Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee schreef:Een kindje kan toch gewoon een wond krijgen waar straatvuil in komt? Dan kan je al tetanus geïnfecteerd raken. Dit staat overigens los van de toegevoegde waarde van difterie en tetanus in de kinkhoest vaccinatie. Ik weet niet zeker of daar toegevoegde waarde inzit voor je baby. Mooier zou zijn als het een kinkhoest vaccinatie zou zijn.
Verder staat de keuze om te vaccineren vrij. Alleen de opmerking weldenkend mens kan wel heel naar vallen. De manier hoe je het nu schrijft impliceer je dat mensen die vaccineren niet weldenkend zijn. Ga er vanuit dat niet is wat je wilt zeggen
iirrssjjee schreef:Ik heb vorige keer de 22-weken prik gehad. Doe ik nu ook gewoon. Hoe fijn is het dat je kindje meteen al beschermd is ipv de eerste weken nog niet?
Jolliegirl schreef:Renee schreef:Een kindje kan toch gewoon een wond krijgen waar straatvuil in komt? Dan kan je al tetanus geïnfecteerd raken. Dit staat overigens los van de toegevoegde waarde van difterie en tetanus in de kinkhoest vaccinatie. Ik weet niet zeker of daar toegevoegde waarde inzit voor je baby. Mooier zou zijn als het een kinkhoest vaccinatie zou zijn.
Verder staat de keuze om te vaccineren vrij. Alleen de opmerking weldenkend mens kan wel heel naar vallen. De manier hoe je het nu schrijft impliceer je dat mensen die vaccineren niet weldenkend zijn. Ga er vanuit dat niet is wat je wilt zeggen
Neee dit was zéker niet iets wat ik zo wilde benoemen! Sorry!
Jolliegirl schreef:iirrssjjee schreef:Ik heb vorige keer de 22-weken prik gehad. Doe ik nu ook gewoon. Hoe fijn is het dat je kindje meteen al beschermd is ipv de eerste weken nog niet?
Dat lijkt me zeker een fijn idee.
Alleen ben ik zo ontzettend bang voor prikken...
Bloedprikken gaat nu goed..na maanden training en 1 en dezelfde prikker...
Renee schreef:@ roulette Ik weet natuurlijk niet waarom je niet later mag komen maar denk vooral aan jezelf. En als het niet gaat mentaal of fysiek gewoon je grens aangeven
Fijn dat het gesprek bij de huisarts je zoveel hebt op geleverd Jolliegirl! Hopelijk is dit de eerste stap richting positiviteit
Hier is in korte tijd de bekkenpijn ernstig verergerd. Naast pijn bij het SI gewricht voelt het alsof mijn schaambeen ook weer scheef staat. Dus ik heb nu niet alleen uitstralingspijn aan mijn linkerbil en ben maar ook enorm in mijn liezen. Kon gisteren overdag de trap niet meer opkomen en in de avond heeft mijn man mij geholpen terwijl ik op handen en voeten naar boven klom. Vandaag had ik mijn zoontje thuis en was het mamadag. Gelukkig ging het vandaag beter en kan ik altijd mensen bellen als het niet lukt. Maar het is verschrikkelijk als je niet meer helemaal mama kan zijn.
Door de bekkenklachten is nog een zwangerschap niet meer mogelijk. Die gedachte vind ik wel lastig omdat ik nog niet zeker was of ik een derde kindje zou willen.
Marlis schreef:Renee schreef:@ roulette Ik weet natuurlijk niet waarom je niet later mag komen maar denk vooral aan jezelf. En als het niet gaat mentaal of fysiek gewoon je grens aangeven
Fijn dat het gesprek bij de huisarts je zoveel hebt op geleverd Jolliegirl! Hopelijk is dit de eerste stap richting positiviteit
Hier is in korte tijd de bekkenpijn ernstig verergerd. Naast pijn bij het SI gewricht voelt het alsof mijn schaambeen ook weer scheef staat. Dus ik heb nu niet alleen uitstralingspijn aan mijn linkerbil en ben maar ook enorm in mijn liezen. Kon gisteren overdag de trap niet meer opkomen en in de avond heeft mijn man mij geholpen terwijl ik op handen en voeten naar boven klom. Vandaag had ik mijn zoontje thuis en was het mamadag. Gelukkig ging het vandaag beter en kan ik altijd mensen bellen als het niet lukt. Maar het is verschrikkelijk als je niet meer helemaal mama kan zijn.
Door de bekkenklachten is nog een zwangerschap niet meer mogelijk. Die gedachte vind ik wel lastig omdat ik nog niet zeker was of ik een derde kindje zou willen.
Heftig zeg zulke erge klachten. En lijkt me idd heel lastig als je er niet helemaal als mama voor je kind kan zijn.
S_imonee schreef:Wat fijn dat je bij de huisarts terrecht kon, Jolliegirl. Ook dat jouw man meteen belde met jouw leidinggevende. Hopelijk gaat dit verlichting voor je geven!
Wat betreft de 22 prik: ik ga hem denk ik ook gewoon halen. Ook ik ben niet zo happig op prikken, maar vind bescherming voor mijn kind wel wat belangrijker dan mijn angst.
Ik zag ook nog iets voorbij komen over drukke familiedag. Van Roulette geloof ik: denk aan jezelf! Jijzelf bent nu even belangrijker dan zeurende familieleden![]()
En Renee met veel bekkenpijn. Wat ontzettend naar! En het idee dat een volgende zwangerschap niet meer mogelijk is moet vast moeilijk zijn. Hopelijk lukt het je om dat toch te accepteren en gelukkig te kunnen zijn met 2 lieve kindjes![]()
Wij hebben in NL inderdaad weinig verlof, dat vind ik ook. Ik heb er nog geen ervaring mee natuurlijk, maar hoor, net als jij adamootje, van mensen om mij heen dat ze het pittig vinden om weer te moeten gaan werken.
Hopelijk lukt het jou om het dit keer nog wat te verlengen met overuren of eventueel vakantiedagen(?)
Met mij gaat het momenteel goed. Ik heb sinds gisteren vakantie en wij hebben last minute nog een vakantie naar Mallorca geboekt. Na maanden in een verbouwing en rommel/stoffig huis gezeten te hebben, waren wij er enorm aan toe om er even tussenuit te gaan. Ik lig momenteel nog heerlijk te genieten van de laatste zonnestralen
Jolliegirl schreef:Heeft iedereen recht op ouderschapsverlof?
Dus je zwangerschapsverlof, geboorteverlof, en ook nog eens ouderschapsverlof?
Ik zie het al.. + 9 weken op 70% van je loon.
Dus totaal 25 weken..
Dat is bijna een half jaar.
Eske_B schreef:Jolliegirl schreef:Heeft iedereen recht op ouderschapsverlof?
Dus je zwangerschapsverlof, geboorteverlof, en ook nog eens ouderschapsverlof?
Ik zie het al.. + 9 weken op 70% van je loon.
Dus totaal 25 weken..
Dat is bijna een half jaar.
Ja dat is vrij recent! 9 weken in het eerste jaar van de baby. Ik weet niet of je dat helemaal zelf kan indelen of moet overleggen met je werkgever.
Hebben jullie trouwens al de naam bedacht van de baby?