Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:47

Gewoon 2 vingers erin steken. _O-
Ik weet hoe mijn bmm hoort te voelen/zijn, omdat ik voor m'n zoontje heel lang een menstruatiecup heb gebruikt. Tot nu toe is het nog steeds hetzelfde heuveltje (al heb ik vandaag niet meer gevoeld). Van de week voelde ik wel dat het iets aan het verstrijken was en dat de bmm wat lager lag, maar daar bleef het ook wel bij.
Er is hier wel iets bezig, maar het kan ook niks zijn. Gezien er wat mensen mee kunnen lezen laat ik het hier ook gelijk even bij. Ik weet vanavond/morgen hopelijk wat meer en dan durf ik het ook wel te delen. :o

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:46

Voor steeds meer van ons de laatste loodjes! Lijkt me zeker zwaar als je ook nog een jong kind erbij hebt lopen.

Nog even volhouden! En ook spannend.
Hier een aantal vergelijkbare symptomen. Morgen 38 weken.
Ben sinds deze week echt super moe. Licht misselijke sommige dagen. Af en toe wat rommelende darmen en krampen. Maar nog geen slijmprop verloren.
Ik rommel een beetje in huis en verder veel op de bank of op bed relaxen. We zijn er klaar voor, mentaal natuurlijk nog niet helemaal, maar dat ben je denk ik nooit.

En nog steeds een bescheiden buikje XladyX. Mijne is toch wel wat groter denk ik.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:26

J0anieke schreef:
Er is hier wel iets bezig, maar het kan ook niks zijn. Gezien er wat mensen mee kunnen lezen laat ik het hier ook gelijk even bij. Ik weet vanavond/morgen hopelijk wat meer en dan durf ik het ook wel te delen. :o

Dit klinkt heel spannend haha! Ik ben benieuwd en hopelijk gaat het snel en voorspoedig!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:49

Zebraatje schreef:
Voor steeds meer van ons de laatste loodjes! Lijkt me zeker zwaar als je ook nog een jong kind erbij hebt lopen.

Nog even volhouden! En ook spannend.
Hier een aantal vergelijkbare symptomen. Morgen 38 weken.
Ben sinds deze week echt super moe. Licht misselijke sommige dagen. Af en toe wat rommelende darmen en krampen. Maar nog geen slijmprop verloren.
Ik rommel een beetje in huis en verder veel op de bank of op bed relaxen. We zijn er klaar voor, mentaal natuurlijk nog niet helemaal, maar dat ben je denk ik nooit.

En nog steeds een bescheiden buikje XladyX. Mijne is toch wel wat groter denk ik.

Ik was er mentaal echt méér dan klaar voor bij mn eerste, maar toen ging ik ook de 41 weken over met de nodige klachten :')

Sannens schreef:
J0anieke schreef:

Dit klinkt heel spannend haha! Ik ben benieuwd en hopelijk gaat het snel en voorspoedig!

Ja lekker maken met maar een half verhaal, sorry! := Tot dusver is t voor mij ook nog even afwachten, maar ik hoop snel wat meer te kunnen zeggen!

Sannens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 16:54

Ik kon genoeg met je halve verhaal. Dus we wachten, net als jij, (on)geduldig af! :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:01

Vandaag ben ik 37 weken. Hij is vandaag iets rustiger maar merkte hem wel draaien.
Kan amper nog recht zitten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:50

Spannend Joanieke!
Ik kan zelf niet bij mn bmm helaas dus kan het zo niet checken. Ik hoop voor je dat het door gaat zetten *D
Zebraatje ook al zo spannend! Ga ook voor jou duimen :):) mijn buik is savonds ook groter dan deze foto (smorgens genomen).

Sweetgirl korte berichten heb je altijd haha maar fijn ook de 37 weken gered! Vervelend dat je niet recht kunt zitten, hopelijk is dat snel weer beter

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:51

Nou had verwacht een leuker verhaal neer te zetten, als in, dat ik uiterlijk morgen/maandag een baby had (al was er dan wel een kans op een ziekenhuis bevalling en die is nu gelukkig wel weer weg), maar helaas. We gaan weer op het wachtbankje...

Vanochtend om half 7 toen ik naar de wc liep begon het ineens in mn maandverbandje te lopen, een heel plasje vocht. Het was roze met kleine beetjes bloed. Was (en ben eigenlijk nog steeds, maar goed) redelijk overtuigd dat dat vruchtwater was. Had om 9 uur de vk gebeld, moest om 12 uur weer contact opnemen om te bespreken of de weeen waren begonnen/ik meer vruchtwater had verloren. Om 12 uur stond echter de vk ineens voor de deur, ze was in de buurt dus kwam maar gewoon langs. Ze had t maandverbandje gezien en ze zei eigenlijk dat ze ook wel dacht aan vruchtwater, maar moest gecheckt worden in het ziekenhuis. Moest weer om 4 uur haar bellen om dat evt in gang te zetten, mocht ik niet meer vruchtwater verliezen of weeen krijgen. Natuurlijk helemaal niks gebeurd (wel harde buiken gehad de hele dag, en roze slijm met afvegen wat ik nog niet eerder heb gehad). Toen naar t ziekenhuis, ctg, echo en poging vruchtwater opvangen zodat ze die konden bekijken onder de microscoop. Geen vruchtwater, ctg was goed (wel een aantal duidelijk harde buiken zichtbaar) en een echo die erop wezen dat ik geen gebroken vliezen heb… Voordeel nu is dat ik niet morgenvroeg naar het ziekenhuis hoef vanwege langdurige gebroken vliezen (ik mag dus nog thuis bevallen), nadeel is dat ik alsnog niet weet waar ik op dit moment aan toe ben. Dus we gaan weer gezellig op het wachtbankje. Wel dus echt veel gerommel gehad vandaag met roze slijm, vaag vocht en een hoop harde buiken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:14

Oh dat is zeker spannend Joanieke! Ik snap dat je dacht dat het vruchtwater was. Het klinkt ook echt zo. Ik heb wel vaker gehoord over een klein lek in de vliezen wat hoger, waardoor het op en af lekte. Heb je iets van een potje om iets op te vangen als het weer zo gebeurd?

Balen van weer het wachtbankje. Die onzekerheid vind ik altijd erg lastig.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:29

Ja ik weet t nu ook niet zo goed eigenlijk.. Snap ook niet waarom ze geen swab hebben genomen, maar alleen maar gingen wachten tot er een druppel op een stukje plastic zou gaan vallen.
Aan de andere kant ben ik blij dat ik nu niet morgenvroeg naar het ziekenhuis hoef, mocht het niet doorzetten, dus misschien is het maar goed dat ze niks hebben gezien. Als ik nu niks meer lek zal de kans op een echt open verbinding en een infectie ook wel kleiner/nihiel zijn.
Had naderhand mn vk nog even gesproken en die zei dus dat het met een 2e meer kan rommelen dan met een 1e, echt, wat een mindfuck. :=

Sweetgirl1 schreef:
Vandaag ben ik 37 weken. Hij is vandaag iets rustiger maar merkte hem wel draaien.
Kan amper nog recht zitten

Ik herken dit trouwens van mijn beide zwangerschappen! Doet dan ook echt zeer. Werd bij mij gelukkig minder toen ze verder gingen indalen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:45

XladyX schreef:
Spannend Joanieke!
Ik kan zelf niet bij mn bmm helaas dus kan het zo niet checken. Ik hoop voor je dat het door gaat zetten *D
Zebraatje ook al zo spannend! Ga ook voor jou duimen :):) mijn buik is savonds ook groter dan deze foto (smorgens genomen).

Sweetgirl korte berichten heb je altijd haha maar fijn ook de 37 weken gered! Vervelend dat je niet recht kunt zitten, hopelijk is dat snel weer beter

Ja ik doe alles via mn telefoon dus dan zijn lange berichten wat lastiger te typen sorry er voor

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:07

Had beetje gehoopt dat t gerommel van gister wat in gang zou gaan zetten afgelopen nacht of vandaag, maar het mocht helaas niet baten.. :Z
Verder hier de halve nacht oefen weeen gehad en ook toen ik vanmorgen op bed ging liggen om wat bij te slapen kwamen ze gelijk weer opzetten.. Vanmiddag gelukkig wel even kunnen slapen met maar 2 weeen... Geeft in ieder geval hoop dat ik nog wel kan liggen zonder gelijk krampen te krijgen. Ben wel echt een beetje bang voor de komende nachten nu. :') Ik heb dit helemaaaal niet zo gehad bij m'n eerste zoontje, wel in de avond of een keer eventjes 's nachts, maar niet zo een halve nacht achter elkaar zonder dat het echt goede weeen waren.. Ik dacht dat die zwangerschap zwaar was op t einde maar dit overtreft het denk ik wel, of het moet na afgelopen nacht voorbij zijn, daar teken ik ook voor.. :=
Probeer me weer mentaal voor te bereiden dat ik nu nog 2 weken moet (dan zit ik precies op t termijn van toen mijn eerste werd geboren, 41+3/+4, ben vandaag 39+3).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 18:07

Ah vandaar dat je het kan voelen Joanieke! Bedankt voor je uitleg. :D
Jeetje wat een rollercoaster voor jou de afgelopen 2 dagen!!! Echt een mindfuck ! Kan me voorstellen dat je helemaal overtuigd bent dat het vruchtwater is ….. wel fijn dat ze er nu geen medische indicatie van lang gebroken vliezen van hebben gemaakt. En dat je nog gewoon rustig thuis mag afwachten en bevallen! Hoop wel voor je dat het snel echt gaat doorzetten nu en dat je snel je kleintje gezond in je armen hebt! <3

Oeh bij zebraatje ook gerommel! Spannend !! Hopelijk zet het bij jou ook snel door ! *\o/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:01

Jaa inmiddels is mn bmm wel (bijna?) verstreken, of in ieder geval zo goed als, dus t heeft in ieder geval wat gedaan al die oefen weeën... _O-
Ik voel de ingang nu alleen niet zo goed meer, vgm zit er nog wel wat weefsel wat verder dunner moet worden voordat er ontsluiting komt, maar daar heb ik dan net geen kennis over.. En ik heb t gevoel dat hij nu wel mooi bij t hoofdje ligt, maar ik weet dat dus niet meer zeker..
Heb nu wel zoiets van, zet door, of stop met die weeen en laat me nog even zonder teveel gerommel doorlopen voordat t begint. Helaas tot nu toe nog niet veel veranderingen, maar wie weet vannacht. Ik kon gelukkig vanmiddag wel nog een uurtje-anderhalf slapen. :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 20:08

Spannend!!! Er is dus wel degelijk iets aan de gang !!
Succes en zet hem op!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:13

Joanieke wat irritant! Maar klinkt wel alsof het er eerder in zit dan pas over 2 weken. Maarja blijft onzeker natuurlijk! Ik kan je wel de hand schudden qua gerommel vandaag. Ik voel duidelijk vanalles gaande en ook een stuk meer druk vanonder. Maar ritmisch is het steeds niet echt. Heb er nu wel zin in dat het door gaat zetten ook!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:18

Spannend dames :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:22

Wat spannend dames!
Ik hoop dat het snel doorzet Joanieke, zodat je het kleintje snel in je armen kan sluiten.
Hier al een paar dagen eind van de middag of in de avond een paar lichte wee-achtige krampen gehad, maar dat stopt dan steeds na 2-3x. Ik vind het wel best, we krijgen woensdag de nieuwe diepvries en koelkast, dus hopelijk blijft ze lang genoeg binnenboord zodat ik alles kan overpakken

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:30

J0anieke schreef:
Jaa inmiddels is mn bmm wel (bijna?) verstreken, of in ieder geval zo goed als, dus t heeft in ieder geval wat gedaan al die oefen weeën... _O-
Ik voel de ingang nu alleen niet zo goed meer, vgm zit er nog wel wat weefsel wat verder dunner moet worden voordat er ontsluiting komt, maar daar heb ik dan net geen kennis over.. En ik heb t gevoel dat hij nu wel mooi bij t hoofdje ligt, maar ik weet dat dus niet meer zeker..
Heb nu wel zoiets van, zet door, of stop met die weeen en laat me nog even zonder teveel gerommel doorlopen voordat t begint. Helaas tot nu toe nog niet veel veranderingen, maar wie weet vannacht. Ik kon gelukkig vanmiddag wel nog een uurtje-anderhalf slapen. :')

Het klinkt zeker alsof er wat aan de hand is! Verstrijken en ontsluiting kan samen plaatsvinden. Vorige zwangerschap had ik op een moment 2cm ontsluiting en driekwart verstreken. Dus het is een parallel proces!

Mijn vorige bevalling was ook 2 dagen op en af weeen en toen ineens zette het door. Dus hopelijk ben jij snel aan de beurt, maar het klinkt niet alsof het nog 2 weken gaat duren zo hoor! Spannend!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:42

Spannend dames.. veel succes

Ik had vandaag met afvegen een soort witte dikkerige beetje slijm.
Erna kreeg ik meteen rug en buikpijn en echt niet lekker.
Nu lekker rusten. Ben net 37 weken

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:42

Spannend dames

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:18

Spannend! Ik lees weer vol spanning mee :D

Voor jou ook een hele rollercoaster Joanieke! Gelukkig heb je nog even kunnen bijslapen. Ik hoop voor je dat het snel mag beginnen, zodat je snel je kleintje in je armen mag hebben!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:23

Nou dames, het zette gister avond toch echt door! 20.45 begonnen de weeën goed op gang te komen. Rond 22.45 met de vk mn ontsluiting gemeten en ik zat al op 4-5 cm! :=
Uiteindelijk hele rustige weeen gehad tot 3 uur, nogmaals gemeten en toen 5-6 cm, dus dat was wel een beetje een domper. Ik ben toen in bad gegaan en vanaf toen werden de weeën echt heel heftig en binnen 1,5 uur, om 4:30 precies is onze kleine Scott na 3 pers weeën thuis geboren. <3

Ik had wel flink wat bloed verloren en het was moeilijk te zien of ik geen totaal ruptuur had, dus ik ben met de ambulance opgehaald daarna, op een heel rustig, fijn én gezellig tempo. Gelukkig bleek ik in het ziekenhuis geen totaal ruptuur te hebben en hoefde ik niet onder narcose gehecht te worden.

Al met al kijk ik echt weer zo fijn terug op de bevalling. Zo trots dat het thuis is gelukt. <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:24

J0anieke schreef:
Nou dames, het zette gister avond toch echt door! 20.45 begonnen de weeën goed op gang te komen. Rond 22.45 met de vk mn ontsluiting gemeten en ik zat al op 4-5 cm! :=
Uiteindelijk hele rustige weeen gehad tot 3 uur, nogmaals gemeten en toen 5-6 cm, dus dat was wel een beetje een domper. Ik ben toen in bad gegaan en vanaf toen werden de weeën echt heel heftig en binnen 1,5 uur, om 4:30 precies is onze kleine Scott na 3 pers weeën thuis geboren. <3

Ik had wel flink wat bloed verloren en het was moeilijk te zien of ik geen totaal ruptuur had, dus ik ben met de ambulance opgehaald daarna, op een heel rustig, fijn én gezellig tempo. Gelukkig bleek ik in het ziekenhuis geen totaal ruptuur te hebben en hoefde ik niet onder narcose gehecht te worden.

Al met al kijk ik echt weer zo fijn terug op de bevalling. Zo trots dat het thuis is gelukt. <3

Proficiat met Scott! <3

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:38

J0anieke schreef:

Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het thuis gelukt is!
Lekker genieten