Afvallen voor een auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 11:55

Fijn, en drie ons is volgens mij het gemiddelde per week dus dat is helemaal goed! *\o/*

Wat betreft die 'dunne mensen', die kunnen net zo goed ongelukkig zijn in hun lichaam. Ik zou me niet druk maken om andere mensen!

Hier vandaag geen min op de weegschaal, die was ook verwacht. Zaterdag 30k stappen en gisteren 20k stappen zonder echt gezeten te hebben, ik voel mijn knieën ook en mijn handen zijn worstjes dus vocht. Woensdag zal het beeld alweer anders zijn gok ik zo.

Vandaag een 'luie' dag, wel thuiswerkdag maar kom vandaag praktisch niet achter de laptop uit. Goed voor dat vocht. :') Thuis kan ik ook lekker makkelijk veel naar de WC, hahaha!

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:18

KimD schreef:
Fijn, en drie ons is volgens mij het gemiddelde per week dus dat is helemaal goed! *\o/*

Wat betreft die 'dunne mensen', die kunnen net zo goed ongelukkig zijn in hun lichaam. Ik zou me niet druk maken om andere mensen!

Hier vandaag geen min op de weegschaal, die was ook verwacht. Zaterdag 30k stappen en gisteren 20k stappen zonder echt gezeten te hebben, ik voel mijn knieën ook en mijn handen zijn worstjes dus vocht. Woensdag zal het beeld alweer anders zijn gok ik zo.

Vandaag een 'luie' dag, wel thuiswerkdag maar kom vandaag praktisch niet achter de laptop uit. Goed voor dat vocht. :') Thuis kan ik ook lekker makkelijk veel naar de WC, hahaha!

Heb je echt 30.000 en 20.000 stappen gezet?
Pff, zoveel... Petje af voor je.

Ik weet dat ik mij niet druk moet maken om die 'dunne' mensen maar het is dan weer zo confronterend.
Mijn vriendin is zelfs te licht maar zij valt (bij wijze van spreken) al af bij een goede niesbui dus dat is de andere kant.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:22

Boyzone schreef:
KimD schreef:

Heb je echt 30.000 en 20.000 stappen gezet?
Pff, zoveel... Petje af voor je.

Ik weet dat ik mij niet druk moet maken om die 'dunne' mensen maar het is dan weer zo confronterend.
Mijn vriendin is zelfs te licht maar zij valt (bij wijze van spreken) al af bij een goede niesbui dus dat is de andere kant.

Yes, de 30k is wel een uitschieter, de 20k heb ik wel geregeld. Mijn gemiddelde is 11-15k, dus dan valt het reuze mee.

Een van mijn vriendinnen was in haar tienerjaren ook gevaarlijk dun zonder dat ze daar zelf iets aan kon doen. Die heeft toen een voedingsplan gekregen om bij te komen op een goede manier. Maar dat schema zou ik ook niet willen, dat was absurd. Het heeft haar wel geholpen en in haar twintiger jaren is dat vanzelf bijgetrokken ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:30

Ik moet altijd weer grijnzen als ik dit topic langs zie komen. Bij mij zijn er 10 kilo bij gekomen toen in de fiets inruilde voor een auto :D :D :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:32

Zo wat een stappen idd :oo
Hier maar even geen weegschaal moment. Zit even aan de medicatie waardoor ik vocht vast houd. Ik loop momenteel op rustdagen 7k stappen, en op normale dagen 12-13k stappen inmiddels. Mijn laagste wat ik heb aangetikt voor de medicatie was 105.8, maar daar zit ik nu weer even boven dus ik wacht wel weer met wegen tot de medicatie weer klaar is _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:35

Babootje schreef:
Ik moet altijd weer grijnzen als ik dit topic langs zie komen. Bij mij zijn er 10 kilo bij gekomen toen in de fiets inruilde voor een auto :D :D :D

Ging bij mij ook zo, alleen ik ruilde een actieve baan voor een zittende baan en depressie in. :+ :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:36

Veel zitten doet enorm veel ja.. Ben echt weer aangekomen na 1,5 week ziek zijn. Hopelijk lukt het me om nu deze maand weer af te vallen want dit is zonde..

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 12:56

Ik ben al bijna 25 jaar beveiliger maar van constant brand en sluitrondes lopen naar zitten achter een balie gegaan en toen zeiden de kilo's hallo hier zijn wij.
En bijna altijd moet ik met de auto naar het werk i.v.m. veel te ver weg om de fiets te pakken.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 23:22

Hier is de weegschaal juist iets vriendelijker.
Bijna 4 kilo kwijt sinds de feestdagen.
Helaas niet allemaal gezond. 2 januari met een nieuwe baan begonnen, maar het zijn ontzettend lange dagen. 5 uur `s morgens opstaan en vaak rond een uur of 8 `s avonds pas thuis en dan nog koken en eten dus ik heb absoluut geen tijd om te snoepen. Mocht ik wel een keer trek hebben dan snij ik een komkommer of paprika en snoep daarvan of eet een bakje yoghurt/vla.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 08:47

Hier ook een vriendelijke weegschaal *\o/*
In een jaar tijd 6 kilo eraf, slow and steady *\o/*

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:07

Goed bezig allemaal.

Ik ben gisteravond niet meer gaan wandelen.
Het was of wandelen en een habbekrats eten of koken en lekker eten.
Gekozen voor het koken.
Ik was door werk omstandigheden laat thuis en wilde weer eens 7 uur slapen, gelukkig is dat allemaal gelukt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:10

Goed bezig allemaal! :D

Hier stageert het gewicht maar ik ben allang blij dat er niks bij is. Hele onrustige periode op het gebied van werk.

Wel begonnen bij een sportschool. Ga er vandaag voor de derde keer heen. Idee is 3-4x per week gaan. Daarbij lekker wandelen en fietsen. En zodra m’n knie EINDELIJK stopt met pijn doen ook weer hardlopen.

Ik merk als ik veel beweeg dat m’n eten ook beter gaat. :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:35

Jaa, wat goed!

Hier ook weer blij! Voel me minder ziek, paardrijden lukt weer een beetje en heb weer even kort op de hometrainer gezeten op lichte intensiteit. Resultaat: een kilo minder dan mijn weegmoment zondag! Denk dat mijn lichaam van alles vast hield. Ik ga dus ook gestaag weer naar beneden. Zit nu op - 5,2 kilo. Nog ongeveer 7,8 kilo te gaan. :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 23:03

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 10:46

Gisteravond ruzie gekregen met mijn wandelmaatje.
Ze is al weken zo niet maanden erg negatief over alles en iedereen en iedereen laat haar in de steek en ik nu dus ook.
Van huisartsen tot ziekenhuis, tot het verplegend personeel van haar moeder en ook haar oude werk laat haar vallen. Van het uur wandelen gaat het 99% over haar ellende en gisteren was ik er klaar mee.
Heb gewoon gevraagd of we het ook over leuke dingen konden hebben tijdens onze wandeling maar ze zei letterlijk, ik mag mijn gal toch ook spugen.
Nop, nu niet meer. Ik krijg de hele dag al genoeg ellende te horen en dan 's avonds nog een keer van haar wordt echt te veel.
Ze heeft in al die maanden nog geen één keer naar mijn vader gevraagd die 3 januari een herseninfarct heeft gehad of bijvoorbeeld hoe mijn werkdag was.
Mijn moeder zei gisteravond dat zij mijn energie vreet in plaats van geeft dus ik ben er klaar mee.
Ik ga terug naar mijn loopband en vanaf eind maart (als de zomertijd weer in gaat) lekker alleen naar buiten.
Lekker mijn hoofd leeg maken.
(sorry dat ik mijn gal nu bij jullie spuug)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:00

Ach Boyzone :(:) . Je gal spuwen mag hier natuurlijk ook hoor! Ik snap dat je het ook over de leuke zaken wil hebben, en dat jij ook je verhaal kwijt moet.

Mocht je willen, PB staat open voor als je even je ei kwijt moet.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:05

Boyzone schreef:
Ze is al weken zo niet maanden erg negatief over alles en iedereen en iedereen laat haar in de steek en ik nu dus ook.
Van huisartsen tot ziekenhuis, tot het verplegend personeel van haar moeder en ook haar oude werk laat haar vallen. Van het uur wandelen gaat het 99% over haar ellende en gisteren was ik er klaar mee.
Heb gewoon gevraagd of we het ook over leuke dingen konden hebben tijdens onze wandeling maar ze zei letterlijk, ik mag mijn gal toch ook spugen.
Nop, nu niet meer. Ik krijg de hele dag al genoeg ellende te horen en dan 's avonds nog een keer van haar wordt echt te veel.
Ze heeft in al die maanden nog geen één keer naar mijn vader gevraagd die 3 januari een herseninfarct heeft gehad of bijvoorbeeld hoe mijn werkdag was.
Mijn moeder zei gisteravond dat zij mijn energie vreet in plaats van geeft dus ik ben er klaar mee.
Ik ga terug naar mijn loopband en vanaf eind maart (als de zomertijd weer in gaat) lekker alleen naar buiten.

Ik heb ook dat soort vriendinnen laten gaan, mensen die continue in de negativiteit zitten en de zon niet meer kunnen vinden. Het is vervelend voor hun, maar ik werd erin meegezogen en heb dat soort contacten bewust laten varen. Dus ik snap je heel goed.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 12:56

Boyzone schreef:

Ohh ik snap je reactie heel goed.

Zo heb ik ook al afscheid genomen van meerdere mensen in mijn omgeving.

Hier helaas de hele week al flink verkouden plus niet fit zijn en enige wat nog smaak heeft, zijn zoete dingen |o

Inmiddels word ik ook vervelend van mijzelf, omdat ik niet zoveel kan. Elke keer rusten tussen de werkzaamheden door. De iets minder belangrijke klussen stapelen inmiddels flink op en ik wil sporten :')

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 13:07

Es_ther schreef:
Ach Boyzone :(:) . Je gal spuwen mag hier natuurlijk ook hoor! Ik snap dat je het ook over de leuke zaken wil hebben, en dat jij ook je verhaal kwijt moet.

Mocht je willen, PB staat open voor als je even je ei kwijt moet.

Dank je wel, een lief aanbod waar ik zeker een keer van gebruik ga maken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 14:37

Hier mag je ook een berichtje sturen hoor! Heb speciale sessies om lekker uitgebreid te mogen spuien dus ik ben wat gewend. :+

Het is goed om je eigen grenzen hierin te bewaken inderdaad. Problemen delen is iets moois, maar het moet wel gedoseerd blijven tot wat fijn blijft en ook van twee kanten kunnen komen. En zodra er een naar gevoel ontstaat en dat vooral niet bespreekbaar kan zijn of daar rekening mee gehouden wil worden, dan is dat een hele grote rode vlag.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 15:52

Dank jullie wel voor het aanbod.
Ik probeer het nu maar van mij af te zetten maar ik ken mijzelf, dat gaat een paar dagen duren.
Gelukkig dit weekend afleiding op de Veluwe met mijn vriendin die buitenritgids is. Ik ga 2 dagen haar helpen met haar appeltaartritten. En de appeltaart eten is bij Boshuis Drie dus dat wordt waarschijnlijk ook daar avondeten eten.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 16:19

Wat klinkt wel heel erg tof! Veel plezier!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 20:41

Herkenbaar. Ellende spuwen mag maar ik verwacht ook oprechte interesse terug in mijn ellende. :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 20:48

Niet ik die nog even op de hometrainer gestapt ben zodat ik wat extra mag eten zo. :')

Had maar één flinke wandeling gemaakt vanmiddag en de rest van de dag vooral gezeten dus verbranding was lager dan mijn honger vandaag. _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:41

Hoe was je weekend Boyzone? Heeft het wat geholpen alles wat los te laten? :(:) Je had een leuk weekend voor de boeg zei je al, hopelijk heb je er van genoten :D

Hahah stiekem wel herkenbaar Celebi :)) Soms doe ik dat ook. Even een extra rondje bewegen als ik zin heb in wat lekkers _O-

ier de weg omlaag weer gaande. Medicatie afgerond, en we blijven gewoon lekker bezig. Hoewel het wel even frustrerend was dat die schaal (logischerwijs) omhoog ging, baalde ik alsnog :') Stomme slijmbeursontsteking _-:(
Dus gisterochtend toen ik ging hardlopen heb ik even een veegelijkingsfoto gemaakt zoals ik die al twee keer eerder heb gemaakt. Daar was gelukkig gewoon te zien wat de schaal niet liet zien, wat toch weer fijne motivatie was :D