31 jaar en borstkanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:17

Horror griep :))
Ik heb vorig jaar een tijdje in het ziekenhuis gelegen vanwege Influenza A en een longontsteking, maar dat haalt het echt niet bij de chemo's.

Hier ook heel veel water en dan wat aanmaaksiroop erbij. Momenteel ben ik van de kersensiroop. Volgende week zal het wel weer wat anders zijn.

Die TDM1 is trouwens pittig spul. Ze hadden me verteld dat het minder intensief zou zijn dan de Docetaxel met de 2 soorten immunotherapie erbij, maar bij mij pakt het anders uit. Bleh, wat een troep.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 14:29

Neee ik ben dan blij voor mensen ze die griep als een afschuwelijk iets beschouwen en gelukkig niet weten hoe chemo voelt.

Het wat rot dat die zo naar uitpakt zeg!

Heb jij triple positieve borstkanker trouwens?

Oscar
Forumcoördinator

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:36

Ja, dat klopt. In beginsel had ik triple positief. Alleen de hormoongevoeligheid is er vanaf gegaan, dat doet helemaal niks meer. Daarom heb ik ook geen anti-hormoontherapie meer omdat het toch niks meer doet.
Die HER2-factor is er nog wel en die is ook nog herbevestigd in oa. biopten. In alle kuren zit altijd nog die Trastuzumab-component.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:39

SansaS schreef:
Neee ik ben dan blij voor mensen ze die griep als een afschuwelijk iets beschouwen en gelukkig niet weten hoe chemo voelt.

Ik zou griep niet bagataliseren.
Naar schatting van het RIVM overlijden er 4.700 mensen per jaar aan de gevolgen hiervan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:41

Klopt.
Ik geef alleen aan dat het mijn (!) mening is dat de combinatie Influenza A in combinatie met een longontsteking voor mij een stuk minder impact had dan de chemokuren. Voor andere mensen kan dat natuurlijk anders liggen. Maar mijn ervaring is anders.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 14:47

Het klinkt voor mij allemaal niet gezellig :o Mijn moeder voelde zich tijdens de chemo een beetje vergelijkbaar als met een buikgriep zei ze. Maar ik denk dat zij er relatief gezien weinig last van had. Toch nog ergens een gelukje, ofzo _O-

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 14:55

Oscar schreef:
Klopt.
Ik geef alleen aan dat het mijn (!) mening is dat de combinatie Influenza A in combinatie met een longontsteking voor mij een stuk minder impact had dan de chemokuren. Voor andere mensen kan dat natuurlijk anders liggen. Maar mijn ervaring is anders.

Hier net zo ja. Maargoed een weekje ziek op bed zoals de meesten beschrijven is voor mij gewoon another day at the business. In Nederland sterven jaarlijks 46.000 mensen aan kanker.

Ik bedoel meer dat ik het heel fijn voor mensen vind ze die week op bed door de griep als horror ervaren en dus gelukkig geen ervaring hebben met de impact van chemokuren. Natuurlijk gaan er mensen dood aan de griep met name ouderen en zieken.

Maar het grootste gros van Nederland heeft de griep niet zodanig erg dat ze er dood aan gaan gelukkig.
Laatst bijgewerkt door SansaS op 09-02-26 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 14:58

Oscar schreef:
Ja, dat klopt. In beginsel had ik triple positief. Alleen de hormoongevoeligheid is er vanaf gegaan, dat doet helemaal niks meer. Daarom heb ik ook geen anti-hormoontherapie meer omdat het toch niks meer doet.
Die HER2-factor is er nog wel en die is ook nog herbevestigd in oa. biopten. In alle kuren zit altijd nog die Trastuzumab-component.

Duidelijk!

Vriendin van me heeft ook uitgezaaide triple positief namelijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 15:30

Petpa schreef:
SansaS schreef:

Ik zou griep niet bagataliseren.
Naar schatting van het RIVM overlijden er 4.700 mensen per jaar aan de gevolgen hiervan.

Vooral ouderen en zwakken.
Verreweg de meeste mensen zijn er een weekje ziek van.

Er sterven veel meer mensen aan Kanker 10 keer zoveel ongeveer.

De chemo is een traject wat niet met een weekje klaar is waar ook mensen bij zijn die het niet af kunnen ronden. Er zijn ook mensen die er minder last van hebben maar dat kan ook door het soort chemo komen.

Stelt griep niks voor? Absoluut niet. Maar ik denk wel dat het fijn is voor de mensen die het al heel zwaar hebben bij griep dat ze niet weten hoe chemo voelt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:46

Ah bah Oscar, wat naar dat de TDM-1 zo slecht bevalt voor je. :(:)