Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_toes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:04

Tis ook warm zat om nu in het hooi te zitten. Wij zijn nu de wiersen aan het harken en dan straks pakjes persen.
Schoonvader en stiefvader komen zo te helpen.
Ik mag de catering doen vandaag <<)
De warmte zit mij knap in de weg. Kan er normaal prima tegen, maar nu met de zwangerschap valt het me vies tegen.
Net met pijn en moeite de compressie kousen aan getrokken, maar dat viel niet mee, zo opgezet ben ik. Haha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:08

Hier is er ook gehooid van de week. Mijn vriend kon het gelukkig vrijdag zelf nog maaien, de rest heeft die met lichte moeite uitbesteed.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:50

Hier kwam het even echt niet uit. Het schudden was me nog wel gelukt maar we hadden het ruggen uit moeten besteden en de balen hadden in plastic gemoeten omdat ik die niet binnen zou krijgen. En dat allemaal hoog zwanger. Dus dat zagen we beiden even niet zitten.

De warmte valt me ook heel erg tegen, normaal geen problemen mee maar voel me nu echt verschrikkelijk

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:51

Mijn man heeft vandaag de mobiele airco in de kamer gezet. Heerlijk!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:36

Oh sterkte nog morgen en vandaag met de warmte! Voeten in een teil koud water?

Hier gaat het met Freek supergoed. De warmte is met zo'n pasgeboren baby wel fijn. Zelf hoef ik niet zo veel natuurlijk en ben ik blij met chillen en genieten en beschuit met muisjes eten met visite. We dachten dat onze eerste een relaxte baby was, maar deze is zo chil! Al blijven krampjes heel zielig....

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:02

Wat fijn dat het zo goed gaat fenn! Voel je je zelf ook goed?

Hoe gaat het met de andere moeders en baby's?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:27

Ik voel me voor een kraamvrouw (zoals dat blijkbaar heet) echt heel goed. Wel merk ik het meteen als ik te veel doe, maar dan heb ik meestal ook de mogelijkheid even te gaan zitten. En ik geniet van de roze wolk en ben zo blij niet meer zwanger te zijn. Dit keer ging het prima, maar liever op m'n buik dan erin :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:41

Succes aan alle nog zwangere vrouwen met die warme weer!

Fijn dat bij jou ook alles goed gaat Fenn!

Wij hebben helaas moeten besluiten om te stoppen met de borstvoeding. Bodi heeft zoveel behoefte aan voeding dat hij woest wordt omdat er niet genoeg uit mijn borst komt. We waren al begonnen met het bijvoeren van kunstvoeding. Dus nu hebben we besloten om dan te stoppen met de borstvoeding voor onze eigen rust. We vinden het wel jammer, maar hebben nu wel een tevreden kindje.

Ik voel me trouwens prima en mijn verloskundige was al verbaasd dat ik al weer zo veel kon. Heb nog wel last van mijn hechtingen enzo, maar dat is natuurlijk logisch. Vind het wel lastig om de alles in het huishouden aan de kraamzorg over te laten haha. Doe veel liever alles zelf. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:16

Oh, wat fijn dat je alweer zoveel kan nicole_floor! Niet te veel in het huishouden gaan doen hoor, je laten verwennen is ook belangrijk en zelf Bodi verwennen natuurlijk. Leuke naam trouwens. En vervelend dat je je zo voelt over stoppen met borstvoeding, klinkt wel als een fijne keuze voor iedereen. Succes met afbouwen. Klinkt als een pittig mannetje :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:36

Nicolefloor rustig aan hoor. Lekker genieten vooral. Al snap ik je... jammer dat borstvoeding niet lukt.

Fenn fijn dat je je ook zo goed voeld. Heerlijk he dat niet meer zwanger zijn hihi

Hier ook heel goed. Lekker genieten. Tis wel warm. Heb wel wat last van mijn heiligbeen/staartbotje bij te lang zitten. Dat heb ik sowieso altijd al gehad want die heb ik gebroken in 2016. Maar verder super. Het bloeden is ook helemaal niet zo heftig meer, de 2 hechtingen voel ik niet eens en verder lichamelijk ooo fit. Na bevalling wel erge spierpijn gehad haha. Gaat vandaag al veel beter
Mevrouw doet het ook super. Vannacht wel wat krampjes gehad. Echt super zielig vond ik dat. De lieverd
Even op stap op het erf <3
Afbeelding
Afbeelding
En zo veel haar joh
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:49

Kabayo ook fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. Maar jeetje wat een haar joh!

Vooral mijn vriend vond het jammer, hij heeft veel onderzoeken gedaan in de veehouderij over voeding. Dus weet veel over de voor en nadelen. Hij staat er verder helemaal achter hoor.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:02

Wat jammer dat het niet lukt nicole_floor maar hopelijk geeft het jullie rust.

Fijn dat het zo goed gaat fenn en kabayo. En wat een haar idd!

Ik ben net nog naar een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest. Nu alle dingen die ik wilde doen gedaan dus nu kunnen we echt gaan aftellen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:57

Net afspraak bij de verloskundige gehad. Mevrouw is zeer beweeglijk en ligt dus ook nog niet goed. Nu 34+4. Voor volgende week een liggingsecho ingepland. Ben benieuwd. Al denk ik persoonlijk dat mevrouw dan nog steeds genoeg ruimte heeft om alle kanten op te gaan. Mijn moeder had ook veel ruimte in de baarmoeder. (Oudste zus op 43 weken geboren en tweeling met 39 weken). We gaan het zien. Ga nu maar wel starten met de oefeningen dan spinning baby’s. Hopelijk bedenkt ze zich volgende week dat ze toch maar eens naar beneden moet gaan liggen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:30

Wat jammer dat ze niet goed ligt. Hopelijk helpen de oefeningen en ligt ze volgende week wel goed :o

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:42

Ik ben vandaag in het zkh geweest, weer een groei echo gehad.
Baby groeit nog steeds buiten de lijntjes dus hebben besloten dat hij met 38 week wordt geboren.
Had helaas geen leuke verpleegkundige/ verloskundige of wat het maar was.. dus dat gaan we snel weer vergeten.
Nog wel even fijn gepraat met m'n eigen verloskundige waar ik dus al heen ging.

Gaat nu allemaal wel snel, einde al in zicht... Kan er nog steeds niet bij. Hahaha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 00:56

Ik lig momenteel in het ziekenhuis.. Ik kreeg opeens last van hele gezwollen voeten enz, maarja met die warmte is dat niet abnormaal.
Toch mijn bloeddruk eens extra gecontroleerd en hij was weer torenhoog. Dus uiteindelijk naar het ziekenhuis en ik moet blijven deze nacht. Ik krijg nu medicatie via het infuus en afhankelijk hoe ik daar op reageer, gaan ze dan beslissen hoe of wat :(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:59

Spannend Suus! Nu komt het wel heel snel dichterbij zo!

Farjen: jeetje zeg. Hoe gaat het nu?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:05

Dat gaat snel Suus_toes! En wat balen van de verloskundige, kan je eigen wel bij de geboorte zijn?

Heftig Farjen! Hoe voel je je? Hopelijk loopt het met een sisser af. Wat goed dat je zelf je bloeddruk bijhoudt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:37

Oh spannend suus_toes! Dat schiet echt al op!

Oh wat balen Farjen! Hebben ze al zwangerschapsvergiftiging vastgesteld of dat nog niet?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:12

Balen farjen, hopelijk helpt bed rust om het nog even vol te houden. Nog 5? Dagen en dan is het officieel niet meer prematuur in ieder geval.

Spannend suus_toes, misschien ook wel raar dat je een einddatum hebt?

Wij hebben volgende week afspraak voor het maken van het bevalplan, hadden jullie hele specifieke dingen erin staan? Ik wil als het kan niet op m'n rug bevallen. Ik hoef niet perse een bevalbad, zolang ik thuis ben kan ik gewoon thuis in bad. Maar vind het ergens toch nog lastig of ik overal aan gedacht heb

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:16

Spannend Suus_toes! Mij gaf het wel rust dat ik een eind datum had, maargoed hij kwam toch nog uitzich zelf eerder.

Wat naar Farjen, voel je al weer wat beter?

Hier de hele nacht wakker geweest door krampjes. En nu slaapt die als een zonnetje natuurlijk.

Redbutton ik wou ook niet op mijn rug bevallen, maar dat is uiteindelijk wel gebeurt. Het ging echt totaal hoe ik het had beschreven.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:31

Farjen; oei sterkte! Hopelijk snel weer lekker naar huis.

Fenn; omdat ik nu 'medisch' ben is de zorg voor het ziekenhuis.
Maar m'n eigen verloskundige appte gister dit nog wel; ".... En weet ook; als je behoefte hebt aan mijn ondersteuning ( zie mij dan in het geval van een inleiding als een soort doula) mag je mij ook altijd bellen. Dus ook als je denkt ik kan niet zo goed uit de voeten met deze vlk of arts en heb wel iemand nodig naast me die er is ben ik er ook in die gevallen voor jullie."

Super lief! <3

Redbutton; ja het is heel raar om nu te weten wanneer hij komt.
Ben opgelucht dat ik er straks vanaf ben, maar vind het ergens nu ook enorm spannend.
En aan m'n vriend heb ik ook niks, die schijt 'm al helemaal 7 kleuren :')
Heb ik 'm gister m'n beval plan ook nog laten lezen... _O-

Zal eerdaags de koffer dan ook maar gaan klaarzetten.
Zijn er nog dingen die ik echt niet moet vergeten? Behalve kleding.

Wat voor ondergoed raden jullie aan na een bevalling?
Had over de Mady van de zeeman gelezen, maar als ik wil bestellen denk dat systeem dat ik in België woon. Dat komt niet goed. _O- (aangezien ik de vuurtoren van schier savonds kan zien. Hahaha)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:52

Wat een ontzettende lieve verloskundige zeg Suus_toes! Fijn aanbod :) heeft je vriend haar nummer ook voor het geval jij al aan het bevallen bent en je toch graag op haar aanbod ingaat? Spannend wel dat het dichterbij komt :)

Ik heb een paar dagen Boxershorts van mijn vriend gedragen. Daar passen perfect 2 kraamverbanden in en het voelt ook een beetje bedekt verder.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:01

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:08

Je hebt het natuurlijk niet helemaal voor het zeggen. Nu is mijn moeder bij mij vrij traumatisch bevallen dmv spoedkeizersnede en erna alleen nog maar met keizersnede dus ik bereid me voor op het ergste. Krijg volgende week door de verloskundige ook een inwendig bekkenonderzoek, die zijn nogal smal in de familie in combinatie met grote hoofden. Dus als het wat smal lijkt wil ze me liever ook niet over de 40 weken laten gaan. Maar misschien valt alles heel erg mee en beval ik als een zonnetje. De frambozenblad thee is in ieder geval in huis.