Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:29

Gnome schreef:
Ballard_L schreef:
Fijn, goede 20-weken echo en goede controles! En vervelend Gnome, keelpijn…jij valt wel van het één in het ander of niet? Is eindelijk de misselijkheid weer wat over, ben je weer verkouden…

Hier net terug van de termijnecho. Wat een verschil met 2 weken terug! Echt al een heel mensje en het bewoog ook veel, heel leuk om te zien :) ik vond deze echo toch een beetje spannend, omdat ik me niet altijd zwanger voel. Naast dat ik veel honger heb en wat moe ben, heb ik nergens last van. Als je buik dan ook nog niet groeit, dan denk ik soms: zit er wel wat in? :P maar er zit wel echt wat in :) ik zit ook ongeveer op het aantal weken dat ik dacht, zit nu op 11+1 en uitgerekende datum is nu 5 juli

Herkenbaar haha. Iedere keer weer even spannend.. Dat je denkt.. Het zal er nog wel in zitten toch. Maar het is ook nog maar 5 cm ofzo dacht ik met 11 weken? Zo grappig dat dan wel alles er al op zit.

Ja het is nu 4,5 cm ongeveer. Zo bizar dat je dan al hersenen ziet zitten enzo! Het is al zo compleet :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:56

Ballard_L schreef:
Ja echt naar! Die van jou kan dan wel behoorlijk springen :') al wil je dat natuurlijk niet.

Nu is het zo dat mijn pony nu niet meer kreupel loopt, dus het is nog niet heel erg. Maar liever nu al weten dan het alleen maar erger maken. Hij is 10, dus ik wil nog minimaal 15 jaar van hem kunnen genieten!

Ja met der 1,43 was het altijd een geweldige spring Haflinger en doet ze het nu helaas dus met chronische blessure uit stil stand haha.

Hier nooit iets gemerkt van de peesblessure niet dik niet warm en stond altijd vol in het werk want een echt werk paardje en heel pittig.

Tot dan die ene klap die ze weer erop kreeg en triggerde.

En dan ook nog niet echt slecht gelopen maar vocht erbij wat het voornaamste was.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:56

Gnome schreef:
Fijne dag allemaal! Hier vannacht wakker geworden met flinke keelpijn en een lekkere droge hoest. Hopelijk snel weer voorbij.

Beterschap

DonDon

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:46

Mijn uitgerekende datum is 17 juni voor alsnog. Kijk er zo naar uit om de baby weer te zien en te weten wat het wordt!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:54

Ballard_L schreef:
Ja het is nu 4,5 cm ongeveer. Zo bizar dat je dan al hersenen ziet zitten enzo! Het is al zo compleet :)

Ja echt zo bijzonder he <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:45

Hier is het nu een appel, 9,4 cm en 65 Gram.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:45

DonDon schreef:
Mijn uitgerekende datum is 17 juni voor alsnog. Kijk er zo naar uit om de baby weer te zien en te weten wat het wordt!

Wanneer weten jullie het geslacht

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:58

Nemo is een Mango, gisteren gemeten op 270 gram. Nu komt er elke week zon 50 gram bij begreep ik :wow:

Koortsvrij en redelijk geslapen *\%/*
Alleen constant buiten adem natuurlijk, maar goed je kan niet alles hebben _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:05

Azmay schreef:
Nemo is een Mango, gisteren gemeten op 270 gram. Nu komt er elke week zon 50 gram bij begreep ik :wow:

Ja hoe verder je komt hoe harder het gaat. Jij bent de 20 wk al gepasseerd toch?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:18

Marlis schreef:
Azmay schreef:

Ja hoe verder je komt hoe harder het gaat. Jij bent de 20 wk al gepasseerd toch?

Ik zit nu op 19+2. Het voelt steeds aparter moet ik zeggen.

De echoscopiste zei gisteren dat Nemo met haar ruggetje naar papa lag en mijn vriend zat ineens op een roze wolk dat ze hem papa noemde, zo lief :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:14

Vervelend Gnome keelpijn! Weet hoe je je voelt. Beterschap in elk geval.

Ballard, oh ja ik snap wel dat je je dan afvraagd of er wel iets in zit. Gelukkig wél dus, fijn <3. Geniet er maar van dat je geen klachten hebt, lijkt me heerlijk ;) Mooi hoe compleet zo'n kleine al is he? Bijzonder ook.
Fijn dat je pony niet meer kreupel is. Hopelijk knapt 'ie snel helemaal op!

QueenE met korting een kinderwagen gekocht, fijn! Aanbiedingen in de gaten houden is wel een goeie :D

Marlis ook een paard met een peesblessure, wat naar. Ook wel naar dat het zo op kwam zetten na een trap. En dan wel springen over zo'n hoog hek. Maffe dieren zijn het soms ook!

Dondon hihi duurt altijd lang voordat je weer mag kijken he? Ik zou het liefst elke dag een echo hebben. O:)

Azmay ook al een flinke baby in je buik. Wat lief ook de reactie van je vriend. Voor de mannen is het ook een stukje minder tastbaar ofzo hé. Zo fijn als zij het ook beginnen te voelen.
Fijn dat je koorstvrij bent. Nog maar even lekker rustig aan doen. ;)

Ted is volgens de app al bijna 35cm. :wow: Ik voel hem ook al flink schoppen elke dag, zo'n gezellig gevoel!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 18:04

Knuffel voor onze gup <3 met een beetje mijn verdiensten haha

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:47

Marlis schreef:
DonDon schreef:

Wanneer weten jullie het geslacht

Ik denk met de 20 weken echo op 27 januari. Maar ik hoop al met 2 januari bij de controle in het ziekenhuis. Ik weet alleen niet of ze het dan willen zeggen met 17 weken..

mriek1990 schreef:
Dondon hihi duurt altijd lang voordat je weer mag kijken he? Ik zou het liefst elke dag een echo hebben. O:)

Jaaa haha en dan zie je ook zoveel verschil weer!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:47

Oh Gnome die is echt heel schattig!
Wat een mooie herinnering ook zo. <3

Dondon die verschillen zijn echt mooi om te zien ja. :)
Wij hadden een geslachtsbepalingsecho met 15 weken, dus denk dat ze met 17 weken zéker wel iets kunnen zien. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:53

Hoi allemaal :wave:
Mag ik mijzelf ook melden hier? Ik lees al een tijd mee en ik heb alles netjes terug gelezen :j
Ik ben morgen 12 weken en het is nu eindelijk bekend gemaakt dus nu mag ik er ook openlijk over praten ;)

Wij hebben er al tig echo’s opzitten omdat ik aan het begin zo erg kramp had dat ik niet meer kon lopen of normaal kon functioneren. Gelukkig is dat allemaal weg getrokken (door te stoppen met paardrijden helaas) en heb ik nu alleen nog wat “normale “ kwaaltjes (extreem vermoeid, wat misselijk, honger terwijl veel dingen niet goed smaken enz.)

Ik begin trouwens echt al flink buik te krijgen := :o (ben zelf ook al wel stevig). Maar ik weiger zwangerschapskleding nog, dan lijk ik gelijk 6 maanden zwanger _O- Meer die hier al zo snel last van hebben?

Ik zal proberen om netjes te reageren maar ondertussen zitten wij ook in een verbouwing en verhuizing met een fulltime baan en hebben we nog zo’n 40 pony’s die eten willen, dus soms heb ik wat tijdgebrek :o (Daarom wilde ik mij niet aanmelden hier maar ik heb inmiddels gelezen dat jullie daar super lief mee omgaan :j )
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 15-12-22 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:54

mriek1990 schreef:
Oh Gnome die is echt heel schattig!
Wat een mooie herinnering ook zo. <3

Dondon die verschillen zijn echt mooi om te zien ja. :)
Wij hadden een geslachtsbepalingsecho met 15 weken, dus denk dat ze met 17 weken zéker wel iets kunnen zien. :D

Kan tegenwoordig toch al vanaf 14 weken ?
Dan moet 17 zéker kunnen :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 21:55

Kunnen ze zeker zien. De onze was met 17 weken :) is misschien meer dat ze het niet willen zeggen ofzo?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 21:57

linda2008 schreef:
Mag ik mijzelf ook melden hier? Ik lees al een tijd mee en ik heb alles netjes terug gelezen :j
Ik ben morgen 12 weken en het is nu eindelijk bekend gemaakt dus nu mag ik er ook openlijk over praten ;)

Wij hebben er al tig echo’s opzitten omdat ik aan het begin zo erg kramp had dat ik niet meer kon lopen of normaal kon functioneren. Gelukkig is dat allemaal weg getrokken en heb ik nu alleen nog wat “normale “ kwaaltjes (extreem vermoeid, wat misselijk, honger terwijl veel dingen niet goed smaken enz.)

Ik begin trouwens echt al flink buik te krijgen := :o (ben zelf ook al wel stevig). Maar ik weiger zwangerschapskleding nog, dan lijk ik gelijk 6 maanden zwanger _O- Meer die hier al zo snel last van hebben?

Ik zal proberen om netjes te reageren maar ondertussen zitten wij ook in een verbouwing en verhuizing met een fulltime baan en hebben we nog zo’n 40 pony’s die eten willen, dus soms heb ik wat tijdgebrek :o (Daarom wilde ik mij niet aanmelden hier maar ik heb inmiddels gelezen dat jullie daar super lief mee omgaan :j )

Van harte gefeliciteerd Linda en natuurlijk ben je welkom. Lekker zelf kijken wat lukt met reageren. Niks moet :)

Heftige start van je zwangerschap gehad zo te lezen. Is het jullie eerste kindje?

Hier vanaf 13 weken al aan de zwangerschapskleding dusja.. Ga mezelf niet in kleding proppen die gewoon niet fijn meer zit. Zeker in de avonden zet je buik lekker uit.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:58

Ja dan is inderdaad de vraag of ze in het ziekenhuis al willen zeggen of ik nog even 3 weken geduld moet hebben. Nou we zullen het zien, anders leuk nieuwjaarscadeautje!!

@linda2008 Welkom, gefeliciteerd! Fijn dat het nu veel beter gaat. Ik kan ook alleen maar leggings aan en ik ben nu 14 weken. Maar is de tweede dus dan zet het sws al sneller uit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 22:00

DonDon schreef:
Ja dan is inderdaad de vraag of ze in het ziekenhuis al willen zeggen of ik nog even 3 weken geduld moet hebben. Nou we zullen het zien, anders leuk nieuwjaarscadeautje!!

@linda2008 Welkom, gefeliciteerd! Fijn dat het nu veel beter gaat. Ik kan ook alleen maar leggings aan en ik ben nu 14 weken. Maar is de tweede dus dan zet het sws al sneller uit.

Dan weet ik niet wat mijn excuus is :Y) maken jullie ook buik foto's om de paar weken? Zo grappig om terug te zien. Ben echt van een uitstekend puntje naar een bolling gegaan inmiddels.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:05

linda2008 schreef:

Wij hebben er al tig echo’s opzitten omdat ik aan het begin zo erg kramp had dat ik niet meer kon lopen of normaal kon functioneren. Gelukkig is dat allemaal weg getrokken (door te stoppen met paardrijden helaas) en heb ik nu alleen nog wat “normale “ kwaaltjes (extreem vermoeid, wat misselijk, honger terwijl veel dingen niet goed smaken enz.)

Zeker ben je welkom! En gefeliciteerd! <3
Wat fijn dat je nu er nu open over kan praten.
Wel heel vervelend van de start, krampen lijken mij ook echt niet fijn.
Met de kleine was wel alles de hele tijd goed dus?
Gewoon reageren wanneer je tijd hebt. :D
Klinkt al een druk bestaan wat je op dit moment hebt. En 40 pony's? Wauw...Hebben jullie een fokkerij of iets?
Succes in elk geval ook met de verbouwing en verhuizing.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:06

Citaat:
Dan weet ik niet wat mijn excuus is :Y) maken jullie ook buik foto's om de paar weken? Zo grappig om terug te zien. Ben echt van een uitstekend puntje naar een bolling gegaan inmiddels.

Nee...en daar heb ik best wel spijt van! :( Leek mij ook tof om te hebben als vergelijk.
Maar kan er altijd vanaf nu mee beginnen natuurlijk. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:17

Buikfoto’s maak ik niet, nooit zo blij geweest met mijn buik :P

Mriek, haha meer een gevalletje “help mijn man heeft een hobby” ;) wij fokken wel wat veulentjes en hij handelt wat. Ik heb zelf gewoon mijn eigen pony’s eigenlijk waar ik me alleen aan hecht ;)

Oh wat fijn dat jullie ook al snel aan de zwangerschapskleding of leggings zijn gegaan, voel ik mezelf iets minder ontploft :))

Gnome, mijn eerste kindje maar voor mijn vriend de tweede :o :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:18

Ik vind het gek om te doen maar zal er inderdaad eens mee starten. Ik vind het eigenlijk te koud hahaha om duidelijke buikfoto’s te maken. Nu heb ik lekkere warme truien aan!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:41

Ik ben nu bijna 11 weken, maar heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan gedaan.
Mijn buik is echt wel opgezet en ik draag normaal altijd jeans met hoge taille. Maar die gaan of net niet meer dicht of het zit gewoon niet zo heel prettig.

Aangezien pas een select groepje op de hoogte is, draag ik wel een langer vest.
Het is me goed bevallen vandaag en ben blij dat ik alvast 2 broeken heb.