Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:03

Hier ook mentaal wat in een dipje, ik denk mede veroorzaakt door het slechte weer. Ook afgelopen weekend hoofdpijn gehad. Maar goed, ik ben wel wezen sporten! Maandagavond nieuwe releases, dus was twee uur lang. Kapot daarna :')
Woensdagavond bodypump en donderdagavond bodypump. En misschien vandaag thuis nog bodypump of combat. Of een mix haha.

Gisteravond nog even paard gereden.

MuSLi

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:37

Ondanks je mentale dipje wel flink gesport dus! Leuke nieuwe releases? :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:13

Ik heb afgelopen weken veel stress gehad en wat ander gedoe en heel slecht geslapen. Maar afgelopen dagen mede omdat het wat koeler is juist wel goed geslapen. Ik heb een paar keer langzaam hardgelopen rond de 5km wat elke keer wat moeizaam ging, wel aardig wat gewandeld met de hondjes en een keer alleen bij de Amsterdamse waterleiding duinen . Gister weer voor het eerst naar fitness dat ging goed. En vandaag voor het eerst weer naar Burn dat heb ik 2keer afgezegd maar ging ook goed, dus hopelijk zet die trend nu weer door. En anders doe ik wat kan want bewegen is wel heel goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:54

MuSLi schreef:
Ondanks je mentale dipje wel flink gesport dus! Leuke nieuwe releases? :)

Ja zeker! :)

Stress komt er nu goed uit. Het is in mijn nek geschoten. -O- Denk maar even niet sporten vandaag, misschien morgen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:18

Inderdaad. Eerst je nek een beetje ruimte geven om te herstellen. Balen wel -O-

Vervelend van de stress @BeFunny, fijn dat je nu weer het sporten wat kunt oppakken en het slapen wat beter gaat...

Hier vandaag een rustdag, wel net even gewandeld en waarschijnlijk vanavond ook nog wel een rondje wandelen. Maar verder niks actiefs, is het weer ook niet naar :x

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:27

Ik ben vanmorgen met de paarden bezig geweest en straks nog de stad in. Mijn stappen doel haal ik in ieder geval wel :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:07

Zertab schreef:
Ik ben vanmorgen met de paarden bezig geweest en straks nog de stad in. Mijn stappen doel haal ik in ieder geval wel :)

Elk stukje beweging is gezond hè :)

Hier vandaag wat gewandeld en hardgelopen. 6x 1km met na elke kilometer een minuut versnellen, met wat laatste meters naar huis was ik na 7,77km weer terug 8-)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:08

Hardlopen doe ik je echt niet na hoor...

Vandaag 13.000 stappen gezet! Morgenavond zou ik naar de bodycombat gaan maar is iets tussengekomen met paard. Dus nu donderdagavond pas sporten. Misschien dinsdagavond thuis maar als het 29 graden wordt dan skip ik :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:10

Zertab schreef:
Hardlopen doe ik je echt niet na hoor...

Vandaag 13.000 stappen gezet! Morgenavond zou ik naar de bodycombat gaan maar is iets tussengekomen met paard. Dus nu donderdagavond pas sporten. Misschien dinsdagavond thuis maar als het 29 graden wordt dan skip ik :+

Hahaha. Die snap ik wel. Met dat soort temperaturen is er ook gewoon weinig aan :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:16

Ja en ik heb op de zolder waar mijn sportspullen liggen (en ik ook ruimte heb om te sporten) geen airco

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:20

Bij ons liggen de sportspullen in de garage. En als ik het daar te warm zou vinden, kan ik altijd wel een schaduwplekje in de tuin vinden om te sporten. Dat scheelt ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:25

MuSLi schreef:
Bij ons liggen de sportspullen in de garage. En als ik het daar te warm zou vinden, kan ik altijd wel een schaduwplekje in de tuin vinden om te sporten. Dat scheelt ;)

Ja dat is fijn!

Ik zou dan mijn halter en gewichten de trap af moeten sjouwen naar de tuin. Ben ik te lui voor :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:57

Maandagavond paard gereden. Gisteravond niets meer gedaan, het was zo benauwd en begon hier om 19:00 flink te stormen.
Vanmorgen in plaats van paardrijden gereden, total body gedaan. Dat ga ik voelen morgen :') verder niet echt een les voor mij, maar voor een keer prima. Ik heb vanavond geen tijd, dus vandaar even zo.
Morgenavond staat bodypump op de planning.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 21:33

Vorige week maandag lekker gewandeld met de hond in het bos. Ook een rondje gesupt. Prima dag.

Dinsdags gewandeld met mijn paard, en een avond wedstrijdje gezeild.

Woensdag echt wel last van verdrietige buien, met moeite mijzelf naar de avond zeilwedstrijd gesleept. Echt ontspannen kon ik daar niet.

Donderdags een rondje gefietst en hardlooptraining gehad, ik zat er eigenlijk wel weer prima in toen. Best relaxed.

Vrijdag zeilwedstrijd met slecht weer, maar mooie resultaten.

Zaterdags werd het zeilen afgelast, en was ik heel erg aan het piekeren!

Zondags voelde ik mij gelukkig wat beter, en ook weer kunnen wedstrijdzeilen, dus de week best aardig afgesloten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 22:29

@LMM jammer dat het allemaal nog zoveel schommelt, maar fijn dat je de week best goed hebt kunnen afsluiten :) het weer helpt ook niet erg mee om je wat op te vrolijken -O-

Hier deze week dinsdag een workout thuis gedaan met touwtjespringen als basis en tussendoor oefeningen: squats, lunges, push ups, knee raises, sit ups, KB swings en nog wat andere dingen. 3 dagen spierpijn in de kuiten :')

Woensdag rust gehad, donderdag ben ik gaan wielrennen. Niemand van mijn groepje wilde mee. Maar het was mooi weer, dus maar alleen gegaan. Gisteren een rondje hardgelopen. Vanavond (eindelijke droog!) een stuk gewandeld, 7.5km. En morgen loop ik weer een ronde hard. Ik denk in het duingebied :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:46

Goed bezig iedereen! :D

@LMM: soms gaat het gewoon niet, probeer dan lief voor jezelf te zijn :knuffel:

Hier maandagavond en donderdagavond paard gereden. Woensdagochtend total body, gister en vandaag bodypump. En als de planning mee zit nog paardrijden vandaag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:41

Klinkt goed Zertab, mooie sportieve week weer!

MusLi; 3 dagen spierpijn, Poeh, pittig. Ook weer een mooie sportweek gehad zo te lezen.

LMM;fijn dat je de week nog wel goed hebt af kunnen sluiten.

Maandag heb ik een krachttraining gedaan, voelde me absoluut niet sterk dus daar baalde ik wel van. Dinsdag heb ik 5km gewandeld met de hond. Vrijdag weer een krachttraining gedaan, iets rustiger aan gedaan dus gaf wel iets meer rust voor mezelf.

Merk wel nu ik actief krachttraining doe, ik wel een heel stuk meer moet eten. Dat is een uitdaging want eten is niet mijn sterkste kant. Dus, ik ga proberen om bijna het dubbele te kunnen eten. :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:27

Paardrijden ging niet door -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:28

Ah nee, dat is wel ontzettend balen zeg :(:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:08

Komt door het kl*te weer. Rijbak te nat en dus te glad

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:32

Mag ik met jullie mee komen kletsen? Kreeg naast dit topic niet echt een sportschool motivatie topic gevonden.

Heb mij vanmiddag aangemeld bij de sportschool.
Morgen een proefles spinnen en zaterdag PT voor de krachtraining. Vanmiddag eventjes wat kleding halen en mijn Vans hebben net een rondje wasmachine gehad zodat ik ze weer kan gebruiken :Y)

Ben de afgelopen jaren echt moddervet geworden na een burn-out. Rijd al een tijdje niet meer fanatiek paard (die is met '' ik pak alleen nog maar een buitenritje pensioen'') en heb een kantoorbaan waarbij ik de hele dag op mijn kont zit :+ Oftewel ik moet echt van mezelf aan de gang om meer te gaan bewegen.

Volg ondertussen weet k hoeveel dames op tiktok en instagram met leuke story's over afvallen en sporten dat ik me er deze week aangewaagd heb om me eens in te schrijven bij de sportschool hier. Beter een uurtje bewegen als een uurtje Netflixen denk ik ~~}>

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:41

Welkom Anouk! Goed bezig.

Ik ben ook weer een beetje in het ritme gekomen na 2 weken weg te zijn geweest voor werk. Helaas wel een beetje aangekomen, maar ik heb dan ook echt niet op mijn eten gelet de laatste tijd dus ik sta er niet van te kijken :')

Deze week
Maandag: zwemmen
Dinsdag: zwemmen
Woensdag: /
Donderdag: Kickboksen
Vrijdag: Krachttrainen
Zaterdag: TBD :+
Zondag: Krachttrainen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 16:45

Welkom Anouk! De eerste stappen zijn gezet... Veel plezier alvast met spinnen morgen! Zal wel even zwaar vallen...

Hier gisteren rust gehad.
Vandaag een workout thuis met hardlopen en tussendoor squats en lunges. Morgen ga ik met een clubje wielrennen en dan donderdag rust. Vrijdag en zondag tijd voor hardlopen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:41

Welkom Anouk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:16

Ik had een mooie workout vandaag. Wel heavy, maar flink gewerkt.

5x
500m hardlopen
20 frontsquats 15kg
500m hardlopen
20 alternating lunges 10kg LB.

Totaal 43min :j