[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:37

MandyR schreef:
Bij de pil moet je minimaal 21 dagen slikken anders komt het niet goed. Ik zou niet weten hoe dat bij de nuvaring zit. Lijkt mij dat je daar ook mee uit moet kijken en gewoon 3 weken aan moet houden.
En die 2 dagen wachten overleef je toch wel?

is niet waar. Knipoog als je maar 7 dagen stopt.
als je je pil vergeet in de 3e week ofzo, mag je gewoon eerder een stopweek nemen. Ben je nog steeds gewoon beschermt en ga je gewoon bloeden.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:37

Ja klopt, maar voor de derde week mag je natuurlijk niet stoppen Lachen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:54

Ik heb een vraagje, ik neem nu drie weken de pil, en morgen neem ik mijn laatste. Nu vraag ik ma af, wanneer heb ik dan eigenlijk mijn maandstonden? Overmorgen of zondag of...?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:55

Meestal duurt het rond de 2 dagen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:58

Ik ben nadat ik 5 maanden met de pil gestopt ben weer begonnen
Ik ben nu met mijn eerste strip bezig. Begonnen met slikken toen ik ongesteld werd en toen gewoon 5 dagen ongesteld geweest. Daarna is het 2 dagen weg geweest en nu ben ik al weer 2 (dus in totaal 3) weken ongesteld. Is dit normaal?

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:19

Ja dat zijn doorbraakbloedingen, even de bijsluiter lezen, daar staat het ook in genoemd. maak je geen zorgen, het is vervelend maar na je eerste stopweek blijft het als het goed is weg (of tenminste, dat was bij mij)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:37

Eowyn3003 schreef:
Ik heb een vraagje, ik neem nu drie weken de pil, en morgen neem ik mijn laatste. Nu vraag ik ma af, wanneer heb ik dan eigenlijk mijn maandstonden? Overmorgen of zondag of...?

Ik had ze drie dagen later met de pil. Heb nu de nuvaring en dan duurt het vijf dagen (en heb dus maar 3 dagen mijn maandstonden Haha! ) Hangt dus af van persoon Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:48

Ik heb nog eens even een vraagje. Poos geleden heb ik ook al geklaagd over mijn afscheiding, waarschijnlijk door mijn pil gebruik. Inmiddels slink ik 2 maanden een andere, lichtere pil. Maar de afscheiding blijft. Nu vroeg ik me af, zou het verstandig wezen om het eens op kweek ze laten zetten ofzo? Of hoort het ook gewoon bij mijn leeftijd? Ben namelijk 20 jaar.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:53

Afscheiding is echt doodnormaal, helaas Knipoog. Zoalng het niet ontzettend stinkt of een groene kleur heeft is het normaal.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:35

Vraagje:
Ik ben drie weken geleden begonnen met de Nuvaring. Volgens de dokter kon ik deze meteen inbrengen nadat ik met de pilstrip gestopt ben, dus doorslikken zeg maar. Ze zei dat ik in de eerste week dan misschien een beetje zou bloeden, maar dat dat normaal was.
Dat is ook gebeurd in de eerste week, toen was het een tijdje over, maar nu ben ik gisteren in de derde week ook weer ongesteld geworden Verward Zonet haalde ik er een tampon uit en toen kwam de nuvaring ook mee, kan het zijn dat ik hem niet ver genoeg erin heb, dat ik daarom ook ongesteld ben geworden?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:44

Als het goed is zit je nuvaring en een tampon op dezelfde plek zeg maar. Dat is bij mij tenminste zo. Dus dat je nuvaring mee kwam met je tampon vind ik niet zo gek. Hoe het komt dat je toch ongesteld bent geworden weet ik niet. Misschien is je lichaam een beetje in de war nu?
Hoe ver de nuvaring trouwens erin zit maakt ook niet veel uit, stoffen worden door de wand afgegeven aan het bloed.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:46

Ben ik nu gek aan het worden of is dit normaal? Ik heb dus de nuvaring 3x achter elkaar ingedaan zonder stopweek, toen kreeg ik bij de 3de keer naar iets meer als 2 weken een doorbraakbloeding, ik heb hem uiteindelijk een halve week later eruit gehaald omdat het de dag erna anders toch moest. Nou moet ik hem donderdag pas weer indoen, maar ik verlies nu al amper meer bloed. Alleen zondag wat krampen gehad die ik normaal ook krijg als ik ongesteld word, maar ben niet meer gaan bloeden(en het was al niet zo heel veel, vooral oud bloed, beetje nieuw)...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:50

iemand ervaring met de yasmin pil en eventuele bijwerkingen ga er over een maand mee beginnen namelijk stop dan met de marvelon naar 17 jaar gebruik zitten veelste veel hormonen in waar ik gevoelsloos van werd,spiraaltje moet ik niet aan denken dus probeer eerst dit..maar hoor dat je van de yasmin kunt aankomen dat moet ik niet hebben dus ben al zwaarder geworden in de loop der jaren :0

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:52

Je zou ook voor de nuvaring kunnen gaan Emaartje.
En Njen, kan het niet zijn dat je lichaam in de war is? Iets anders zou ik niet kunnen bedenken eerlijk gezegd...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:01

_Tara_ schreef:
Je zou ook voor de nuvaring kunnen gaan Emaartje.
En Njen, kan het niet zijn dat je lichaam in de war is? Iets anders zou ik niet kunnen bedenken eerlijk gezegd...

heb ik inderdaad ook al vaker iets over gehoord,je moet er telkens aan denken dat je op dezelfde tijd inbrengt klopt dat?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:02

Niet perse dezelfde tijd. Even denken hoe ik dat makkelijk uitleg... De ring mag er maximaal 4 weken aan 1 stuk in zitten en in je stopweek maximaal 1 week eruit. Dus als je hem maandag om 16:00 verwijdert, kun je hem de maandag erop om 10:00 weer in doen als dat beter uit komt. Als het maar niet later dan 16:00 is, dat is dus wel belangrijk.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:03

Ja, maar je kan je aanmelden voor de sms en maildienst, erg makkelijk Lachen Yasmin was ik redelijk tevreden over, alleen laatste jaar was mijn lichaam er volgens mij teveel aan gewend geraakt denk ik. Ik ben er nooit van aangekomen, eerder afgevallen...

Tara zou goed kunnen idd, maar vond het een beetje raar Lachen Want het voelde net of ik tijdens die doorbraakbloeding al echt ongesteld werd(lichte rugpijn, minder dan normaal dat wel)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:07

De sms en maildienst zijn er inderdaad ook nog Ja Maak ik zelf geen gebruik van, zet altijd de tijden in m'n agenda Lachen
Ik zou persoonlijk dan toch de komende tijd je houden aan de 3 weken ring en dan 1 stopweek. Om uit te proberen of het dan weer gewoon normaal gaat zeg maar Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:10

maar de nuvaring zitten daar ook hormonen in? toch

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:11

Daar zitten wel hormonen in ja, maar het zouden er minder zijn dan in de pil. Ik merk ook zelf niks van dikker worden ofzo. Wel ben ik emotioneler geworden sinds ik de nuvaring gebruik. Maar ach, daar valt nog wel mee te leven Tong uitsteken Kan trouwens ook door andere factoren komen dan de nuvaring, maar dat weet ik niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:03

Emaartje schreef:
iemand ervaring met de yasmin pil en eventuele bijwerkingen ga er over een maand mee beginnen namelijk stop dan met de marvelon naar 17 jaar gebruik zitten veelste veel hormonen in waar ik gevoelsloos van werd,spiraaltje moet ik niet aan denken dus probeer eerst dit..maar hoor dat je van de yasmin kunt aankomen dat moet ik niet hebben dus ben al zwaarder geworden in de loop der jaren :0

Ik heb ook een tijd de yasmin pil gehad en merkte weinig verschil met mijn huidige pil (toevallig ook de marvelon) ik ben weer terug gestapt naar marvelon.
Ik wil uiteindelijk helemaal van alle hormoonzooi af.
Ik mag naar een ander ziekenhuis om met een andere gynecoloog te spreken over een steralisatie.
Nu maar hopen dat ze het daar wel doen, anders ga ik naar belgie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:29

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:30

_Tara_ schreef:
De sms en maildienst zijn er inderdaad ook nog Ja Maak ik zelf geen gebruik van, zet altijd de tijden in m'n agenda Lachen
Ik zou persoonlijk dan toch de komende tijd je houden aan de 3 weken ring en dan 1 stopweek. Om uit te proberen of het dan weer gewoon normaal gaat zeg maar Knipoog

Daar heb ik nou niet echt veel behoefte aan Knipoog Dan stap ik nog liever weer over naar de pil, maar heb nu drie ringen liggen, probeer het nog een keer en anders stap ik denk ik weer terug over...

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:12

Emaartje: in de nuvaring zitten minder hormonen in dan in een pil. Ik had op het einde van mijn pilgebruik last van neerslachtigheid en met de nuvaring is dit veel minder!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:34

Ik ben sinds kort ook aan de pil, maar ik heb het gevoel dat ik hierdoor meer puistjes krijg kan dat dus door de pil komen? En hoe groot is de kans op een tussendoorse bloeding?