein beetje poedersuiker
T: geen idee ga zo eerst lekker badderen en daarna naar vriendlief

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:54

Ben vandaag heerlijk wezen shoppen in Maastricht. Echt een aanrader! Ik heb daar veel gelopen dus aardig wat calorietjes verbrand.

O: Prodimed toetje
T: Peer
L: Salade van zalm met stukje stokbrood -zonder kruideboter- en 2 mini koekjes bij de thee
T: Prodimed broodje en halve komkommer
A: Prodimed omelet met salade
T: 125 gram magere yoghurt

Ik heb nou de lunch en avond maaltijd omgedraaid. Dit omdat de lunch eigelijk nog teveel calorieen voor mij bevat. Ookal was het maar een salade. Ik zit nou namelijk nog in fase 3 van prodimed, waarbij ik 1x per dag brood mag, het ontbijt een maaltijdvervanger is en het avond eten vis/vlees met onbeperkt groenten is. Enigste zonde was dus de 2 mini koekjes. Overigens waren ze zo mini dat je ze in een keer in je mond kon stoppen :+

De verleiding voor een luikse wafel met warme kersen was wel heel verleidelijk. Je kon deze daar echt op elke hoek van de straat vinden en ze roken wel zo lekker. Maar toch maar niet gedaan :n

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:00

DebbieY schreef:
Daar was ik ook weer!
Oh hoe houden jullie het nou toch vol om je aan jullie schema's te houden? Ik heb dan júist zin in meer eten.

Lukt mij ook niet altijd hoor en daarbij als ik honger heb moet ik toch iets eten. Maar ik eet dan wel iets verantwoorlijks zoals extra stuk fruit, yoghurt, boterham of een cracker :j Ik volg wel het dieet van prodimed en daarbij mag je niet afwijken van het voedingsschema, als je honger hebt mag je onbeperkt groente nemen.
Daarbij heb ik door mijn moeder een stok achter de deur. Zij heeft dit dieet ook gevolgt en ze let er goed op dat ik mij er wel aanhoudt. Als Papa alleen thuis is kan ik nog wel eens zegen van, oh ik mag 's avonds altijd een boterham. Als Mama thuis is, eet ik ipv de boterham een stuk groenten :+

@Iris, Zumba heb je ook op dvd zodat je het thuis kan volgen. Dan ziet niemand hoe je begint. Ik heb ook totaal geen ritme voor dansen dus ik zou ook niet zo snel aan zo'n groepsles mee doen :n

@kizz_rianne, gefeliciteerd met je propedeuse

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:19

lillytjuh schreef:
Arendse...... zit die niet ook in oosterhout?

Mijn schema van vandaag:
O: 2 bruine boterhammen met gestampte muisjes en becel light
T: milk break en een plak ontbijtkoek
L: 3 bruine boterhammen met delight
T: niets
A: pannekoeken jammie! 2 meergranen pannekoeken met appeltjes en kaneel op en een klein beetje poedersuiker
T: geen idee ga zo eerst lekker badderen en daarna naar vriendlief

klopt! arendse zit in breda en oosterhout, die in breda is uitgeroepen tot beste sportschool van breda, vind het er ook heerlijk om te sporten!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:38

JIPPIE mijn afzuigkap wordt eindelijk opgehangen :P
Dus vanaf volgende week eindelijk weer koken :D
Dan ga ik 2 weken het Special K programma volgen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:13

Miep, wat eet je naast het Special K progamma?

Net toch nog even 30 minuten op de crosstrainer gestaan. Geen zin in, maar het was wel nodig. Ben nou mijn nieuwe killerheels aan het inlopen dus daarbij train ik ook mijn been spieren :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:52

zo, ik ben ook weer goed bezig! vandaag zei de weegschaal net als gister dat ik nu echt! onder de 85 ben (kom van 96.7)!!
dus dat is wel heel fijn.

Afgelopen week bij de WLC hebben we weer een berekening gemaakt, daar kwam uit dat ik per dag zo'n 1558 kcal nodig heb, ietsje minder mag wel, maar niet heel veel omdat je dan gaat interen op je spierweefsel.
voor die spieren is het ook van belang dat ik meer eiwitten ga eten, ik moet daarvan ongeveer 78 gram per dag. Valt nog niet mee om zowel aan die kcal als die eiwitten te komen eigenlijk, voor mijn gevoel moet ik meer eten dan ik gewend ben.. maar alles voor het goede doel natuurlijk :D

verder blijft bewegen belangrijk! met dit rottige weer fiets ik minder, en dat is jammer.. moet ik iets op verzinnen dus.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:17

Steffie89 schreef:
Miep, wat eet je naast het Special K progamma?

Net toch nog even 30 minuten op de crosstrainer gestaan. Geen zin in, maar het was wel nodig. Ben nou mijn nieuwe killerheels aan het inlopen dus daarbij train ik ook mijn been spieren :P

Ze stellen een heel menu samen, naast de Kellogs ook varierende maaltijden.
Kijk maar eens op hun site.
Ik ga vanavond nieuw eetschama aanmaken op die site.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:39

Zoo, ben net naar de huisarts geweest voor een nieuwe pil aangezien ik last van doorbraakbloedingen had. Vroeg ze direct of ik misschien Chlamydia had. Uhhh, ik hoop het van niet. Ik begin nou eerst met een nieuw pil, ik ga van de diana 35 naar Sterilon 30. Ik hoop dat de bloedingen daar over van gaan :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:12

Vandaag weer helemaal gemotiveerd!
Vanochtend bij mijn sportschool op de befaamde 'lichaamscompositie analyzer' gestaan,na heel veel moed verzameld te hebben! (vind dat altijd vervelend omdat er een fitnesscoach bij staat.. :o )

56.7 KG!!!!! :D laatste keer woog ik 61.3KG
Nog wel een vetpercentage van 25.5.. maar met veel sporten moet daar nog zeker 5-8% afkunnen!
een BMI van 21.1, dus ik hoef eigenlijk geen kilo's meer kwijt, maar aangezien ik vrij klein ben(1.64) wil ik wel richting de 55 KG.

O: Cruesli
M: zit veel in de auto vandaag, een appel denk ik :P
T: iets met vezels (vkb/cruesli/cracker)
A: salade met forelfile,20+ kaas en een eitje, bij grote honger nog een klein volkorenbroodje.
T: ? vast een koekje of nootje

verder vandaag 45 min. gefitnesst,cardio en buikspieren, vanmiddag 1 paard rijden, vanavond zumba!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:14

Goed bezig Kaitlin +:)+

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:25

Ik ben beetje doorgelezen maar ik lees toch weer eigenlijkoveral goede berichten.

Ik ben vrijdag bij de dietiste geweest en we hebben samen een schema gemaakt voor mij. Moet zeggen dat het uiteindelijk niet zo karig en erg blijkt te zijn als ik dacht toen ik daar weg ging. We gaan voor een kilo per maand en dan hopen we dat ik 31 december na de feestdagenvreetfestijnen 70 kilo ben. Daarna gaan we verder met een kilo per maand tot ik 65 kilo weeg in mei 2010. Zelf wil ik nog meer afvallen maar dat moet ik dan alleen doen. De bedoeling met onderstaand lijstije is dat ik ongeveer 1400-1500 kalorien eet/drink.

Standaardlijstje:
O: 1 boterham of 2 beschuit of 2 plak ontbijtkoek met thee
T: evergreen o.i.d.
L: 2 boterhammen of 1 bruin bolletje + 1 snee roggebrood zonder beleg
T: banaan (die schijnen wel te mogen)
A: groente en eventueel aardappelen of pasta

Eigenlijk is het het lijstje dat ik zelf al aanhield maar er zijn wat dingen geschrapt of juist toegevoegd.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:22

ik dacht dat een banaan maar 1x in de week mocht, maar ben gek op bananen haha!Waarschijnlijk is een banaan dan toch gezonder als gedacht!

veel succes in ieder geval daniella!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:29

Had je verder nog eye-openers Daniella? Of wist de dietiste je eigenlijk niks nieuws te vertellen?

Javle gaat ook nog steeds goed *\o/* Ben je gestart met een nieuwe cursus of doe je het nu op eigen houtje?

Mijn collega's werken deze week niet mee :( :D
Eergisteren met een verjaardag heb ik beheerst tot een minislagroomsoesje. Maar vandaag studeerde de afstudeerder af (project onder mijn supervisie), en toen die met een "7" naar buiten kwam moest er natuurlijk ook taart komen :D
Heb me vergrepen aan een aardbeiengebakje. Errug :9 Gelukkig heb ik nog een bak met fruit mee, dus hopelijk houd dat mijn drang naar boterhammen wat in toom. Maar sparen voor het etentje van vrijdag begint wel redelijk hopeloos te worden :n

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:49

Vandaag:
O: Brinta
T: eierkoek
L: 2 vk met kip, optimel
T: appel
D: bonenschotel met rijst (sperziebonen, gehakt, gezeefde tomaten, sambal en gesmotlen kaas)

Had een mager dagje ingepland zodat ik vanavond lekker uitgebreid had kunnen eten (er kwam iemand eten bij mij) maar helaas stond die persoon met autopech....... en voor mezelf alleen ging ik dat hele maal niet bereiden....... jammer!!!!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:48

Eigenlijk weet je het meeste al maar ik heb ook wat dingen gewoon nagevraagd. Zij is een medisch dietiste en geeft daarom wat andere adviezen dan bijv. SB waar zij ook helemaal geen voorstander van is. Ik mag geen chocolademelk meer bijv. om 10 uur op mijn werk, ik kreeg het advies om Roosvicee ferro te drinken voor het ontbijt maar dat lust ik niet, ipv gewoon brood roggebrood en verder zo min mogelijk zoet omdat zoet eten steeds meer naa zoet doet verlangen door de schommelingen van de bloedsuiker. Verder matig met frisdrank sap, alcohol etc. Ik eet ook vaak verkeerde vleeswaren op brood, daar zit nu ook wat verandering in en meer groente en fruit. Een banaan is ongeveer 90 calorieen en volgens haar dus geen enkel probleem maar juist heel gezond ook voor je darmen. Ik heb ook heel veel boekjes en brochures meegekregen en we gaan stap voor stap het partoon aanpassen zodat het geen zwaar beladen iets wordt voor mij.

Edit: vanavond nieuwe broek maat 42 gekocht. Er moet nog wel iets langs over omdat hij nog klein beetje tekent op mijn heupen en billen maar het is igg geen maat 46 meer.