Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:15

Vanillia schreef:
Een handkolf? Maar dat duurt toch een eeuwigheid? Ik kolfde met dat Ali geval een kwartier aan 2 kanten tegelijk en dat in eerste instantie een keer of 5-6 per dag, moet er niet aan denken om dat allemaal met de hand te doen :=

Ik had met elektrische kolf na halfuur beide kanten tegelijk nog bijna niks. Met handkolf in kwartiertje makkelijk 150-200cc. Dus nee, dat duurt zeker geen eeuwigheid! Ik blokkeerde volledig op het gevoel en geluid van elektrische kolf, met handkolf had ik dat niet en is ook niet veel werk. Pakte er boek bij om even kwartiertje te lezen en was zo weer klaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:21

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze echt spijt hadden van de elvie,heel duur en werkte lang niet voor iedereen even zo fijn.
Een vriendin van mij is uiteindelijk ook gestopt omdat ze met de elvie zo slecht kon kolven dat haar productie nagenoeg niks meer was.

De youha the ins hoor ik wel mega positieve dingen over en een andere vriendin heeft die uiteindelijk gekocht en is er heel blij mee.

Ik heb zelf nu een horigen chicture maar wil nog een youha the ins kopen.
Of wellicht die van vriendin overnemen als ze dan wel gestopt is met borstvoeding.

Ja ik ben heel blij met onze babykamer.
Boven het bedje komt deze nog te hangen.
Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:26

Ik ben voor Yonker :j

Hm misschien toch wel een poging waard dan, duur zijn ze niet. Ik had met de elektrische wel dat ik echt foto’s moest kijken op mn telefoon van mn dochter om de tsr op te wekken.

Maartje1990

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 21:37

De yahous zijn hier door mijn vrouw ook goed gebruikt! Was ze goed tevreden over

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:51

Mooi kamertje eilinora! Vraagje: waarom staat het bedje niet tegen de muur aan? Ik zie dat vaker, maar weet niet waarom.

Wat betreft kolf: ik had een haakaa, dat werkte prima. Maar ik had aardige overproductie, dus hoefde ‘m er alleen maar op te zetten en dan stroomde die vol :Y)

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:19

Wat een leuke foto's van de geboortepakjes allemaal <3

@Eilinor, hele leuk kamer, leuke style !

Bij mij is het wederom even stil geweest, al langere tijd inmiddels last van m'n bekken en moest helaas steeds mijn afspraak bij de fysio afzeggen door omstandigheden.

Vorig weekend begon de ellende, sinds zaterdag op zondagnacht begonnen met spugen. Kon niks meer binnenhouden, zowel eten als drinken niet. Zodra ik iets innam van eten of vocht begon mijn maag erg te verkrampen. Dagelijks contact met huisarts en verloskundige en verschillende medicatie's gehad, al ben ik daar niet heel fan van tijdens zwangerschap maar voelde me echt ellendig.

Sinds dinsdag ook enorm veel pijn erbij aan de linkerkant van mijn rug ter hoogte van m'n maagstreek. Woensdagochtend om 6 uur was ik er klaar mee en belde de HAP, ik moest langskomen en werd doorgestuurd naar de geboortezorg van het ziekenhuis in Leidsche Rijn.

De rest van de dag veel bloedprikken, echo's van de kleine en echo's van m'n organen gehad. Inmiddels door het vele spugen ook uitgedroogd, mijn urine had de kleur van cola dus de verloskundige van het ziekenhuis schrokken er van want zo donker hebben ze weinig gezien.

Woensdagmiddag ben ik uiteindelijk opgenomen en direct aan het infuus gelegd (2,5 liter in 4 uur voor een boost). Uiteindelijk dagelijks bloedprikken en wederom andere medicatie tegen het spugen.

Ik kreeg verschillende artsen, onder andere van de galblaas, maag/darm/lever en gynaecoloog om te kijken waar de klachten vandaan kunnen komen.

Vooral de waardes van mijn lever waren erg hoog alleen konden ze de plek van mijn klachten niet plaatsen met de bloeduitslagen dus het was een hele puzzel. Er werd gedacht aan zwangerschapscholestase (hier zou ik dan alleen erg vroeg mee zijn qua termijn) of een ontsteking aan de galblaas maar daar had ik totaal geen pijnklachten (ook niet na lichamelijk onderzoek).

Vrijdag voelde ik me wat beter, spugen was gestopt en ook geen krampen bij mijn maag na inname dus had goede hoop
Echter de leverwaardes wederom omhoog gegaan.. vrijdagmiddag heb ik uiteindelijk een MRI gehad en daar kwam dus naar voren dat ik een galsteen heb, deze heeft dus al die tijd de pijn, misselijkheid en spugen veroorzaakt. De steen schijnt wel klein genoeg te zijn om zelf naar de uitgang te gaan, hij zit al aan het eind van de galwegen dus het is alleen het laatste duwtje momenteel.

Ik mocht wel naar huis omdat ik me beter voelde, geen koorts en alles kon binnenhouden. Wel nadrukkelijk meegekregen bij de eerst terugkomende klacht ik direct terug moest. Urine was inmiddels naar de gele kleur terug.

Morgen moet ik weer bloedprikken, als de leverwaardes zijn gezakt is de steen er waarschijnlijk doorheen. Mochten de waardes wederom omhoog zijn gegaan krijg ik een ingreep via de maag om het laatste deurtje te vergroten.

Ik hoop op het beste _/-\o_

Sorry voor de lange update maar vind het fijn om even m'n verhaal kwijt te kunnen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:22

Wat schattig die hexagons Eilinora!

Hier geen ervaring met kolven en ga dat waarschijnlijk ook niet krijgen. :o

Mooi buikje hoor Linoleum!

Jeetje Cynthier, wat naar zeg! Hopelijk vind de steen zijn weg zelf naar de uitgang en word een ingreep je bespaard. Beterschap!

Wij hebben vanmiddag het behang voor de baby kamer besteld en ben bezig geweest met de geboortekaartjes. Even kijken wat er allemaal kan en alvast wat ontwerpjes gemaakt.
Zoals het nu lijkt zijn we ook uit de naam. We hadden al twee namen, maar we wilden het net allebei andersom qua roepnaam en tweede naam. Maar toen ik het op had geschreven vond vriendlief het ook mooier staan op mijn manier.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 02:13

Doubtless schreef:
Mooi kamertje eilinora! Vraagje: waarom staat het bedje niet tegen de muur aan? Ik zie dat vaker, maar weet niet waarom.

Wat betreft kolf: ik had een haakaa, dat werkte prima. Maar ik had aardige overproductie, dus hoefde ‘m er alleen maar op te zetten en dan stroomde die vol :Y)

Het staat wat leuker en je kunt via beide kanten bij je kleine dan.
Zowel links als rechts kun je staan.

CynThier wat heftig zeg, hopelijk knap je snel weer op.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:04

Cynthier, wat een schrik! Gelukkig dat het nu weer beter gaat en hopelijk ook snel er echt vanaf.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:02

Heerlijk dat uitzoeken van al die kleertjes! Idd handig om dat per maat in van die bakken te doen. Heb ik hier ook.
Grappig hoe alles qua kleding verschilt. Ik vind hier juist de Hema kleding en rompers wel heel fijn! Kort en wijd vind ik juist van de Zara.

Zo, Doubtless, lekker de agenda vol met van alles dus!

Fijn dat de groeiecho goed was, Maartje!

Gelukkig was alles toch goed, Eilinora. Wat een leuk kamertje met die kleine raampjes!

Fijn dat je je zo veel beter voelt, Linoleum. Ziet er prima uit toch?

Leuk om dat wiegje te kunnen gebruiken, Yipee!

Ik denk dat dat per baby heel erg verschilt, Bellex. Hier wordt de baby juist wat drukker nu. Of omdat ik t nu veel beter kan voelen dan eerst, omdat de placenta voor ligt.

Wat fijn dat zij erbij wil zijn, Yonker! En het kan zo nog maar een paar weken duren voor je iets voelt, dus komt goed!

Geen ervaring mee, vanilia, maar ik wil wel graag voor handsfree gaan, zeker als ik weer fulltime zou moeten kolven. Beterschap!

Oh jeetje Cynthier dat is niet niks! Beterschap! Hopelijk ben je snel de oude.

Fijn dat jullie uit de naam zijn, Welmoed!

Hier druk bezig met de kamer sauzen, kozijnen en deur verven, daarna behangen en inrichten. Dan kan de oudste over naar haar nieuwe kamer en kunnen we de babykamer bijwerken. De kleine is aardig actief nu en ik kan ook echt niet meer onderuit gezakt zitten, want dan krijg ik een por…
Gisteren nog een heerlijk buitenritje kunnen maken. Ben bang dat t de laatste was (nu 29 weken), maar misschien volgende week nog eentje…
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:15

Eilinora schreef:
Het staat wat leuker en je kunt via beide kanten bij je kleine dan.
Zowel links als rechts kun je staan.

Ah oke! Ik dacht dat het misschien nog een feng shui insteek had, maar gewoon praktisch dus :))

Geboortekaartjes ben ik nog niet mee bezig geweest %) Ga ik in mijn verlof doen denk ik... Vorige keer heb ik 'm met een generator zelf 'ontworpen', dat wil ik nu weer doen.

Zijn jullie er al uit wat de naam wordt :D ?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:34

Wat heerlijk Marjo!

Wij lijken dus sinds gisteren uit de naam te zijn.
Ik heb via instagram een leuke pagina gevonden met geboorte kaartjes waar je zelf ook kan ontwerpen. Dus dat is wel leuk, lekker beetje mee aan de knutsel.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:48

Wij hadden een naam die een héle grote kanshebber was en drie dagen later werd er in onze directe omgeving een baby met die naam geboren. Familie van familie (de broer van mijn schoonzus, snappen jullie ‘m nog?) en dan zouden onze neefjes twee nichtjes hebben met dezelfde naam hebben. Maar inmiddels hebben we een andere naam die we ook prachtig vinden! Als ik aan onze dochter vraag hoe de baby heet, dan antwoordt ze standaard met ‘mama’ :j.

Qua kolven hier goede ervaringen met zowel de Youha handsfree als de Advent handkolf en vergelijkbare opbrengst. Ik had ook een dubbelzijdige elektrische maar ik ging heel slecht op het geluid :') kolf van Ali zou ik niet gauw aan beginnen omdat je niet weet wat voor chemische stoffen / weekmakers erin zitten..

Oef Cynthia, wat een ellende. Hopelijk voel je je gauw beter.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:38

@Maartje1990 oh dat drukken heel herkenbaar! Bij voorkeur precies onder mijn ribben :+ grappig he ieder kindje zo zijn eigen dingetjes

@Yonker wat fijn dat je vriendin bij je bevalling wil zijn, bijzonder om samen te doen

@Eilinora wat een mooi kamertje! Lekker rustig <3 Super leuk ook die schilderijtjes die nog boven het bedje gaan komen

@Vanillia zelf geen ervaring maar vriendinnen zweren inderdaad bij de Youha of de Vulpes Good Pro. Ik weet nog steeds niet of ik voor KV of fulltime kolven ga, in het laatste geval kijk ik naar de handsfree van Medela of Vulpes. Lijkt me ideaal als je gewoon je ding kunt doen

@Cynthier jeetje meid dat is even een hele heftige week die je achter de rug hebt! Ik hoop dat de klachten niet meer terug komen en je snel van de steen af bent.

@Welmoed oeh dat zijn leuke dingen om mee bezig te zijn! Komen jullie eruit met het ontwerp van de kaartjes? Leuk dat je vriend jouw volgorde nu ook het leukste vind :D

@19Marjo90 wat een lekker blije foto en mooi paard ook! Fijn dat je nog lekker hebt gereden, benieuwd of het volgende week ook nog lukt

@Doubtless wat leuk dat je vorige keer het kaartje zelf hebt ontworpen, is dat nu ook het plan?

@Noeps oh dat is wel heel toevallig dat er precies een baby met die naam geboren werd! Gelukkig hebben jullie nu ook een prachtige naam gevonden <3

Wij hebben de 1e naam al, er zijn 2 opties voor de 2e naam, heb de keuze nu bij manlief neergelegd en die houdt het nog even spannend :') Dus hebben met beide namen een geboortekaartje laten drukken, zodat we in ieder geval een goed beeld hebben hoe het eruit ziet, zo leuk :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:44

Jeetje Cynthier wat schrikken, hopelijk gaat nu alles goed :(:) Duurde ook lang voor ze erachter waren wat het is...

Naam.. hmm jaa ik denk dat ik er ondertussen ook uit ben al twijfel ik nog over de jongensnaam maar denk dat ik de meisjesnaam wel weet. Nu even afwachten wat het geslacht wordt. Zul je zien wordt het een jongetje haha. :D

Ik heb dus sinds vorig week dat ik minder goed zie.... ik heb al lenzen en ik dacht eerst ik heb ze verkeerd om in, later zal een nieuw setje in doen dan wordt het beter maar ik merk gewoon achter de PC dat ik niet scherp genoeg zie. Morgen moet ik naar het ziekenhuis dan zal ik het ook eens aan de gynacoloog voorleggen (vriendin van me kwam ermee dat het ook op diabet kan wijzen, hoop het niet) en anders toch maar naar de opticien voor nieuwe lenzen...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:57

Yonker kan door de hormonen komen hoor, mijn ogen zijn ook een stuk slechter geworden. Ik draag sinds de eerste zwangerschap al fulltime een bril en ook nu zijn mijn waarden achteruit gegaan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 06:55

Hier ook minder goed zicht,wel een bekend fenomeen in zwangerschap.

Naam hebben wij ook al,onze dochters heten Amber en Hanna dus moest daar wel bij passen en dat is goed gelukt.

Ook het geboortekaartje heb ik klaar,we gaan voor hetzelfde kaartje als bij de 2de maar dan dus met 3 meisjes erop.
Super schattig kaartje is het.

Mijn laatste ochtend werken! Pffff ben er wel zo klaar mee nu.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:45

Zo fijn dat sommigen al uit de naam zijn! Hier de jongensnaam wel, meisjesnaam nog niet helemaal. Twijfelen nog over 2 of 3 namen.

Oh balen dat bij jullie dezelfde naam al is gegeven nu, Noeps!

Thanks, Bellex! Ben ook superblij dat het weer/nog kan. Slim van beide namen proefdrukken!

Vervelend dat je zicht minder wordt, Yonker! Benieuwd wat ze zeggen vandaag.

Succes nog even vandaag Eilinora, daarna lekker genieten!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:44

Yonker kan inderdaad door hormonen zijn, dus hopelijk is het dat en geen suiker!

Nou onze 2e naam staat nu ook vast sinds gisterenavond, super leuk :D

Wat een leuke namen hebben je oudere dochters Eilinora! Heel benieuwd welke naam jullie daarbij hebben gekozen. Leuk ook om in het thema van het vorige geboortekaartje te blijven. Succes met je laatste ochtend werken, fijn dat het daarna klaar is!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:59

Wij zijn nog weinig bezig geweest met de naam. Voor een meisje stonden er nog paar namen op het lijstje, maar we krijgen een jongen en daar hadden we nog niks voor.
Ik heb een paar namen voorgesteld aan mijn man, maar door alle drukte van onze verbouwing is hij er nog niet aan toe gekomen om er ook over na te denken.
En dan vervolgens hopen dat schoonzusje niet net ervoor bevalt van een jongen en die dezelfde naam geeft, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.

Voor mijn dochter hadden we uiteindelijk ook pas rond 34 weken de naam, geheel onpartijdig gekozen doormidden van lootjes trekken. We hadden twee namen waar we niet uit konden kiezen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:21

Ik heb denk ik al wel een naam voor een meisje, voor een jongen twijfel ik nog heel erg. Maar heb nog even om na te denken :D

Ik had gisteren mijn afspraak met de gynaecoloog gemist := ik dacht dat deze vandaag was... oeps... Nu verzet naar vrijdag. Ik had gisteren ook gewoon echt mijn dag niet :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 10:39

Hier ook nog niet uit de naam :+ maar bij onze 1e hebben we ook een week of 2 eerder ook opeens iets anders gekozen :+

Ik heb me trouwens deels ziekgemeld op het werk. Al 2 a 3 dagen last van harde buiken waarvan 2 dagen best veel.

Werk in ouderenzorg, maar nu gebeld voor vandaag en morgen kortere diensten te werken ipv de lange. Mijn eigen teamleider was er nu niet die is er morgen pas weer maar ga me wel voor klein percentage ziekmelden en dan denk ik vooral kortere diensten. Denk ik dat het fijner is dan minder diensten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:53

Klinkt als een verstandig besluit Maartje!

Oeps Yonker. Zwangerschapsdementie is geen grapje hè. Mijn man merkte vanochtend ook op dat ik echt een vergiet ben. We hebben heel veel knopen doorgehakt wbt het nieuwe huis maar ik onthoud de details gewoon écht niet meer. Dan refereert hij weer ergens naar en zit ik hem onnozel aan te kijken alsof ik het voor het eerst hoor }:0

Succes op je laatste werkdag Eilinora! Je dochters hebben mooie namen <3.

Slechtere ogen door de zwangerschap komt vaker voor. De sterkte van mijn lenzen moest ook flink worden aangepast en het is nooit stabiel geweest toen ik zwanger was en daarna toen borstvoeding gaf. Opticien gaf aan dat het vaak voorkomt. Ben in korte tijd wel vijf keer bij de opticien geweest en elke keer kwam er een andere sterkte uit. Nu heb ik ook weer het idee dat ik mijn lenzen niet meer top zijn qua sterkte, maar heb nog voor vier maanden lenzen op voorraad dus ik zing het er wel mee uit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:58

Welmoed is eruit, fijn :D !
Noeps d'r naam gekidnapt, wat balen :=
Bellex ik ben benieuwd waar jullie voor hebben gekozen :D !
Eilinora mooie namen inderdaad! En lekker laatste ochtend werken, fijn! En dan... Rust?
Marjo willen jullie wel vooraf het geslacht weten? Of gaan jullie echt voor twee namen omdat je het bij de geboorte pas weet?
Linoleum wat grappig dat jullie met lootjes de naam hebben gekozen vorige keer! Hoe gaat het nu met de verbouwing?
Maartje goed dat je rustiger aan gaat doen. Vervelend zoveel last van harde buiken! Hebben jullie al wel een lijstje met namen?

Wij hebben geen lijstje, geen top 3, nog niet écht goede opties en ik vind het vreselijk :') Wat als ons kind straks geen naam heeft :') Bij de eerste wisten we het al best vroeg en was er ook geen twijfel over mogelijk...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 11:31

Eilinora wat leuk, mijn dochter heet Hannah :) Wij vonden de jongensnaam voor deze baby wel echt een stuk lastiger dan een meisjesnaam, maar we zijn eruit gelukkig. Hoop dat je een fijne laatste werkdag hebt gehad!

Noeps ik ben ook echt een zeef op het moment, drama! Minder dan bij de eerste heb ik het idee, maar hoe vaak ik niet iets wil zeggen en dan na 3 woorden vergeet wat ik wilde zeggen, of dat ik ergens naartoe loop en niet meer weet waarom is niet meer op 1 hand te tellen :=

Verstandig Maartje! Ik ben al vrij snel minder gaan werken, ondanks dat ik 'maar' een kantoorbaan heb. Had het echt nodig om een uur of 2 te liggen rond de lunch anders had ik hele nare harde buiken vanaf een uur of 16.00 . De verloskundige raadde bij mij idd aan om minder uren op een dag te werken ipv minder dagen.

Bedankt voor alle tips over de kolf. Ik ga eens kijken naar een Youha :)
Mijn verlof is nu echt begonnen geloof ik. Dochter naar de opvang, ik zit wat te knutselen voor op haar kamer en ik heb de maxi cosi klaargemaakt voor de baby. Ik ben er zo aan toe om te gaan nestelen merk ik. Eerst de babykamer nog behangen dit weekend en dan kan ik echt los :D