Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Wat een gave foto Tiwi!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

@Lau: je ziet er goed uit! :D

@Tiwi: hele mooie foto <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Zertab schreef:
Wat is er mis met om 11:00 dan iets kleins eten? Ik eet om 6:45 300 gram magere kwark met 30 gram mueslie. En dan rond 10:00/10:30 een banaan.

Is niks mis mee natuurlijk maar ik voel mij beter/ kan mij beter aan mijn kcal doel houden als ik 3 maaltijden per dag eet ipv 5/6.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Wat goed Lau!

@yenni: eens met wat er hierboven al is gezegd, ik zou iets van gepofte spelt (zonder suiker) toevoegen aan de kwark. Kun je best wat van eten, vult beter en "kost" geen drol qua kcal :j

En mooie foto Tiwi! Beetje fantasy sfeertje :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Hallo zeg tiwi jij kan echt wel op de foto je ziet er echt prachtig uit! En die foto wauw wat een plaatje! :oo

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Yenni schreef:
Ik eet sochtends een bak kwark met fruit. Meestal zn 300 gr kwark maar ik merk dat het onvoldoende verzadigd. Ik krijg zo rond n uur of 11 weer honger.

Hebben jullie tips voor voedzame ontbijtjes?

Ik maak een flinke chiapudding. Moest er de eerste tijd aan wennen, kreeg het amper tot niet op (heb jaren niet of maar heel klein ontbeten := ). Maar ik voel me de hele dag stabiel, nul food noise meer.

40gr chiazaad (evt gemalen als je darmen er nog niet zo goed op gaan, ivm veel vezels, malen maakt het makkelijker verteerbaar en ook wat minder "kikkerdril")
250gr melk
20gr eiwitpoeder (vanillesmaak)
100gr diepvriesbessen of frambozen oid

Goed roeren en een nachtje laten weken. Ik maak er op zondag gelijk 5, enige wat ik de avond van tevoren nog toevoeg is het fruit.

Als je niet veel vezels gewend bent, is dit wat lastiger, dan moet je de chiazaden rustig opbouwen. Maar in dit ontbijt zit ruim 31 gram eiwit en ruim 20 gram vezels. Supervullend!