Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:36

Fijn dat jij klaar bent mika!

Nou dat is inderdaad te hopen voor iedereen dat het gewoon weg blijft! Daar gaan we voor.

Voor mijn soort is helaas verder niks voor na die tijd behalve chemopillen. Maargoed de wetenschap zit gelukkig ook niet stil.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 20:49

Ik sprak tijdens de Dam tot Dam wandeltocht een dame die had ook tripple negatief en daar ging het nu goed mee.

Ook een vrouw die had al 25 jaar regelmatig terug kerende K en bij haar was het ook genetisch. Maar de laatste 3 jaar was het helemaal weg. Vond het wel bijzonder. Vrouw zag er ook heel goed uit.

Dus dan krijg ik zelf ook hoop. Niet op 25 jaar leven met K maar op dat je er uiteindelijk wel lang mee kan leven en dat het ook weg kan blijven.

Ik heb meer dames gesproken ook wat die onlangs tot een paar jaar terug de diagnose kregen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:59

Ja er zijn gelukkig heel veel positieve verhalen ook!

Ik heb de laatste paar maanden echt ontzettend veel mensen gehoord die bk gehad hebben en waarbij het niet terug gekomen is.

Ik ben nog steeds van plan om 80 te worden hoor :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:26

mika11 schreef:
Dat hoop ik van harte, voor mij en voor jou, en voor alle anderen dat de k de kop in wordt gedrukt.

Daar sluit ik me volledig bij aan!!!!
Voor jullie allemaal hier op Bokt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 21:30

SansaS schreef:
Ja er zijn gelukkig heel veel positieve verhalen ook!

Ik heb de laatste paar maanden echt ontzettend veel mensen gehoord die bk gehad hebben en waarbij het niet terug gekomen is.

Ik ben nog steeds van plan om 80 te worden hoor :D

Haha maar dan wel fijn 80 worden.
Ik teken ervoor.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:47

SansaS schreef:
Vasten vind ik wel heel knap. Dat lukt mij niet dan word ik zo ongelooflijk misselijk van de honger dat ik bijna van mijn graat ga :=

Is het bij jou allemaal goed gekomen?

Ik heb geen coldcap gedaan. Dag na de 2e kuur viel bij mij het grootste deel uit.

Maar he ik vind het eigenlijk best goed staan :D

Zo was mijn haar

[ Afbeelding ]

En nu dan kaal

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oeps, helemaal niet meer gereageerd :o Wat een powervrouw ben je op die tweede foto! Vind het je heel goed staan. Fijn dat je bloed weer goed was en nummer 3 erop zit, finish van AC is in zicht. Wat lekker dat je weer even gereden hebt.

Jij ook zo stoer zonder haar BeFunny, mooi hoor! Was je bloed goed en kun je binnenkort voor nummer 2? Dan zit je zo al op de helft van het zwaarste deel. Jij weer mooie wandelingen met die leuke hondjes gemaakt.

Herkenbaar wat jullie schrijven over de dexamethason, was dat alweer vergeten. Ik werd daar onwijs hyper van, dus snel mee gestopt.

Dat vasten van mij klinkt heftiger dan het was hoor. Ik deed FMD (Fasting Mimicking Diet) waarbij ik op dag 1 en 5 max. 1.000 kcal at en op daag 2, 3 en 4 max. 500. Met voornamelijk groente kun je dan onwijs veel eten. Chemo had ik dan op dag 4, dat vond ik de eerste keer spannend: straks heb ik die dag zoveel trek dat ik het niet volhoud. Maar dat was gelukkig niet zo :)

Hier gaat het heel goed. Wel lang oedeemtherapie gehad, met dat is nu dankzij Bratelle niet meer nodig. Blij mee!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 21:37

Ik krijg morgen mijn 2e kuur.

Dexametason versterkt de werking van chemotherapie en daardoor krijg ik dat de eerste dag al via infuus. Ik zou daarna kunnen stoppen met de tabletten maar ik neem ze toch maar in.

Ik heb nu metoclopramide en aprepitant"empid" dus hoef niet meer het drankje, hoop dat dat de misselijkheid wat verzacht.

Ik vond oedeem therapie wel lekker bij de fysio.

Ik heb vanmorgen voor het eerst met de personal trainer gesport. Was wel even lekker. We gaan per week gewoon kijken wat kan. Normaal bouwd iemand op en weegt iemand. Maar ik ga niet voor afvallen en de bespiering zal minder worden ipv meer maar ik wil gewoon in beweging blijven en de trainer is mijn stok achter de deur. En tegelijk kan hij goed mee kijken. Kennis gemaakt met voor mij nieuwe apparaten en ook op de loopband gestaan dat had ik nooit eerder gedaan. Ook nooit een ski apparaat gedaan.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:46

Wat fijn van het sporten!

Succes morgen met je kuur! Was je bloed helemaal goed of moet je morgen nog prikken eerst?

Hopelijk valt het dit keer mee met de misselijkheid

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:48

Leuk dat je nieuwe sportapparaten leert kennen!
Voor morgen heel veel succes.
Je rockt hem weer Befunny!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 22:00

SansaS schreef:
Wat fijn van het sporten!

Succes morgen met je kuur! Was je bloed helemaal goed of moet je morgen nog prikken eerst?

Hopelijk valt het dit keer mee met de misselijkheid

Ik had dus gister bloed geprikt voor de afspraak oncoloog. Maar dat was te laat voor de oncoloog om te kunnen bespreken. Ze zou mij bellen als er iets niet in orde was en niet bellen als het wel ok was. Ze heeft niet gebeld dus zal dat wel goed zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:03

Dat zal dan inderdaad wel ja!

Bij mij staan de bloeduitslagen altijd meteen in de digitale omgeving van het ziekenhuis :j

Hou het zelf een beetje bij of er al verschil in begint te zitten dat lijf het zwaarder krijgt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 22:47

Ze staan er nog niet tussen dat duurt vaak een tijdje bij het GHZ.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:16

Succes vandaag! :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:23

Wordt vandaag weer aan je gedacht BeFunny maar ook met vreugde how dubbel dit ook klinkt, daar je eindelijk de behandeling krijgt die je kan helpen. Dat vind ik zo fijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:27

En het kan nu ook meevallen! De 1e kuur ben ik misselijk geweest. De 2e en 3e nergens last van qua misselijkheid. Dus dat kan bij jou ook :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 08:28

Dank voor jullie medeleven allemaal <3

Tijdens chemo zelf zit "de patient" gewoon in de stoel. Een verpleger(ster) die doet alles aankoppelen en komt af en toe vragen of je wat wil drinken en of je comfortabel zit. Dus eigenlijk is het niet zo heel spannend. Tenzij er iets mis zou gaan dat mijn lichaam raar zou reageren ofzo maar daar denk ik niet over na verder.

Ik zet een laptoppie aan en ga oogappels kijken als het lukt. En daarna nog wat anders kijken en dan zit het er alweer bijna op en kan ik weer lekker naar huis. Maar het spannendste komt dus thuis.

Ik kreeg de tip ook nog om de injectie morgen savonds te zetten ipv smiddags. Als de misselijkheid door de injectie zou komen komt het dan de volgende dag overdag pas. Dan voel je het eerder aankomen dus ik denk dat ik dat ga doen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:34

Je kunt hem zelfs nog een hele dag later zetten inprincipe. Het moet tussen de 24 en 48 uur gezet worden de injectie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:35

Sterkte vandaag weer BF!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 08:44

SansaS schreef:
Je kunt hem zelfs nog een hele dag later zetten inprincipe. Het moet tussen de 24 en 48 uur gezet worden de injectie.

Ja klopt.
Ik kreeg de tip. Omdat de misselijkheid snachts begon precies 12 uur na het zetten van de injectie (nou hoeft het niet door de injectie te komen) maar als dat wel zo is dan zou het wel gunstig zijn om daar zo op in te kunnen spelen. Dan zet ik mijn wekker (niet dat dat nodig is met Dexa) maar daarmee kan ik medicijnen ook goed optijd innemen enz.

Als het niet door de injectie komt maar door de chemo wordt het dan ook duidelijk. Maar ik ga nu preventief gewoon de misselijkds tabletjes ook innemen en daar start ik morgen mee. En paracetamol begin ik vanavond al mee "eerste dag geen klachten natuurlijk" maar dan heb je alvast een spiegel opgebouwd.

Zometeen al het eerste Empid tabletje dat voor de chemo al moest en die mag ik nu ook 3 dagen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:49

Sterkte vandaag!
Hopelijk helpt de Aprepitant je goed!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:56

Heel fijn! Hopelijk helpt het goed.

En inderdaad slim.

Ik krijg 4 dagen dexametason. Dag van kuur en 3 daarna. En 3 dagen aprepitant. Ja en dan de dag van de kuur nog iets met een g :))

En verder inderdaad het drankje. Dus ik zou inderdaad fijn alles preventief vast innemen!

Zoals van die dexa enzo slaap ik wel slecht en onrustig en wazig maar het helpt allemaal wel tegen de misselijkheid dus dan doe ik het maar.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:05

Ik mag vandaag ook weer een daguitstap maken naar het ziekenhuis, voor iedere kankerpatiënt, er wordt vandaag extra aan jullie gedacht, het is dag tegen kanker (in België toch)

Succes toppers

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:25

BritHittepit schreef:
Ik mag vandaag ook weer een daguitstap maken naar het ziekenhuis, voor iedere kankerpatiënt, er wordt vandaag extra aan jullie gedacht, het is dag tegen kanker (in België toch)

Succes toppers

Hier is het een maand van (borst) kanker in Frankrijk en je kunt er echt niet omheen. Alles is roze, overal TV, radio is het elke dag een onderwerp, landelijke spotjes voor mammografie onderzoek te laten doen, concerten met opbrengst vereniging voor vrouwen met borstkanker etc etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 09:28

Ik moet morgen en overmorgen Dexa nemen en krijg Dexa via infuus vandaag.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:42

Ah ja! Ik krijg het nog een dag langer en dan ook nog dat andere spul. Maar ik hoor daar zoveel verschil in dat dat volgensmij per ziekenhuis verschillend is.