Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:je komt als diabeet zijnde alleen in aanmerking voor alvleeskliertransplantatie als ook je nieren t niet doen, dus voorlopig is er nog niks aan de orde waar we ons mee kunenn laten opereren om weer heelmaal gezond te zijn zeg maar.
Citaat:Ik zou een keer een afspraak maken bij de diabetes verpleegkundige en dan zou zijn zo'n 'naaldje' voor proef plaatsen, zodat ik eens kon zien hoe weinig het voorstelt!
Denk dat ik dat maar gauw moet doen!
lovebonney schreef:Wel spannend hoor! Hoe gaat zo'n traject eigenlijk?
Ik heb wel al wat informatie over enkele pompen thuis. Mij lijkt de accu check combo wel wat. Heeft 1 van jullie deze? Wat zijn jullie ervaringen? Mij lijkt van deze pomp handig omdat je hem kan bedienen via je bloedglucosemeter..
Kentaro schreef:@MoniqueT -> Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg!!
Als je het zo ziet, snap je inderdaad niet waar je je druk om maakt![]()
Kun je hem ook 'fout' inbrengen, zodat de insuline niet door kan lopen??[/qoute]
Ja, dat kan. Soms zit het infuus geknakt. Je pomp zou dan een alarm af moeten geven wat aangeeft dat er een blokkering is. Mijn ervaring is dat dat niet altijd gebeurt. Het is dan ook altijd verstandig om een uur na het zetten van een infuus te meten of je waarde niet ineens raar omhoog is gegaan. Uiteindelijk krijg je ook wel ervaring, mijn 'mislukkingen' voel ik gewoon meteen, doordat ik weerstand voel of een pijntje (bij raken van klein spiertje).Citaat:Je hoorde tijdens de bijeenkomst verschillende meningen over welk naaldje. Zo koos inderdaad de een voor de een en een ander weer voor de ander.
Klopt, de een vindt dit prettig, de ander dat. Net zoals de een graag een string draagt en de ander een grote onderbroek en de derde kiest voor een boxershort, zeg maar. Ik zweer bij bovengenoemde Quickset, omdat ik bij schuine systemen vaak bloeduitstortingen heb en bij de Cleo (die hoort bij mijn pomp) de pleister gewoon niet blijft zitten.Citaat:Heeft er iemand nu vaak dat het slangetje verstopt zit/kniek in, zodat je geen insuline binnen krijgt?? (daar zit ik dan weer aan te denken)
Heel soms dus, zie boven![]()
Tijdens de bijeenkomst werd inderdaad 3 dagen toch wel als een maximaal aangegeven!Citaat:Ik ben ook een beetje bang voor het feit dat ik er dan (tijdelijk) geen grip meer op heb... Hiermee bedoel ik dat toen ik van 2x spuiten naar 4x ging, m'n hele systeem op straat lag....... Daar zie ik ook wel een beetje tegen op. Die 2x was een mix insuline en nu is het 3x kort en 1x langwerkende. Daar moest ik echt erg aan wennen!! Werkte ook zeer frustrend... Ging ik meer keer spuiten, waren m'n suikers veel slechter.... (in het begin dan he!)