Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:52

Pfff.. wat een geleuter allemaal. Mja en je krijgt t er gratis bij.
En.. je er niet druk over maken, da's een goeie. Waar zit die knop?!
Ik werk al even niet meer, maar heb alsnog stress..drukte.. Ik maak me vaak ook druk.

Je moet jezelf soms echt voorop stellen en een weg kiezen. Ik ben vaak te eerlijk geweest en gooide mijn eigen glazen in.. je kan dan beter de grijze muis zijn of meeprater oid.

Ik denk niet dat sms'en een oplossing is, waarom wordt er niet gewoon gebeld?
Sms geeft vaak een verkeerd beeld of wat dan ook. Ik houd er ook niet van om prive lastig gevallen te worden 8-)
Ondertussen gaat het ten koste van je gezondheid. Bedenk eens hoe je dit aan gaat pakken, want zo gaat t niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:57

joyce2 schreef:
Naja, dat vind ik dus ook en zij is nog wel mijn assistent bedrijfsleidster, maar ze zit me alleen maar in de weg! Hopelijk zit ze nog in haar proeftijd... Geloof dat dat bij ons 2 maanden is. Vanavond ben ik bij de opening van een nieuw filiaal van ons, dus kan ik het gelijk overleggen met de directie!

maar goed, wat jij had is ook erg Lammie! Dat je nog zo lang door hebt kunnen lopen zeg... Ik zou dat ook echt niet kunnen trekken, ben best gevoelig, trek me dingen snel aan, dus als collega's achterbaks doen, jakkes. En dat dan 3 jaar lang!! Ik snap dat er een last van je schouders is gevallen door het krijgen van een nieuwe baan!

wat niet bepaald meehielp was dat mijn leidinggevende daar alle instellingen in de buurt had gebeld en gemaild enz. met de mededeling mij niet aan te nemen omdat ik niet goed genoeg zou zijn voor de zorg...
daarom ben ik toen gaan solliciteren buiten de regio en bij de instelling waar een familielid woont en daar ben ik toen gelukkig aangenomen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:03

Branca schreef:
Pfff.. wat een geleuter allemaal. Mja en je krijgt t er gratis bij.
En.. je er niet druk over maken, da's een goeie. Waar zit die knop?!
Ik werk al even niet meer, maar heb alsnog stress..drukte.. Ik maak me vaak ook druk.

Je moet jezelf soms echt voorop stellen en een weg kiezen. Ik ben vaak te eerlijk geweest en gooide mijn eigen glazen in.. je kan dan beter de grijze muis zijn of meeprater oid.

Ik denk niet dat sms'en een oplossing is, waarom wordt er niet gewoon gebeld?
Sms geeft vaak een verkeerd beeld of wat dan ook. Ik houd er ook niet van om prive lastig gevallen te worden 8-)
Ondertussen gaat het ten koste van je gezondheid. Bedenk eens hoe je dit aan gaat pakken, want zo gaat t niet.

ik was juist die grijze mus en kropte alles maar op...aangezien mijn collega's mij toch een niksnut vonden en mijn leidinggevende net zo achterbaks en aan het kleineren was...maar dat opkroppen van alles en je gevoel enz. is ook niet goed voor je...dat heb ik wel geleerd...
nu ben ik samen met mijn manager/leidinggevende van mijn huidige werk ook bezig om weerbaarder te worden en meer zelfvertrouwen te krijgen en zijn we bezig dat ik leer grenzen aan te geven...dit zijn allemaal dingen die ik niet deed door mijn vorige werk...hij helpt mij echt heel goed en ik heb ook echt het gevoel dat ik hem wat dat betreft kan vertrouwen...zo ook met mijn collega's, de hele mentaliteit in het team is daar heel anders...veel nuchterder en relaxter...

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:10

Ik hou er dus ook niet van om prive lastig gevallen te worden, ze had me ook overdag op het werk kunnen bellen, aangezien ik zaterdag gewoon moest werken. Snap ook niet waarom er na werktijd dan opeens gesmst moet worden en ik dacht dat ik na dat eerste smsje wel klaar was. Zeggen dat ik niet zou werken, maar dat ze die andere collega even kon smsen en dat het dan in orde was. Had nooit verwacht dat er zo'n stortvloed nog achteraan zou komen!

Een paar maanden geleden was ik nog zo gek geweest om te zeggen, ik ben dan wel vrij, maar ik kom wel voor je werken. Maar aangezien ik dat vorige week al heb gedaan (toen melde ze zich last minute ziek), heb ik al een 6 daagse werkweek gedraaid en dat ga ik niet nog een keer doen. Vooral niet nu met die klachten van van de week! En al helemaal niet als ze niet eens zeker weet of ze uberhaupt wel vrij wil.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:14

joyce2 schreef:
Ik hou er dus ook niet van om prive lastig gevallen te worden, ze had me ook overdag op het werk kunnen bellen, aangezien ik zaterdag gewoon moest werken. Snap ook niet waarom er na werktijd dan opeens gesmst moet worden en ik dacht dat ik na dat eerste smsje wel klaar was. Zeggen dat ik niet zou werken, maar dat ze die andere collega even kon smsen en dat het dan in orde was. Had nooit verwacht dat er zo'n stortvloed nog achteraan zou komen!

Een paar maanden geleden was ik nog zo gek geweest om te zeggen, ik ben dan wel vrij, maar ik kom wel voor je werken. Maar aangezien ik dat vorige week al heb gedaan (toen melde ze zich last minute ziek), heb ik al een 6 daagse werkweek gedraaid en dat ga ik niet nog een keer doen. Vooral niet nu met die klachten van van de week! En al helemaal niet als ze niet eens zeker weet of ze uberhaupt wel vrij wil.

ik geef je groot gelijk...je moet ook aan jezelf denken...
en dan erbij: zij moet dan ook duidelijk zijn, of wel werken of niet...ipv dat gedraai van misschien wel/misschien niet...

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:12

In wat voor winkel werk je Joyce (als ik mag vragen?)

Ik heb ook zo'n last van licht en geluid altijd. Echt lastig zeg, nu helemaal met die sneeuw. En tijdens een aanval ruik ik ook echt alles. Dan denk ik echt wel eens pff, had die cassiere geen deo op kunnen doen?? En dan, oh ja, ik heb migraine :D.

@ Branca: In het begin van de topamax heb ik inderdaad heel veel last gehad van tintelingen. In handen en voeten en in mijn gezicht. Nu is dat over, alleen voordat ik een aanval krijg (een dag of zo van tevoren) krijg ik het weer.

Bij mij helpt pcm toch meestal wel heel erg goed bij migraine. En als het onvoldoende is neem ik er iets anders bij. Maar moet wel zeggen dat ik altijd van alles afwissel, zodat mijn lichaam niet gewend raakt aan de pijnstillers, want ik merk wel dat als ik steeds hetzelfde neem dat het dan niet meer werkt.
En ik moet er wel bij zeggen dat door alle onderhoudsmedicijnen mijn aanvallen niet meer zo heftig zijn.

@ Aikon: Jij hebt ook behoorlijke aanvallen zo te horen. Maar als jij zegt dat het door gluten komt dan kun je beter ook geen wit brood eten, daar zitten ook gluten in. Je kunt ook evt bloed laten prikken op Coeliakie (glutenallergie).

En wat betreft de lampen die je aan hebt thuis. Ik heb pas geleden een nieuwe lamp gekocht met allerlei kristallen. Ik doe m aan.. Super fel.. En door die kristallen valt het licht in allerlei flikkeringen uit elkaar op de grond in zeg maar van die gekleurde prisma's (weet niet zo goed hoe ik 't moet noemen). Pff krijg er bijna spontaan migraine van.

@ Lammie: Nu je stressvrij bent heb je ook helemaal geen migraine meer? Heftig verhaal trouwens van je ongeluk zeg.

Vinden jullie het trouwens goed als ik mee kom praten? Want ik kom hier wel zomaar binnen walsen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:34

esbianc Ik krijg al hoofd pijn alleen al met lezen over die lamp. :D Komt er bij mij niet in.
Wat gluten betreft, het is erfelijk. Mijn moeder kwam me vertellen dat ze hier erg allergisch voor bleek te zijn. Ben spontaan gestopt met alle gluten houdent spul. Ik had geen hoofdpijn meer, :D Dus dat was mijn trikker. Gluten vrijbrood vind ik niet te pruimen (nee, ook niet te kauwen) dus dat eet ik niet meer. Wit brood kan, 1 plak bruin en ik heb erg veel feest :( niet alleen migrane maar ook file vorming in de darmen. Alleen groente, fruit, vlees en aardappelen is ook niks :n

Ik merk ook dat gevoelig worden voor geuren, geluiden en (kunst)licht erger word vlak voor/tijdens een aanval. (Zelfs smaak word erger, niet veel sambal/suiker/zout/zuur in zo'n tijd.) Al heb ik van kinds af aan hier al een grote hekel aan gehad. Vooral kunstmatige geuren. jagh. Als ik van iemand kleren krijg die wast met sterk geparfumeert wasmiddel, worden de kleren een keer of 4 gewassen. Dan kan ik het wel zonder problemen dragen.

Dit beheerst mijn leven niet erg, ik weet wat ik moet vermijden, en heb nooit hiervoor medicijnen voorgeschreven gekregen. Ik loop zowat mijn hele leven met hoofdpijn, ik was te veel aan het denken werd dan gezegt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:00

@EsBianc: in een lingeriezaak

Vandaag is de confrontatie op mn werk trouwens uitgebleven. Onderweg naar mn werk zat ik hem natuurlijk al te stressen, bang dat er een gigantische woordenwisseling zou komen en daar hou ik dus niet van en dan weet ik dat ik voet bij stuk ga houden en dat vind ik best eng, omdat ik dat vroeger nooit deed, haha. Maar goed, ik onderweg, begaf mn auto het. En ik balen, want ik was nog in mn woonplaats en ik heb geen woonplaats service van de ANWB. Dus ik even aan de kant gestaan en toen deed mn auto het weer, hoopte al dat ik het tot Soest zou redden, want vanaf daar kon ik de ANWB bellen, haha. En idd in Soest begon hij weer te schokken, dus ik aan de kant. ANWB kon niet vinden wat het was en heeft me netjes naar huis begeleid met mn schokkende wagentje en toen moest ik met het OV naar mn werk (met de auto duurt het 25 min. met OV 1uur en 15 min. pff). Onderweg met het OV had ik bedacht dat ik de confrontatie helemaal niet aan zou gaan en zou kijken hoe mn collega zou reageren na haar bericht van het weekend. Gezien ik gewoon mijn zegje gedaan heb en zij duidelijk liet merken dat ze gefrustreerd was, had ik geen zin om te gaan lopen "happen" op haar bericht. Volgens mij is dat namelijk wat ze wou, dus ik heb de eer aan mezelf gehouden. Wel gevraagd of het nog gelukt was om die andere collega te regelen (was idd geen probleem, dus haar reactie was zowieso al niet nodig geweest) en nog een keer gezegd dat die andere collega gewoon echt niet alleen kon staan. Daar heeft ze zich bij neergelegd en aan het eind van de dag was de sfeer weer normaal op het werk. En morgen ben ik lekker vrij, heeerlijk!!

Hoe gaat het bij jullie? Nog migraine gehad?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:04

EsBianc schreef:
In wat voor winkel werk je Joyce (als ik mag vragen?)

Ik heb ook zo'n last van licht en geluid altijd. Echt lastig zeg, nu helemaal met die sneeuw. En tijdens een aanval ruik ik ook echt alles. Dan denk ik echt wel eens pff, had die cassiere geen deo op kunnen doen?? En dan, oh ja, ik heb migraine :D.

@ Branca: In het begin van de topamax heb ik inderdaad heel veel last gehad van tintelingen. In handen en voeten en in mijn gezicht. Nu is dat over, alleen voordat ik een aanval krijg (een dag of zo van tevoren) krijg ik het weer.

Bij mij helpt pcm toch meestal wel heel erg goed bij migraine. En als het onvoldoende is neem ik er iets anders bij. Maar moet wel zeggen dat ik altijd van alles afwissel, zodat mijn lichaam niet gewend raakt aan de pijnstillers, want ik merk wel dat als ik steeds hetzelfde neem dat het dan niet meer werkt.
En ik moet er wel bij zeggen dat door alle onderhoudsmedicijnen mijn aanvallen niet meer zo heftig zijn.

@ Aikon: Jij hebt ook behoorlijke aanvallen zo te horen. Maar als jij zegt dat het door gluten komt dan kun je beter ook geen wit brood eten, daar zitten ook gluten in. Je kunt ook evt bloed laten prikken op Coeliakie (glutenallergie).

En wat betreft de lampen die je aan hebt thuis. Ik heb pas geleden een nieuwe lamp gekocht met allerlei kristallen. Ik doe m aan.. Super fel.. En door die kristallen valt het licht in allerlei flikkeringen uit elkaar op de grond in zeg maar van die gekleurde prisma's (weet niet zo goed hoe ik 't moet noemen). Pff krijg er bijna spontaan migraine van.

@ Lammie: Nu je stressvrij bent heb je ook helemaal geen migraine meer? Heftig verhaal trouwens van je ongeluk zeg.

Vinden jullie het trouwens goed als ik mee kom praten? Want ik kom hier wel zomaar binnen walsen.

nou laat ik het zo zeggen...ik ben gewoon heel gevoelig voor stress, dus als er ook maar iets is wat stress veroorzaakt dan ben ik de pineut...net als vandaag helaas...kreeg op mijn werk, nadat mijn collega voor de zoveelste keer niks op mijn feedback uit deed (is gelukkig maar 1 collega die zo gemakzuchtig is), weer een migraine aanval...zag met 1 oog niks meer en met de ander vlekken, barstende koppijn en gigantisch duizelig...deze aanval was op zich korter, maar qua beleving veel heftiger dan de aanvallen die ik toen dagelijks had (of ik was er toen zo aan gewend dat ik het als normaal beschouwde)...

op een gegeven moment stond ik in de woonkamer, vanavond, en alles draaide...en ik dacht ok...nu zitten...maar ik kon niet zien waar er een stoel stond, dus op de tast gezocht naar een stoel...en gevonden...dus ik hou die stoel vast (voor steun) en haal een paar keer diep adem...begint mijn collega: hey, stel je niet zo aan en zit niet zo te zuchten...ik kon op dat moment niks anders dan stil staan, mijn ogen dicht doen en diep ademhalen...toen ik weer wat meer bij mijn positieven kwam zei ik tegen hem: ik hoop voor je dat jij nooit migraine krijgt want dan zal ik eens zo tegen je doen...dan zul je wel merken dat het echt geen lolletje is...en dat terwijl hij wist dat ik midden in een aanval zat...
mijn aanval is nu net gelukkig weer op zijn retour en kan weer tegen licht en ben niet meer duizelig...
wel de nodige medicatie geslikt...maar bij elkaar heeft het wel geholpen...(start om 18.30uur met 2 paracetamol 500mg met codeine, een imigran neusspray van 20 mg, later 19.30uur 2 ibuprofens 500mg, en als klap op de vuurpijl om 21 uur weer een neusspray...en sindsdien werd het al vrij snel tot wat het nu is...)
moet morgen alleen wel weer naar de huisarts bellen voor een herhaalrecept...aangezien er van de 3 neussprays al weer 2 op zijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:07

Ik krijg er gelukkig wel meer, neussprays, als ik idd een aanval heb dat ik er 2 in korte tijd moet nemen (begin en eind van de dag, of ene dag en volgende dag eentje), zit je bijna gelijk zonder! Krijg meestal 6 neussprays en 6 zetpillen per herhaling.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:13

ik kreeg er helemaal in het begin iedere maand 3, maar dat is toen snel veranderd naar 6 in de maand...en toen op een gegeven moment 12 in de maand en op het toppunt had ik er 30 in de maand...en van daaruit ben ik weer af gaan bouwen...en omdat ik nu op een incidentele aanval na (zoals nu) geen migraine meer heb krijg ik er nu nog maar 3 per keer en als ze bijna op zijn moet ik weer nieuwe bestellen...hopelijk duurt het weer heeeeeeeeel lang dat ik weer een aanval krijg...
maar goed...ik vind dat ik wat de migraine medicatie betreft alweer veel heb bereikt...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:49

Zo, 30, wat een boel zeg!! Mijn lading krijg ik gelukkig meestal niet in 1 maand op ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:53

ik had in die periode ook echt 30 a 31 aanvallen in de maand...echt dagelijks...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 10:13

Wat een heftige verhalen op jullie werk zeg!
Annemiek wat flauw van die collega om zo tegen jou te doen tijdens die aanval. Wist hij wel dat je een aanval had en wat dat inhoud?
Ik heb me behoorlijk druk gemaakt over vandaag , heleboel geregel , spannend etc. Ga carnavallen met een client van me stage. Hoop dat ik me niet te druk heb gemaakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:17

Jeutje, Lammie, dat lijkt op mijn recepten... Ik krijg 78 stuks per keer mee, en die gingen er in 1 periode doorheen.... waarna ik vervolgens nog niet aan het einde was, en van de arts weer 78 stuks kreeg. Apotheek heeft wel 3 keer met de best man gebeld of dit echt wel goed was....
Nnu gebruik ik het ook nog maar nauwelijks, voornamelijk door de precentieve medicijnen en zeker ook met dank aan de zuurstof.
Moet bekennen dat ik overigens nog wel een dusdanige voorraad heb liggen :o

Maar als ik dan bedenk wat jij er verder nog bijslikte en in welke doseringen, dan ben je inderdaad echt heel ver gekomen! En dat voornamelijk door ander werk, wat een verschil kan dat dan maken hè?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:44

eroslover schreef:
Wat een heftige verhalen op jullie werk zeg!
Annemiek wat flauw van die collega om zo tegen jou te doen tijdens die aanval. Wist hij wel dat je een aanval had en wat dat inhoud?
Ik heb me behoorlijk druk gemaakt over vandaag , heleboel geregel , spannend etc. Ga carnavallen met een client van me stage. Hoop dat ik me niet te druk heb gemaakt.

ja die collega wist dat ik een aanval had, want ik had hem daarvoor al gezegd dat ie niet zo hard moest schreeuwen om 2 redenen...namelijk mijn migraine en dat als hij wil dat clienten bang voor hem worden dat ie dan zo door moest gaan...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:46

Lalidan schreef:
Jeutje, Lammie, dat lijkt op mijn recepten... Ik krijg 78 stuks per keer mee, en die gingen er in 1 periode doorheen.... waarna ik vervolgens nog niet aan het einde was, en van de arts weer 78 stuks kreeg. Apotheek heeft wel 3 keer met de best man gebeld of dit echt wel goed was....
Nnu gebruik ik het ook nog maar nauwelijks, voornamelijk door de precentieve medicijnen en zeker ook met dank aan de zuurstof.
Moet bekennen dat ik overigens nog wel een dusdanige voorraad heb liggen :o

Maar als ik dan bedenk wat jij er verder nog bijslikte en in welke doseringen, dan ben je inderdaad echt heel ver gekomen! En dat voornamelijk door ander werk, wat een verschil kan dat dan maken hè?

ja ik slikte ook een hoop pijnstillers erbij (paracetamol met codeine en ibuprofen) en om te voorkomen slikte ik 2 x daags 500mg depakine...en ja ander werk was voor mij de oplossing...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:25

Lammie, waarom gebruik jij paracetamol met codeine? Dat is tegen hoesten...

Nou, ik was gisteren ook weer de gelukkige!
Had al gevoel boven mijn linkeroog.. zei t nog tegen mn vriend. Ik wil met auto pakje wegbrengen.. auto start weer niet. Wat doet mn vriend, hetzelfde als ik deed, ik word boos!! (net-of-hij-het-beter-kan-gevoel grrr) en ik voel zo; Paf!! in mn kop! Ja hoor, daar is ie.. migraine. Geef hem duidelijk de schuld.. de veroorzaker van het kwaad. Ga nog kwaaier naar binnen en ga op bed liggen. Neem een Zomig en half uur erna nog een. Neuroloog zei dat als ik erger had..ik er 2 tegelijk kon pakken (zijn nl 2,5mg). Maarja, stel je ff uit.. oh nee, doe toch maar. Nou, kennelijk was t een heftige: op bed gelegen, ziek, maar kon niet slapen. Rest van avond wat op de bank, oordoppen in, donker, amper gegeten... later ietsie beter. Vanmorgen redelijk. Maar heb wel een Zomig ingenomen toen ik iets voelde.. wil ff voorkomen dat ie weer gaat pieken.
Heb rolgordijnen wat dicht (hebben nogal wat ramen, wonen buitenaf en ligt OVERAL sneeuw!!) Heb een motorbril opgezocht, niet te donker, lichtgewicht en bevalt best... we doen t er maar mee...

Kreeg net wel een 'boos'-aanval.. kreeg pakketje binnen, na 1,5 week, ipv 5kg..1 kg..dus te duur betaald.. Meisje gebeld en wil deel geld terug.. gaat ze niet geheel in mee. Pfff.. nou dat weer. (Malissa uit Ede!)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:44

Branca schreef:
Lammie, waarom gebruik jij paracetamol met codeine? Dat is tegen hoesten...

Nou, ik was gisteren ook weer de gelukkige!
Had al gevoel boven mijn linkeroog.. zei t nog tegen mn vriend. Ik wil met auto pakje wegbrengen.. auto start weer niet. Wat doet mn vriend, hetzelfde als ik deed, ik word boos!! (net-of-hij-het-beter-kan-gevoel grrr) en ik voel zo; Paf!! in mn kop! Ja hoor, daar is ie.. migraine. Geef hem duidelijk de schuld.. de veroorzaker van het kwaad. Ga nog kwaaier naar binnen en ga op bed liggen. Neem een Zomig en half uur erna nog een. Neuroloog zei dat als ik erger had..ik er 2 tegelijk kon pakken (zijn nl 2,5mg). Maarja, stel je ff uit.. oh nee, doe toch maar. Nou, kennelijk was t een heftige: op bed gelegen, ziek, maar kon niet slapen. Rest van avond wat op de bank, oordoppen in, donker, amper gegeten... later ietsie beter. Vanmorgen redelijk. Maar heb wel een Zomig ingenomen toen ik iets voelde.. wil ff voorkomen dat ie weer gaat pieken.
Heb rolgordijnen wat dicht (hebben nogal wat ramen, wonen buitenaf en ligt OVERAL sneeuw!!) Heb een motorbril opgezocht, niet te donker, lichtgewicht en bevalt best... we doen t er maar mee...

Kreeg net wel een 'boos'-aanval.. kreeg pakketje binnen, na 1,5 week, ipv 5kg..1 kg..dus te duur betaald.. Meisje gebeld en wil deel geld terug.. gaat ze niet geheel in mee. Pfff.. nou dat weer. (Malissa uit Ede!)

die paracetamol met codeine heb ik op recept van de huisarts, omdat codeine ook de werking van paracetamol enorm versterkt en gewone paracetamol werkt bij mij niet...vandaar...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:59

Ik had gehoopt weer een beetje van de migrane af te zijn, niet dus. Is er nog luid en duidelijk. Kan nog komen door dat ik een gepeperde mail moet schrijven naar mijn reintgratie sukkel. Moet ik al weken, maar raak steeds gestresder bij het idee. Mijn ogen branden nu ook zo lekker _-:( straks mar weer een koude waslap er op.
@ Branca auto's zijn net als paarden, of ze werken voor je of niet. Zo'n auto had ik ook, starten ho maar, vader er in. Start dat klere ding in een keer. Kan me goed voorstellen dat je daar laaiend van word. PS je vriend kan er niks aan doen, het ligt echt aan de auto.
@ lammie jeetje wat slik jij veel. En wat een knurft van een colega zeg. Zou hem zijn nek omdraaien geloof ik. Ga alsjeblieft, voor je eigen gezondheid, toch opzoek naar ander werk. Of laat hem ontslaan }:)
@ eroslover carnaval is zowel spanning als ontspanning. Zoek een midden weg en heel veel plezier. Luister wel naar je hoofd he.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:04

aikon schreef:
Ik had gehoopt weer een beetje van de migrane af te zijn, niet dus. Is er nog luid en duidelijk. Kan nog komen door dat ik een gepeperde mail moet schrijven naar mijn reintgratie sukkel. Moet ik al weken, maar raak steeds gestresder bij het idee. Mijn ogen branden nu ook zo lekker _-:( straks mar weer een koude waslap er op.
@ Branca auto's zijn net als paarden, of ze werken voor je of niet. Zo'n auto had ik ook, starten ho maar, vader er in. Start dat klere ding in een keer. Kan me goed voorstellen dat je daar laaiend van word. PS je vriend kan er niks aan doen, het ligt echt aan de auto.
@ lammie jeetje wat slik jij veel. En wat een knurft van een colega zeg. Zou hem zijn nek omdraaien geloof ik. Ga alsjeblieft, voor je eigen gezondheid, toch opzoek naar ander werk. Of laat hem ontslaan }:)
@ eroslover carnaval is zowel spanning als ontspanning. Zoek een midden weg en heel veel plezier. Luister wel naar je hoofd he.

ik heb dus ander werk wat heel leuk is met hele leuke collega's, alleen met 1 rotte appel...en ik heb mijn manager al ingelicht over zijn gedrag (die opmerking was niet het enige) en ga een keer met de manager babbelen...
ik slik nu trouwens ook bijna niks (alleen gisteren tijdens die heftige aanval dan, maar zo heftig had ik ook nog nooit gehad...ging zelfs bijna van mn stokkie daardoor)...op het moment is het alleen nog zo dat ik de neusspray gebruik en hooguit paracetamol met codeine en ibuprofen slik tijdens een aanval...verder ben ik medicijn vrij...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:30

Helaas heb je overal wel rotte appels, mijn werkgever is er een }:) Mag ik niet zeggen, maar doe het lekker toch. Ik zit ziek/gehandycapt thuis en hij is aan het stoken onder mijn colegaas, lekker ventje hé. Hoop over niet al te lange tijd van hem af te zijn. Wel beter dat je minder neemt, went je lichaam er niet zo aan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:32

aikon schreef:
Helaas heb je overal wel rotte appels, mijn werkgever is er een }:) Mag ik niet zeggen, maar doe het lekker toch. Ik zit ziek/gehandycapt thuis en hij is aan het stoken onder mijn colegaas, lekker ventje hé. Hoop over niet al te lange tijd van hem af te zijn. Wel beter dat je minder neemt, went je lichaam er niet zo aan.

waar jij last van hebt dat ken ik wel...zo waren mijn leidinggevende en collega's van mijn vorige werk ook...

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:29

@ Aikon: Die lamp hangt er vooral voor de sier, is eigenlijk nooit aan.

@ Joyce: Dat is dan best een grote zaak dan als ik het zo hoor of niet? Tenminste, klinkt alsof jullie best veel personeel hebben.

@ Lammie: Dat van die vlekken en niks zien is inderdaad lastig, ik ken het :j. Maar dat een collega dan zo reageert, ik zou me daar echt kwaad om kunnen maken, wat dan dus weer niet goed is voor de migraine.

Bij mij op het werk reageren ze er gelukkig goed op als ik een aanval krijg. (ze hebben me dan ook wel regelmatig als zombie gezien, spierwit, huilend van de hoofdpijn, overgeven en met spraakstoornissen, maar toch) Als de aanval mee valt werk ik gewoon rustig aan door tot ie weg zakt, en als ie echt heel hevig is overleg ik of ik naar huis kan (gelukkig tegenwoordig bijna nooit meer).

Had helaas gisteren weer migraine (populaire dag voor de migraine zo te lezen). Maar dat was eigenlijk ook wel mijn eigen schuld. Ik had donderdag en vrijdag al migraine. En had toen allemaal moeten stressen ivm carnaval. Moest donderdag mn pak afmaken. En vrijdagavond ging het wel weer redelijk en ik wilde perse gaan carnavallen omdat ik met nieuwjaar ook al migraine had. En als mijn slaapritme word verstoord voel ik meteen dat ik migraine ga krijgen (ik voel 's ochtends als ik wakker word of ik die dag migraine krijg of niet). Dus ik voelde het zondagavond al aankomen, en ik was op stap, en flitslichten, dus toen het gisteren kwam was het eigenlijk geen verassing. Maar goed, de aanval viel mee, en ik heb carnaval gevierd :)

Maar goed, ik merk dus ook dat als ik het wat rustiger aan doe, en een normaal slaapritme heb (dus niet op stap in het weekend, want dan is het raak) dat het vrij goed gaat met de migraine.

Ben benieuwd of het bij jou weg is gebleven eroslover.

Hoe is het met jou aanval Branca?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:35

EsBianc schreef:
@ Aikon: Die lamp hangt er vooral voor de sier, is eigenlijk nooit aan.

@ Joyce: Dat is dan best een grote zaak dan als ik het zo hoor of niet? Tenminste, klinkt alsof jullie best veel personeel hebben.

@ Lammie: Dat van die vlekken en niks zien is inderdaad lastig, ik ken het :j. Maar dat een collega dan zo reageert, ik zou me daar echt kwaad om kunnen maken, wat dan dus weer niet goed is voor de migraine.

Bij mij op het werk reageren ze er gelukkig goed op als ik een aanval krijg. (ze hebben me dan ook wel regelmatig als zombie gezien, spierwit, huilend van de hoofdpijn, overgeven en met spraakstoornissen, maar toch) Als de aanval mee valt werk ik gewoon rustig aan door tot ie weg zakt, en als ie echt heel hevig is overleg ik of ik naar huis kan (gelukkig tegenwoordig bijna nooit meer).

Had helaas gisteren weer migraine (populaire dag voor de migraine zo te lezen). Maar dat was eigenlijk ook wel mijn eigen schuld. Ik had donderdag en vrijdag al migraine. En had toen allemaal moeten stressen ivm carnaval. Moest donderdag mn pak afmaken. En vrijdagavond ging het wel weer redelijk en ik wilde perse gaan carnavallen omdat ik met nieuwjaar ook al migraine had. En als mijn slaapritme word verstoord voel ik meteen dat ik migraine ga krijgen (ik voel 's ochtends als ik wakker word of ik die dag migraine krijg of niet). Dus ik voelde het zondagavond al aankomen, en ik was op stap, en flitslichten, dus toen het gisteren kwam was het eigenlijk geen verassing. Maar goed, de aanval viel mee, en ik heb carnaval gevierd :)

Maar goed, ik merk dus ook dat als ik het wat rustiger aan doe, en een normaal slaapritme heb (dus niet op stap in het weekend, want dan is het raak) dat het vrij goed gaat met de migraine.

Ben benieuwd of het bij jou weg is gebleven eroslover.

Hoe is het met jou aanval Branca?

ik was dus ook echt goed kwaad op die collega (de rest reageren allemaal heel lief en rustig als ik een aanval heb...en hij (enigste man in het team) dus niet...
fysio vroeg vanmorgen ook aan mij: wat heb je gisteren gedaan? ik zo: niks hoezo? hij zo: je spieren zijn helemaal verkrampt...ik zo: zou een migraine aanval dat kunnen veroorzaken? hij: dat dacht ik al wel...ja dus... en nu is de boel weer helemaal losgemasseerd...