Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:50

Het lastige is dat je bij een andere praktijk ook niet weet wat je hebt. Er moeilijk tussen komen voor een afspraak is helaas op veel plekken.
Als je met deze arts een goed gevoel hebt, is het dan haalbaar haar voor vast te krijgen? Of om eens een gesprek te hebben eerst bij nieuwe praktijk? Eventueel eens wat rond te vragen bij mensen die in deze praktijk zitten?

Ik ben ook overgestapt na een klacht van niet serieus nemen. Mijn nieuwe huisarts en ik hebben een signaal afgesproken dat ook in het dossier staat. Een soort freepass, waarmee ongeacht oordeel vd assistent ik direct een afspraak kan krijgen. Aangezien ik nu bij een veel strakkere praktijk zit dan voorheen en de triage daardoor wat strikter is (voorheen vrijwel altijd dezelfde dag terecht, nu niet meer) geeft dat rust. Een goede huisarts wil wel meedenken na een klacht, wellicht de dame die je nu had ook wel.

Ik ben iig super blij dat er nu onderzoek volgt! Gelukkig maar!

Ineke2

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:05

Fijn dat er meer onderzoek volgt.
Ik zou vragen of je bij deze huisarts voortaan mag komen als je een goed gevoel bij haar hebt. Of anders zoals secricible zegt een gesprek bij de nieuwe praktijk en rondvragen wat ervaring is met deze praktijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:09

hey Ts,

wat fijn dat je serieus wordt genomen en nu alles wordt onderzocht.

wat betreft de huisarts, fijn dat er ruimte voor het gesprek is en de mogelijkheid voor een switch.

misschien kun je afspreken dat je eerst bij deze vrouwelijke huisarts blijft en mocht zij weggaam, dat je dan de mogelijkheid hebt om naar de andere praktijk te gaan. dat je dat laat vastleggen of zo

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:33

Fijn dat je ze maandag verder kijken. Blij voor je dat je je in goeie handen voelt nu. En die twee dagen die kan je het hopelijk nog volhouden.
Qua huisarts: kan je rustig over nadenken. Niet alles tegelijk. Optie als je bij haar kunt blijven en later eventueel alsnog switchen lijkt een goeie tussenweg. Want je weet wat je aan haar hebt, maar niet wat je straks in een andere praktijk krijgt. Dus neem je tijd. Eerst maandag verder met het onderzoek.
Sterkte!!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:42

Wat fijn dat je eindelijk serieus genomen bent TS! En dat er nu gewoon verder wordt gekeken, dan wel vooruit wordt gepland.

Wat betreft de huisarts: Ik zou in gesprek gaan over de mogelijkheden om haar als vaste huisarts te krijgen. Een andere praktijk is niet automatisch fijner en het is vaak meer het vertrouwen in een individuele huisarts dan echt in een praktijk. Ik zou dat gewoon bespreekbaar maken en je keuze maken afhankelijk van of ze daar in mee willen gaan. Risico is wel als zij vrij of ziek is dat je nog steeds bij hem terecht komt als het een kleine praktijk betreft

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:56

Hopelijk voel je je al wat beter nu je weet dat er serieus naar je wordt geluisterd en je niet aan je lot wordt overgelaten.
Wat betreft de switch van huisarts.
Op basis van wat je hebt verteld over je huidige huisarts, denk ik: wegwezen. Gebrek aan vertrouwen is nooit goed.
Voordeel is wel dat de huidige praktijk dichtbij is. Is de vrouwelijke huisarts een invaller of tijdelijk?
Je kunt met de nieuwe praktijk een kennismakingsgesprek vragen. Dan kun je zelf even ervaren hoe ze zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:39

Fijn dat ze bij Meander actie ondernemen.

Lastige kwestie over de huisarts. Je kunt altijd eerst een kennismakingsgesprek aanvragen. Het lastige is dat je nooit weet of het beter wordt, maar dan kun je geen enkele beslissing in het leven nemen. Zoiets weet je nooit van te voren. Als je bij de huidige vrouwelijke arts kunt blijven heb je altijd te maken met de huidige huisartsassistentes en mogelijk bij ziekte toch weer de mannelijke huisarts. Eigenlijk is die relatie nu met deze huidige praktijk best stuk.

Hopelijk vinden ze maandag iets wat ze kunnen verhelpen, zodat jij je snel beter gaat voelen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:51

Misschien de kwestie huisarts laten rusten tot dit is onderzocht bij Meander? Je kan daar nu je focus wel voor gebruiken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 11:05

Fijn dat je nú serieus wordt genomen en je weer wat vocht binnen hebt gekregen. Hopelijk worden de andere onderzoeken vlot gedaan.
Als je merkt dat je weer minder gaat voelen dit weekend gewoon meteen contact opnemen me het ziekenhuis. Als ze je weer medicatie en vocht geven via infuus knap je weer wat op.

Kwestie huisarts zou ik nu even parkeren. Er worden nu onderzoeken ingezet eerst dat maar eens afwachten en wat opknappen. En dan een gesprek aan gaan of je de huisarts van gisteren als vast kan krijgen. En evt in buurt rond vragen of iemand ervaring heeft met andere praktijk.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 12:37

Fijn TS dat je bij het Meander goed opgevolgd wordt! Hopelijk vinden ze iets wat te behandelen is en kun jij aansterken in plaats van verzwakken. Ook fijn dat deze huisarts je doorgestuurd heeft en slim om dan niet naar het oude ziekenhuis te gaan. Succes!

Wel wil ik even ingaan op het "nu eindelijk serieus genomen worden". Daar ben ik het namelijk niet mee eens (wel over de Huisarts, maar niet het ziekenhuis). TS is meerdere malen onderzocht, opgenomen geweest en behandeld. Dat is toch echt wel serieus hoor! Dus ook voor jou TS, ik denk dat je best trots op jezelf mag zijn hoe je voor jezelf opkomt, en dat je van je laat horen in het ziekenhuis.

Dat het ziekenhuis vervolgens zich blindstaart op de eerste diagnose, is niet goed. Je zou het inderdaad nalatig kunnen noemen dat ze je zomaar naar huis sturen. Aan de andere kant: ze kunnen ook redeneren: op dit moment kunnen we hier in het ziekenhuis niets voor haar doen, dan kan ze beter naar huis en als het nodig is weer terug komen. Kun je inderdaad op afdingen dat ze verder onderzoek moeten doen.

Dat lijkt nu te gaan gebeuren, omdat TS goed blijft communiceren. Dus: chapeau voor jou. Sterkte en hopelijk horen ze in het Meander aanknopingspunten voor aanvullende onderzoeken. Dat lijkt al wel nu ze de maagzweer opperen.

Heel veel beterschap en blijf je klachten benoemen!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:13

Heel fijn dat je nu bij het andere ziekenhuis bent en dat er nu serieus wordt uitgezocht waarom je zo misselijk bent.

Wat betreft de huisarts, ik zou toch proberen bij een andere praktijk te komen. De vrouwelijke huisarts waar je nu de afspraak mee had lijkt wel beter te passen, maar inderdaad, is zij daar altijd en kun je ervoor kiezen om altijd bij haar een afspraak te hebben. Maar dan blijf je wel zitten met de assistentes, die het zeker in jouw geval verkeerd inschatten (gezien je na de mislukte afspraak van vorige week een hele week moest wachten voor een nieuwe afspraak).
En je bent over je huidige huisarts al heel lang ontevreden (ik heb ook je vorige topic met het schaduw account stil meegelezen)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:33

Een andere praktijk betekent toch ook andere assistentes? Wellicht zijn deze assistentes wel veel prettiger en hoeft dit helemaal geen probleem te zijn. Of de tip die al is gegeven om met de huisarts een afspraak te maken dat je gelijk ‘om’ de assistentes heen kan.
In onze praktijk kan je ook om e-consults vragen die je kan richten aan de assistente of de huisarts zelf, wellicht is die mogelijkheid er ook wel.
In mijn ogen heb je weinig te verliezen aan de praktijk waar je nu zit :o

Het is inderdaad iets om over na te denken, maar voor nu denk ik eerst even focussen op de huidige situatie. Fijn dat het uitzoeken maandag wordt hervat. Hopelijk kom je een beetje goed het weekend door.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:10

Slmt9 schreef:
Een andere praktijk betekent toch ook andere assistentes? Wellicht zijn deze assistentes wel veel prettiger en hoeft dit helemaal geen probleem te zijn. Of de tip die al is gegeven om met de huisarts een afspraak te maken dat je gelijk ‘om’ de assistentes heen kan.
In onze praktijk kan je ook om e-consults vragen die je kan richten aan de assistente of de huisarts zelf, wellicht is die mogelijkheid er ook wel.
In mijn ogen heb je weinig te verliezen aan de praktijk waar je nu zit :o

Het is inderdaad iets om over na te denken, maar voor nu denk ik eerst even focussen op de huidige situatie. Fijn dat het uitzoeken maandag wordt hervat. Hopelijk kom je een beetje goed het weekend door.

Eens! Een goede assistente is goud waard! Ik ben niet heel erg fan van onze huisarts maar ze heeft geweldige assistentes, die zijn zo zorgzaam alsof je je moeder aan de lijn hebt. Bij onze vervangende huisarts is dat heel anders, dan moet je eerst halfdood zijn wil ze je laten komen. Een keertje langsgaan als je je wat beter voelt kan geen kwaad.
Voor nu, heel fijn dat je serieus geholpen wordt, veel beterschap!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 20:57

Zeker mee eens dat het Isala me serieus genomen heeft. Ja, ze hadden me meteen door kunnen verwijzen, maargoed ze gingen er vanuit dat mijn huisarts dat zou oppakken. Dat neem ik dus mijn huisarts kwalijk, maar het Isala niet. Ook met het bloed plassen, toen poli Urologie zei dat mijn huisarts moest bellen als ik gezien moest worden, was mijn huisarts degene die besloot het maar weer aan te kijken..

Afstand tussen beide huisartspraktijken en mijn huis zijn overigens precies gelijk. Ze zitten in 1 gebouw, links de ene praktijk, rechts de ander :+ Dus dat is makkelijk.
Maar eens rustig over nadenken verder, maar misschien idd voor nu maar even laten. Weet nu iig om welke huisarts ik moet vragen als het nodig is en het Meander is erbij betrokken..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:22

Kan me goed voorstellen dat je die beslissing nog even niet maakt nu. Had de (mannelijke) huisarts je daarover zelf gebeld, of dat aangevoeld…dat je vrijdag bij zijn vrouwelijke collega een afspraak kreeg?
Zoals je zei: first things first, sterkte vandaag, nog even volhouden en morgen mss iets meer duidelijkheid voor je!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:54

Excuus verkeerde topic.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 06-10-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:57

Kon post niet meer verwijderen dus even merg gemaakt, was reactie op een bericht in verkeerde topic.

Ts hoe gaat het?
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 06-10-24 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:07

tienus63 dacht aan lupus als oorzaak van de klachten van TS? :))
(woordgrapje, de ziekte lupus - letterlijk dus idd 'wolf' genaamd - en nee, dat zal TS echt niet hebben)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:13

Off topic, ik ben zelf ooit verdacht van lupus. Bleek uiteindelijk net andere ziekte te zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 19:14

paars schreef:
Kan me goed voorstellen dat je die beslissing nog even niet maakt nu. Had de (mannelijke) huisarts je daarover zelf gebeld, of dat aangevoeld…dat je vrijdag bij zijn vrouwelijke collega een afspraak kreeg?
Zoals je zei: first things first, sterkte vandaag, nog even volhouden en morgen mss iets meer duidelijkheid voor je!

Mijn moeder had contact met hem gehad. Die was goed boos over alles.. M'n huisarts vind dat niet terecht. Toen kwam hij dus met dat als we geen vertrouwen hadden in de praktijk, we beter een andere konden zoeken. En dat hij dus wel wil bellen.

Voel me opzich wel iets fijner. Had kalium en natrium tekort, dat is vrijdagavond weer aangevuld.. Rechtop zitten en staan voelt minder naar, kwam ook wel wat soepeler de trap af.
Maar die misselijkheid %)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:26

Dus goed dat je morgen weer gezien wordt. Die misselijkheid moet echt stoppen en hopelijk vinden ze wat er mis is met je.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:27

Die misselijkheid moet echt slopend zijn. Heel veel sterkte met alles.

Wij zijn heel lang geleden ook naar een andere huisartsenpraktijk gegaan omdat degene waar mijn ouders zaten nogal ernstige fouten hadden gemaakt. De praktijk waar we heen gingen zat vol maar voor zulke gevallen maken ze meestal wel een uitzondering. Ik zat zelf ergens anders maar de huisarts vond het fijn om het hele gezin compleet te hebben gezien de situatie. Het was voor ons wel echt een hele goede keuze, je hebt een schone lei en de arts die je krijgt weet wel dat je voorgeschiedenis even niet zo makkelijk is geweest.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:28

Heb je nog medicatie nu?
Misschien nuttig om die bijsluiters eens na te lopen of een middel ook misselijkheid kan veroorzaken? Misschien is er een alternatief mogelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:13

Daphne__ schreef:
Mijn moeder had contact met hem gehad. Die was goed boos over alles.. M'n huisarts vind dat niet terecht. Toen kwam hij dus met dat als we geen vertrouwen hadden in de praktijk, we beter een andere konden zoeken. En dat hij dus wel wil bellen.

Ik vermoed dat je huisarts je/jullie gewoon kwijt wil. Die heeft geen zin in kritiek. En dat-ie ook niet accepteert dat een patient van 'm boos/teleurgesteld is, is ook niet goed. Je hebt daar als arts geen mening over te hebben. Terecht of niet, jouw patient heeft een klacht over je. Dat moet je als arts niet afwimpelen, daar moet je iets mee doen.

Dus ik vermoed dat je er goed aan doet het aanbod van bellen met die andere praktijk aan te nemen, want dit wordt niet beter. Hij zegt zelf in feite: ik wil dat je ophoepelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:20

Ik zou gewoon vragen of je die vrouwelijke dokter kan krijgen voortaan.
Als dat niet realistisch is of je zit dan nog steeds met de assistentes, dan eens langs gaan bij de andere huisarts om kennis te maken? Maargoed daar weet je misschien ook niet wat je treft.

Als daar een paar hanepennen achter de telefoon zitten en een overwerkte huisarts, dan schiet je er ook niet echt mee op :(:)