[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mnonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:16

ik ben niet aan de pil en nu heb ik een vriend en die,
ja hoe zal ik het zeggen als die een codoom omdoet wordt hij driect weer slap :S
en nu kunnen we dus geen sex hebben want ik wil toch echt niet zwanger.
meer mensen met zo'n probleem?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:51

Condoom is niet alleen tegen zwangerschap he... Denk ook aan de soa's bij een nieuwe bedpartner.

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 07:52

Myrthe87 schreef:
Wie weet er wanneer je het meest vruchtbaar bent in de maand, als je de pil gebruikt..Want er zijn toch altijd een dag of 5 dat je de grootste kans op zwangerschap loopt???

Als je de pil gebruikt heb je helemaal geen vruchtbare dagen omdat dat juist de werking van de pil is

Myrthe87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:09

Ja oke snap dat dat de werking van de pil is maar ik dacht dat de kans op bepaalde dagen miss toch groter bleef... Bedankt!:)

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:12

Myrthe87 schreef:
Ja oke snap dat dat de werking van de pil is maar ik dacht dat de kans op bepaalde dagen miss toch groter bleef... Bedankt!:)

de kans is wordt niet groter, zolang je geen pil in je strip vergeet. Als je wel een keer een pil vergeet, dan is de kans dat je zwanger bent afhankelijk van welke dag je de pil vergeten bent.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:49

Myrthe87 schreef:

Meestal je eerste week, hoe dichter bij ongesteldheid, hoe kleiner kans, maar na je ongesteldheid heb je je eisprong als het goed heb, en dus moet je vooral met de eerste week oppassen dat je geen pil vergeet!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:13

Mnonie schreef:
ja hoe zal ik het zeggen als die een codoom omdoet wordt hij driect weer slap :S

Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem in het hoofd van je vriend zit.

Maak het omdoen van het condoom leuk, maak er een spelletje van, onderdeel van het geheel...

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:35

Wendy schreef:
Mnonie schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem in het hoofd van je vriend zit.

Maak het omdoen van het condoom leuk, maak er een spelletje van, onderdeel van het geheel...

Of je zegt geen 'geen condoom, geen seks' Als die graag wil, veranderdert ie vast gauw van gedachten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:37

Skitter schreef:
Of je zegt geen 'geen condoom, geen seks' Als die graag wil, veranderdert ie vast gauw van gedachten

Inderdaad

Makkelijk zat hoor. Ik vind het eerlijk gezegd nogal egoistisch van die jongens dat ze met zulke smoezen aankomen...

'ja, maar dan wordt ie slap' zit tussen je oren

'ja, maar dan voel ik er minder van' er zijn ook heel dunne condooms

En zo zijn er nog een aantal...

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:11

Ik heb eigenlijk ook een pilvraagje.
Een vriendin kwam naar me toe..ze is 16 en ze is pas 2 maanden geleden voor t eerst ongesteld geworden.
Ze wilt graag aan de pil, want ze heeft een vriendje en ze wordt nu al gek van der ongesteldheid, omdat ze die niet kan regelen.
Ik dacht dat je de pil pas na een jaar ofzo kan slikken..?
klopt dit of kan ze nu al naar de dokter voor de pil?
is dit slecht?

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:25

Een hele kleine vraag.

Zondag gestopt met de pil slikken. De strip was op, dus nu een stopweek. Dan zou ik uiterlijk zondag weer moeten beginnen?
En wanneer word de bloeding verwacht? Na 2 of 3 dagen?

Nu nog steeds geen bloeding namelijk.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:42

Fairie schreef:
Een hele kleine vraag.

Zondag gestopt met de pil slikken. De strip was op, dus nu een stopweek. Dan zou ik uiterlijk zondag weer moeten beginnen?
En wanneer word de bloeding verwacht? Na 2 of 3 dagen?

Nu nog steeds geen bloeding namelijk.

Zondag is ook mijn laatste pil altijd. En ik word bijna elke keer om dinsdag/woensdag (vandaag) weer ongsteld..

Maar heb het ook wel eens om donderdag gehad enzo, maar gemiddeld voor mij is het woensdag.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:30

Saskia_Omar schreef:
Ik heb eigenlijk ook een pilvraagje.
Een vriendin kwam naar me toe..ze is 16 en ze is pas 2 maanden geleden voor t eerst ongesteld geworden.
Ze wilt graag aan de pil, want ze heeft een vriendje en ze wordt nu al gek van der ongesteldheid, omdat ze die niet kan regelen.
Ik dacht dat je de pil pas na een jaar ofzo kan slikken..?
klopt dit of kan ze nu al naar de dokter voor de pil?
is dit slecht?

Ik zou toch eerst (ook) condooms gebruik ivm soa's.
Op zich kan ze wel beginnen aan de pil volgens mij, maar ik zou het de huisarts voor de zekerheid ook nog eens vragen

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:49

ben sinds kort ook aan de pil maar had een vraagje.
als je b.v op zondag je stopweek begint en je word die maandag ofzo ongesteld , maar als je zondags nog steeds ongesteld bent dan, moet je dan gewoon weer met de pil beginnen of wachten tot je menstruatie over is

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:06

ladigo14 schreef:
ben sinds kort ook aan de pil maar had een vraagje.
als je b.v op zondag je stopweek begint en je word die maandag ofzo ongesteld , maar als je zondags nog steeds ongesteld bent dan, moet je dan gewoon weer met de pil beginnen of wachten tot je menstruatie over is

Dan moet je gewoon weer beginnen!

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:01

Maar het kan dus nog even duren voordat de bloeding (als het goed is) zou beginnen?
Is dat per persoon verschillend of is daar toch wel een globale lijn in te trekken...? Een goede vriendin van me vertelde vanmiddag dat het bij haar ongeveer 6 dagen duurt voor de bloeding begint.

Ben er een beetje op gehamert nu. Moet NU ongesteld worden (vind ik), maar dat gebeurd niet. Raak er wat gestrest van.

Sowieso moet je uiterlijk 7 dagen na de laatste pil met een nieuwe beginnen he. Maakt dat dan niet uit wanneer in die 7 dagen of moet dat dan op de eerste dag van je bloeding meteen weer?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:54

Precies, wanneer je weer moet beginnen is onafhankelijk van wanneer de bloeding komt. Bij mij begon het meestal pas na 5 dagen, soms kwam er ook maar heel weinig, soms begon het na 2 dagen en kwam er heel veel. Verschilde enorm.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:38

als je lang aan de pil zit(bijna 10 jaar), kan het dan voorkomen dat je zin in seks enorm afneemt?

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:05

Anoniem schreef:
als je lang aan de pil zit(bijna 10 jaar), kan het dan voorkomen dat je zin in seks enorm afneemt?

dat is bij mij wel het geval (al slik ik hem nog niet zo lang als jij) en ben er nu dus ook mee gestopt. overgestapt op de nuvaring. Ik zal niet zeggen dat ik nu de hele dag door wil maar het scheelt zeker wel wat

maar ja, dan moet je wel zeker weten dat het nergens anders aan ligt, want ik vind 10 jaar wel lang, heb je er eerder nog nooit iets van gemerkt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:57

@Ididit: jawel,ik heb enorme stemmingwisselingen.waarvoor ik al bijna 10 jaar onder behandeling ben,ook....en ik begin te denken dat eea wellicht met mijn pil te maken zou kunnen hebben.
Maar dat weet ik dus niet,ik wil er eigenlijk gewoon vanaf..

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:16

Anoniem schreef:

Ik slik de pil 3-5 jaar, en mijn zin is sex is ook enorm afgenomen.
Ik weet zeker dat het daaraan ligt, dus wil er graag van af!
Maar Darkchrystal; je zei dat je aan het twijfelen was tussen een spiraaltje en een implanon, waarom deze twee als ik vragen mag?
Implanon lijkt me ook wat, ben alleen bang dat het pijnlijk wordt, dat inbrengen.
En spiraaltje lijkt me een hele ingreep.

Ik weet het niet meer!
Het liefst had ik niks meer, maar ik wil echt echt echt echt echt (!!) niet zwanger raken.
Tja en elke keer met condoom doen is ook wat (voor meneer dan..ik heb geen probleem mee )

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:25

Er zijn op zich nog meer mogelijkheden dan spiraaltje en implanon zoals de nuvaring en die hormoonpleisters.
Zowel bij het spiraaltje als de implanon wel laten inbrengen door iemand die dat regelmatig doet.
Het inbrengen van de implanon merk je op zich weinig van hoor, het is net een forse spuit. Punt is alleen dat als hij verkeerd ingebracht wordt, hij helemaal niet werkt.

Ik heb zelf uiteindelijk voor de hormoonspiraal gekozen omdat je er dan 5 jaar vanaf bent, nauwelijks tot niet meer ongesteld wordt en veel minder hormonen binnenkrijgt dan bij de pil.
De implanon vond ik geen optie omdat het bij een vriendin van me verkeerd was ingebracht, en dus niet werkte. De nuvaring leek me niks en elke keer klooien met een hormoonpleister ook niet.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:31

Een implanon _kan_ niet verkeerd ingebracht worden en niet werken. Als ie in je lichaam zit werkt ie, als ie er niet in zit werkt ie niet, en dat is hetgene wat nog wel eens fout gaat: het 'injecteermechanisme' zit niet helemaal logisch in elkaar zodat sommige artsen het wel eens fout doen en implanon dus niet in je lichaam terecht komt. Als het ding goed is gezet kan je het onder je huid voelen en zo altijd controleren of ie er zit.

Het doet geen pijn als ie gezet wordt. Je krijgt een verdovingsprikje wat nog wel vervelend aanvoelt, maar van de naald van de implanon voel je niets en als je wegkijkt is het in een paar seconden gedaan, pleister eroverheen en klaar: na 24 uur ben je al volledig beschermd.

Alleen aan mensen die implanon willen nemen omdat ze dan hopen dat hun libido omhoog gaat: reken er niet te hard op :/

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:34

Ellende schreef:
Een implanon _kan_ niet verkeerd ingebracht worden en niet werken. Als ie in je lichaam zit werkt ie, als ie er niet in zit werkt ie niet, en dat is hetgene wat nog wel eens fout gaat: het 'injecteermechanisme' zit niet helemaal logisch in elkaar zodat sommige artsen het wel eens fout doen en implanon dus niet in je lichaam terecht komt. Als het ding goed is gezet kan je het onder je huid voelen en zo altijd controleren of ie er zit.

Bij mijn vriendin is het gecontroleerd, en een paar maanden later konden ze hem dus niet meer vinden.
Als je dat niet gelooft, best, maar het kan dus wel.....

Nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn vriendin nogal stevig is en zich in eerste instantie dus niet veel zorgen maakte dat ze het ding niet meer voelde, ze dacht dat het misschien tussen het vet zat oid.

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:41

Ellende schreef:

Het doet geen pijn als ie gezet wordt. Je krijgt een verdovingsprikje wat nog wel vervelend aanvoelt, maar van de naald van de implanon voel je niets en als je wegkijkt is het in een paar seconden gedaan, pleister eroverheen en klaar: na 24 uur ben je al volledig beschermd.

Alleen aan mensen die implanon willen nemen omdat ze dan hopen dat hun libido omhoog gaat: reken er niet te hard op :/

Elaine, ook van bokt.. gaat 15 mei naar de gyneacoloog, voor een eerste afsprak over implanon.

Dan word er verteld hoe het werkt ed en een datum geprikt voor het zetten.

Het werkt 5 jaar. Je kan gewoon naar de huisarts gaan en vragen voor een afspraak bij de gyneacoloog. Sommige huisartsen zetten het zelf, maar haar is verteld dat je het beste kan doen bij de gyneacoloog. Betere voorlichting/begeleiding!

Elaine zit mee te lezen op bokt en vroeg me om dit te posten