Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Meelezer komt even uit de meeleesmodus.
Germie, ik ben hardlooptrainster geweest. En ja, ook in mijn trainingen van een uur liepen deelnemers minder dan dat ze met een eigen training zouden doen. Tijdens een training besteed je als trainer namelijk veel tijd aan oefeningen en techniek. Dat kost tijd op zo'n moment, maar helpt deelnemers in hun eigen tijd om hun techniek (bij jouw trainer dus ook gevoel) te verbeteren. Naast techniek en oefeningen hadden we om en nabij 25 minuten voor het hardlopen. Dat waren dan veelal intervallen. En iedereen pakt die op zijn of haar eigen niveau. De gelopen afstanden waren dan tussen de 3 en 5km. Als je namelijk in 1 groep mensen hebt die 8min per km lopen en 5 min per km dan kun je niet zomaar afstanden gaan lopen. Je groep loopt dan binnen 1 minuut op 100m+ afstand van elkaar.
Die halve of hele marathon hoeft niet binnen een jaar.En wil je dat wel, dan is de kans vrij groot dat je jezelf in de blessures werkt.
Dat gezegd hebbende: fijn dat je de looptrainingen wel een kans wil geven
MuSLi schreef:Why the hell zou je morgen een halve marathon gaan lopen @Germie als je aangeeft dat 10km lopen al een struggle is?
-Namiro- schreef:Een loopgroep die voor je deur start lijkt me wel erg veel gevraagd Germie.. ik moet ook met de auto naar de loopgroep.
En afhankelijk waar we gaan trainen is dat 15 tot 25 min rijden..
maar ik ga ook regelmatig zelf naar een andere plek en dan ben ik ook zo lang of nog langer onderweg..
is dat dan zonde van mijn tijd? Vind ik niet.
Onze loopgroep verschil ook qua niveau. Er zijn mega snelle lopers en een man van 72 die niet meer zo snel loopt en alles er tussenin..
en dat gaat prima! Iedereen loopt zijn eigen training en de trainer loopt overal.