Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:37

Ik zou echt aggressief worden denk ik Melewel als mensen zomaar aan me gaan zitten. Doe normaal... :=

Ik zat eerst misschien nog te denken aan een kraamfeest, maar dat lijkt me ook heel intens en dan heb je alsnog mensen die toch willen komen. Inmiddels ben ik wel een beetje geoefend in mensen de deur uitkrijgen, dus dat komt vast goed.

Merk wel dat het op het werk nu fysiek ietsje zwaarder gaat worden, maar vooralsnog prima te doen :) Geen gekke pijntjes nog, dus hoop dat dat voorlopig zo blijft :j

Weer goed gesprek gehad ook met nefroloog, hij is trots op hoe ik het allemaal toch voor elkaar weet te boxen met zoveel medicijnen. Dat is ook behoorlijk pittig, dus extra leuk om te horen ook <3

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:13

Welkom Dennenboom, effectief ook voor je ouders zo lang gewacht met vertellen? Ook een goede echo, weer een belangrijke mijlpaal verder! <3

@Matumi, het zwamgerschapskussen had ik hier vrij vroeg. Denk rond de 12-14 weken zelfs al gekocht. Ik heb er wel veel steun van, en hou sowieso graag iets 'vast' als ik slaap. Nu ligt het ook veel beter voor mijn rug/bekken naar mijn gevoel, dus ie reist mee van zetel naar bed en omgekeerd. :Y)

Haha Goldie, handig een vriend die alles prima vindt. Is hier ook zo. Hij dacht ik ga bij de familie even lollig doen en zeggen Larissa beslist alles, ik mag enkel betalen. Had gezegd oké vanaf nu mag jij alle spullen regelen en kiezen, de lol was snel over. Hij is heel geïnvesteerd, maar alle soorten spullen en kledingsetjes en dergelijke uitzoeken is niet aan hem besteed. :))

Oh Senna dat is een mindere. Ik heb een staand/veel rondlopend takenpakket op het werk, dus zou ook een risico kunnen zijn misschien. Helpen zulke kousen om het ook terug om te keren?

Rebecca, prachtige foto! Ik wilde geen shoot of foto's, maar denk het nu toch te doen uit angst voot spijt later.

Oh Melewel, het buik aanraken door mensen zou ik ook niet fijn vinden! Net als het kraambezoek, dat wil ik liefst ook zo georganiseerd mogelijk houden én volledig zelf beslissen wanneer, hoe lang en met hoeveel. Onze ouders wonen ook wel even rijden van ons, dus dat wordt normaliter wel sowieso altijd goed gecommuniceerd/gepland.

Daffie, goed nieuws dus allemaal, toch al geruststelling! Wat een mooie beelden! <3

Hebben er nog mensen zo snel een slecht humeur. Ik kan echt bij de minste tegenslag of irritatie echt helemaal in een slecht huneur terechtkomen. Zeer onaangenaam voor mezelf, ik probeer het niet te veel uit te stralen. :x

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:19

Ik had laatst een klant die zo ineens mijn buik aanraakte :') hoever ben je? Vroeg ze ineens
Was heel even flabbergasted hoor _O-

Kwa kraambezoek heb ik wel voor mezelf besloten de eerste minimum 3 dagen geen visite te willen ontvangen. Zodat we eerst even rustig kunnen bijkomen en zelf ff kunnen settelen

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:45

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand m’n buik zomaar wil aanraken. Vorige zwangerschap ook niet. Hopelijk blijft dat zo :o

Larisske nee het is helaas niet omkeerbaar maar het wordt vaak wel rustiger na de zwangerschap gaf de huisarts aan. Ik merk wel gelijk verschil qua klachten nu het minder warm is. Door de warmte hou je natuurlijk meer vocht vast waardoor het sneller erger wordt en vervelender aanvoelt.
Vervelend dat je snel een slecht humeur hebt. Ik had dit af en toe in het eerste trimester maar niet zo heftig gelukkig. Herken het wel van m’n vorige zwangerschap.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:57

Mn collega heeft dat ook gekregen in der 2e zwangerschap. Die liep toen ook met kousen, ze heeft er nu gelukkig geen last van maar mooi is het niet natuurlijk...

@Larisske: vanochtend wel een beetje, maar verder gelukkig nauwelijks last van..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:38

Larisske, gewoon doen zo'n shoot! Ik maak eigenlijk nooit foto's van mezelf terwijl ik zwanger ben omdat ik dus niet dat hele 'wow-ik-ben-een-kind-aan-het-bakken-en-nu-ben-ik-een-godin'-gevoel heb :'). Maar zowel bij m'n vorige zwangerschap als bij deze ben ik wel heel erg blij met zo'n mooie foto. Goeie fotograven weten ook gewoon hoe ze je dan op de foto moeten zetten zodat je er niet als een ontplofte walvis op staat zeg maar :').

Ik ben net terug van mijn teamuitje. Nu heb ik officieel verlof *\o/* morgen controle bij de verloskundige, ben benieuwd. Mijn bekken lijkt iets stabieler te zijn door een hele bult oefeningen van de fysio, dus dat is top! Harde buiken zijn nog wel heel pittig en pijnlijk, dus ben benieuwd wat ze daar nu mee willen doen.

Kraambezoek vond ik de vorige keer helemaal prima. Ik had wel de afspraak dat ik niet meer dan 1 stel per dag wilde hebben en dat ik de eerste twee weken sowieso geen kleine kinderen op bezoek wilde hebben. Echt geen zin in hysterische peuters die gaan zitten gillen, daar heb ik er nu zelf al een van :').

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:44

Van mij hoeft dat buik aanraken ook eigenlijk niet hoor, maar nog niet meegemaakt.
Op 1 iemand na. Ik prik regelmatig een vrouw die halfzijdig verlamd is en niet kan praten. Je zag eigenlijk nog niet veel want ik had wijde kleding aan maar die streek ineens heel lieflijk langs mn buik.
Toen dacht ik jij voelt dat ik zwanger ben, en ik vond dat een heel lief gebaar.
Maar van andere mensen denk ik zo ver mogelijk wegblijven haha.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:12

Oh ik zou echt denk ik geïrriteerd raken als mensen aan m'n buik zouden zitten. Wie dan ook. Alleen de doktoren die nodig zijn, mijn man en ik.
Je hebt ook van die mensen die praten en dan even je arm aan raken. Sommige klanten bij ons in de winkel doen dat. Dan denk ik echt, stop daarmee. In gesprek met een klant sta ik ook met 1 been voor en 1 achter om ze een beetje op afstand te houden. Ze bedoelen het vast allemaal goed maar doe maar niet.

Ik heb het zwangerschaps kussen er maar weer bij gepakt. De helft eigenlijk. Ik heb zo'n U vormige maar die kun je los ritsen dus heb nu een halve u. Dan zit ik iets minder in de knoop :=

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:43

Hier gelukkig nog geen buikvoelers gehad! Of je moet m'n neefje van 3 meetellen die compleet onder m'n jurk dook om te kijken of hij zo de baby kon zien :')

Qua kraambezoek willen wij een baby borrel organiseren. Dat hadden we sowieso al een beetje in ons hoofd (grote vriendengroepen, bij andere meiden werden na 6 maanden nog steeds kraambezoeken ingepland...) maar nu we ons droomhuis hebben kunnen kopen is het helemaal handig in combi met de housewarming! Het is echt snel gegaan, afgelopen maandag middag de eerste bezichtiging en dinsdag zijn we er al uitgekomen met de verkopende partij. 9 oktober de sleutel en dan kunnen we gelukkig op tijd over voor ons kindje komt <3 We zullen dan ergens in het voorjaar/zomer de babyborrel/housewarming plannen en dit op een los briefje meesturen met het geboortekaartje aan de genodigden. De mensen die dichtbij staan zullen we nog wel persoonlijk uitnodigingen om al eerder op kraambezoek te komen.

x_rebecca, wat fijn, verlof! Lekker genieten nu. Heb je nog leuke dingen gepland?

Goldie, ik heb vanavond voor het eerst zwangerfit! Ben benieuwd, heb ergens een beetje spijt nu ik weet dat er een verhuizing nog aan zit te komen :') Maar even kijken of ik het doorzet. Heb jij al wat gehoord?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:55

Even een kleine foto spam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze 2 draken komen daar dan volgende zomer te staan:

Afbeelding

Afbeelding

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:10

Jeetje ik snap dat dat een droomhuis is! Wauw!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:22

Ooo wauwe mooi huis en toffe plek!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 10:41

Wauw Samir! Een klein beetje jaloers maar op jouw nieuwe woning! :Y) <3

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:26

Prachtige plek!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:28

Wauw, wat een leuk huis Samir, prachtige plek <3. Moeten/willen jullie er veel aan doen voor jullie helemaal overgaan?
Wel een super goed plan om dan gewoon de babyborrel en housewarming te combineren!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:38

Wat een toffe plek, Samir!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:48

Gave foto Rebecca, je ziet er prachtig uit! Echt geen enorme buik hoor! En lekker verlof! Geniet ervan!

Daffie, mooie 3D-beelden ook van jullie smurfje. Fijn dat de glucosetest ook goed was.

Melewel, echt niemand zit aan m’n buik, gelukkig ook maar. Ik snap dat ook echt niet. Wat wil je voelen dan?

Goldie, fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd. En toch een mooi compliment!

Samir! Oh dat huis is echt wauw! Gefeliciteerd zeg!

Voor de gelegenheid ook maar weer eens een snelle buikfoto. Vandaag precies 31 weken. Moet er wel bij zeggen dat dit een ochtendfoto is en de buik gedurende de dag wel twee keer zo groot lijkt te worden. Dan denk ik echt…. HOE gigantisch gaat dit ding worden? HELP! :+

Afbeelding

Whatsappgroepen kan ik eigenlijk nooit bijhouden, dus ik volg jullie graag hier :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:03

Leuke buikfotos!
Hier lijkt het nu ook eindelijk echt zwanger ipv misschien wat dikker geworden. En inderdaad savonds veel groter dan sochtends.

Wow Samir wat een droom huis, heel gaaf!

Ik heb ook gekeken naar iets van zwangerschaps gym groepslessen, maar wil dan graag in het zwembad en dat kost hier. Minimaal 25 euro voor 45 minuten ik ga wel wat baantjes trekken als ik met verlof ga. Nog 11 weken, ben al aan het aftellen :D

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:35

Wat een bescheiden buik Saskia.

Samir, gaaf huis, wauw!

Rebecca geniet van je verlof, hopelijk worden je harde buiken minder nu je meer rust kan nemen.

Ik wilde gaan zwangerschapszwemmen maar dit ligt nu 6 weken stil door de zomervakantie. Wilde juist nu gaan beginnen dus nu toch aan het twijfelen over Zwangerfit.

Begint het verlof in Litouwen eerder Siep?

Ik begin ook steeds meer uit te kijken naar m'n verlof maar moet het toch echt nog 10 weken volhouden. Kan altijd nog wat eerder stoppen maar ik wil het liefst zoveel mogelijk verlof na de bevalling overhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:41

x_Rebecca schreef:
Larisske, gewoon doen zo'n shoot! Ik maak eigenlijk nooit foto's van mezelf terwijl ik zwanger ben omdat ik dus niet dat hele 'wow-ik-ben-een-kind-aan-het-bakken-en-nu-ben-ik-een-godin'-gevoel heb :'). Maar zowel bij m'n vorige zwangerschap als bij deze ben ik wel heel erg blij met zo'n mooie foto. Goeie fotograven weten ook gewoon hoe ze je dan op de foto moeten zetten zodat je er niet als een ontplofte walvis op staat zeg maar
Ik ben net terug van mijn teamuitje. Nu heb ik officieel verlof *\o/* morgen controle bij de verloskundige, ben benieuwd. Mijn bekken lijkt iets stabieler te zijn door een hele bult oefeningen van de fysio, dus dat is top! Harde buiken zijn nog wel heel pittig en pijnlijk, dus ben benieuwd wat ze daar nu mee willen doen.

Kraambezoek vond ik de vorige keer helemaal prima. Ik had wel de afspraak dat ik niet meer dan 1 stel per dag wilde hebben en dat ik de eerste twee weken sowieso geen kleine kinderen op bezoek wilde hebben. Echt geen zin in hysterische peuters die gaan zitten gillen, daar heb ik er nu zelf al een van :').

Gefeliciteerd met je verlof, geniet ervan! *\o/*

Wauw Samir!! <3

Deze zwangerschap ben ik best vrolijk en stabiel te noemen. Wel kan ik verdrietig en ontroerd zijn, door iets wat ik lees of zie.

De vorige zwangerschap vond ik mijzelf minder stabiel.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:45

@SennaS, ja klopt. Zwangerschap verlof begint vanaf 30 weken. En ouderschapsverlof tot het kind 18 maanden is of 24 maanden. De laatste 12 maanden krijg je wel "maar" 70% van je nettoloon. (Bij keuze voor 24 maanden krijg je per maand nog minder betaald). De man moet 2 maanden nemen, anders vervallen die 2 maanden. Het is redelijk normaal dat de man meer maanden op zich neemt, je kan kiezen wie welke maanden doet. En vanaf dat het kind 1 is kan je er part time bij werken, zodat je 100% van je loon krijgt. Maar er zijn bijna geen opvang mogelijkheden voor babies onder 1.5 jaar. De meesten gaan pas vanaf 2 jaar, maar dan wel vaak voltijds, na gewenningsperiode.
Part time banen zijn hier bijna niet. Mijn werk accepteert wel 4 dagen werken, als dat financieel lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:34

xSiep schreef:
@SennaS, ja klopt. Zwangerschap verlof begint vanaf 30 weken. En ouderschapsverlof tot het kind 18 maanden is of 24 maanden. De laatste 12 maanden krijg je wel "maar" 70% van je nettoloon. (Bij keuze voor 24 maanden krijg je per maand nog minder betaald). De man moet 2 maanden nemen, anders vervallen die 2 maanden. Het is redelijk normaal dat de man meer maanden op zich neemt, je kan kiezen wie welke maanden doet. En vanaf dat het kind 1 is kan je er part time bij werken, zodat je 100% van je loon krijgt. Maar er zijn bijna geen opvang mogelijkheden voor babies onder 1.5 jaar. De meesten gaan pas vanaf 2 jaar, maar dan wel vaak voltijds, na gewenningsperiode.
Part time banen zijn hier bijna niet. Mijn werk accepteert wel 4 dagen werken, als dat financieel lukt.

Wat vreemd ouderschapsverlof is toch tot het kind 18 jaar oud is op te nemen voor calamiteiten?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:46

Dit is in Litouwen :)

Edit, 18 maanden dus full time betaald verlof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:25

Aha :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:05

Even een egopost. Wel alles gelezen maar het is me even te veel om op alles te reageren :=

Gefeliciteerd met jullie droomhuis Samir <3 *\o/*

18 weken <3
Afbeelding