Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:35

@Maaik en Marlies.
Klinkt als een zware maar geslaagd rit!

@Time. Succes.

@Marlies
Vanaf waar kan ik het beste paars oppakken?
Bij het stut zit ie dicht toch? Moet ik dan bij rendac beginnen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:02

Jup Stut zit dicht, iig t/m sept 2026. Of bij de Rendac idd beginnen, of om het Stut/zwembad fietsen, Trompweg omhoog en dan de omleiding oppakken bij de Ruyterweg.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:05

MarliesV schreef:
Jup Stut zit dicht, iig t/m sept 2026. Of bij de Rendac idd beginnen, of om het Stut/zwembad fietsen, Trompweg omhoog en dan de omleiding oppakken bij de Ruyterweg.

Ja. Dat dacht ik idd al. Thanks

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:01

Vanmorgen lekker weer wezen fietsen. 6 februari voor het laatst gefietst ivm vooral het weer en tijd.
Het is nu weer rustig dus meteen maar gefietst.
Moest echt wel even inkomen en even zoeken waar ik moest starten maar gevonden en gelukt :D

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:49

Top Jedda . :j
Hier was het fantastisch weer vandaag .

Vandaag mijn VO2 max testen gedaan , de laatste waren in 2022 .
Mijn verwachting was laag , gezien de laatste 1,5 jaar niet zo lekker gingen qua trainen .
Maar toch redelijk tevreden .
Voor het hardlopen liggen mijn zones na de aerobe zone wat dichter bij elkaar .
Bij het fietsen is de kracht er wel , maar mis tijdens het zwaardere werk in verhouding wat zuurstof capaciteit.
Dat wat eigenlijk ook mijn gevoel tijdens het trainen bevestigd.
Maar vooralsnog, voor mijn leeftijd fit !
En nu weer mooie uitgangspunten om vanuit te kunnen werken .
Dus al met al twee goede testen , al was de hoestprikkel er wel bij het intensievere ademen op het eind . Wellicht zonder hoestprikkel net effe dat stapje langer door kunnen gaan , maar wel tot de tweede drempel kunnen gaan .
Nu in de sportschool, heerlijk in de sauna .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:37

Lekker Jesda! Goed dat je weer gegaan bent.

Time wel fijn dat gevoel en metingen kloppen met elkaar. Lekker verder trainen dus. Wat is je volgende doel?

Hier wat hoofdpijn door spanning op de nek, geen idee waar dat vandaan komt. Dus ff in voor mij stevig tempo 60 baantjes getrokken in het zwembad en braaf elke 10 baantjes gerekt tussendoor. Meestal is dat afdoende.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:18

MarliesV schreef:
Time wel fijn dat gevoel en metingen kloppen met elkaar. Lekker verder trainen dus. Wat is je volgende doel ?

Zondag in twee weken heb ik een 10 km loop , daarna staat de tijdrit in Almere gepland .

Succes met je nek , hopelijk heeft het zwemmen geholpen .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:56

Time2Tri schreef:
MarliesV schreef:
Time wel fijn dat gevoel en metingen kloppen met elkaar. Lekker verder trainen dus. Wat is je volgende doel ?

Zondag in twee weken heb ik een 10 km loop , daarna staat de tijdrit in Almere gepland .

Succes met je nek , hopelijk heeft het zwemmen geholpen .

Wanneer is de tijdrit in Almere?

Ik ga zelf dit weekend een HM lopen, en daarna is 6 April Run Bike Run in Rotterdam. Ze hebben die dag ook tijdritten op de planning staan. Niet het meest entertaining parcours met rondjes om de roeibaan, maar de flow is wel erg lekker

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:16

Fijn Time om weer een goede benchmark te hebben zo aan het begin van het seizoen. En heb je de testen ook weer achter de rug, of vind je die niet erg om te doen?

Imay succes met je halve marathon dit weekend, echt respect ! ik weet dat best veel mensen fietsen en lopen combineren maar dat is echt niks voor mij.

En Marlies 60 baantjes zwemmen met nekpijn.. hopelijk heeft het geholpen!

Ik ben echt een one trick pony, ik fiets en verder niets! Nou ja een beetje core/strength/ mobility 2x per week thuis. Dat moet morgen weer:(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:07

IMAY1990 schreef:
Wanneer is de tijdrit in Almere?

Ik ga zelf dit weekend een HM lopen, en daarna is 6 April Run Bike Run in Rotterdam. Ze hebben die dag ook tijdritten op de planning staan. Niet het meest entertaining parcours met rondjes om de roeibaan, maar de flow is wel erg lekker

De tijdrit Almere is 19 april . :j

Alvast succes met je HM ! Ben je er klaar voor ?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 07:09

Thami schreef:
Fijn Time om weer een goede benchmark te hebben zo aan het begin van het seizoen. En heb je de testen ook weer achter de rug, of vind je die niet erg om te doen?
(

Zeker , van hieruit kan ik weer mooi opbouwen .
Eeeh , nee echt favoriet is het niet :=
Ik vind het op het eind altijd zo benauwd met dat masker , en al helemaal omdat mijn hoestje
nog niet helemaal weg was .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:43

Time, die 10km is een walk in the park voor jou toch? Tijdrijden lijkt me echt moeilijk!
Zag toen hoe Maaike zich heeft voorbereid, wat een discipline moet je daar voor hebben. Petje af!

Imay, HM is neem ik aan halve marathon, moet er niet aan denken haha, respect!

Thami prima toch, hier ook in principe de fiets hoor.
Tuurlijk ik wandel veel, rij mijn paard, ga is zwemmen en doe idd die vervelende core thuis, maar fietsen is wel de hoofdmoot.

Nekpijn is een stuk minder, en vooral de hoofdpijn die ik er van had lijkt weg te zijn.

Rijden jullie eigenlijk nog? Mensen met eigen paarden ook nog? Gothico (waar ben je?) weet ik het van, maar de rest?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 08:56

Goed bezig Time! Ik geloof zo dat testen niet je hobby gaan worden, maar het is wel fijn om te weten waar je staat. De tijdrit is inderdaad 19 april. Ik had nog gekeken of ik mee kon doen, maar dat weekend rij ik het Pieterpad op de gravel.

Ik rij al een jaar of 9 geen paarden meer. Ik ben destijds bang geworden voor het paard dat ik reed en daarna niet meer iets anders kunnen vinden. Daarna hebben andere sporten het overgenomen. Op dit moment fiets ik, klim ik en ga ik naar de sportschool (die laatste echt voor mijn schouder). Ik sport zo’n 6 dagen per week, ik zou ook niet meer weten wanneer ik paard zou moeten rijden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:51

Ik rij geen paard meer. Heel af en toe een op paard van vriendin. Vind het nog wel erg leuk! Maar om vast elke week te rijden geen tijd voor.
Ben vooral bezig met de honden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:56

Enerverende twee dagen gehad hier. Alles met fietsen te maken maar niet de actieve vorm.

Gisteren een fiets gevonden op een beetje een vreemde plek. Vertrouwde het niet. Fiets mee naar huis genomen en via Facebook de eigenaresse gevonden. Bleek 24 uur daarvoor gestolen te zijn. Gelukkig dus retour rechtmatige eigenaar. Bos bloemen als dank gehad, heel lief.

Vandaag bij mijn ouders aan het opruimen, die moeten over een maand hun huis opleveren. Twee vintage objecten meegenomen naar huis, kon ze niet naar de stort laten afvoeren.

Frame schijnt een duur model te zijn, van toen zeg maar haha.
De fiets is mijn eerste racefiets, ik vond de race niet leuk, dus ben vlot op de mtb over gegaan en deze is op zolder beland.

Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:07

MarliesV schreef:
Rijden jullie eigenlijk nog? Mensen met eigen paarden ook nog? Gothico (waar ben je?) weet ik het van, maar de rest?

Nee , al heel lang niet meer .Toen mijn oudje met pensioen ging heb ik nog wel af en toe op
een tinker van een vriendin gereden .Maar dat is allemaal heel langzaam ingeslapen .
En heb ik ook mijn paardenspullen weg gedaan . /3
Daarna ben ik in het triatlon wereld ( ongepland ) gerold _O-

Wat goed dat je de eigenaresse van de gevonden fiets hebt gevonden **\O/**
En heel leuk die oude schatjes <3

Mijn coach was trouwens ook tevreden met het resultaat van de testen :j
Vandaar uit kunnen we mooi weer opbouwen .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 19:39

Mijn paard staat sinds het najaar op pensioen, dus ook niet keer aan het rijden hier helaas.

Wat heerlijk trouwens dit weer, scheelt een hoop zeg. Kan eindelijk weer wat kilometers maken zonder compleet bevroren thuis te komen. Onze starttijd voor de elfsteden is ook bekend, startgroep 8 om iets voor zessen. Een uur eerder dan de vorige keer en daar zijn we wel blij mee. Maar goed, heel misschien gaat het feest niet door ivm een vakantie. Even kijken hoe we dat allemaal gaan inpassen. Pinksteren valt lekker laat dit jaar, dus dat is qua weer wel gunstig natuurlijk.

Morgen ga ik mn gravel even oppoetsen, vorige week weer een band geplakt en mn racer weer van zolder gehaald. Dat was ook wel weer lekker!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 23:48

Wat fijn dat je de fiets hebt kunnen herenigen met zijn eigenaar Marlies! En wat een leuke vintage fietsen, zoiets heeft vroeger bij ons ook in de gang gestaan, die was van mijn moeder. Ook met de shifters op de buis..

Ook hier is de wegfiets weer mee op pad geweest vandaag. Met slechter weer en natte wegen pak ik liever de gravel. Maar vandaag was het ook helemaal prima op de weg. Nog een fris wi die, maar het zonnetje begint kracht te krijgen!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 00:01

Wat een mooie vintage fiets+ frame Marlies, heb je er nog een leuke bestemming voor?

Ik heb nog twee paarden aan huis staan, 1 eigen en een pension. Beide oudjes en er komt geen nieuwe meer. Ben echt van paard naar fiets overgestapt, en alhoewel ik de verzorging nog wel ontspannend vind, beperkt het ook wel behoorlijk qua weekenden/ weekjes weg.

Vandaag echt een luie dag, had me verheugd op Omloop het Neuwsblad kijken maar het was niet echt spannend bij de mannen, en de vrouwen koers stond bol van de tactische fouten, echt zonde.
Morgen maar weer lekker zelf op de fiets!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 09:12

Ik kom ook maar weer eens om het hoekje kijken.

Fietsen ligt compleet stil, wat hartstikke zonde is natuurlijk maar wel met een aantal goede redenen.

Waar mijn paarden staan is wat heel verdrietigs gebeurd (voor de nabestaanden typ ik het niet helemaal uit) waardoor de stal niet op dezelfde manier door kan gaan. Dit is meer als logisch en kan niemand wat aan doen.

Ik heb twee merries. Eentje van 6 en eentje van 25. De merrie van 6 is momenteel drachtig. Ik kom al 10 jaar op deze stal en zie mijzelf ook nergens anders en weet dat ik ook niet zo'n top plek weer ga vinden.

Nu hebben ze zo gepuzzeld dat mijn oude merrie langer kan blijven. Mijn oude merrie heb ik overgekocht van de stal. Ik vermoed dat mijn staleigenaar haar ook niet wil laten gaan omdat het een paard is waarmee hun fokkerij ook is begonnen. Super lief natuurlijk! Ben haar enorm dankbaar dat ze dit zo heeft uitgezocht.

Maar ook volgend jaar wordt het nog kleiner waardoor ik in de knoei ga komen. Mijn oudje staat hier al 24 jaar, zij kan hier echt niet weg. Ze zal de plek van mijn jonge merrie dan moeten krijgen.

Dit betekend dat ik mijn jonge merrie zal gaan moeten verkopen. Ik heb zelf geen behoefte om naar een andere stal te gaan mer haar, en ook financieel zal ik niet weten hoe dit gaat lukken. Ik ben gek op dat dier hoor, maar het hele paarden gebeuren heeft door alles behoorlijk zijn glans verloren en ik weet ook niet of ik nog wel zin heb om zo 20 jaar door te gaan. Zeker niet op een andere stal.

Dit is voor mij wel de moeilijkste keuze ooit... iemand zei al je doet natuurlijk ook nog fanatiek aan mountainbiken. En daar vind ik toch wat troost in dat er nog wat achter de hand is waar ik misschien wel fanatieker mee ben dan het paardrijden. Ik zou daar dan wel grotendeels de focus op kunnen gaan leggen.

En tussendoor mijn nieuwe huisje aan het opknappen wat ook veel tijd kost waardoor ik niet echt kan Fietsen. Wel al een mooie plek in huis uitgekozen voor de fiets, want die gaat niet in de schuur :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:16

,@Sakura ; nog drie maandjes om te trainen voor de elfstedentocht .
Lig je op schema ?

@Zebrastreep :(:) kan me voorstellen dat dat een moeilijke keuze is .
Maar idd , twee paarden op twee verschillende stallen hebben staan is ook niet wat .

Hier is op het moment dikke mist , maar dat belooft hoop ik wel dat er een zonnetje gaat komen .
Eerst maar lekker ontbijten , was weg vouwen , bed verschonen , even voor een boodschapje gaan .
En dan hopelijk met een zonnetje op de fiets stappen .

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:43

:(:) moeilijke beslissing zebrastreep. Sterkte.

Hier ook geen paard en ook al een tijdje niet meer gereden. Wie weet in de toekomst, maar ook geen tijd voor nu.

Vandaag wel weer even een klein rondje gedaan. Echt fijn dat het zonnetje er weer wat meer bij komt. <3 Voor ons is het nog afwachten of we de Elfstedentocht kunnen fietsen. Staan ingeschreven op de reservelijst, maar ik sta nu op plek 167. Dus nog maar even afwachten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 07:17

Het zonnetje was een welkome aanwinst gisteren .Al was het windje nog wel fris .
Maar uit de wind was het heerlijk .Twee uurtjes buiten gefietst , en het laatste halfuurtje op de
indoortraininer afgemaakt .Zo kon ik ook weer een beetje warm worden :j
Al met al een prima dag , met nog wat huishoudelijke klusjes .
Man man wat heb ik altijd een was weg te werken -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 09:12

Thami, geen idee, vond het alleen zonde om weg te doen. Fiets hangt nu in de schuur (lang leve een grote schuur haha) als fiets nr 5 :o . Ben t/m half april mega druk, geen weekend vrij, daarna ga ik er eens over nadenken.

T2T toch lekker buiten, knap dat je de motivatie dan kan vinden om binnen af te maken. Ik zou dat laatste half uurtje gewoon lekker laten zitten op zo'n moment.
Ja en was, zo herkenbaar, 2 fietsende mensen, ik nog een paard, zwemmen, klussen bij de oude lui, werken aan de mtb route, het blijft maar gaan....

Zebra, wat moeilijk. Hele heftige (gedwongen) keuze dus. Knuffel vanaf hier.

Zie idd dat veel mensen de switch hebben gemaakt naar fanatieker fietsen, als de paarden op een lager pitje komen te staan, of helemaal wegvallen. Hier net zo hoor, die van mij is al jaren met actief pensioen, rij dus nog wel maar onregelmatig en alleen als de pony het lijkt aan te kunnen. Daardoor is het fietsen idd meer geworden, je kan je tijd maar 1x besteden he.
Dus waar ik tot een jaar of wat geleden elke zondg het bos in ging te paard, doe ik dat nu op de fiets.

Gisteren 50km op de gravelbike. Man man wat een opstartproblemen, had een bijgeluid (schuren) aan de fiets, wel 3x in 1 km er af en uiteindelijk verholpen. Mijn bil rechts doet heel zeer, heb bij mijn ouders vrijdagmiddag de zolder leeg geruimd, voorover staan en tillen, dat trok mijn lijf even niet heel goed. En op de fiets zat ik precies op de aanhechting die pijn doet, eerste 5 km echt een paar keer gedacht, ik ga terug. Maar eenmaal een beetje warm werd het beter en was het gelukkig te doen. En nu de dag er na heeft het goed gedaan!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:18

Goedemorgen! Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan :o Wat was het lekker weer afgelopen weekend en met voorlopig dubbele cijfers in het vooruitzicht wordt het genieten denk ik zo :j

@Marlies je kunt zo´n ´vintage´frame natuurlijk ook gewoon als kunst in de woonkamer ophangen he :D

@Zebrastreep dat is niet leuk... sterkte en hopelijk vind je snel een fijn huisje voor haar.

Fijn dat iedereen lekker op pad is geweest de afgelopen dagen.
Ik heb groen licht van de arts om weer 'los' te mogen *\o/* Ik had afgelopen week al een keer kort op de tacx gezeten, maar was niet zo in m'n hum. Fiets is van mijn zwager en ik irriteer me dan aan een net iets te breed stuur, stuurlint dat net niet op de plek zit waar ik het wil hebben en een trapper die iets tikt. Dus afgelopen zaterdag maar een goede fiets/heuvelintervaltraining gedaan op de sportschool. Eerste 5 min even wennen met zitten, maar daarna nergens meer last van gehad. Vanavond nog maar een keer proberen en dan wil ik komend weekend toch echt wel een eerste rondje buiten gaan maken.

Wat betreft paardrijden; mijn sportpaard heb ik 3 jaar geleden verkocht. Ik ben nu nog regelmatig te vinden op de stal van mijn schoonzoon en dochter. Die fokken, maken zadelmak en rijden t/m GP. Ik vind het super leuk om het jonge spul te longeren en zo af en toe stap ik nog ergens op. Daarnaast ben ik begonnen met de jurycursus. Dus dagelijks actief rijden doe ik niet meer, maar ben nog wel lekker bezig met de paardensport.