Lusitana schreef:Ik vind ook dat je, als je iets besmettelijks hebt gewoon thuis moet blijven. Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die zo nodig zo stoer blijven werken en vervolgens ik weet niet hoeveel collegas aansteken.
Er worden trouwens niet meer collegas aangestoken met MG dan met gewone griep, de wegen van besmetting zijn gewoon hetzelfde. En ook zijn er mesnen die gewoon niet gevoelig zijn en anderen die wel gevoelig zijn. Niet iedereen die er mee in contact komt, krijgt het ook, en ook niet altijd even erg.
Ik heb ook al eerder gezegd dat nooit iedereen gelijktijdig ziek is. Er is altijd een incubatie tijd van een paar dagen en men geneest ook weer gewoon, dus het kan best dat er steeds een paar tegelijk weg zijn, maar dat een heel bedrijf stil komt te liggen is niet waarschijnlijk en dan is het ook niet meer dan een paar dagen en bij zeer belangrijke functies bestaan er heus back up systemen.
Daarbij, het is al genoemd, met simple hygiëne maatregelen is een hoop te voorkomen.
Ik ben zo iemand met lage weerstand en zoek geen mensenmassas op zonder masker.
In een wachtkamer sta ga ik ook echt niet naast een ander zitten en rasak niks aan. Thuis gaat mijn kleding in de was en douche ik . Dat klinkt extreem, maar als je regelmatig in het ziekenhuis terecht komt door de meest eenvoudige besmettingen als die van verkoudheid, moet je wel.
Voorlopig is de MG nog steed mild en neemt in de landen waar hij het eerst was al af of blijft stabiel (in aantal aangestoken mensen). Dus het is logsich om dat straks in Nederland ook verwachten en niet dat het plots nog enorm toe neemt.
Ho,ho!
Vlak bazen niet uit he? Er zijn er genoeg die zo moeilijk doen als er een werknemer ziek is dat werknemers liever door werken dan zich ziek melden omdat ze nu toevallig een beetje grieperig zijn.......
Bovendien helpt die "wassen neus" test ook niet echt.....
Zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat je MG hebt als je niet in mexico bent geweest of contact hebt gehad met een zieke....
Weet jij hoeveel besmette mensen er bijv. vandaag op laten we zeggen station Utrecht centraal hebben gelopen? mensen die al wel besmet zijn maar nog niet ziek?
Alle maatregelen ten spijt, een griep pandemie is niet tegen te houden....hooguit wat te vertragen....