[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:17

Unwritten schreef:
Ik heb juist wel heel veel zin in sex, en ik heb de 24+4 pil :=

Hahaha :D
Het is echt zo verschillend bij iedereen!

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:17

Het is inderdaad maar net hoe je lichaam reageert :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:09

Mijn zin is met de 24+4 echt veeelll meer als voorheen met de microgynon. Heb nu weer mijn stopdagen en voel me gruwelijk duf! Nog niet gehad voorheen dus ik hoop dat het eenmalig is!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:12

Hey allemaal,

Is het mogelijk dat je pas na 7 jaar pilgebruik ineens last krijgt van bijwerkingen? Ik ben namelijk sinds een half jaartje heel veel misselijk, heb ook het idee dat mijn haar meer uitvalt dan normaal. De dokters vinden niets en ik zou ik niet weten waardoor het anders zou kunnen komen! Ik heb trouwens eerst lovette gebruikt en sinds een jaar of 3 gebruik ik Marvelon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:14

Ik kreeg ook langzaam steeds meer bijwerkingen. Ben op m'n 15 begonnen met de MG30, tussendoor even aan de diane35 en de generieke versie geweest maar dat was beide geen succes.

En de laatste maanden kreeg ik steeds meer 'bijwerkingen': 's avonds na het slikken (met 1 slok water) had ik het gevoel dat ik liters water op had. Alles klotste en deed soms echt pijn.
Verder begon ik het steeds vaker te vergeten :\

Dus nu maar aan de mirena en dat is tot nu toe een groot succes :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:17

Yessy: heb je alleen bijwerking vlak nadat je de pil hebt geslikt of heel de dag door? Want bij mij is het niet zo dat ik er alleen last van heb als ik de pil net geslikt heb.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:23

Een half uurtje na het slikken ongeveer, maar ik ga daarna slapen dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik hem 's morgens zou nemen.
Onverklaarbare haaruitval heb ik al zo'n 4 jaar, en ik heb dus nu de stille hoop dat ook dat door de pil kwam :) Voordat ik straks echt kaal ben :+

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:39

LotteSmokey schreef:
Krijg je door de pil minder zin in seks?
Want ik slik al heel lang de pil en als ik er mee stop heb ik wel zin in seks..en als ik slik totaal niet! Zou het dan daar van komen?

Ja ik heb dat dus ook door de pil heb helemaal geen zin in sex baal er zelf van maar me vriendje ook :o

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:41

Yessy schreef:
Een half uurtje na het slikken ongeveer, maar ik ga daarna slapen dus ik weet niet hoe het zou zijn als ik hem 's morgens zou nemen.
Onverklaarbare haaruitval heb ik al zo'n 4 jaar, en ik heb dus nu de stille hoop dat ook dat door de pil kwam :) Voordat ik straks echt kaal ben :+

Ik heb wel eens gehoord dat je lichaam elk 2 jaar weer veranderd dus het kan zijn dat je er zomaar minder tegen kunt.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:42

Unwritten schreef:

Ben jij niet heel erg snel boos met de 24+4 pil? Ik had totaal geen geduld werd overal pissig om enzo. Dus ik was er al weer snel klaar mee

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:45

Ik alleen in de stopfase van de pil

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:06

Ik heb ook totaal geen zin in seks met de pil
De 20ste krijg ik een spiraaltje
Vriendje kan niet wachten haha :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:17

Ik kreeg ook na 4 jaar heel veel last van bijwerkingen met de pil.

Heb nu een jaar de Mirena. Ligt het aan mij, of hoor ik de laatste tijd steeds meer verhalen van mensen die door de Mirena heen zwanger zijn geworden? Voorheen, toen ik hem net had, hoorde ik er nooit wat over... Maar nu.. :=

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:45

Leo: mag ik vragen wat voor bijwerkingen je had?

Ik hoor heel veel mensen over stemmingsveranderingen, bloedingen en geen zin meer in seks. Dat mensen na een aantal jaar ineens misselijk worden van de pil (zoals ik) hoor ik bijna niet.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:08

_Patriesz schreef:
Ik heb ook totaal geen zin in seks met de pil
De 20ste krijg ik een spiraaltje
Vriendje kan niet wachten haha :')

Hahaha ik denk dat hij heel vrolijk gaat worden :P Ik had ook altijd zin!
Hoop dat jij de rest van de bijwerkingen niet krijg zoals blaasontsteking en puistjes enzo!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:13

Viootjuh schreef:
Leo: mag ik vragen wat voor bijwerkingen je had?

Ik hoor heel veel mensen over stemmingsveranderingen, bloedingen en geen zin meer in seks. Dat mensen na een aantal jaar ineens misselijk worden van de pil (zoals ik) hoor ik bijna niet.

Ik was vier weken lang heel afgevlakt qua emoties, maar in de vierde week (of ik nu stopte of niet) had ik giga schommelingen en was mijn stabielste stemming er één van niet te genieten. :+ Ook had ik vanaf de week voor de stopweek (of vierde week als ik doorslikte) heel erge koppijn, die tot halverwege de vierde week duurde of langer. De zin in seks was er ook niet.
En in de laatste twee jaar ben ik mede door de pil veel aangekomen. Toen ik stopte met de pil ben ik binnen een week 2,5 kilo kwijtgeraakt aan alleen vocht. Daarna kon ik ook eindelijk afvallen, wat niet lukte toen ik de pil nog slikte.

Er ging een wereld voor me open toen ik stopte met de pil. :D Maar ik had dit dus echt pas de laatste twee jaar, en heb de pil vijf jaar geslikt.

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:04

Morrie05 schreef:
Unwritten schreef:

Ben jij niet heel erg snel boos met de 24+4 pil? Ik had totaal geen geduld werd overal pissig om enzo. Dus ik was er al weer snel klaar mee

Nu je het zegt.. sinds ik 24+4 heb.. Heb ik ook weinig geduld en word overal boos om ook al is het maar iets kleins.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:03

Leo schreef:
Ik kreeg ook na 4 jaar heel veel last van bijwerkingen met de pil.

Heb nu een jaar de Mirena. Ligt het aan mij, of hoor ik de laatste tijd steeds meer verhalen van mensen die door de Mirena heen zwanger zijn geworden? Voorheen, toen ik hem net had, hoorde ik er nooit wat over... Maar nu.. :=

Ik denk dat het een combinatie is van 2 dingen:
1) dergelijke berichten vallen alleen op als het dichtbij je staat, wat 10 jaar terug niet zo was en nu wel.
2) steeds meer mensen laten mirena plaatsen, als 1 op de 1000 gebruikers per jaar zwanger raken, wordt het absolute aantal dus steeds groter.

ik heb trouwens precies hetzelfde hoor :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:24

Pfff vandaag eerste dag van mijn menstruatie en ik ben blij dat ik vanavond de eerste pil weer mag slikken! ik loop compleet leeg! Gisteren avond had ik zoals gewoonlijk veel buikpijn maar goed daar kan ik mee leven, alles best zolang ik geen hoofdpijn heb. Maar nu heb ik dus totaal geen pijn meer maar loop ik gewoon leeg! Misschien stom om het hier te posten maar een paarse of donkerblauwe always moet ik na 1,5 uur maximaal echt vervangen! Heb vanavond een feestje en ben dus echt helemaal niet blij! Zucht heb ik weer!!!!!!
Heb daarnet tegen vriendlief gezegt dat ik het nog even aan kijk maar als het elke keer zo gaat ga ik toch echt aan een spiraaltje! Met de microgynon had ik dit ook, met de 24+4 is het dus een half jaar (of iets langer misschien) goed gegaan en nu is het weer terug..

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:48

LotteSmokey schreef:
Hebben hier trouwens nog meer mensen last van migraineaanvallen door pil?
Of slikt iemand hier ook die nieuwe pil: yaz 24+4 en wat vinden jullie van deze pil? (ik heb het idee dat die niet goed werkt)

Ik wel ja, was vorige maand begonnen met de stediril 30 en heb de afgelopen maand niet anders dan hoofdpijn gehad. Elke dag weer maakte niet uit hoeveel ik sliep of wat ik op een dag deed.. Werd er gek van dus heb afgelopen week opnieuw een afspraak gemaakt bij de huisarts ga volgende week na mijn stopweek beginnen aan de yasmin. Hoop dat ik op deze pil wat beter reageer want die stediril vond ik echt helemaal niks.. :r

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:29

Hoihoi,

Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag. Ik heb zelf de Cilest pil, deze zou de hoofdpijn moeten verlichten. Omdat ik eigenlijk altijd mega last heb van een winterdip, ben ik vandaag begonnen met de sintjanskruidcapsules van A. Vogel. Deze heten Hyperiforce forte.
Nu heb ik dus geen idee meer of m'n pil nog veilig is...De ene site zegt van wel, de andere zegt van niet. Ik wil eigenlijk liever niet de dokter bellen hierover, omdat ik bang ben dat hij me gelijk aan de 'echte' AD zet enzo.

Wie weet raad?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:23

Als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid gewoon even de huisarts bellen. Hij kan je nergens aan 'zetten', je bent er toch zeker zelf bij?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:23

Hai mensen!

Het zit zo: ik ben nu (net) 21 jaar en ik heb nog altijd last van puistjes. Niet heel erg, maar er zijn er altijd wel een paar. Nu is het wel zo dat ik er niet vanaf kan blijven (iets wat ik haat maar goed) maar ook als ik bewust een paar dagen niet aan mijn gezicht zit krijg ik toch weer wat puistjes. Richting de ongesteldheid wat meer maar dat is normaal. Ik schrub mijn gezicht zo'n drie keer in de week met speciale gezichtscrub van Dove voor dagelijks gebruik. Verder gebruik ik vrijwel elke dag dag- en nachtcreme en haal ik van tevoren mijn gezicht af met tonic.

Nou wil ik dus van de puistjes af, en nou bedacht ik me dat het misschien toch wat met mijn pil te maken heeft? Ik slik nu de Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15 A pil (geen idee wat ik net getypt heb ). Dit is de opvolger van de Microgynon 30 die ik eerst had; deze heb ik dus automatisch gekregen.

Dus: moet ik aan een andere pil of moet ik iets anders doen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:59

druppeltje schreef:
Hoihoi,

Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag. Ik heb zelf de Cilest pil, deze zou de hoofdpijn moeten verlichten. Omdat ik eigenlijk altijd mega last heb van een winterdip, ben ik vandaag begonnen met de sintjanskruidcapsules van A. Vogel. Deze heten Hyperiforce forte.
Nu heb ik dus geen idee meer of m'n pil nog veilig is...De ene site zegt van wel, de andere zegt van niet. Ik wil eigenlijk liever niet de dokter bellen hierover, omdat ik bang ben dat hij me gelijk aan de 'echte' AD zet enzo.

Wie weet raad?

Sint Janskruid staat erom bekend dat het de werkzaamheid van (heel veel!) medicijnen kan aantasten. Ik denk dat je met vragen daarover het beste naar je apotheker kunt gaan, die hebben ervoor gestudeerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:05

LotteSmokey schreef:
Morrie05 schreef:

Nu je het zegt.. sinds ik 24+4 heb.. Heb ik ook weinig geduld en word overal boos om ook al is het maar iets kleins.

Nope helemaal niet :n
Ik heb juist sinds ik de 24+4 slik het gevoel dat de wereld aan mijn voeten ligt en ben ik echt de vrolijkste persoon die je kent :=