GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:09

Wat goed zeg!!
Ja ik heb het ook veel koud.
Hier ook vorige week voor het eerst een cijfer gezien die ik al 10 jaar niet meer gezien had.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 22-04-25 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:11

Mijn aanvraag bij Wellis is goedgekeurd, de getallen die jullie hier noemen dat heb ik al meer dan 25 jaar niet gewogen. 8)7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:17

Ipsilonka schreef:
Mijn aanvraag bij Wellis is goedgekeurd, de getallen die jullie hier noemen dat heb ik al meer dan 25 jaar niet gewogen. 8)7

Komt goed! Succes!

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:43

komt zeker goed. Ik had de spuit de volgende dag al in huis na de goedkeuring
veel succes!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:00

Snif, ik had afgelopen weekend een vervelende bijwerking: uitdrogingsverschijnselen. Man, man, voelde me echt katsberoerd, dat was geen grapje. Had gelukkig ooit ergens gelezen dat dit kan (misschien wel hier?) en dacht er meteen aan. Dus geen grote schade, maar toch..... helemaal niets leuks aan.

Heb het de afgelopen dagen wat druk gehad, veel onderweg geweest en minder goed gedronken. Te weinig dus. Ben nu alweer 2 dagen bezig om echt veel te drinken, ook zout/suiker oplossing gehad en nu gaat het weer.

Echt dames en heren, blijf drinken! Zo ziek wil je je niet voelen.

Weegschaal gaat gelukkig nog altijd mooi. Het is niet voor niets :')

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 12:02

Ipsilonka schreef:

Als je mij dat een half jaar geleden gezegd had, had ik je ook niet geloofd hoor. Mijn hele leven al aan het afvallen (nou ja, een maand max 2 en dan weer falen en eten en dan weer met goede moed weer beginnen etc etc) maar dankzij de spuit nu geen terugval en echte "honger".

Heel veel succes!

Och brr Dees, wel iets om inderdaad goed op te blijven letten, kan echt schade geven anders!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:23

Dat is naar Dees! Ik moet mezelf ook echt dwingen om te drinken. Ik drink uit mezelf al moeilijk, maar lijkt nu wel nog erger. Ene dag gaat beter dan de andere dag, maar ik doe mijn best om elke keer even tussendoor glas water te drinken. Wordt er soms strontmisselijk van.

Had gisteravond voor het eerst zin in autodrop ofzo. Maar had het niet in huis dus dat was mooi. Morgen weer prikdag.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:37

Dees, wat waren jouw bijwerkingen?
Ik voelde me gisteren ook even zwaar beroerd, hartkloppingen, duizelig etc. en ik weet van mezelf dat ik ook echt te weinig drink.
Maar ik heb het daar niet aan gelinkt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:38

Dees die uitdtogingsverschijnselen heb ik nu dus ook, veel hoofdpijn, weinig dorst en vermoeid. Ik ga electrolieten (ofzo) vragen om te krijgen en ook wat vitamines erbij nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:58

Vitamines neem ik elke dag trouw. Sla geen dag over. Elke dag een Multivitamine/mineralen, extra C, extra Magnesium. Daar doe ik het top op.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:03

Ik neem ook extra vitamine, ik slik vitamine D, k2, magnesium, foliumzuur en b12 en teunisbloemolie.

Voel me eigenlijk niet zo fit, heb denk ik een verkoudheidje opgelopen dus denk nou half uur sporten en dan zal ik wel moe zijn maar heb het mooi een uur volgehouden! Zaterdag weer! En ik vond het nog leuk ook

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:14

Verschijnselen waren superbrak zijn in het hoofd, duizelingen, gevoel van wiebelig zijn vanwege geen maaginhoud maar dan ook nadat ik wat gegeten had. Geen koorts, niet dat soort ziek. Maar echt wel heel k-u-t voelen. Nul energie.
Velletje op hand sprong niet meer terug, ik twijfelde nog even of dat kwam door het afvallen zelf, dat daar ook vel teveel was :') Maar nee. Ik zakte voor de liturgie test.

Dat rotgevoel (en dat velletje) heeft wel echt 15-20 uur nodig gehad om over te gaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:22

Ooh, dat klinkt inderdaad heel vervelend.
Misschien toch maar een alarm zetten elke paar uur.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:00

Ik zit er ook aan te denken om het prik traject te willen starten. Ik zat even te googlen en zag verschillende pennen ozempic staan, maar kan je met bv een 1 mg of 0,5 mg pen ook een startdosis van 0,25 mg spuiten?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:45

Je kunt de klikjes tellen. Daar zijn op internet verschillende filmpjes en tabellen van te vinden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:48

Ik heb gisteren voor het eerst een spuit gezet op kamertemperatuur en dat was echt de boosdoener. :j
Dus voor iedereen bij wie prikken pijnlijk wordt: kamertemperatuur maakt echt een verschil.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:57

Ah het gekoelde was dus de boosdoener. Fijn dat dit hielp.
Moest vroeger een paar keer vit.B gespoten krijgen bij de huisarts en dat moest ik thuis bewaren maar inderdaad ook uurtje van tevoren eruit halen zodat het inspuiten minder pijn deed.
Ik dacht dat de spuit zetten zelf ook al pijn deed vorige keer bij jou, niet alleen het daadwerkelijke vloeistof spuiten?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 17:59

Ja klopt, dat was nog wel pijnlijk, maar niet meer zo pijnlijk als eerder.
Of misschien was gewoon de gehele injectie minder pijnlijk en lijkt het daarom zo, maar het scheelt zo gewoon een heleboel. :j

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:00

Ik merk zelf weinig of ik koud of warm spuit maar ik spuit zoveel medicatie misschien ben ik immuun voor geworden :=

Spuit eigenlijk maar ook altijd op 1 plek.

Ik ben ook de kluts kwijt deze week want ik ben gewoon vergeten te spuiten Maandag.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:01

Dat komt vast door pasen, ik was ook heel erg in de war met de dagen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:01

Voor degenen die klikjes tellen, hoe kan dat als een aangebroken pen maar 6 weken houdbaar is?
Met een 0,5 pen 0,25 spuiten zou je incl golden dose 10 weken kunnen doen

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:21

Ik heb rybelsis gehad voor diabetes maar ook veel afgevallen. Sinds november gestopt ivm bijwerkingen. Sindsdien 1 kg aangekomen. Iemand vroeg ernaar op een vam de vorige pagina's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:23

Liselot schreef:
Voor degenen die klikjes tellen, hoe kan dat als een aangebroken pen maar 6 weken houdbaar is?

Ik denk dat die 6 weken heel voorzichtig is. Zolang de vloeistof helder is en je het koel bewaart zou het langer mee moeten kunnen geven. Als je googlet op Semaglutide (ingrediënt van Ozempic) houdbaarheid dan lees je al 90 dagen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:49

oh mennnnnn....ik heb geboet voor teveel?of teveel? eten 2de paasdag. We aten ook nog laat (met het bord voor de tv tijdens de voetbalwedstrijd Kowet-AZ :D. ) 's nachts wakker door brandend maagzuur en beetje ellendig gevoel. Gisteren ging het iets beter, toen hadden we het restje van maandag. Heb niet veel gegeten, maar misschien was het toch te vet oid door 1e paasdag. Vannacht weer ellende en vanmorgen m'n darmen compleet van slag. Vandaag aan de yoghurt en een paar crackers. Net een beetje rauwkost en 2 volkoren boterhammen. Hopelijk gaat het vannacht beter

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:07

Liselot schreef:

Uit de koelkast is het 6 weken houdbaar. In de koelkast langer. Zolang de vloeistof helder van kleur is kan je het gebruiken. Tenminste dat is wat mij is verteld.