me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 08:11

Goh, er is zo'n topic hier op het forum over een vriendin die telkens afzegt. Nu zit een goede vriendin van mij erop en die zegt 'Zo'n vriendin heb ik ook! Dumpen! Dat zijn geen echte vriendinnen'.
Goh, ik weet heel goed dat ze mij bedoelt en zij weet heel goed dat ik hier op het forum zit. Beetje jammer dat ze het via internet doet..

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:16

:= Wat gemeen zeg... Is het een paar keer gebeurd omdat je je niet goed voelde? Trek je je er maar niets van aan (Hoewel ik weet dat dat echt super moeilijk is) maar jij weet wel beter..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 08:17

In de 10 jaar dat ik haar ken is het niet vaak gebeurd. De afgelopen maand 2 keer. 1 keer zouden we een hele dag naar Eindhoven gaan, dat hou ik gewoon niet vol. En de andere keer had ik m'n enkelbanden verrekt en mocht absoluut niet lopen van de dokter. Maarja, ik ga er maar boven staan. Nu weet ik in ieder geval wel hoe ze over mij denkt ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:18

Ik zag dat je hebt gereageerd... Netjes gedaan hoor :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:21

Marilla schreef:
Goh, er is zo'n topic hier op het forum over een vriendin die telkens afzegt. Nu zit een goede vriendin van mij erop en die zegt 'Zo'n vriendin heb ik ook! Dumpen! Dat zijn geen echte vriendinnen'.
Goh, ik weet heel goed dat ze mij bedoelt en zij weet heel goed dat ik hier op het forum zit. Beetje jammer dat ze het via internet doet..

Marilla schreef:
In de 10 jaar dat ik haar ken is het niet vaak gebeurd. De afgelopen maand 2 keer. 1 keer zouden we een hele dag naar Eindhoven gaan, dat hou ik gewoon niet vol. En de andere keer had ik m'n enkelbanden verrekt en mocht absoluut niet lopen van de dokter. Maarja, ik ga er maar boven staan. Nu weet ik in ieder geval wel hoe ze over mij denkt ;)

Sorry maar ik wil hier toch even op reageren.
Als eerste, waar 2 mensen onenigheid hebben, hebben 2 mensen vaak schuld.
Ik hoor het verhaal namelijk ook van de andere kant, Marilla.
De waarheid zal ergens in het midden liggen, neem ik aan.
Maar ik vind dat je jezelf niet helemaal vrij kunt pleiten, ik heb namelijk ook wel gehoord dat jij bijvoorbeeld te moe was om paard te rijden, maar dat je vervolgens wel ging winkelen.
Die 'hele' dag Eindhoven was ook maar een halve dag en je hoefde in feite niets te doen. Maar goed dat is wat ik gehoord heb.
Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat jij hier allemaal niets aan kunt doen.
Als je in een maand 2 keer afspreekt en je zegt beide keren af, dan wordt het namelijk al een ander verhaal.
Maar goed, dat is mijn mening.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:35

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.. Bovendien vind ik het wel heel gemakkelijk om te zeggen dat je best kunt paardrijden als je ook kunt winkelen. Juist omdat mensen zo weinig weten van ME krijg je dit soort situaties.. En ongetwijfeld zal het een beetje van twee kanten komen maar je moet niet vergeten hoe weinig mensen van ME weten, ik wist er zelf ook helemaal niets van tot ik er zelf mee te maken kreeg en ik begin nu pas, na een jaar, door te krijgen wat het precies inhoudt. En ja dan kan het voorkomen dat ik niet kan paardrijden en wel een half uurtje de stad in kan, dat zijn twee totaal verschillende inspanningen.. (Voor mij in ieder geval, en ik dacht eerst ook dat het geen verschil was.. )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:38

Paardrijden is lichamelijk erg zwaar,neem alleen mijn zadel al.En dan er op zien te komen,en dan proberen ontspannend te zitten.Kan voor mij echt een uitputtingslag zijn hoor.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 15:55

Uiteraard geef ik jou helemaal gelijk Chantal. Waar 2 mensen zijn, zijn 2 schuld. Ik kan me goed voorstellen dat zij er van baalt hoor, ik vind het alleen erg jammer dat het dan gelijk zo moet lopen. Overigens ben ik toen niet wezen winkelen, want daar was ik te moe voor ;) Sommige mensen kunnen eenmaal wel iets meer begrip tonen voor mensen met een chronische ziekte, ook al kan ik me goed voorstellen dat je het niet snapt als je het zelf niet hebt.
Maargoed, verder gaat hier dit topic niet over een verschil van mening tussen 2 mensen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:22

@MP; Gaat het vandaag weer wat beter?
@Marilla; Lekker weekend, hoe gaat het vandaag?

Dat gedoe van de laatste pagina kan ik even niet helemaal volgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:23

Hallo allemaal,
ik lees en ben hier weinig de laatste tijd. Niet omdat het me niet interesseert, maar ik ben best druk met studie, fysio en paardrijden. Ik heb verder ook weinig nieuws te melden, het gaat nog steeds hetzelfde en ik ben nog steeds aan het fysio-en en dat gaat best.
Ik zit dus met m'n hoofd overal maar niet bij ME, ik heb het wel natuurlijk, maar ik ben er momenteel niet echt mee bezig of over aan het denken, vandaar dat ik hier ook weinig meer kom binnenvallen.

Ik wil jullie wel allemaal het beste wensen, maar de komende tijd ben ik hier denk ik weinig ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:25

Merk je wel wat resultaat door de fysio? We zien je vanzelf wel weer verschijnen. :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:26

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu echt doodop ben, sinds vanmiddag een uurtje of 2. Maar vanochtend ging het aardig goed.
En hoe is het met jou Paula?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:30

@Paula: ik merk wel dat ik de oefeningen steeds beter aankan, dus dat is positief. Verder ben ik nu zo druk met studeren (bijna tentamenweek en daarna beginnen met nieuwe vakken) dat ik doorlopend heel moe ben. Als m'n tentamen vrijdag achter de rug is dan gaat het hopelijk nog wat beter.

Oja, nog een tip voor mensen met veel hoofdpijn: Ogen laten testen ;) Ik ben vorige week geweest (veel hoofdpijn de laatste tijd), en hoewel ik voor m'n gevoel alles gewoon zie heb ik toch een bril nodig. Gaat in de hoofdpijn waarschijnlijk een stuk schelen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:33

Fijn dat de oefeningen vrij goed gaan! Ik hoop dat je alles hebt gehaald :)

Vanochtend was ik echt ontzettend moe, het gaat nu iets beter al weet ik niet waardoor :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:59

Positieve stralingen van het forum MP :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:11

Haha misschien :P Dan moet ik nu ook maar flink forummen want tjsa, het was te verwachten, rond een uur of 7 stortte ik helemaal in.. Nog even alles een keer doorlezen voor mn tentamen morgen en dan lekker mn bedje opzoeken!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:36

@Marilla; Met mij gaat het zijn gangetje. Beetje een dipje afgelopen dagen maar dat komt door het weer denk ik.
@Brigitta; Hopelijk merk je dan ook met andere dingen dat je het beter aankan! :) En het zou wel lekker zijn als je door die bril van je hoofdpijn afkomt. Ik heb ook een bril, maar eigenlijk nooit op. Heb hem ook alleen nodig voor ver weg met TV enzovoort, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. Die strepen die ik zie van het licht gaan er niet mee weg dus dan zie ik nog net zo weinig.

Ik ga de dokter maar bellen voor m'n bloeduitslag... durf niet zo goed. :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:45

Ik ben erg benieuwd Paula! Je krijgt het toch wel te horen, dus dan kun je het beter meteen maar weten toch? ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:53

Nou toch maar gebeld. Waardes zijn wel wat omhoog gegaan maar ik stond op de lijst om te overleggen. (Ze wist meteen wie ik was :+ ). Dus ik word straks teruggebeld...
Zie het nu toch wel somber in. :o

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:33

Ik moet maandag langskomen. 'Waardes zijn nu allemaal goed dus daaraan kan het niet meer liggen. De dokter wil je daarom nu graag weer een keer zien'.
Jammer dat het een inval dokter is die dus weer volkomen nieuw is, maargoed. :x Krijgen we zeker nog een keer de reutemeteut van; 'Ja moeheid is heel breed, we weten het ook niet, je bloed is goed. Voel je je weleens somber blablabla'. En dan natuurlijk weer bloeddruk meten die veel te hoog is omdat ik hartstikke gestressed daar zit. En een te hoge pols. Dan horen ze weer een ruis. Graven ze die computer uit en dan blijkt dat dat allemaal al gechecked is en moet ik weer een paar maanden afwachten.

Jullie horen het al wel; ben nu echt super chagarijnig en weet niet eens goed waarom. Denk dat ik veel te hard heb gehoopt dat ik een B12 tekort heb. Hoewel die nog wel laag zal zijn maar hoog genoeg in hun ogen. Argh. :o
Moet er trouwens om half 9 zijn, vraagt de assistente zo heel lief; 'Of vind je dat te vroeg'. Ahw.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:46

Hmm ik denk dat het inderdaad komt omdat je hoopt op een B12 tekort.. dat zou natuurlijk super zijn, dat is op te lossen! Maar weetje, bij ME vinden ze nou eenmaal niets in de standaard onderzoeken := Bij mij vinden ze ook niets, mijn huisarts ziet het wel in en stuurt me door naar A-dam, misschien dat dat kan?

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:19

Oh dat is echt balen he, als je hoopt dat de dokter nou eindelijk eens met een verklaring komt waardoor je weer snel beter kan worden maar dat dan het hele riedeltje van 'we weten het niet zo goed kijk het nog maar even aan' weer komt..

Ik heb trouwens echt een rotdag vandaag.. Ben zo moe dat ik onwijs licht in m'n hoofd en slap in m'n benen ben en als ik ook maar iets doe (bijv. te snel overeind of stukje met de honden wandelen) dat ik dan last van m'n hart krijg. Heel de tijd ontzettend snel of onregelmatig. Word er niet goed van.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:44

Marilla schreef:

Meid, die mensen zijn je niet waard.
Lekker laten blaten als ze zo kortzichtig is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:47

Paula schreef:
Ik moet maandag langskomen. 'Waardes zijn nu allemaal goed dus daaraan kan het niet meer liggen. De dokter wil je daarom nu graag weer een keer zien'.
Jammer dat het een inval dokter is die dus weer volkomen nieuw is, maargoed. :x Krijgen we zeker nog een keer de reutemeteut van; 'Ja moeheid is heel breed, we weten het ook niet, je bloed is goed. Voel je je weleens somber blablabla'. En dan natuurlijk weer bloeddruk meten die veel te hoog is omdat ik hartstikke gestressed daar zit. En een te hoge pols. Dan horen ze weer een ruis. Graven ze die computer uit en dan blijkt dat dat allemaal al gechecked is en moet ik weer een paar maanden afwachten.

Jullie horen het al wel; ben nu echt super chagarijnig en weet niet eens goed waarom. Denk dat ik veel te hard heb gehoopt dat ik een B12 tekort heb. Hoewel die nog wel laag zal zijn maar hoog genoeg in hun ogen. Argh. :o
Moet er trouwens om half 9 zijn, vraagt de assistente zo heel lief; 'Of vind je dat te vroeg'. Ahw.

Hey, je hebt dus ook bijna bewijs dat je niks hebt.
Geen interesse in amsterdam?
(met die intentie kan je gelijk kijken of je op het noodzakelijke getest bent)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:53

Tevens ben ik ook niet met ME bezig, heb immers de diagnose (nog) niet. Ja oke van de orthomoleculair therapeut.

Wel werk ik aan een betere toekomst, en daar hoort gezondheid bij.

Vind het fijn hier zo het reilen en zeilen van mensen te lezen, toch een stukje herkenning. Pas sinds kort na al die jaren gevonden. Toch altijd even leuk om te checken wat er is gezegt.