[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:45

Bij iedere verzekering is het anders of je de mirena vergoed krijgt of niet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:20

Marloes_R schreef:
Echt, daar begin ik nooit meer aan, smerige hormonen

Maareh, jij hebt toch een Mirena spiraaltje laten plaatsen? Wat dacht je dat die afgeeft? Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:14

Maar ik geloof dat die wel een stuk minder hormonen afgeeft...

Ik had met de pil behoorlijk last van de hormonen, qua stemmingen. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van.
Eigenlijk bedoel ik te zeggen dat in de pil teveel hormonen zitten voor mij Lachen

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:40

sweetheart schreef:
lorretafan schreef:

maar voel je hem bv niet zitten als de man tegen je baarmoedermond aanstoot? dan zou hij hem toch moeten raken lijkt me en dat lijkt me nou niet zo prettig. ik heb iig wel dat mijn vriend me soms 'raakt' en met zon spiraaltje erbij lijkt t me helemaal niet prettig..

Het zijn geen ijzerdraadjes he Knipoog Het zijn zachtje touwtjes, dus tja de kans dat hij ze echt voelt is gewoon heel klein.

Nee, dat voel je niet. En als dat wel zo zou zijn dan zijn de draadjes niet kort genoeg afgekniipt. En stel dat, dan valt het allemaal reuze mee omdat het draadjes zijn zoals al eerder gezegd. Maar goed, dat voel je dus niet.

De mirena bevat vele malen minder hormonen dan de pil. Dit omdat het afgegeven wordt op de plek waar de hormonen moeten zijn. Bij de pil moet het door je hele lichaam. Geen wonder dat er veel meer in zit.

Als je helemaal geen hormonen wil kan je voor de koperspiraal kiezen maar dat raad ik af als het niet nodig is. Er zitten nl meer mogelijke bijwerkingen aan.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:59

@marloes: ja...helaas wel, heb het al wel meer gelezen Vriendjes zijn?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:07

Goh, wat balen zeg...
Laat je hem wel zitten? Je zou ook nog de Nuvaring kunnen proberen, maar dat lijkt mij persoonlijk niet prettig (maar ja, ik ben ook niet zo van de tampons Bloos ).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:17

Zijn er hier ook dames die voor hun kinderwens gestopt zijn met de pil? En hoelang duurde het daarna voordat je zwanger werd?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:04

Marloes_R schreef:
Goh, wat balen zeg...
Laat je hem wel zitten? Je zou ook nog de Nuvaring kunnen proberen, maar dat lijkt mij persoonlijk niet prettig (maar ja, ik ben ook niet zo van de tampons Bloos ).

Ik laat hemm lekker zitten, verder bevalt het prima! Moet gewoon maar zin maken hhahaha
Nuage schreef:
Zijn er hier ook dames die voor hun kinderwens gestopt zijn met de pil? En hoelang duurde het daarna voordat je zwanger werd?

Ik was eigenlijk gelijk zwanger maar dat was misgegaan, daarna duurde het ik geloof 4 maanden

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:20

Nuage schreef:

Precies 1 jaar..
Waarvan het laatste half jaar bij de gyn gelopen. Uiteindelijk is het gelukt met hormoonbehandelingen. Ik denk dat de pil mijn hele hormoonhuishouding op zijn kop heeft gegooid, dus vandaar voor mij nooit meer de pil

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:13

Hoe zat het eigenlijk met het besluiten van het laten plaatsen van een mirena? Was het een voorstel van de ha/gyn of van jezelf? Ik had het er laatst met mijn ha over en hij raadde het sterk af ivm mogelijke onvruchtbaarheid en dat de pil veiliger is. nou wil ik de optie echt sterk overwegen maarja hoe moet ik de ha dan over de streep trekken? Ik word trouwens over een poosje 18, hij zei niks over de leeftijd, maar misschien speelt die toch wel mee..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:17

In mijn geval was het voorstel van mezelf...Ik had vriendinnen erover gehoord en die waren er heel blij mee.
Ik ben er zelf ook nog wel blij mee maar die borsten van mij zijn er niet mooier op geworden (het nieuwe koosnaampje is hangers). Dat komt eigenlijk meer doordat je stopt met de pil ipv de mirena. Ze zijn btw niet kleiner geworden maar wel minder vol/rond.
Maar goed ik heb iig geen doorbraakbloedingen meer elke dag en dat heb ik er zeker voor over.

Ik vind 18 btw nog wel jong, ken de medische werking natuurlijk niet goed maar waarom niet nog 2 jaartjes de pil slikken en daarna overstappen?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:22

Ann_S schreef:
Hoe zat het eigenlijk met het besluiten van het laten plaatsen van een mirena? Was het een voorstel van de ha/gyn of van jezelf? Ik had het er laatst met mijn ha over en hij raadde het sterk af ivm mogelijke onvruchtbaarheid en dat de pil veiliger is. nou wil ik de optie echt sterk overwegen maarja hoe moet ik de ha dan over de streep trekken? Ik word trouwens over een poosje 18, hij zei niks over de leeftijd, maar misschien speelt die toch wel mee..

Mogelijke onvruchtbaarheid heb ik nog nooit gehoord...

Mijn gyn en kraamverzorgster na de bevalling begonnen over anticonceptie na de bevalling. De pil wilde ik niet meer, dat wist ik zeker. De Mirena vond ik eerst een eng idee, maar na even over denken leek het me toch het makkelijkst en prettigst.

Het enige is dat het plaatsen wat pijnlijker kan zijn als je nog nooit bent bevallen. Als je ha het niet wil doen, zou je ook nog naar een gyn kunnen gaan en zijn mening vragen. En die kan hem ook zetten. Dat de pil veiliger is, heb ik ook nog nooit gehoord..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:45

Ann_S schreef:

Onvruchtbaarheid is een fabeltje zover ik weet. En de pil is helemaal niet veiliger. De mirena is 99.9% veilig en de pil 99.5% geloof ik. Of het was hetzelfde maar de mirena is zeker niet minder veilig als de pil (denk ook maar eens, je kan de mirena niet vergeten, de pil wel, je hoeft geen rekening te houden met medicijnen, met de pil wel, als je overgeeft is de mirena nog steeds veilig, de pil niet). De mirena is net zo veilig als sterillisatie. Kijk anders eens op www.mirena.nl
Succes!

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:54

De mirena lijkt me na 2.5 jaar pilgebruik wel fijn. ik ben nu weer met een nieuwe pil bezig. ik heb dan teveel last van bijwerkingen, vooral met mijn huid. ik hoop dat ik nog echt een goede pil kan vinden, maar de mirena lijkt me door de weinige hormonen heel fijn. en de kans dat je (haast) niet ongesteld meer wordt, heerlijk.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:04

Ann_S schreef:
De mirena lijkt me na 2.5 jaar pilgebruik wel fijn. ik ben nu weer met een nieuwe pil bezig. ik heb dan teveel last van bijwerkingen, vooral met mijn huid. ik hoop dat ik nog echt een goede pil kan vinden, maar de mirena lijkt me door de weinige hormonen heel fijn. en de kans dat je (haast) niet ongesteld meer wordt, heerlijk.

Dat is zeker heerlijk Haha! Plus je kan hem niet vergeten en dat was voor mij echt heel belangrijk (ik ben in dat soort dingen echt een verschrikkelijke chaoot)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:24

Ik ben ook super blij met mijn Mirena Haha!

Minder zin in sex heb ik niet Clown
En word niet meer ongesteld.
En hoef nergens meer aan te denken.
Dat ding is gewoon (voor mij dan) een uitkomst !! Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:40

heb een vraagje
was er met mijn hoofd niet bij, en ben perongeluk een dag te vroeg begonnen met de pil, na mijn stopweek..
kan dat kwaad?
kan er niks over vinden in de bijsluiter

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:41

Nee kan geen kwaad denk ik. Iig ben je nog steeds goed beschermd.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:03

een dag te vroeg kan geen kwaad, een dag te laat wel Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:26

mooi, haha
dacht al dat het geen kwaad kon.. maar wilde toch even zekerheid Lachen

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:27

Heb een vraagje,
Kan het zijn dat je door het gebruik van een andere pil veel meer last krijgt van menstruatiepijn?
Had eerst nl. stederil, daarna overgestapt op microgynon.
Heb er nu sinds 3 maanden écht hele erge last van tijdens mijn menstruatie.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 08:15

Aangezien sommige pillen zorgen voor minder pijn tijdens de menstruatie, zou het best zo kunnen zijn dat de vorige pil hier beter tegen werkte dan deze pil. Wat vervelend joh!

Nog 4 pillen te gaan van mijn eerste strip Yasmin. Dan een stopweek (ik wil niet....) en dan mag ik hem een paar keer doorslikken van de gyn. Over een jaar gaan we waarschijnlijk klussen voor de tweede, wat ik daarna aan anticonceptie ga doen (als het nog nodig is) weet ik nog niet... Misschien toch ook wel de mirena...

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:00

Nuage schreef:

Ik was na de eerste keer stoppen na 6 maand zwanger, resultaat een gezonde zoon!! Haha! Na de tweede keer stoppen met de pil duurde het ook 6 maanden om zwanger te raken maar helaas ben ik na 8 weken zwangerschap het vruchtje verloren. Nu een half jaar later, is mijn lijf nog steeds niet hersteld. Veel last van mijn hormonen. Ik ben in september begonnen met een hele lichte pil, die werkte bij mij niet, toen weer een andere pil. Dat ging ook niet. Nu ben ik sinds maandag ingespoten met de prikpil! Deze werkt 3 maanden. Hopelijk slaat dit wel aan en komt mijn hormoonhuishouding weer in balans, en als dat zo is voor mij geen pil oid weer!!! Heb nu voldoende gehad Stoom uit je oren

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:57

ik heb vandaag net een topic geopend over het krijgen van puistjes door de pil. weten jullie van welke pil je huid goed blijft? niet de diane35, die lijkt me te zwaar en die puistjes zijn niet van 'mezelf' maar kwamen door de pil. dus ik ben eigenlijk opzoek naar anticonceptie waarvan je geen problemen krijgt met je huid. ik heb goede ervaringen gehoord over de yasmin?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:17

ik wou dat die te zwaar voor mij zou zijn, ik zit aan de microgynon 50 en ik heb nog steeds een hele zware menstruatie (ben net met de super plus tampons begonnen, door de super lekte ik nog steeds Clown . Ik krijg verder van de mg (30 en 50) geen puistjes, ik zit midden in de puberteit en ik heb nergens last van dus misschien werkt het ook wel een beetje tégen puistjes.