[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henzz

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:06

Door een vrouwelijke arts, Ettema-Noels heette ze geloof ik, of andersom.. Verward Maar ze werkt er nu niet meer. Ze heeft het toen samen gedaan met een assistente, ook een vrouw. Haar naam weet ik niet precies meer...

Haha, lache dat die man zo heet! Lekker toepasselijk. Ik ken hem niet, ook niemand gehoord die hem gehad heeft...

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:28

Falona schreef:
Tegen de tijd dat ik geopereerd werd kwam ik in contact met iemand die een borstvergroting liet doen in hetzelfde ziekenhuis waar ik 5 maanden moest wachten voor het eerste consult. Zij lag binnen drie maanden al onder het mes, zodra het geld binnen was werd ze ingepland.

Toen ik dat hoorde flipte ik wel even. Ga je daarnaartoe omdat je lichamelijk ergens last van hebt kan je wachten tot je een ons weegt. Ga je daarnaartoe voor cosmetische redenen wordt je meteen vooraan bij geschoven. Als ze die mensen nu ook eens gewoon achteraan zouden aansluiten....

ja dat snap ik ook niet, mensen die toch lichamelijke klachten hebben gaan toch voor, ik heb erge last van nek rug daardoor zowat elke dag hoofdpijn ben vaak moe kan ook daardoor komen, dus ik moet nu elke dag rustig aan doen ook met paardrijden anders is dat gewoon slecht voor mijn rug zei de arts, en dan laten ze je zolang wachten Huilen maar ja er zijn natuurlijk veeellllll meer mensen die ook lichamelijke klachten hebben, maar ik baal er gewoon van ik zit er echt tegen op dat het zolang duurt

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:04

@Wendjuh: Heeft je arts je doorgestuurd naar het ziekenhuis? Ik had nl ook een doorverwijskaart voor het ziekenhuis, maar mocht ook zelf iets uitzoeken. Ik heb toen de verzekering opgebeld om te vragen welke klinieken/ziekenhuizen vergoed werden door hun (Ik zit bij de Amersfoortse) en er waren aardig wat klinieken die vergoed werden. Dus misschien kan je dat beter doen. Ik kon toen echt heel snel terecht. Was echt een paar weken.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:24

ja mijn arts heeft me een verwijsbriefje gegeven, en heb de zelfde dag meteen opgebeld naar het ziekenhuis, maar waarschijnlijk omdat het bijna vakantie is duurt het mischien daarom zo lang.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:11

Falona schreef:
Tegen de tijd dat ik geopereerd werd kwam ik in contact met iemand die een borstvergroting liet doen in hetzelfde ziekenhuis waar ik 5 maanden moest wachten voor het eerste consult. Zij lag binnen drie maanden al onder het mes, zodra het geld binnen was werd ze ingepland.

Toen ik dat hoorde flipte ik wel even. Ga je daarnaartoe omdat je lichamelijk ergens last van hebt kan je wachten tot je een ons weegt. Ga je daarnaartoe voor cosmetische redenen wordt je meteen vooraan bij geschoven. Als ze die mensen nu ook eens gewoon achteraan zouden aansluiten....

Is dat niet omdat een vergroting een veel simpelere, snellere ingreep is dan een verkleining? Is idd wel erg wrang. Ach gut

Dokter van Tits? Haha! Haha! Haha! Briljant. *LOL*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:33

MissJ schreef:
Is dat niet omdat een vergroting een veel simpelere, snellere ingreep is dan een verkleining? Is idd wel erg wrang. Ach gut

Nee dus, puur commercieel belang. Zeker in de plastische chirurgie is geld belangrijker dan het welzijn van de mensen. En daarvoor hoef je echt niet naar een kliniek, het regionale ziekenhuis is ook uitermate goed in staat dat onderscheid te maken. En omdat die mutsen toevallig wat geld hebben en van mening zijn dat hun voorgevel te klein is worden de wachtlijsten voor de mensen met lichamelijke klachten die afhankelijk zijn van vergoeding van het ziekenfonds alleen maar langer.
Niet kwaad bedoeld richting de dames die voor een vergroting (zijn ge)gaan, die kunnen er ook niets aan doen dat dit het beleid is van het ziekenhuis.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:43

Zo een update over mn moeder

Ze is zojuist voor haar tweede controle gegaan, uit beide borsten is vocht gehaald en de pleisters zijn eraf. Ook hoeft ze die strakke bh overdag niet meer aan,
verder heeft ze antibiotica gekregen voor ontstekingen, het ziet er wel mooi uit, maar doet heel veel zeer,
het is ook pas 2 weken geleden, hoe ging dat bij jullie? Na hoeveel weken merkte je duidelijk dat je minder pijn had?

Ik hoop voor de rest dat haar herstel spoedig gaat, en dat ze hier veel profijt van gaat krijgen Ach gut

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:49

hee splinnie, bij mij was het zeker pas na een week of drie á vier dat het echt minder begon te worden..

GElukkig gaat het herstel van je moeder voorspoedig.. Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:17

He thanks!

Ja dat dacht ik ook al, ze wordt er alleen wat moedeloos van (je weet het van tevoren, dat is wel zo, maar toch) en dat vind ik zo sneu Ach gut

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:47

Hoi Splinter

Wat een goed nieuws. Lachen Ik heb helemaal geen pijn gehad, dus zal je niet kunnen vertellen wanneer dat minder wordt. Ik hoop dat je moeder snel hersteld en gauw pijnvrij is. Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:09

Thanks, ik hoop het ook,

Das lekker zeg helemaal geen pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:10

Ik zou eigenlijk niet meer weten of ik heel veel pijn heb gehad Bloos

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:19

Robijntjah schreef:
Ik zou eigenlijk niet meer weten of ik heel veel pijn heb gehad Bloos

dan is het allemaal dubbel en dwars waard geweest dus, als je het niet eens meer herinnert Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:21

Nee, helaas niet! Lees maar even wat pagina's terug!

Helaas nog niets van verzekering gehoord, PC is ook teleurgesteld! We gaan een klacht indienen tegen de procedure bij de verzekering, want dit kan niet meer!
PC is inmiddels voor 2 weken op vakantie, dus dat wordt nog meer afwachten!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:00

Robijntjah schreef:
Nee, helaas niet! Lees maar even wat pagina's terug!

Helaas nog niets van verzekering gehoord, PC is ook teleurgesteld! We gaan een klacht indienen tegen de procedure bij de verzekering, want dit kan niet meer!
PC is inmiddels voor 2 weken op vakantie, dus dat wordt nog meer afwachten!

Wat vervelend dat je verzekering zo traag is. Hopelijk hoor je snel iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:46

En eindelijk, iets gehoord!

HET WORDT BETAALD Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

En ik mag zelf kiezen wanneer ik geopereerd wordt!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:23

Had het al tegen je gezegd maar echt SUPER FIJN!!!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:59

Gelukkig! Mag ik je denk ik best mee feliciteren! OK dan!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:31

Ik ben dus 12 juni voor het eerste consult geweest, moet 3 augustus voor pre-aneastesie onderzoek en rondleiding over de afdeling. Maar ik heb nog niets gehoord of het eigenlijk vergoed wordt.... (de arts zei waarschijnlijk van wel) Krijg je daar bericht van of moet je daar zelf achteraan?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:51

Ik heb intussen een brief gekregen die ik naar de verzekering moet sturen voor goedkeuring wat betreft de vergoeding. Wachten maar weer dus.....

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:15

Na een paar dagen de verzekering opbellen. Gewoon blijven bellen en goed achter de kont aan zitten, dan gaat het het snelste.!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:53

Voor de dames die nog gaan: succes!

Ik heb een paar jaar terug ook een borstverkleining gehad (ik was 16, bijna 16) en ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik had op die leeftijd cup G als ik het me goed herinner. Niet te doen dus. Ik droeg op een gegeven moment dus ook vaak te kleine bh's. Ik moet er niet aan denken wat ik nu voor cupmaat zou hebben op m'n 21e. Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:40

Robijntjah schreef:
En eindelijk, iets gehoord!

HET WORDT BETAALD Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

En ik mag zelf kiezen wanneer ik geopereerd wordt!

Wat super meid, gefeliciteerd!!!!!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:41

Clovertje schreef:
Ik heb intussen een brief gekregen die ik naar de verzekering moet sturen voor goedkeuring wat betreft de vergoeding. Wachten maar weer dus.....

Idd, gewoon de verzekering achter de kont aan zitten. Ja Al had ik, zonder er achteraan te gaan, al heel snel een reactie. Lachen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:05

Hey MissJ hobbel je nog steeds rond in dit topic Knipoog

Ik heb ook 2 jaar geleden een bvk gehad, van 75G naar volle C/kleine D en dat is nog steeds zo. Heerlijk!
Ik heb niet heel lang hoeven wachten, als ik ergens in Nederland geopereerd zou worden wel, daarom ben ik naar België gegaan. Binnen een paar maanden was ik af van het gezeul! Vier weken na de operatie reed ik weer paard.

Ik heb in totaal niet echt pijn gehad na de operatie. Alleen op de controle na 2 of 3 weken was 1 borst wat blauw, warm en gezwollen. Toen ging de PC erop duwen dat was niet al te prettig, volgens mijn moeder draaide mijn ogen ook weg. Toen heeft de PC het vocht eruit gehaald met spuiten,blegh!

Ik heb er nog steeds helemaal geen spijt van! Voor iedereen die twijfelt en veel nek/rug klachten heeft, twijfel niet te lang, de operatie is een eitje!