verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:59

In september de rechtse boven en en onderkant eruit gegaan...
6 januari, gaan de andere 2 eruit :)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:07

Nou ik hoop niet dat ik dat ding over 4 maanden nog in m'n mond heb bungelen want word er nu al helemaal gek van :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:08

Hihi :D
Had ik ook :)

Maar ben van het trekken wel 2 dagen goed ziek geweest :(

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:10

Ik niet gelukkig het ging bij mij heel vlot. Heb alleen de dag erna een beetje na pijn gehad. Heb nu dus alleen last van die stomme hechting..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:11

Mijn chirurg daar rolde de stoel van naar achter toen die wou trekken, dus bovenop me vielde,...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:46

Bij mij zijn ze er onder beiden uitgehaald. Eentje in feb 2006 de andere in okt 2006, door de kaakchirurg.
As woensdag, de 18e, gaan ze er boven uit. Allebei achter elkaar door. Ben eerlijk gezegd wel bang, nu de tandarts deze 2 zelf doet := .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:51

Ik ben al een jaar niet naar de tandarts geweest en ga nu de 26ste weer. super spannend. Vleder keer was ik 2 jaar niet geweest, en toen had ik niet eens gaatjes en zelfs geen tandsteen!
Maar nu zijn er 4 verstandskiezen aan het groeien en het doet ongeloooofelijk veel pijn.
Ben bang dat ze eruit moeten!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:55

@ Destino: Mijn ervaring is dat het bij de tandarts juist veel prettiger is. Dat betekent namelijk dat ze er makkelijk uit gaan.
Ik ben 1 keer bij de kaakchirurg geweest voor 3 kiezen en ben daar echt heel erg ziek van geweest. Moest met een rolstoel het ziekenhuis uit worden gereden want kon niet meer normaal op m'n benen staan. Mijn boven verstandskiezen zijn er ook gewoon bij de tandarts eruit gehaald en heb er vrijwel geen last van gehad..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:16

Ik vind juist het ziekenhuis veel fijner. Onze tandarts mag ze er trouwens ook niet uithalen.

Ik had een fijne kaakchirurg. De eerste keer was ik wel erg beroerd, dit temeer omdat ik doodsbang was en de kies ook horizontaal onder mijn laatste kies lag en niet van plan was los te komen. Hierdoor is mijn kaak aan die goed gekneusd geweest.

De tweede keer had ik maar een dag of 4 wat pijn, daarna kon ik weer normaal eten etc.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:53

Mijn eerste veel enorm mee, had alleen op mijn wang gebeten. De tweede is as dinsdag die ligt horizontaal achter mijn laatste kies maar ben heel benieuwd hoe ze die gaan verwijderen. Ben er ook best zenuwachtig voor.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:20

Ik mag 24 november onder het mes.. mijn verstandskiezen gaan er alle 4 tegelijk onder narcose uit.. vind het toch wel spannend! Ben niet zo bang voor de narose opzich, maar meer voor hoe ik me daarna zal voelen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:29

Viel mij alles mee, ik ben goed ziek geweest die avond van het bloed wat ik had ingeslikt. Heb er een halve emmer oud bloed uitgegooid :\
Daarna ben ik alleen nog flink ziek geweest van de paracetamol, pas daar dus mee op als je niet weet hoe je reageert op flinke hoeveelheden (om de 2 uur 2 stuks mocht ik geloof ik?) Toen heb ik ook nog flink overgegeven en ben er dus de dag er na mee gestopt. Dus 1 dag en een avond ziek geweest. Pijn heb ik niet heel veel gehad, zorg dat je coolpacks/icepacks in huis hebt, die werken beter dan pijnstillers :P
(ibuprofen en dergelijke moet je niet nemen he, alles wat bloedverdunnend werkt is natuurlijk not done nadat je kiezen er uit zijn :') )

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:33

Ik heb van de kaakchirurg volgens mij wel ibuprofen gehad (die zakjes) maar had ze niet nodig.
Morgen mag ik weer, heb geen zin.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:37

Weet niet precies hoe ibu werkt, ik had ook van die bruistabletten en die werken wel bloedverdunnend en die mag je dus niet gebruiken na het trekken van kiezen oid. Want dat bloed nog best wat door natuurlijk en is echt niet grappig als het dan nog makkelijker gaat :')

Komt wel goed, toch? Veel succes iig!

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:37

Heb er op mijn 21e 3 door de tandarts laten trekken, in 2 keer. Heb er totaal niets van gevoeld, alleen de verdoving is even vervelend. (m.n. in je gehemelte) Hierna ook geen last, kon na een uurtje gewoon weer eten en drinken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:39

Ik had ook die zakjes van 600 gehad van de kaakchirurg :=
Ik weet nog wel dat ik ook niet echt lekker was, maar was ook niet ziek en moest niet overgeven gelukkig!
@ feliciia ik vind het gewoon eng haha. De kaakchirurg was voor mij een prettige ervaring :j . Maar achteraf zal het hopelijk wel meevallen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:40

We zullen zien hoe het gaat.. "grote" hoeveelheden paracetamol ben ik wel gewend, ik reageer daar vrij goed op gelukkig :) Overgeven zal ik ook wel doen, ik ben al eens aan mijn neus geopereerd en toen had ik ook bloed in mijn maag..niet fijn :P

Sterkte morgen Fairytail!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:41

Aaaaah ik moet overmorgen :=
Ik was dus totaal niet misselijk door het bloed :n . Het schijnt ook dat onder harder bloed dan boven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:42

Maar als je dat bloed eenmaal kwijt bent knap je zo snel op is mijn ervaring! Voelde me in eens weer lekker en had nergens last van :P Tot ik 's nachts en 's morgens weer zo ziek werd van die paracetamol :') Eentje kan ik wel hebben op zn tijd, geen probleem, maar die grote hoeveelheden laat ik achterwege voortaan hihi.

Destino; was je ook onder narcose? Dan slik je dat bloed namelijk in, als je onder plaatselijke verdoving gaat heb je daar over het algemeen geen last van begreep ik?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:45

Sterkte allemaal die ze nog moeten laten trekken :(:)

Ik weet er (helaas!) alles van! Kheb (vanwege ruimtegebrek) 9 melkkiezen moeten laten trekken. Drie om drie om drie. En daarna 4 verstandskiezen. Twee om twee (eerst boven dan onder). De kiezen trekken bij de onderkaak vond ik het vervelendst. Gelukkig blijft het hierbij! := :Y)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:52

ik ben vanmorgen geweest t was wel minder prettig dan de rechter maar deze keer lag hij dan ook horizontaal.nu maar koelen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:54

BrittKitt schreef:
Maar als je dat bloed eenmaal kwijt bent knap je zo snel op is mijn ervaring! Voelde me in eens weer lekker en had nergens last van :P Tot ik 's nachts en 's morgens weer zo ziek werd van die paracetamol :') Eentje kan ik wel hebben op zn tijd, geen probleem, maar die grote hoeveelheden laat ik achterwege voortaan hihi.

Destino; was je ook onder narcose? Dan slik je dat bloed namelijk in, als je onder plaatselijke verdoving gaat heb je daar over het algemeen geen last van begreep ik?

Nee ik had een plaatselijke verdoving.. Maar het bleef bij mij erg lang nabloeden en ik heb dat bloed daarvan dus wel doorgeslikt. Gaf wel een vieze smaak, maar ik werd er niet misselijk van.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:54

Fairytail schreef:
ik ben vanmorgen geweest t was wel minder prettig dan de rechter maar deze keer lag hij dan ook horizontaal.nu maar koelen.

Hoe is de napijn?
Sterkte ermee :(:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:58

Balen Madieke, máár, je bent er nu wel vanaf!
Sterkte met de rest :(:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:10

Sterkte Madieke :(:)

Die zakjes heb ik ook gehad. Vooral bij de eerste keer had ik er echt baat bij. Ik heb volgens mij die week op prufen, pap en ijszakken geleefd :=